Audi S8 4.0TFSI 607wHP
Όχι, αν θες, μην κάνεις δηλαδή! Είσαι στην αριστερή λωρίδα με 200km/h και βλέπεις να έρχεται καρφωτό πάνω σου ένα μαύρο κτήνος που σου παίζει τα φώτα. Το ένστικτο της επιβίωσης που πηγάζει από το υποσυνείδητό σου σε προστάζει να του ανοίξεις απλά το δρόμο. Δεν έχεις και πολλές επιλογές άλλωστε. Οριακά προλαβαίνεις να δεις τι ήταν, αφού πέρασε με τουλάχιστον 50km/h παραπάνω! Ένα μεγάλο μαύρο Audi! Ναι, σαν αυτό που οδηγούσε ο Jason Statham, αλλά πιο καινούριο. Για να καταφέρεις να το ακολουθήσεις, θα χρειαστείς άλογα. Πολλά άλογα και αρκετά ελαφρύτερη καρότσα, αλλά και πάλι μην είσαι τόσο σίγουρος!
Σπάνιο θέαμα
Η αλήθεια είναι ότι Audi S8 δεν βλέπουμε κάθε μέρα. Λογικό κιόλας, γιατί με τον 4λιτρο V8 twin turbo κινητήρα και με τον εξωφρενικό του εξοπλισμό αγγίζει τα €200.000. Άνετα θα πρωταγωνιστούσε σε remake του Transporter, άνετα θα το συναντούσες σε σκοτεινά και παράνομα λημέρια να μεταφέρει τον εγγονό του Don Vito Corleone, άνετα θα το δεις έξω από τη λυρική σκηνή να περιμένει το καλοντυμένο ζευγάρι να βγει από τη βραδιά όπερας και να γυρίσει στην πολυτελή του έπαυλη. Όποιο ρόλο κι αν του δώσεις, το Audi S8 θα τον βγάλει εις πέρας με χαρακτηριστική άνεση. Και όταν λέμε άνεση, εννοούμε ότι την έχει ανάγει σε άλλο επίπεδο πραγματικά. Πίσω καθίσματα που ξαπλώνουν σχεδόν τέρμα, σου κάνουν μασάζ, έχουν θέρμανση και ψύξη, ηχοσύστημα μοναδικής πιστότητας και ένα σωρό άλλα gadgets που γεμίζουν ένα φυλλάδιο αντιπροσωπείας με ατελείωτους πίνακες χαρακτηριστικών.
Θωρηκτό
Βασικά αν είσαι πρωθυπουργός ή κάποιο κυβερνητικό στέλεχος, διπλωμάτης κτλ, μπορείς να το παραγγείλεις και θωρακισμένο. Ναι, θα χάσει λίγο σε επιδόσεις είναι η αλήθεια, αλλά οι σφαίρες των Kalasnikov θα εξοστρακίζονται πάνω του και εσύ θα γυρίσεις ζωντανός στο σπίτι σου. Χωρίς τη θωράκιση, μάλλον δεν θα προλάβουν να σε σημαδέψουν, οπότε και πάλι θα γυρίσεις σπίτι σου. Είτε έχει θωράκιση είτε όχι, το λες με άνεση θωρηκτό με ρόδες. Τύφλα να ‘χει το Αβέρωφ!
Εργοστάσιο παραγωγής ιπποδύναμης
Κάπως έτσι μπορεί κανείς να περιγράψει με επιτυχία το 8κύλινδρο -σε διάταξη V- σύνολο, με τα δύο turbo και τον άμεσο ψεκασμό, που στην εργοστασιακή του μορφή αποδίδει 520Ps και 66,3kgm ροπής, με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου οκτώ σχέσεων. Ο 4.0TFSI κινεί όχι μόνο μοντέλα της Audi, όπως τα Α8/S8, RS6/RS7, αλλά και πολυτελή μεγαθήρια, όπως η Bentley Continental GT και η Flying Spur. Μιλάμε για ένα τρομερό μοτέρ που επιταχύνει το θωρηκτό των 2.050kg στα 100km/h σε μόλις 4,2sec! Βέβαια, ακόμα και αυτές οι επιδόσεις δεν έφταναν στο φίλο μας, τον Ζαχαρία, φανατικό Powerά και είπε να το «γαργαλήσει» λιγάκι… Βλέπετε, με τόσο μεγάλο κινητήρα το όφελος που έχουμε σε απόδοση, όταν αλλάξουμε ορισμένα περιφερειακά, είναι εκπληκτικό. Και όταν λέμε περιφερειακά, εννοούμε στην κυριολεξία τρία πράγματα, δηλαδή δύο downpipe, τις εισαγωγές αέρα και ένα αναπρογραμματισμό στην εργοστασιακή μονάδα της ECU.
