Honda Civic EK Coupe F20 Turbo RWD 513wHP
Να ένα μοντέλο που θα έπρεπε να είχε βγάλει εδώ και καιρό η Honda, Civic Coupe πισωκίνητο! Κάτι τέτοιο είχε στο νου του ο Φάνης και μιας και είναι φίλος με τον Κώστα τον Καναδό από την προηγούμενη δοκιμή, συν ότι αυτός και ο αδερφός του έχουν δικό τους συνεργείο, είπε να κάνει τη σκέψη του πράξη. Το Civic του Φάνη μπορείς να το πεις S2000 με άλλο «καπάκι», όπου «καπάκι» λέμε αμάξωμα ή να το πεις απλά «Civic S2000». Το αυτοκίνητο, παρά την «κουφή» μετατροπή, είναι πολύ ομοιογενές και καλοστημένο. Το οδηγείς και νομίζεις ότι έτσι το έβγαζε η Honda από το εργοστάσιο. Πατάς τέρμα γκάζι και παρά το ότι τα πίσω λάστιχα παίρνουν ένα προσωρινό διαζύγιο με την πρόσφυση, η ουρά παραμένει πεισματικά στην ευθεία, με το Civic να επιταχύνει ολοένα και περισσότερο, όσο βρίσκει πρόσφυση. Τρελό συναίσθημα! Είναι δύσκολο να χωνέψεις το γεγονός ότι πατάς το γκάζι σε ένα Civic πάνω σε στροφή και νιώθεις την ουρά να γυρίζει και να κάνει παντιλίκι με άνεση! Εσείς εκεί στην Honda ακούτε; Βγάλτε ένα Civic Coupe με την κίνηση πίσω! Όσο περισσότερο βρίσκομαι μέσα στο Coupe, τόσο περισσότερο θα ήθελα να το έβγαζε έτσι ακριβώς η Honda. Εντάξει, προφανώς δεν θα είχε external και σχεδόν 600 άλογα στο μοτέρ, αλλά, όπως και να το κάνεις, θα ήταν η ιδανική βάση για να παίξεις. Βέβαια για να φτάσει το αυτοκίνητο σε αυτό το σημείο χρειάστηκε αρκετό ψάξιμο και μπόλικη δουλειά. Δεν είναι απλά παίρνουμε ένα μοτέρ, το πετάμε επάνω και γυρνάμε το κλειδί…
Ομοιογένεια
Η λέξη αυτή μου έρχεται αυτόματα στο μυαλό για να περιγράψω με μία λέξη το αποτέλεσμα. Την άλλη πιθανότατα θα την φάει η λογοκρισία (αλλιώς το edit του αρχισυντάκτη), αλλά, όπως και να έχει, θα το γράψω! Είναι η λέξη κ@ύλα! Το Civic του Φάνη μπορεί να κάνει τα πάντα. Είναι πλήρως εξοπλισμένο, έχει μέχρι και a/c και από το εσωτερικό δεν λείπει τίποτα! Παρά το ότι φοράει ένα turbo γαϊδούρι, μπορεί να οδηγηθεί σε νορμάλ ρυθμούς και να πας μια χαλαρή βόλτα, όσο δηλαδή θα καταφέρεις να συγκρατηθείς και να μην πατήσεις τέρμα το γκάζι. Πάντως, όσο το παρατηρείς τόσες περισσότερες λεπτομέρειες βρίσκεις που σε στέλνουν αδιάβαστο. Για παράδειγμα τον πίνακα οργάνων και το τιμόνι από το ΕΡ3 Type R, το ότι όλα τα τελείως ετερόκλητα μηχανικά μέρη παντρεύτηκαν και λειτουργούν άψογα και τόσα ακόμα, που δεν θα μου φτάσουν οι σελίδες του τεύχους για να περιγράψω.
Ένα περίεργο πάντρεμα!
Πριν λίγο έγραψα για ετερόκλητα μηχανικά μέρη και είμαι σίγουρος ότι θα σας μπέρδεψε αυτό λίγο, αφού το αυτοκίνητο είναι Honda και φοράει μηχανικά μέρη, δηλαδή κινητήρα και ολόκληρη τη μετάδοση από μοντέλο της Honda. Το ετερόκλητο κολλάει ότι στο πάντρεμα αυτό έχει παίξει αρκετά σημαντικό ρόλο και ένα Nissan Silvia S13. Πριν συνεχίσω, θα πω κάτι για να σας προλάβω, γιατί είμαι σίγουρος ότι όλοι νομίζετε ότι ο Φάνης και ο αδερφός του ο Στράτος πήραν το πριόνι και έσφαξαν όλο το πάτωμα και τα ράμφη και τους θόλους και πάει λέγοντας για να μπουν όλα στη θέση τους. Έλα όμως που η μοναδική επέμβαση στο πλαίσιο ήταν στο να ανοίξει το τούνελ της μετάδοσης και να μεγαλώσει, προκειμένου να περάσει από εκεί το σασμάν και ο κεντρικός άξονας, καθώς και το φούσκωμα των πίσω φτερών κατά 22mm για να χωρέσουν οι μεγαλύτεροι τροχοί και τα ψαλίδια και τίποτα άλλο! Φυσικά όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά και για να ολοκληρωθεί η μετατροπή και να κυλίσει στις ρόδες του το Civic χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια ψαξίματος, μετρήματος και προβαρίσματος του κάθε ανταλλακτικού που έμπαινε πάνω στο αυτοκίνητο.
