VW Golf V 2.0TFSI AWD DSG 630wHp
Όταν ο Τάκης Βούρος απέκτησε οικογένεια, αγόρασε και ένα απλό Golf 1.4 TSI για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Λογική κίνηση για κάποιον που θέλει ποιότητα, χώρους, άνεση και ασφάλεια. Το βαρέθηκε όμως γρήγορα, μιας και -για τα δικά του δεδομένα- σερνόταν. Ο αναιμικός 14άρης κινητήρας με τα 122 άλογα δεν του έλεγε τίποτα. Και να τον βελτίωνε, δηλαδή, θα έκανε πρακτικά τα ίδια πράγματα που θα έκανε και σε έναν δίλιτρο, δηλαδή μεγαλύτερο turbo, σφυρήλατο μοτέρ κτλ και στη μία περίπτωση θα είχε ένα Golf με 500 άλογα, που δεν θα έκανε για καθημερινή χρήση, ενώ αν είχε ένα δίλιτρο μοτέρ, θα είχε 600 άλογα για κάθε μέρα. Σκεφτείτε και από την άλλη ότι όταν είσαι έτοιμος να σπάσεις τα 8sec και να μπεις στα 7άρια στο dragster, οτιδήποτε και να οδηγήσεις αργό θα σου φανεί. Οπότε το 14άρι μοτέρ πήρε πόδι και ήρθε ένα δίλιτρο TFSI για να γίνει το project πιο ενδιαφέρον. Πόσο ενδιαφέρον; Τόσο ώστε να μην του κουνιέται κανείς στο δρόμο. Το Golf θα έφτανε τα 600 άλογα, με την κίνηση όμως στους μπροστινούς τροχούς θα είχε ένα θέμα για το πώς θα περάσει σωστά η δύναμη στο δρόμο. Είπαμε, να το κάνει ενδιαφέρον ήθελε! Έτσι αντιλαμβάνεται το ενδιαφέρον project ένας οδηγός dragster και recordman. Αν δεν έχεις το λιγότερο 600 άλογα στο δεξί σου πόδι, δεν πας πουθενά.
Πολιτισμένο!
Παρά την GTX3071R Gen 2, το external και το εκρηκτικό προφίλ του κινητήρα, το Golf του Τάκη συμπεριφέρεται αρκετά πολιτισμένα στο δρόμο. Δεν σε εμποδίζει τίποτα να πας χαλαρός και άνετος στη δουλειά σου το πρωί και το βράδυ να βγεις έξω και να το λιώσεις στις κόντρες. Παράλληλα έχει ένα ψαρωτικό και όμορφο look all black, αφού έχει αφαιρέσει όλα τα σήματα εκτός από τα λογότυπα της VW, τα οποία είναι βαμμένα μαύρα, για να ταιριάξουν με τις ζάντες και το αμάξωμα. Με άλλα λόγια, δηλαδή, έχουμε ακόμα ένα εξαιρετικό δείγμα της αγαπημένης μου κατηγορίας, που δεν είναι άλλη από τα sleepers. Στο κάτω-κάτω, αν θες να παίζεις με ανυποψίαστο κόσμο στα φανάρια και στο δρόμο γενικότερα, το look sleeper είναι το ιδανικό, αφού σχεδόν τίποτα δεν θα μπορέσει να προϊδεάσει τον πιθανό σου αντίπαλο για το τι ακριβώς κρύβεις κάτω από το καπό. Στη συγκεκριμένη περίπτωση και κάτω από το αμάξωμα, μιας και το Golf είναι και τετρακίνητο και με κιβώτιο DSG. Οπότε δύσκολα περνάει από το μυαλό σου το τι ακριβώς έχει στηθεί δίπλα σου στο φανάρι και μαρσάσει προκλητικά.