Αναλυτικότερα, εδώ έχουν χρησιμοποιηθεί οι εισαγωγές αέρα της RocEuro, οι οποίες μόνες τους, χωρίς δηλαδή πρόγραμμα ή οποιαδήποτε άλλη επέμβαση, δίνουν από 12 μέχρι και 15 άλογα στους τροχούς! Η σχεδίασή τους είναι τέτοια, που πέρα της απλής και εύκολης τοποθέτησής τους, καταργούν όλα τα σημεία που περιορίζουν τη ροή του αέρα, είτε για λόγους κατανάλωσης είτε για μείωση του θορύβου. Αν γίνει επέμβαση στην εργοστασιακή ECU, το όφελος από το κιτ των εισαγωγών φτάνει τα 30 άλογα στους τροχούς, ενώ το κιτ αυτό μπορεί να υποστηρίξει ιπποδυνάμεις που φτάνουν τα 900Ps! Η APR έχει φυσικά αρκετά πράγματα για το Audi S8 D4, όπως για παράδειγμα ένα σετ με downpipes τα οποία αντικαθιστούν τα εργοστασιακά, δίνοντας καλύτερη πνοή στον κινητήρα. Τα εργοστασιακά τμήματα έχουν μόλις 60mm διάμετρο, ενώ τα αντίστοιχα της APR 76mm, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια ελάχιστη αύξηση στο lag των turbo, το οποίο δεν υπάρχει περίπτωση να το καταλάβετε, αλλά ο κινητήρας να κερδίζει στο χαλαρό 59Ps! Αν σας φαίνονται υπερβολικά τα άλογα, σκεφτείτε ότι τα αντίστοιχα εργοστασιακά κομμάτια έχουν σημαντικούς περιορισμούς στη διατομή τους, συν δύο μεγάλους προ-καταλύτες, των οποίων μάλιστα οι σωληνώσεις τέμνονται. Τα aftermarket είναι εντελώς ίσια και βελτιώνουν κατακόρυφα τη ροή των καυσαερίων προς την υπόλοιπη εξαγωγή. Τα downpipe αυτά φτάνουν για αρκετά δυνατά setup που πλησιάζουν με άνεση τα 1.000Ps. Τρελό, έτσι; 60 άλογα με downpipes, τόσα έπαιρναν θυμάμαι σε full πρώτο στάδιο τα 2.0TFSI, όταν είχαν βγει στην αγορά και είχαμε πάθει παράκρουση! Τελευταία επέμβαση για να λειτουργήσει σωστά ο κινητήρας με τα νέα δεδομένα ήταν η αναβάθμιση του λογισμικού της εργοστασιακής ECU από την APR, καθώς και η αντικατάσταση των εργοστασιακών μπουζί με μία βαθμίδα ψυχρότερα. Καινούργια χαρτογράφηση, λοιπόν, με νέους χάρτες ανάφλεξης, με -το βασικό- ο κινητήρας να λειτουργεί τέλεια σαν εργοστασιακός, χωρίς απότομα ξεσπάσματα και φυσικά με απόλυτη ασφάλεια. Το αποτέλεσμα θα έλεγα ότι μάλλον είναι κάτι που θα σου ρίξει το σαγόνι στο πάτωμα. Το S8 αποδίδει πλέον 607,7wHP στις 5.337rpm και, κρατηθείτε, 98,3kgm ροπής στις 3.235rpm! Ο κινητήρας από τις 2.500rpm μέχρι και τις 5.500rpm έχει διαθέσιμα πάνω από 80kgm ροπής…
Μαύρος διάολος!
