Honda Civic sedan 1,5 Vtec Turbo 182Ps

Honda Civic sedan 1,5 Vtec Turbo 182Ps

Hondaείσαι

Με την πρώτη βόλτα που έκανα με αυτό το αυτοκίνητο θυμήθηκα το παλιό Civic Sedan VTi, που έμοιαζε με ένα απλό Civic Sedan, αλλά κάτω από το καπό είχε τον τρομερό -για την εποχή- B16 με τα 160Ps. Τότε βέβαια ξεχώριζε από τα περισσότερα της κατηγορίας, γιατί ήταν το μόνο με τόσο μεγάλη ιπποδύναμη, ενώ τώρα όλοι οι κατασκευαστές προσφέρουν τα μεσαία οικογενειακά με καλούς και δυνατούς κινητήρες, αλλά η Honda έχει ακόμα τον τρόπο να ξεχωρίζει λόγω του τρόπου με τον οποίο αποδίδει αυτά τα 182Ps ο κινητήρας της. Είναι μεν υπερτροφοδοτούμενος, όπως όλοι πλέον, αλλά διατηρεί το σύστημα μεταβλητού χρονισμού με το χαρακτηριστικό «σκαλοπάτι» στις ψηλές στροφές, κάτι που τον κάνει να ξεχωρίζει από τους περισσότερους, οι οποίοι μετά τις 5.000rpm λαχανιάζουν. Άλλη μία διαφορά με το τότε αυτοκίνητο είναι φυσικά το μέγεθος, αφού με μήκος στα 4.648mm, πλάτος στα 1.799mm και ύψος στα 1.416mm είναι σίγουρα πιο κοντά στο Accord παρά στο Civic που έχουμε στο μυαλό μας. Το μεταξόνιο του είναι 2.698mm, δίνοντας μεγάλους χώρους μέσα στην καμπίνα και το επιμηκυμένο πίσω μέρος του πατώματος του χαρίζει πολύ μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ από το πεντάπορτο, που φτάνει τα 519lt, με μοναδικό μειονέκτημα το μικρό άνοιγμα που έχει η πόρτα του, που ενώ θα μπορούσε να χωρέσει πολύ μεγάλα αντικείμενα, δεν περνάνε από την πόρτα. Το εσωτερικό του είναι σχεδόν το ίδιο με αυτό της 5θυρης έκδοσης, με καλή εργονομία, προσεγμένο σε υλικά, φινίρισμα και συναρμογή. Το νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων Honda Connect 2, με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7in υπολείπεται λίγο σε εμφάνιση σε σχέση με αντίστοιχες υλοποιήσεις, παραμένει όμως εύχρηστο και λειτουργικό. Η hi-tech εικόνα ενισχύεται από τον φουτουριστικό, ψηφιακό πίνακα οργάνων που χωρίζεται τμηματικά σε 3 μέρη. Φυσικά, ως αυτοκίνητο του 2019 είναι εξοπλισμένο και με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας  -Honda SENSING- που περιλαμβάνουν σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων και Adaptive Cruise Control.

Γρήγορο;