Είπαμε, daily…
Το ότι κυκλοφορεί κάθε μέρα ήταν ακόμα ένας λόγος παραπάνω για να ενισχυθεί ο κινητήρας με σφυρήλατα πιστόνια της JE και μπιέλες της ZRP. Παράλληλα, ο Δάκης Σκαμπελτζής, ιδιοκτήτης της EngineTech by Dakis, ασχολήθηκε με την κυλινδροκεφαλή του κινητήρα, στην οποία έκανε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής για να προετοιμάσει το έδαφος τόσο για τους Stage 3 εκκεντροφόρους της Cat Cams, οι οποίοι δέχθηκαν ένα custom re-profile από την Vouros Performance όσο και για τις υπόλοιπες αλλαγές στο valve train. Οι αλλαγές αυτές έχουν να κάνουν με τις μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, τα διπλά ελατήριά τους, καθώς και τα retainers τα οποία προέρχονται από την Ferrea. Στον κορμό, τώρα, τοποθετήθηκαν παντού βίδες της ARP, καθώς και μέταλλα στροφάλου της ACL. Παράλληλα, ο Τάκης κατασκεύασε μια πιο ενισχυμένη αντλία λαδιού, για να βελτιώσει την παροχή λιπαντικού στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Όταν παίζεις με τέτοια set-up, καλό θα είναι να δίνεις ιδιαίτερη προσοχή στη σωστή λίπανση. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για την παροχή καυσίμου. Η αντλία υψηλής των εργοστασιακών ΕΑ888 φυσικά δεν φτάνει «ούτε για ζήτω» σε τέτοια βαρβάτα setup, οπότε η αλλαγή της με την αντίστοιχη της Autotech και η επιπλέον βελτίωσή της με το αναβαθμισμένο roller kit ήταν επιβεβλημένη. Η πίσω αντλία (χαμηλής πίεσης) προέρχεται από Audi TTRS, ενώ το ρεζερβουάρ από Golf V R32, το οποίο έχει και το κατάλληλο σχήμα για να χωρέσει το πίσω διαφορικό και τον κεντρικό άξονα μετάδοσης. Μιας και μπήκε λοιπόν το αντίστοιχο ρεζερβουάρ, μπήκε και όλη η τετρακίνηση από το R32, μαζί με το εξάρι DSG κιβώτιο. Επανερχόμαστε στην παροχή βενζίνης, με τα τέσσερα επιπλέον μπεκ να είναι τα Stage 2 της Dynodrome, τα οποία πατάνε επάνω στη δοκιμασμένη, σε δυνατά setup, πολλαπλή εισαγωγή της Integrated Engineering. Όλες οι σωληνώσεις καυσίμου, αλλά και παροχής λαδιού έχουν κατασκευαστεί από την Vouros Performance και φυσικά είναι αεροπορικού τύπου. Το turbo, όπως είπαμε, είναι ένα Garrett GTX3071R Gen 2, έχει πάτημα Τ3, με τη διάμετρο του συμπιεστή να φτάνει τα 54mm, το οποίο τοποθετήθηκε πάνω σε μια πολλαπλή εξαγωγής κατασκευασμένη από τον Στέλιο Παναγιωτάρα της NS Racing, παρέα με ένα external wastegate των 45mm της Turbosmart. Ο Στέλιος κατασκεύασε και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής, το οποίο αποτελείται από ένα downpipe 76mm, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι με σωληνώσεις, επίσης 76mm. Ο Βούρος έφτιαξε τις σωληνώσεις για το custom και μαύρο intercooler και χρησιμοποίησε κολάρα σιλικόνης της Samco Sports. Βοήθεια στο έργο του intercooler προσφέρει και το κιτ ψεκασμού μεθανόλης της ΑΕΜ. Ο κινητήρας, όπως και το κιβώτιο, πατάνε πάνω σε ενισχυμένες βάσεις από την Powerflex, αφού οι εργοστασιακές θα τα έβρισκαν αρκετά ζόρικα τα πράγματα με την έξτρα δύναμη. Τη διαχείριση του κινητήρα την έχει αναλάβει η εργοστασιακή ECU, η οποία πέρασε από τα χέρια του Γιάννη Πιτόσογλου, της Dynodrome. Εκτός από την ECU, ανέλαβε και τη διαχείριση του κιβωτίου, με αποτέλεσμα οι αλλαγές να γίνονται ακαριαία και στρωτά. Αυτό που νιώθεις όταν πατάς τέρμα το γκάζι είναι μια συνεχόμενη επιτάχυνση που σε κολλάει στο κάθισμα. Τόσο απλά. Άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι ο κινητήρας στα 2bar πίεσης αποδίδει 550wHp και αν παίξεις με το iBoost, στα 2,5bar ανεβαίνει στα 630 άλογα στους τροχούς.