Μετράμε, προβάρουμε και υπολογίζουμε!
Πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε επέμβαση, το αμάξωμα γδύθηκε εντελώς απ’ όλα τα μηχανικά του μέρη και ξεκίνησαν οι δοκιμές και οι πρόβες για την ακριβή θέση που θα κάτσει το κάθε τι επάνω. Από το Silvia χρησιμοποιήθηκαν αρκετά πράγματα που έχουν κατά κύριο λόγο να κάνουν με το σύστημα της ανάρτησης. Εμπρός και πίσω γέφυρα, όπως και όλα τα ψαλίδα προέρχονται από το S13. Όλα τα σινεμπλόκ αλλάχθηκαν με uniballs, ενώ τα αμορτισέρ και τα ελατήρια αντικαταστάθηκαν με το coilover kit Type Flex, της Tein. Η κρεμαγιέρα είναι και αυτή από το S13, όπως και τα μουαγιέ των τροχών, που πλέον χρησιμοποιούν αυτούσιο το σετ των μπροστά και των πίσω φρένων, μαντέψτε, από το S13! Μέχρι εδώ καλά; Πάμε στη μετάδοση τώρα. Το S13 έκανε μία τελική χορηγία, που ήταν το διαφορικό, το οποίο όμως είναι πλέον Cusco και φυσικά μπλοκέ. Από εκεί και πέρα, κατασκευάστηκε ένας custom άξονας μετάδοσης για να ταιριάξει σωστά στο διαφορικό με το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων από το S2000. Σοφή λύση η αλλαγή πάντως στο διαφορικό, αφού τα διαφορικά των S2k στα πολλά άλογα την «ακούνε», κυρίως λόγω των βάσεών τους. Τόσο το διαφορικό όσο και το κιβώτιο, αλλά και ο κινητήρας πατάνε πάνω σε custom ενισχυμένες βάσεις, κατασκευασμένες από τους Αδερφούς Τσικουδάκη. Τα πίσω φτερά μεγάλωσαν, όπως είπαμε, κατά 22mm, αφού τα άκρα από το S13 ήταν πιο φαρδιά από αυτά του ΕΚ, αλλά και γιατί μπήκαν 18in ζάντες της Japan Racing με 8,5in φάρδος πίσω.
Τόσο όσο!
Για τον κινητήρα δεν έχουμε και πολλά να πούμε, πέρα του ότι έχει αλλαγμένες μπιέλες με τις ενισχυμένες της Brian Crower, retainers από το ΑΡ2 S2000, βίδες της ARP στην κεφαλή και μία φλάντζα πάχους 3mm της Inline Pro, που ρίχνει τη συμπίεση στο 9,3:1. Η JS Tuned του Γιάννη Σιδέρη κατασκεύασε μια πολλαπλή εξαγωγής με διάμετρο πρωτευόντων 38mm, ένα downpipe και την υπόλοιπη εξάτμιση με διατομή 76mm, καθώς και τις σωληνώσεις του intercooler της Treadstone, το οποίο έχει 76mm διάμετρο σε στόμια εισόδου και εξόδου. Το turbo που επιλέχθηκε είναι το αρκετά μεγάλο PT6266 της Precision, με πάτημα Τ3 και λόγο A/R στην εξαγωγή 0.82, το οποίο συνδυάστηκε με ένα external των 44mm της TiAL και μια Turbosmart σκάστρα. Στις μετρήσεις, η πίεση στο turbo ήταν στο 1,2bar, δηλαδή στα 510Ps στους τροχούς, ενώ το turbo έχει τη δυνατότητα να τροφοδοτήσει 800Ps, αν παίξουν παραπάνω με την ECU της Link, την οποία έχει αναλάβει ο Λευτέρης Καρδαμάκης. Τα μπεκ καυσίμου της Injector Dynamics των 1.000cc/min πατάνε πάνω στην εργοστασιακή μπεκιέρα, η οποία όμως έχει πλέον μεγαλύτερη εσωτερική διάμετρο και τροφοδοτείται από μία εμβαπτιζόμενη στο εργοστασιακό ρεζερβουάρ Walbro, με παροχή που μέχρι σήμερα δεν ήξερα ότι υπήρχε, 525lt/h!
Δεν έχω κάνει ποτέ εκκίνηση!
