Honda Integra DC2 Type-R 252Ps
Doubletrouble…
Το Civic EK V-TEC του Γιάννη Π. με τον B18C των ατμοσφαιρικών 266Ps που απολαύσατε στις σελίδες του Power 168, καταχωρήθηκε με χαρακτηριστική ευκολία στο προσωπικό μου top list των αυτοκινήτων που έχουν περάσει από τις σελίδες του περιοδικού. Πανέμορφο, με διακριτικές jap πινελιές, χαρακτήρα και προσωπικότητα, προσεγμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια, ολοκληρωμένο, αποδοτικό, αξιόπιστο, πορωτικό... Στο JapStyle the Showoff που έγινε στα τέλη Σεπτέμβρη, το λευκό, stock φαινομενικά, Integra μου κεντρίζει το ενδιαφέρον και αναζητώ τον ιδιοκτήτη του για να του προτείνω μια δοκιμή του στο περιοδικό. Εμφανίζεται λοιπόν ο Δημήτρης Π. και πριν συνειδητοποιήσω τί γίνεται, νόμιζω ότι κάποιος μου κάνει πλάκα... Τι στο καλό, λέω, έχει και δεύτερο Honda ετούτος και μάλιστα Integra? Δεν θέλω καν να φανταστώ το χουνέρι που μπορούν να κάνουν τα αδέλφια αυτά στον δρόμο. Φαντάσου σκηνικό: σε «ράβει» ένα σκυλιασμένο Civic και στο καπάκι σε «ξετρυπάει» και ένα Integra με... τον ίδιο οδηγό! Εκτός από κουλός, θα βγεις και... τρελός!
Long live the PlayStation…
…ακούστε, ή μάλλον διαβάστε τώρα, ακόμα μια περίεργη ιστορία σχετικά με αυτό το Integra: ο προηγούμενος από τον Δημήτρη κάτοχος, ήταν… μια γυναίκα, αστυνομικός που έπαιζε PS, της άρεσε να οδηγεί το Integra στο Gran Tourismo και μόλις το είδε live σε μια μάντρα αυτοκινήτων, σταμάτησε και... το ψώνισε! Ας είναι καλά η κοπέλα, το κράτησε stock to the bone και «καθαρό», δίνοντας έτσι τέλος στην αναζήτηση του Δημήτρη που είχε ήδη δει και απορρίψει τέσσερα Integra. Χρειάστηκε βέβαια να ταξιδέψει μέχρι την Δράμα, αλλά χαλάλι, τουλάχιστον δεν γύρισε με άδεια χέρια. Ο δρόμος της επιστροφής δε, ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία γνωριμίας με το νέο του απόκτημα, αλλά και συλλογισμού για το ποιες θα ήταν οι πρώτες... επεμβάσεις. Το πρώτο στάδιο, το είχε σίγουρο. Το ελεύθερο φίλτρο στο ΟΕΜ φιλτροκούτι, η DC πολλαπλή εξαγωγής, η Skunk2 εξάτμιση με διάμετρο 60mm και ο επαναπρογραμματισμός από την Speedware Motorsport, έδειξαν 211Ps στο δυναμόμετρο DynaPack της Extreme Tuners.
Στην συνέχεια, ακολούθησαν περιφερειακές βελτιώσεις σε ελαστικά (Toyo Proxes R1R), σε φρένα με την αντικατάσταση των δίσκων με αυτούς της Bendix στις ΟΕΜ διαστάσεις (αεριζόμενοι 282mm x 21mm μπροστά και συμπαγείς 260mm x 9mm πίσω), των υλικών τριβής με αυτά της Jurid και Nissin μπροστά και πίσω αντίστοιχα και των άκρων του κυκλώματος φρένων με σωληνάκια υψηλής πίεσης της Goodridge. Οι σύνδεσμοι της ανάρτησης αντικαταστάθηκαν από silent block πολυουρεθάνης της Energy Suspension και η ανάρτηση από το coilover kit Zero2 της Cusco. Έχοντας εξασφαλίσει πρόσφυση, επιβράδυνση, αίσθηση και οδική συμπεριφορά, τι έλειπε τώρα από το Integra? Δύναμηηη...
Meet the Revver…
Κινητήρας και μετάδοση ήταν απλά θέμα χρόνου να βρεθούν στον πάγκο της Spirakos Engineering, προκειμένου να δεχθούν τα επώνυμα και δοκιμασμένα aftermarket parts που είχε εν τω μεταξύ προσεκτικά επιλέξει και συγκεντρώσει ο Δημήτρης. Ξεκινώντας από την κυλινδροκεφαλή, ένα ζευγάρι εκκεντροφόρων Jun Stage 3 με διάρκεια εισαγωγής/εξαγωγής 304ο και βύθισμα 12mm/11,5mm αντίστοιχα, ανέλαβαν μέσω των Golden Eagle ρυθμιζόμενων γραναζιών να κινούν τις καινούριες ΟΕΜ βαλβίδες με τα Supertech ελατήρια και retainer. Στην πολλαπλή εισαγωγής η ΟΕΜ πεταλούδα γκαζιού αντικαταστάθηκε με αυτήν της Skunk2 με διάμετρο 68mm, ενώ η εισαγωγή αέρα με αυτήν από το κιτ της ΑΕΜ. Η 100άρα βενζίνη φθάνει στους θαλάμους καύσης του B18C μέσω μιας Walbro 255lt/hr αντλίας βενζίνης και μπεκ παροχής 360cc/min από Honda S2000. Η εκπνοή του κινητήρα έχει αναβαθμιστεί περαιτέρω του πρώτου σταδίου με μια Hytech normal tube replica εξάτμιση, διαμέτρου 70mm, κατασκευής Γιώργου Σπυράκου, που καταλήγει σε ένα τελικό της Greddy. Μια Cometic MLS 0,7mm φλάτζα κυλινδροκεφαλής, αντικατέστησε την ΟΕΜ, ολοκληρώνοντας έτσι τις επεμβάσεις στο πάνω μέρος του κινητήρα.
Ο κορμός, έχει «γεμίσει» με το block guard της Supertech και τα σφυρήλατα πιστόνια της ίδιας εταιρίας με διάμετρο 82mm (stock 81mm), που ανεβάζουν την χωρητικότητα στα 1.841cc (stock 1.797cc) και την σχέση συμπίεσης στο 12,5:1 (stock 10,6:1). Οι Carrillo Super A μπιέλες και τα Clevite κουζινέτα μπιελών - στροφάλου, συμπληρώνουν το «πάζλ» των κινούμενων μερών του B18C, που τώρα είναι έτοιμος για ξένοιαστα στροφαρίσματα. Επί της ευκαιρίας, ένα σετ συμπλέκτη της Exedy Stage 1 και μια ανανέωση των συγχρονιζέ του σασμάν, φρεσκάρει και την μετάδοση για ξένοιαστες αλλαγές εκεί ψηλά, στις 9.500+rpm! Με την επανατοποθέτηση κινητήρα-σασμάν στο μηχανοστάσιο του Integra την θέση τους βρίσκουν και οι νέες, ενισχυμένες, βάσεις με silent block πολυουρεθάνης της Energy Suspension. Για το τέλος, αφήσαμε το καλύτερο. Τον επαναπρογραμματισμό από τον Τόλη Γιάτσιο της Speedware Motorsport, της νέας ECU P30 από Civic EG VTi ‘92-‘95 με την προσθήκη πλακέτας NepTune, τόσο στο δρόμο, όσο και στο δυναμόμετρο DynaPack της Extreme Tuners, εκεί δηλαδή που είχε ξαναμετρηθεί το Integra μετά τις βελτιώσεις πρώτου σταδίου - θυμίζω απόδοση 211Ps. Ο λευκός Ninja, χάρη στην μετατόπιση της ενεργοποίησης του V-TEC 600rpm νωρίτερα, «τρελαίνεται» τώρα μόλις η βελόνα του στροφομέτρου περάσει τις 5.200rpm και δείχνει τα καινούρια του κοφτερά δόντια με +40Ps από πριν: 252Ps@9.000rpm στο σύνολο τους και 21,9kgm@8.000rpm!
