Honda Civic Type-R 277Ps
Ποτέ δεν λέμε όχι σε ένα κάλο Type-R
Όταν με πήρε τηλέφωνο ο Γάκης και μου είπε σου έχω ένα Type-R του Νικηφόρου για δοκιμή, χάρηκα δύο φορές. Μια γιατί, όπως θα έχετε καταλάβει, του έχω μια μικρή αδυναμία του συγκεκριμένου Honda, και άλλη μια γιατί ξέρω πως τα αυτοκίνητα της Hondasport Nikiforos είναι δυνατά και καλοφτιαγμένα. Για άλλη μια φορά, λοιπόν, ο Νικηφόρος δεν με διέψευσε.
Μαύρο, το αγαπημένο μου
Γενικά το μαύρο χρώμα πιστεύω “βοηθάει” τα αυτοκίνητα που με αντικειμενικά σχεδιαστικά κριτήρια, δεν είναι όμορφα. Το μαύρο κρύβει την ωραία λεπτομέρεια του σχεδιασμού, αλλά κρύβει και την άσχημη. Στην πρώτη περίπτωση αδικεί ένα αυτοκίνητο, αλλά στη δεύτερη το ευνοεί, και το Civic EP3 σίγουρα δεν ήταν και ό,τι ομορφότερο έχει βγάλει η Honda. Όσο μου αρέσει, λοιπόν, εμένα το μαύρο, τόσο το σιχαίνονται οι φωτογράφοι… και καλά ο Γιαννάκος, είναι καλό και ευγενικό παιδί και δεν μιλάει, αλλά παλιότερα εκείνο το τομάρι ο Ασπρόμουγγος όταν άκουγε πως το αμάξι που πηγαίναμε να φωτογραφίσουμε είναι μαύρο, έβριζε σε όλο τον δρόμο σαν την Κυρά Όλγα από την κασέτα με τους πατρινούς (αν δεν την ξέρετε, βρείτε την. Θα κλάψετε). Πάλι παρασύρθηκα και ξέφυγα από το θέμα…
Το Χοντάκι του φίλου μας του Θανάση, πάντως, είναι πανέμορφο. Λίγο το χαμήλωμα με την πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση της BC, λίγο οι emotion XT7 Work και τo big brake kit της Stop Tech με την μπλε δαγκάνα και τον τρυπητό δίσκο των 328mm να τις γεμίζουν, και το αυτοκίνητο, εκτός από το ότι στρίβει και φρενάρει σαν τρελό, το δείχνει κιόλας. Αν προσθέσουμε και το ανθρακονημάτινο καπό της Seibon, έδεσε το γλυκό. Από αυτά που φαίνονται από έξω και μόνο (και το πόσο κοστίζουν), μπορεί κάποιος να καταλάβει ότι ο Θανάσης το έχει πάρει σοβαρά το θέμα της βελτίωσης, και δεν έχει παρά να ανοίξει το Seibon για να το επιβεβαιώσει.
Open it
Ξεκινώντας από την εισαγωγή, (όπως πάντα, μου αρέσει να ακολουθώ τη ροή του αέρα) ο Νικηφόρος έχει τοποθετήσει ένα carbon induction kit της TopFuelπου οδηγεί τον εισερχόμενο αέρα σε μια πολλαπλή εισαγωγής RBC, την οποία έχει τροποποιήσει ώστε να είναι ακόμα μεγαλύτερη. Η πεταλούδα του γκαζιού είναι 2mm oversized και πλέον φτάνει τα 64,5mm. Το καπάκι έχει υποστεί ροϊκή εξέλιξη και οι εκκεντροφόροι είναι οι Stage 2 της BC (Brian Crower), σετάκι με διπλά ελατήρια βαλβίδων και retainers τιτανίου. Οι βαλβίδες είναι flat bottom MFG και ανεβάζουν τη συμπίεση από το 11,5:1 στο 11,8:1. Από πού προκύπτει το 11,5? Από τα έμβολα που φοράει το ιαπωνικό Type-R, που έχει περισσότερη συμπίεση από το ευρωπαϊκό λόγω καλύτερης βενζίνης στη Χώρα του Ανατέλλοντος ραδιενεργού Ηλίου. Το κάρτερ είναι της TopFuelμε διαφράγματα, μια απαραίτητη προσθήκη μιας και ο Θανασάκης είναι στριφτερό παιδί και θα πήγαινε το λάδι πέρα δώθε. Το μοντάρισμα και το blueprinting του κινητήρα έγιναν από τον Νικηφόρο.
Από τη μεριά της εξαγωγής συναντάμε ένα χταπόδι της PLM που οδηγεί σε μια χειροποίητη εξάτμιση διαμέτρου 70mm κατασκευής PowerUp χωρίς καταλύτη.
