Honda Civic 5d 1.0Turbo 126Ps
Για το Honda Civic δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Η δέκατη γενιά του ωρίμασε όσο ποτέ άλλοτε και αποτελεί ένα σύνολο με ένα εξαιρετικό και καλοστημένο πλαίσιο, έχοντας παράλληλα ένα φιλόξενο, πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό. Έχοντας δοκιμάσει την ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου με τον ισχυρό 1.5 182Ps, μας είχε μείνει η entry level έκδοση του Civic με τον μικρό χιλιάρη κινητήρα που αποδίδει 126Ps και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων είτε με αυτόματο κιβώτιο CVT. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας έρχεται με το χειροκίνητο κιβώτιο και περιλαμβάνει το ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού Elegance.
Mini facelift
Το facelift του Civic είναι ίσως το πιο «επιδερμικό» που έχω δει σε μοντέλο παραγωγής. Εξωτερικά, τα μόνα στοιχεία που άλλαξαν είναι δύο διακοσμητικά φιλετάκια στους αεραγωγούς του μπροστά προφυλακτήρα και άλλα δύο αντίστοιχα στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι πιο ουσιώδεις, αν και πάλι διακριτικές. Εντοπίζονται στην καλύτερη συναρμολόγηση αλλά και στην αναβάθμιση των υλικών του εσωτερικού και στην προσθήκη -φυσικών- κουμπιών συντομεύσεων για το τηλέφωνο, το σύστημα πλοήγησης και το ηχοσύστημα, δίπλα από την οθόνη του Infotainment. Επίσης προστέθηκε και ξεχωριστός διακόπτης για την ένταση του ηχοσυστήματος, σωστή κίνηση από τους σχεδιαστές της εταιρείας, αφού πριν την ανανέωση ο έλεγχος γινόταν από μία μπάρα πάνω στην οθόνη αφής. Από εκεί και πέρα, η έκδοση της δοκιμής Elegance είναι πολύ καλά εξοπλισμένη και περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, οθόνη αφής 7in για τον έλεγχο του συστήματος infotainment Honda Connect, το οποίο είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, διαθέτει προβολείς και φώτα ημέρας LED και φυσικά είναι εξοπλισμένο με το Honda SENSING, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα αυτόνομης πέδησης, ενημέρωση για αλλαγή λωρίδας, lane keeping assist, adaptive cruise control, ανάγνωση τυφλής γωνίας, έξι αερόσακους και πολλά ακόμα.
Ο μικρός της παρέας
Ο μικρός τρικύλινδρος κινητήρας των 988cc είναι άμεσου ψεκασμού, έχει δύο εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και με τη χρήση ενός turbo χαμηλής αδράνειας αποδίδει 126Ps στις 5.500rpm και 20,4kgm ροπής στις 2.250rpm. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενο wastegate για πιο ακριβή λειτουργία της πίεσης υπερπλήρωσης, αλλά και διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού Dual-VTC που μεταβάλλει συνεχώς τα χαρακτηριστικά των εκκεντροφόρων και συνεπώς το overlap των βαλβίδων για μείωση του turbo lag και αύξηση της απόδοσης. Χάρη στα 126Ps του κινητήρα και με ένα εξαιρετικό σε αίσθηση μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, που έχει πυκνή κλιμάκωση, επιταχύνει από στάση για τα 100km/h σε 10,9sec και η τελική του αγγίζει τα 205km/h. Το βάρος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 1.281kg και η κατανάλωση που ανακοινώνει η Honda είναι στα 6,1lt/100km, μία τιμή που δεν απέχει από την πραγματικότητα, αφού η μέση τιμή που είδαμε στη διάρκεια της δοκιμής έφτασε στα 6,6lt/100km. Ο κινητήρας στην πράξη έχει αθόρυβη λειτουργία και πολύ γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών, καθώς συνεργάζεται τέλεια με το κιβώτιο ταχυτήτων, έχοντας πάντα όση δύναμη χρειάζεσαι για να κινηθείς σβέλτα και οικονομικά.
Η καθημερινή διαβίωση
Σε σχέση με το μεγαλύτερο αδερφάκι του που χρησιμοποιεί τον κινητήρα 1.5lt VTEC Turbo, το χιλιάρι Civic έχει πιο μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση, με αποτέλεσμα να έχει ελαφρά αυξημένες κλίσεις στις στροφές, χωρίς ποτέ αυτές να τρομάζουν τον οδηγό ή τους συνεπιβάτες του. Η καθημερινή διαβίωση με το Civic 1.0 VTEC Turbo είναι μια ευχάριστη διαδικασία. Καταρχάς, οι επιβάτες θα βρουν άπλετους και άνετους χώρους στο εσωτερικό του, με πολλές θήκες σε αρκετά σημεία για να βολέψουν τα αντικείμενα που κουβαλούν μαζί τους. Η καμπίνα, έχοντας καλή ηχομόνωση, προδιαθέτει για ξεκούραστες μετακινήσεις και παρά τον μικρό του κινητήρα, το Civic θα ταξιδέψει με μεγάλη άνεση σε εθνικό δίκτυο ακόμα και με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 180km/h. Η άνετη ανάρτηση απορροφά τις περισσότερες κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ παράλληλα αναλαμβάνει να συγκρατήσει εντός τροχιάς το Civic όταν πιεστεί στο όριο. Οι μόλις 2,22 στροφές του τιμονιού, το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο και το «σωστό» στήσιμο του αυτοκινήτου θα επιτρέψουν στον οδηγό να το πιέσει αρκετά σε δρόμο με απαιτητικές στροφές και «πατημένες» καμπές και το Civic απλά θα υπακούσει και θα ακολουθήσει τις εντολές που θα του δοθούν. Στη γρήγορη οδήγηση αποπνέει έναν αέρα σιγουριάς που έχουν ελάχιστα αυτοκίνητα στην κατηγορία, είτε το οδηγεί κανείς σε ανοιχτό δρόμο είτε σε «σφιχτές» διαδρομές. Το τιμόνι, αν και λίγο ελαφρύτερο σε σχέση με αυτό του 1.5lt, εξακολουθεί να έχει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση που χρειάζεται ο οδηγός, ενώ παράλληλα είναι άμεσο και αρκετά ακριβές. Αποτελεσματικά είναι και τα φρένα που θα σταματήσουν με ασφάλεια το Civic, ακόμα και σε ακραίες συνθήκες.
Τίμιο!
Τα €20.650 που κοστίζει η απλή έκδοση και τα €22.500 που κοστίζει η έκδοση Elegance που δοκιμάσαμε είναι μια αρκετά δελεαστική τιμή για το C-segment, δεδομένου του μεγέθους του αυτοκινήτου, των χώρων που προσφέρει και φυσικά του πακέτου εξοπλισμού που διαθέτει.
Μας Άρεσε (+)
Πλούσιος βασικός εξοπλισμός
Οδηγική συμπεριφορά
Επιδόσεις
Άνετοι χώροι
Ποιότητα κατασκευής
Κατανάλωση κινητήρα
Δεν μας άρεσε (-)
Επιδερμικό facelift
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ 1.0 MT COMFORT: €20.650
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ 1.0 MT ELEGANCE NAVI: €22.500
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 988cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 73mm x 78,7mm
Σχέση συμπίεσης: 10,0:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο έξι σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.518
Ύψος (mm): 1.434
Πλάτος (mm): 1.799
Μεταξόνιο (mm): 2.697
Βάρος (kg): 1.281
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7J x 17in
Ελαστικά: 235/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 126 /5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 20,4 /2.250
0-100km/h (sec): 10,9
Τελική ταχύτητα (km/h): 205
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 118
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 6,1
Δοκιμής (lt/100km): 6,6
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Microlino θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, με αποκλειστική εισαγωγή από την Kosmoride.