Στο εξωτερικό δεν έχει αλλαχθεί σχεδόν τίποτα, πέρα από κάποιες μικρές λεπτομέρειες που βάφτηκαν σε μαύρο χρώμα, όπως για παράδειγμα η μάσκα και διάφορα άλλα. Το εσωτερικό είναι 100% εργοστασιακό, μια αρκετά σοφή κίνηση, αφού είναι ήδη τέλειο. Γεμάτο διακόπτες, δέρμα, carbon επενδύσεις και οθόνες αφής. Πίσω από το τιμόνι τρομάζεις λίγο, γιατί ξέρεις ότι οδηγείς ένα αδηφάγο κτήνος που ζυγίζει κάτι παραπάνω από 2,2 τόνους μαζί με οδηγό και συνοδηγό και ξέρεις ότι αν πατήσεις τέρμα το γκάζι, απλά εκτοξεύεται μπροστά καταπίνοντας χιλιόμετρα και ανεβάζοντας ταχύτητα σε παλαβούς ρυθμούς. Το να οδηγείς αυτόν τον οδοστρωτήρα που θέλει μόλις 2sec για τα πρώτα 18 μέτρα (!), ενώ μάλιστα φοράει και ζάντες των 21in είναι, όπως και να το κάνεις, λίγο τρομακτικό. Το ίδιο τρομακτικό είναι και τα 3,37sec που χρειάζεται για τα 100km/h από στάση, όπως και τα 11,19sec για τα 400 μέτρα, με 200,58km/h ταχύτητα εξόδου! Μιλάμε ακόμα για αυτοκίνητο που ζυγίζει πάνω από 2 τόνους με απλά sport λάστιχα, έτσι; Το S8 είναι από άλλον πλανήτη! Γράφει χρόνους παρόμοιους με Lancer EVO 650 αλόγων με επιπλέον μισό τόνο! Τι; Δεν με πιστεύετε; Πάμε λοιπόν στο τεύχος 23 και στο EVO του φίλου μας του Αποστόλη που απέδιδε 650Ps. Το EVO ξεκινάει με 1,97sec στα 18m και μέχρι τα 100km/h τα δύο τετρακίνητα πάνε «κοπίο» (Evo 3,84sec). Όσο τα χιλιόμετρα όμως ανεβαίνουν, το S8 παίρνει κεφάλι, στα 200m το Evo είναι ήδη πίσω μισό δευτερόλεπτο (S8:7,39s, EVO:7,84s), με τα δύο αυτοκίνητα να περνάνε τη γραμμή των 400m με διαφορά 0,74sec (S8:11,19s, EVO:11,39s). Και όλα αυτά τα κάνεις απλά πατώντας το γκάζι βυθισμένος στα αναπαυτικά δερμάτινα καθίσματα. Ενώ σου κάνουν μασάζ! Το ίδιο εντυπωσιακό για το βάρος του οχήματος είναι και τα 5,38sec για το 60-160km/h, αλλά και τα 7,91sec για το 100-200km/h.
Ισοπεδωτικό!
Δεν δοκιμάζουμε κάθε μέρα αυτοκίνητο που ξεπερνάει τα 5 μέτρα σε μήκος και τους δύο τόνους σε βάρος και γράφει και ασύλληπτους χρόνους. Και όλα αυτά με ελάχιστες επεμβάσεις στα περιφερειακά του κινητήρα, έτσι; Αυτό μην το ξεχνάτε. Αν το πετύχετε στο δρόμο, απλά ξεχάστε το. Δεν έχετε ελπίδα. Και αν τυχόν μπορέσετε και το περάσετε, σκεφτείτε απλά ότι έτσι ακριβώς όπως είναι, το φορτώνεις βαλίτσες και απλά το οδηγείς μέχρι τη Γερμανία για πλάκα…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 3.993cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84,5mm x 89mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1
RocEuro κιτ εισαγωγής αέρα
APR kit downpipe 76mm
APR Stage 2 ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές 9Jx21in ζάντες
Michelin Pilot Sport 4S 265/35 R21 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της KRB Trading
Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm): 607,75/5.337
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 98,35/3.235
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 1,82
0-80 2,51
0-100 3,37
0-120 4,41
0-140 5,65
0-160 7,20
0-180 9,08
0-200 11,19
0-220 14,06
0-240 17,45
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,00 @ 66,10
60 3,72 @ 107,38
100 4,93 @ 128,74
200 7,39 @ 161,70
400 11,19 @ 200,58
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 2,59
60-160 5,38
60-200 9,45
100-200 7,91
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche πέρασε δύσκολες στιγμές στο τεστ αποφυγής ταράνδου.