Όταν ακούς τον οδηγό να σου λέει κάτι τέτοιο, αμέσως θες να πάρεις εσύ το τιμόνι και να κάνεις τις μετρήσεις, γιατί κάπου στην άκρη του μυαλού σου έχεις αυτόματα την υποψία ότι δεν θα το «έχει» με τις αλλαγές, ότι θα μείνουμε κάτω από το σπινιάρισμα, ότι οι χρόνοι θα αντιστοιχούν σε 200 άλογα κάτω και άλλα διάφορα αισιόδοξα πράγματα. Όπως και να έχει, είπα να αφήσω τον Φάνη να δοκιμάσει στην αρχή και αν τα πράγματα ζόριζαν, θα του ζήταγα ευγενικά να κάνω και εγώ ένα πέρασμα. Κι ας θέλαμε μόλις μισή ώρα για να προλάβουμε το καράβι. Στηνόμαστε λοιπόν στην ευθεία, ανεβάζει στροφές ο Φάνης, αμολάει συμπλέκτη και σπινιάρουμε, όχι όμως ακατάσχετα, αλλά όσο χρειάζεται για να απλώσει σωστά η 1η και να ακολουθήσει μια ακαριαία αλλαγή σε 2η, με τον κινητήρα να παραμένει φουσκωμένος και να λυσσάει στροφάροντας σαν δαιμονισμένος! Τα πρώτα 18 μέτρα έγιναν σε 2,5sec και σε αυτό ευθυνόταν ξεκάθαρα το καλό οδόστρωμα και οι τρομερές, όπως αποδείχθηκε, οδηγικές ικανότητες του Φάνη. Κοιτάζοντας το διάγραμμα, δυσκολεύεται κανείς να πιστέψει ότι είναι χειροκίνητο το κιβώτιο και όχι κάποιο διπλού συμπλέκτη! Οι αλλαγές απλά δεν ξεχωρίζουν! Τα 100km/h έρχονται σε 5,45sec και το 400άρι σε 12,76sec με 195,15km/h ταχύτητα εξόδου! Φάνη είσαι πιστόλι και το Civic σου το ίδιο! Τα 6,34sec για το 60-160km/h και τα 8,07sec για το 100-200km/h είναι ένα καλό δείγμα για ένα φουλ ντυμένο και καθημερινό αυτοκίνητο!
Πιστόλι λέμε!
Ο στόχος του Φάνη ήταν να έχει ένα γρήγορο αυτοκίνητο που να κάνει καλούς χρόνους τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα. Για την πίστα δεν ξέρω, αλλά στο δρόμο σκοτώνει! Και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι είναι τρομερά ευθύβολο, ακόμα και με τέρμα γκάζι, η μούρη και η ουρά σημαδεύουν ακριβώς την ευθεία! Το έγραψα και στην αρχή, εκεί στην Honda με ακούτε ή να το γράψω ξανά;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.997cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 87mm x 84mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1
Inline Pro φλάντζα κεφαλής 3mm
AP2 retainers
Brian Crower μπιέλες
ARP βίδες κεφαλής
Precision PT6266 turbo
Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 1.000cc/min
Link ECU
Samco Sports κολάρα σιλικόνης
Turbosmart σκάστρα
Walbro 525 αντλία καυσίμου
TiAL external wastegate 44mm
Yonaka ψυγείο νερού
JS Tuned πολλαπλή εξαγωγής 38mm
JS Tuned downpipe 76mm
JS Tuned σύστημα εξαγωγής 76mm
JS Tuned σωληνώσεις intercooler
Treadstone intercooler
Custom βάσεις κινητήρα
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Custom βάσεις κιβωτίου
Custom βάσεις διαφορικού
Honda S2K κιβώτιο ταχυτήτων
Competition clutch stage 6
Quaife μπλοκέ διαφορικό
Custom άξονας μετάδοσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Tein Flex coilover kit
S13 εμπρός ψαλίδα
S13 πίσω ψαλίδια
S13 πίσω γέφυρα
S13 εμπρός γέφυρα
Custom σινεμπλόκ με uniballs
ΑΜΑΞΩΜΑ
Recaro Bucket ανακλινόμενα καθίσματα
Civic EP3 πίνακας οργάνων
Civic EP3 τιμόνι
Skunk2 λεβιές ταχυτήτων
S13 κρεμαγιέρα
Τροποποίηση τούνελ μετάδοσης
Custom πίσω φτερά 22mm
ΦΡΕΝΑ
Nissan S13 κιτ φρένων
Σωληνώσεις αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
Japan Racing 7,5Jx18in εμπρός 8,5Jx18in πίσω ζάντες
Toyo Proxes R1R 205/40 R18 εμπρός, 245/35 πίσω ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της Tonny Vamianakis
Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm) 513,3/8.400
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 46,97/5.000
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,85
0-80 4,34
0-100 5,45
0-120 6,40
0-140 7,51
0-160 9,19
0-180 10,90
0-200 13,52
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,50 @ 52,82
60 4,64 @ 85,69
100 6,10 @ 113,76
200 8,72 @ 154,91
400 12,76 @ 195,15
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
80-110 1,68
100-140 2,39
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 3,55
60-160 6,34
60-200 10,67
100-200 8,07
Tuned by
Αφοί Τσικουδάκη
Εφέδρων Πολεμιστών 42
Χανιά
Τηλ.: 28210 75 599
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H ΤΟΤΑΛ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.Ε. στηρίζει το προσωπικό των νοσοκομείων Παμμακάριστος και Ευαγγελισμός με δωρεά γευμάτων.