Τη διαχείριση όλων αυτών έχει αναλάβει ο συνήθης ύποπτος HondataKPro, προγραμματισμένος από τον Νικηφόρο πάνω στο ιδιόκτητο δυναμόμετρο 1320 Pro Dynapack 4WD, όπου έγινε και το στρώσιμο του κινητήρα, και το σύνολο απέδωσε 277Psκαι 26,2kgm. Τούμπανο. Τόση δύναμη βέβαια δεν περνάει στον δρόμο με εργοστασιακή μετάδοση. Το δισκόπλατο έχει αντικατασταθεί με ένα set της TopFuel ενώ από την ίδια εταιρία προέρχεται και το ελαφρωμένο βολάν. Το ελεύθερο διαφορικό αντικαταστάθηκε με ένα μπλοκέ της Pro 1320 ενώ το κορονοπήνιο της Top Fuel με βήμα 5,1:1 κάνει το Type-R πραγματικό όπλο. Τώρα μάλιστα.
The Rest
Όλες σχεδόν οι λειτουργίες το κινητήρα παρακολουθούνται από μια σειρά οργάνων στο ταμπλό του αυτοκινήτου, τα οποία έχουν πάρει και τη θέση του Radio/CD, το οποίο ο Θανάσης ξεφορτώθηκε μαζί με τα ηχεία γιατί ζύγιζαν πέντε ολόκληρα κιλά.
Τη θέση του πήραν δύο όργανα της Daemon για θερμοκρασία νερού και πίεση λαδιού, ένα wideband air/fuel ratio της ΑΕΜ, ένα ApexiV-afcπολλαπλών ενδείξεων και ένα όργανο που απεικονίζει την πίεση και τη θερμοκρασία των ελαστικών της Orange Electronic. Την aftermarket εικόνα στο εσωτερικό συμπληρώνουν το διάκτινο τιμόνι Safari της Sparco και το λεβιεδάκι της Password JDM.
Thank God!
Ακούστηκαν οι προσευχές μου! Επιτέλους ένα αυτοκίνητο με καινούρια λάστιχα. Και τι λάστιχα…Pirelli P-Zero Trofeo!!! Ε ρε, γλέντια, θα ξεμπαζώσουμε την άσφαλτο: 6,33 για το 0-100km/h με την πρώτη και σήκωνε ακόμα αρκετή βελτίωση γιατί αλλάξαμε την πρώτη νωρίς και η δευτέρα έπεσε λίγο χαμηλά. Πάμε να κάνουμε άλλη μια. 3, 2, 1… Τώρα φύγαμε ακόμα καλύτερα, αλλαγή σε δευτέρα… Δεν την πήρε! Δεν πειράζει, Θάνο, πάμε άλλη μια. Πάλι δεν την πήρε. Θέλουν και λίγη ρύθμιση οι ντίζες του επιλογέα, μου είπε ο Νικηφόρος. Ας το αφήσουμε γιατί ζεστάθηκε και ο δίσκος με τα πολλά, και από εδώ και πέρα όσο προσπαθούμε τόσο χειρότερα, μην πάρουμε και το σασμάν στο ζεμπίλι, καλό είναι και το 6,3. Επίσης, καλό είναι και το 14,4sec για το 400άρι, αλλά πραγματικά, αυτό το αυτοκίνητο δεν έχει φτιαχτεί για να ξεκινάει στα φανάρια. Του Θανάση του αρέσει το βουνό και το αυτοκίνητο το έχει φτιάξει για να ανεβαίνει στην Πάρνηθα και να το ευχαριστιέται. Και στον τομέα του στησίματος σε συνδυασμό με τα super λάστιχα και τα μεγάλα φρένα, το εργαλείο δεν παίζεται. Στην επιστροφή μας από τις μετρήσεις είχε περάσει αρκετά η ώρα (τους καλοκαιρινούς μήνες μετράμε μόνο αργά το βράδυ, και για τη ζέστη αλλά και για τα κοριτσάκια με το Yaris που πηγαίνουν για μπάνιο με 60km και δεν θέλουμε να περάσουμε δίπλα τους με άλλα 200 και τους λυθεί το μπικίνι). Αφού δεν υπήρχε ψυχή στο δρόμο, ανεβήκαμε το βουνό από τη Νέα Μάκρη και κατεβήκαμε από την Πεντέλη. Είχαμε και τον κουμπάρο του Θανάση με ένα Impreza STi να μας ακολουθεί και κάναμε τρελό χαβαλέ. Χαρακτηριστικό, πάντως, ήταν ότι προσπαθούσε ο Θανάσης να ξεκολλήσει την ουρά με τα φρένα και το τιμόνι και αυτό τίποτα, απλά έκοβε και έστριβε. Άπαιχτο!
Specia lthanks:
Στον Θανάση για το αυτοκίνητο της δοκιμής και στον κουμπάρο του με το Impreza που μας έκανε παρέα στις μετρήσεις.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο 1320 Pro Dynapack 4WD της Hondasport Nikiforos
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC 0-60 3,36 0-80 4,60 0-100 6,33 0-120 8,25 0-140 10,85 0-160 13,73 0-180 17,84 0-200 22,84 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,00
4η ΚΜ/Η SEC 80-110 4,10 100-140 5,28 5η ΚΜ/Η SEC 80-110 5,42 100-140 7,68 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,63 @ 48,80 60 4,91 @ 84,36 100 6,45 @ 101,22 200 9,53 @ 130,35 400 14,40 @ 164,31 1000 25,84 @ 209,53 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Ioniq 5 ξεπερνά ισχυρούς ανταγωνιστές στον τελικό γύρο του θεσμού Ιαπωνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς.