Honda S2000 AP1 Turbo 530Ps
Ο Κώστας είναι κατά βάση μηχανόβιος, αφού κυκλοφορεί με ένα Suzuki GSX600-R Κ10 με μεγάλη προίκα μάλιστα και κάποια στιγμή πήρε την απόφαση να πάρει κάτι με δύο παραπάνω τροχούς. Αυτό το κάτι, λοιπόν, είναι το συγκεκριμένο μαύρο Honda S2000 AP1 που βλέπετε εδώ. Αυτό που δεν βλέπετε ακόμα είναι το turbo που κρύβεται κάτω από το καπό και τα 530 άλογα, που ξεκινάνε από το στρόφαλο για να ταλαιπωρήσουν την ευαίσθητη μετάδοση. Ο Κώστας θέλει να ξεχωρίζει. Θέλει να βλέπουν είτε το αυτοκίνητο είτε την μοτοσικλέτα του και να ξέρουν ότι είναι τα δικά του. Γι’ αυτό, λοιπόν, αποφάσισε να ασχοληθεί και με την εξωτερική εμφάνιση του S2000 του, εκτός φυσικά από τη βελτίωση στον κινητήρα.
Μία πονεμένη ιστορία
Το αυτοκίνητο, όταν το αγόρασε ο Κώστας, ήταν ήδη βελτιωμένο, με κλειστό μοτέρ, αλλά και με κακή χρήση και συντήρηση από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Τα μπεκ του δεν ψέκαζαν σωστά και το αποτέλεσμα ήταν να στεγνώσουν από καύσιμο δύο κύλινδροι και να παρουσιάσουν έντονη φθορά, με αποτέλεσμα η κατανάλωση των λαδιών να συναγωνίζεται αυτή της βενζίνης. Ο Κώστας επίσης έχει άλλη μία ιδιοτροπία, όταν ασχολείται με κάτι, ασχολείται στο 100% με αυτό μέχρι να το ολοκληρώσει. Έτσι, λοιπόν, άφησε τα πάντα στην άκρη και πήρε την απόφαση να ολοκληρώσει από κάθε άποψη τόσο την εμφάνιση όσο και τη μηχανική βελτίωση του αυτοκινήτου του. Και κάπου εδώ ξεκινάει ο μαραθώνιος!
Let theshow begin!
Ο μηχανικός, που ασχολήθηκε με το να επαναφέρει στη ζωή τον κινητήρα του S2000, είναι ο Σταμάτης Τόρας, της STM Performance. Ο κινητήρας λύθηκε και τα εργοστασιακά πιστόνια μαζί με τις μπιέλες και τα μέταλλά τους πήγαν για ανακύκλωση. Το μπλοκ στάλθηκε στην Engine Tech by Dakis και ο Δάκης Σκαμπελτζής έκανε ρεκτιφιέ και πέρασε τα χιτώνια της Darton. Ο στρόφαλος, που τοποθετήθηκε, είναι πλέον καινούργιος, χρησιμοποιήθηκαν μέταλλα της ACL μαζί με thrust washer και συνδυάστηκαν με τις Heavy Duty μπιέλες της ZRP και με τα σφυρήλατα πιστόνια της CP. Στα πιστόνια, οι πείροι αλλάχθηκαν με τους ενισχυμένους της Diamond και, τέλος, τοποθετήθηκε και ένα block guard της Supertech, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Η αλήθεια είναι ότι οι κινητήρες F20C των S2000 έχουν τρομερή αντοχή, μιας και στο παρελθόν έχουμε δοκιμάσει turbo set-up με κλειστό μπλοκ και με ιπποδυνάμεις που ξεπερνούν τα 600 άλογα. Επειδή, όμως, ο Κώστας σκέφτεται το μέλλον και η GT3582R που φοράει δεν θα μείνει για πολύ καιρό μέσα στο μηχανοστάσιο, αποφάσισε να κάνει τον κινητήρα αλεξίσφαιρο. Στην κυλινδροκεφαλή, τώρα, έγιναν αρκετές επεμβάσεις, που αφορούν κυρίως το valvetrain. Οι εκκεντροφόροι παρέμειναν οι εργοστασιακοί, όχι όμως και οι βαλβίδες. Τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή τοποθετήθηκαν οι Competition Plus της Ferrea, παρέα με οδηγούς, διπλά ελατήρια, retainers τιτανίου, καθώς και τσιμουχάκια, επίσης από τη γκάμα της Ferrea. Μπλοκ και καπάκι δέθηκαν με βίδες της ARP, οι οποίες επίσης έχουν δέσει μπιέλες με στρόφαλο και -ανάμεσά τους- μπήκε μία εργοστασιακή φλάντζα κεφαλής. Ο κινητήρας αναπνέει μέσω μιας πεταλούδας της Skunk2 και μιας μεταλλικής σήτας στο turbo.
Turbo time!
Με τον κινητήρα έτοιμο, σειρά είχε η υποδομή για το turbo. Μία custom πολλαπλή εξαγωγής φιλοξενεί τόσο το turbo GT3582R της Garrett όσο και το external wastegate των 44mm της TiAL. Το turbo έχει λόγο A/R στην εξαγωγή 0,82 με διάμετρο συμπιεστή 61mm και μπορεί να βγάλει μέχρι και 680 άλογα, επίσης συνεργάζεται με μία σκάστρα εξωτερικού τύπου της GReddy. Αυξημένες πλέον οι ανάγκες σε καύσιμο κι έτσι επιστρατεύτηκαν τα μπεκ της Injector Dynamics, με παροχή στα 1.050cc/min για να τροφοδοτήσουν τον κινητήρα. Στο έργο των μπεκ σημαντική βοήθεια δίνει η αντλία καυσίμου της Walbro, με παροχή στα 255lt/hr. Παντού έχουν χρησιμοποιηθεί κολάρα σιλικόνης της Samco Sport, από το custom intercooler μέχρι το ψυγείο νερού της Mishimoto. Το δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού της D1 Spec ολοκληρώνει την εικόνα στο μηχανοστάσιο και πλέον έμεινε η μετάδοση και φυσικά η ανάρτηση και τα φρένα. Ξέχασα την εξάτμιση, που χρησιμοποιεί δύο τελικά καζανάκια και προέρχεται από την Skunk2. Τέλος, τη γενική διαχείριση την έχει αναλάβει η μονάδα της AEM Series II σε συνεργασία με ένα wideband και το boost controller της HDI.
Γιατί όχι 9;
Ο κινητήρας στροφάρει μέχρι τις 8.000rpm, πράγμα ιδιαίτερα παράξενο για Honda. Επίσης, το V-TEC ενεργοποιείται στις 4.200rpm, οπότε το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας του έχει αλλάξει αρκετά. Το γεγονός ότι είχαμε 1.000rpm λιγότερες, κόστισε σε επιδόσεις, κάτι που είδαμε όταν επιταχύναμε από 2η σχέση και 60km/h μέχρι τα 200km/h. Η 5η σχέση φτάνει στα 198,7km/h και χάνονται πολύτιμα δέκατα για την αλλαγή σε 6η και μέχρι τα 200km/h. Επίσης, η πίεση του turbo κατά τη διάρκεια των μετρήσεων ήταν στο 1,25bar, πράγμα που σημαίνει ότι ο κινητήρας απέδιδε 530Ps. Οι λιγότερες 1.000rpm επηρέασαν και την απόδοση στο 0-100km/h, αφού χάσαμε δέκατα και στην αλλαγή σε 2η και στην αλλαγή σε 3η, με αποτέλεσμα να δούμε στην οθόνη 5,33sec. Τα πρώτα 18 μέτρα διανύθηκαν σε 2,43sec, μιας και τα λάστιχα δεν ήταν και η καλύτερη επιλογή, αν και ο σκοπός του Gus είναι να τα αλλάξει στο μέλλον με Toyo R1R. Τα 13,22sec πάντως για τα 400 μέτρα με τα 180,10km/h ταχύτητας εξόδου δεν είναι και άσχημα. Βέβαια, τα 9,22sec, που χρειαστήκαμε για το 100km/h-200km/h, είναι κάτι που μπορεί να βελτιωθεί με το ανέβασμα του κόφτη κατά 1.000rpm. Το turbo πάντως φαίνεται ότι ξυπνάει στις μεσαίες στροφές, αφού με 3η σχέση από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h χρειαστήκαμε 3,21sec, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h μόλις 1,89sec.
Carbon, βλέπω carbon!
Και αφού ζαλιστήκαμε λίγο με τις μετρήσεις και τον άρρωστο ήχο που βγάζει ο κινητήρας και τα δύο τελικά καζανάκια, επιστρέφουμε στα ανθρακονήματα. Ανοίγοντας τις LSD πόρτες, το μάτι πέφτει στα carbon ταμπελάκια που βρίσκονται στο μαρσπιέ και στη συνέχεια στο carbon ταμπλό, στην carbon κεντρική κονσόλα. Εξωτερικά ξεχωρίζει με το μπροστά lip spoiler, τα side skirts της Spoon, το carbon καπό της Seibon, τους προφυλακτήρες του ΑΡ2 και διάφορες άλλες λεπτομέρειες που θα δείτε στον πίνακα αναλυτικά.
Τι θα άλλαζα;
Προσωπικά θα ανέβαζα τον κόφτη τουλάχιστον κατά 1.000rpm πάνω και μετά θα έβγαζα τις πόρτες LSD. Είναι εντυπωσιακές όταν το βγάζεις φωτογραφίες, αλλά με την κουκούλα κλειστή το να προσπαθήσεις να βγεις από εκεί μέσα, θυμίζει την διαδικασία που χρειάζεται για να βγεις από άρμα μάχης. Τουμπαρισμένο. Ο Gus έχει διάφορα πράγματα στο μυαλό του για το μέλλον, μεταξύ άλλων κάτι έλεγε για body-kit της Amuse και μεγαλύτερο turbo και διάφορα άλλα!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.997cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 87mm x 84mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,7:1
CP σφυρήλατα πιστόνια
ZRP Heavy Duty μπιέλες
Diamond πείροι πιστονιών
Darton dry sleeves
Supertech blockguard
Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 1.050cc/min
Walbro αντλία καυσίμου 255lt/hr
Ferrea competition plus βαλβίδες εισαγωγής/εξαγωγής
Ferrea οδηγοί βαλβίδων
Ferrea τσιμουχάκια βαλβίδων
Ferrea ελατήρια βαλβίδων
Ferrea retainers τιτανίου
Skunk2 πεταλούδα
ARP βίδες κεφαλής
ARP βίδες στροφάλου
ARP βίδες μπιελών
ACL μέταλλα
ACL Thrust washer
TiAL external wastegate 44mm
GReddy σκάστρα
Mishimoto ψυγείο νερού
Mishimoto βεντιλατέρ
Garrett GT3582R turbo
Skunk2 εξάτμιση 80mm
Custom πολλαπλή εξαγωγής
Custom downpipe
AEM wideband
HDI boost controller
ΑΕΜ Series IΙ ΕCU
Samco Sports κολάρα σιλικόνης
D1 Spec δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Clutchmasters εξάφτερος δίσκος συμπλέκτη
S2000 AP2 κιβώτιο ταχυτήτων
S2000 AP2 διαφορικό
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Lambo-Style doors
Spoon εμπρός μπάρα θόλων
Spoon πίσω μπάρα θόλων
Carbon σήματα στα μαρσπιέ
Carbon καπάκι πολλαπλασιαστών
Carbon καπάκι μπεκ
Carbon alcantara τιμόνι
AP2 εμπρός προφυλακτήρας
AP2 πίσω προφυλακτήρας
lip spoiler εμπρός
Spoon style side skirts
OEM style αεροτομή
Mohair κουκούλα
Buddyclub πίσω φανάρια
Seibon carbon VS II καπό
APR GT3 carbon καθρέφτες
3Μ αντηλιακές μεμβράνες
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
BC type BR coilover kit
ΤΡΟΧΟΙ
JR3 8,5Jx17in εμπρός, 9,5Jx17in πίσω ζάντες
Kormoran UHP 215/45 εμπρός, 245/40 πίσω ελαστικά
TUNED BY:
STMPerformance
Εθνικής Αντιστάσεως 91
Αχαρνές
Τηλ.: 211 11 11 150
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCKCAR*
0-60 2,73
0-80 4,01
0-100 5,33
0-120 6,67
0-140 8,53
0-160 10,531
0-180 13,21
0-200 16,86
*Μετρήσεις
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,43 @ 52,50
60 4,54 @ 92,13
100 5,99 @ 109,50
200 8,80 @ 142,93
400 13,22 @ 180,10
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 3,70
60-160 7,05
60-200 11,76
100-200 9,22
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,21
80-110 1,89
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Τα μονοθέσια της Tatuus στα πρωταθλήματα της Formula 4, ADAC F4 στη Γερμανία και British F4 στη Μ. Βρετανία, θα εφοδιάζονται με τον κινητήρα της Abart...