VBOXed…
Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει ως τώρα, οι δίδυμοι δεν είναι δυο απλά ψαγμένοι Hondaκηδες. Έχουν κάνει φύλο και φτερό τα αυτοκίνητα τους, τα έχουν βελτιώσει/εξελίξει, έχουν διαβάσει και αφιερώσει πάνω τους άπειρες ώρες και φυσικά ξέρουν ακριβώς τις δυνατότητες τους, έχοντας τα μετρήσει με το δικό τους VBOX Sport Performance Meter (!), τόσο σε δρόμο, όσο και σε πίστα σε αγώνες dragster. Το Integra λοιπόν, full ντυμένο, κάνει σταθερά 0-100km/h σε 5,7sec και 400άρι σε 13,5-13,6sec, με ταχύτητα εξόδου 165-168km/h. Πόσο άραγε θα επηρεαστούν οι επιδόσεις με ένα δεύτερο άτομο? Ευτυχώς είμαι ελαφρύς! Στηνόμαστε για την πρώτη απόπειρα και με μέτρια εκκίνηση, λόγω σκόνης στο οδόστρωμα, το Integra «γράφει» λίγο κάτω από 6sec για 0-100km/h και λίγο πάνω από 14sec τετρακοσάρι. Αναστροφή και πάμε για άλλη μια μέτρηση. Καλύτερη εκκίνηση αυτή την φορά, με εξαιρετικές αλλαγές όπως και στην πρώτη, και οι χρόνοι πέφτουν στο 5,89sec για το 0-100km/h και 14άρι ξερό για τα 400m. Όπως θα έχετε καταλάβει, δεν θα φεύγαμε αν δεν «σπάγαμε» τα 14sec! Μηχανή και άνθρωπος δείχνουν ότι μπορούν, ενώ εγώ μπορώ να κάθομαι συνοδηγός, να χαζεύω την βελόνα του στροφομέτρου να «βουτάει» στις 10.000rpm και το μοτέρ να σκυλιάζει για... όσο χρειαστεί. Μετά από δυο 400άρια, τα Toyo Proxes R1R έχουν ζεσταθεί και η επόμενη απόπειρα δικαιώνει τον Δημήτρη χαρίζοντας και στους δυο ένα χαμόγελο που άργησε να φύγει. Η οθόνη του VBOX III γράφει 0-100km/h σε 5,74sec, 18m σε 2,48sec@52,94km/h και 400άρι σε… 13,87sec@166,51km/h! Ανατρίχιασα...
Το Civic EK V-TEC του αδελφού Γιάννη, που παρεμπιπτόντως έκανε 12,88sec@172,08km/h στο πρόσφατο DragDay στην Θήβα, μόλις απέκτησε παρέα στο προσωπικό μου top-wish list. Αν και μεταξύ μας, το Integra είναι άλλο πράγμα...
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
| Tunedby: Spirakos Engineering: Συνεργείο Αυτοκινήτων-Service, Παπαδημητρίου 28 Μαρκόπουλο Αττικής, Τηλ.: 2299025496-6936963015 www.spirakosengineering.gr |
TUNING SPECS:
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ: ΟΕΜ | |
ΦΡΕΝΑ:
| ΤΡΟΧΟΙ:
|
Η δυναμομέτρηση έγινε στο δυναμόμετρο DynaPack της Extreme Tuners Μέγιστη ισχύς (Ps/ rpm) 252,4/9.000 Μέγιστη ροπή (kg.m/rpm) 21,9/8.000
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 2,83 0-80 4,17 0-100 5,74 0-120 7,55 0-140 9,67 0-160 12,81
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,66 80-110 2,82 100-140 4,06 4η ΚΜ/Η SEC 80-110 4,33 100-140 5,85 5η ΚΜ/Η SEC 80-110 6,33 100-140 8,68 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,48 @ 52,94 60 4,64 @ 86,93 100 6,13 @ 105,08 200 9,12 @ 135,41 400 13,87 @ 166,51
| Roll με 2α ΚΜ/Η SEC 60-120 4,89 60-160 10,54 60-200 19,34 100-200 16,31
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Στο νέο Volvo EX90, το lidar, οι κάμερες και τα ραντάρ συνεργάζονται για να κατανοήσουν το εξωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου σας και για να σας βοη...