Πιστόλι!
Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται, χωρίς να κοπανάει και να σου σπάει τα νεύρα, φροντίζοντας να έχει πάντα πρόσφυση το Golf σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Έχει χρησιμοποιηθεί το coilover kit της BC, το οποίο συνδυάστηκε με την αλλαγή όλων των σινεμπλόκ με πολυουρεθάνης, από την Powerflex. Τα φρένα έχουν αρκετά μεγάλες διαστάσεις και είναι αποτελεσματικά, αφού προέρχονται από Audi TTRS και χρησιμοποιούν τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, με αεριζόμενους δίσκους και σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Το Golf φαίνεται γρήγορο και μένει να αποδείξουμε το πόσο γρήγορο είναι, μετρώντας το με το V-BOX. Όμως τα δισκάκια του DSG ήταν καινούργια και ο Τάκης δεν είχε προλάβει να τα στρώσει, οπότε οι μετρήσεις έγιναν με μικρή πίεση, στα 1,4bar. Εκεί, χρειαστήκαμε 6,49sec για το 60-160km/h και 7,41sec για το 100-200km/h. Ο Τάκης πάντως με φουλ πίεση μας έδειξε παλιότερο αρχείο του στο Dragy, που είχε κάνει 5,5sec για το 100-200km/h, χρόνος αρκετά πιο αντιπροσωπευτικός για την -μέγιστη- ιπποδύναμη του αυτοκινήτου του. Όπως και να έχει, πάντως, είναι ωραία φάση να έχεις ένα καθημερινό αυτοκίνητο με 600 και κάτι άλογα και να κάνεις με full ντυμένο εσωτερικό 5,5sec στο 100-200km/h. Και την ίδια στιγμή να φορτώνεις οικογένεια, αποσκευές και φουσκωτά φλαμίνγκο και να πηγαίνεις διακοπές.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.008cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 92,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,0:1
Garrett GTX3071R Gen 2 turbo
NS Racing πολλαπλή εξαγωγής
Turbosmart external wastegate 45mm
JE σφυρήλατα πιστόνια 0,5mm oversize
ZRP μπιέλες
Cat Cams Stage 3 re-profiled εκκεντροφόροι
Ferrea βαλβίδες-ελατήρια βαλβίδων
Ferrea retainers
Integrated Engineering πολλαπλή εισαγωγής
ΑΕΜ water/methanol kit
Dynodrome Stage 2 μπεκ καυσίμου
Autotech αντλία υψηλής πίεσης
Roller kit αντλίας υψηλής πίεσης
EngineTech by Dakis ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
iBoost boost controller
Vouros Performance αντλία λαδιού
NS Racing σύστημα εξαγωγής 76mm
Vouros Performance σωληνώσεις intercooler
Turbosmart σκάστρα 50mm
Powerflex βάσεις κινητήρα
Golf V R32 ρεζερβουάρ καυσίμου
Audi TTRS αντλία χαμηλής πίεσης
HiTech Flow δοχείο αναθυμιάσεων
Vouros Performance σωληνώσεις αεροπορικού τύπου
Aeroflow φιλτροχοάνη
Vouros Performance σωληνώσεις εισαγωγής αέρα
Samco Sports κολάρα σιλικόνης
ECU remapping Dynodrome
TCU remapping Dynodrome
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
BC coilover kit
Powerflex σινεμπλόκ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
R32 τετρακίνηση
Powerflex βάσεις κιβωτίου
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Audi TTRS 4πίστονες δαγκάνες εμπρός
Audi TTRS αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός
Goodridge σωληνάκια υψηλής
ΤΡΟΧΟΙ
8Jx18in ζάντες Enkei
Uniroyal RainSport 3 225/40 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 3,34
60-160 6,49
60-200 9,58
100-200 7,41
Tuned by:
Vouros Performance
Κριτίου 14-18
Νέος Κόσμος
Τηλ.: 210 90 14 252 - 697 766 9409
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Παρουσιάστηκε το 1978, το θρυλικό σπορ μοντέλο με τον περιστροφικό κινητήρα που έγινε σύμβολο “cult”.