Με 8,05secγια το 0-100km/h που έκανε χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία δεν το λες και αργό. Επίσης, τα 210km/h που ανακοινώνει η Honda μου φαίνονται πολύ απαισιόδοξη τιμή για αυτοκίνητο 182 ίππων, το οποίο μάλιστα δεν «κρεμάει» στις ψηλές στροφές. Δεν είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε κάπου, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσει στα 210km/h, το λέω εκ πείρας. Γενικά, είναι ένα αυτοκίνητο με ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά που δίνει προβάδισμα στην ποιότητα κύλισης, αλλά δεν αφήνει παραπονεμένο τον οδηγό με σπορ προθέσεις, συνδυάζοντας με πολύ επιτυχημένο τρόπο την άνεση με τη δυναμική οδική συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις του απορροφούν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και τα φαρδιά, αναπαυτικά καθίσματα θα εκτιμηθούν στα μακρινά ταξίδια. Ο  1.5VTEC Turbo είναι ένας από τους πιο εξελιγμένους και αποδοτικούς κινητήρες της κατηγορίας, υιοθετώντας άμεσο ψεκασμό, υπερτροφοδότη χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μεταβλητού χρονισμού και βύθισμα βαλβίδων και Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda, ενώ παρουσιάζει μια άκρως λογική κατανάλωση για τα 182Ps του, αφού -σε μεικτές συνθήκες- κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,5lt/100km, αν και είναι, όπως είπαμε, τόσο ευχάριστος στις ψηλές στροφές που θα δυσκολευτείς να μην «εκμεταλλευθείς» την απόδοση του όπου ο δρόμος το επιτρέπει. Σε αυτό, σημαντικό ρόλο παίζει και το βάρος του που είναι αρκετά χαμηλό για τον όγκο του, στα 1.280kg, κάτι που εκτός από την κατανάλωση το ευνοεί, όπως προαναφέραμε, και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Αν θα μπορούσαμε να παραπονεθούμε για κάτι αυτό είναι τα φρένα, όχι για την απόδοση και τις δυνατότητές τους, αλλά για την αίσθηση και τη διαδρομή του πεντάλ, που είναι νεκρό για το πρώτο εκατοστό και κοκκαλώνει στο επόμενο. Εν κινήσει δεν είναι τόσο ενοχλητικό και συνηθίζεται, αλλά είναι αρκετά ενοχλητικό στο παρκάρισμα που κοκκαλώνεις το αυτοκίνητο χωρίς λόγο και σε κοιτάνε οι περαστικοί σαν να είσαι κανένας άσχετος. Συνοψίζοντας, το νέο τετράθυρο Civic διαθέτει όλες τις αρετές που ζητάει ένας απαιτητικός οικογενειάρχης. Πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, μεγάλους χώρους, έναν αποδοτικό κινητήρα, άνεση στην καθημερινότητα και το ταξίδι, καθώς και εξαιρετικό πάτημα στο δρόμο. Η βασική τιμή του είναι λίγο υψηλότερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό, η υψηλή όμως απόδοση του κινητήρα, το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και η δεδομένη αξιοπιστία που ακολουθεί το έμβλημα της Honda, το καθιστούν μια πολύ καλή επιλογή.

Μας άρεσε (+)

Απόδοση κινητήρα

Ποιότητα κύλισης

Σπορτίφ οδική συμπεριφορά

Ποιοτικό εσωτερικό

Χώρος αποσκευών

Δεν μας άρεσε (-)

Προοδευτικότητα φρένων

Περιορισμένο άνοιγμα χώρου αποσκευών

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης (Comfort 6MT): €22.325

Τιμή έκδοσης δοκιμής (Elegance 6MTNavi): €28.070

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1498cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 73mm x 89,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,6:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

Βάρος (kg): 1270

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

 

 ΤΡΟΧΟΙ

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7J x 17in

Ελαστικά: 215/50 R17

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):182PS/5.500rpm,

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 24,5 kgm/1.900-5.000 rpm

0-100km/h (sec): 8,4

Τελική Ταχύτητα (km/h): 210

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       130

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  5,7

Δοκιμής (lt/100km):    8,1

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η            SEC

0-60                  3,86

0-80                  5,67

0-100                8,05

0-120                10,27

0-140                13,49

0-160                17,29

0-180                21,79

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80                 2,84

80-110               2,95

KM/H             SEC

80-110               3,77

100-140             5,71

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,73     @        47,42

60        5,23     @        74,28

100      6,94     @        91,85

200      10,34   @        120,64

400      15,60   @        150,61

 

 

Αρθρογράφος

 

To MG3 Hybrid+ είναι το  “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα”

To MG3 Hybrid+ είναι το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα”

Το νέο ΜG3 Hybrid+ κατέκτησε τη σημαντικότερη διάκριση για την Ελλάδα, καθώς ανακηρύχθηκε “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα”!