Hyundai i10 N Line 1.0T-GDi 100Ps

Hyundai i10 N Line 1.0T-GDi 100Ps

Nostalgia cars

Οι σημερινοί 40άρηδες σίγουρα θα θυμούνται και θα αναπολούν το πρώτο αυτοκίνητο που κατάφεραν να αγοράσουν είτε μόνοι τους είτε με την βοήθεια μαμά-μπαμπά-θείας-παππού κλπ. Για την εν λόγω γενιά, οι επιλογές της εποχές ήταν τις περισσότερες φορές μικρά αυτοκίνητα, με ιπποδύναμη γύρω στα 1000Ps και βάρος κοντά στον τόνο. Η αναλογία αυτή kg/Ps -εκείνη την εποχή- ήταν αρκετή για να εντυπωσιάσει τους περισσότερους δεκαοχτάχρονους (όπως και τον γράφοντα, με το κίτρινο Seat Ibiza 101Ps) και να χαρίσει μπόλικες στιγμές συγκινήσεων πίσω από το τιμόνι τους. Σήμερα οι συνδυασμοί αυτοί δυστυχώς σπανίζουν και παρότι φυσικά και δεν μας εντυπωσιάζουν με την ισχύ τους, θα θέλαμε να υπάρχουν περισσότερα μικρά, σβέλτα και ελαφριά αυτοκίνητα. Όπως αυτό το τσαμπουκαλεμένο Hyundai i10 N Line, που έχει δεχθεί όχι μόνο πολλές αισθητικές επεμβάσεις, αλλά και τον ισχυρότερο τρικύλινδρο κινητήρα T-GDi, απόδοσης 100Ps.

N λεπτομέρειες

Το αισθητικό πακέτο είναι ιδιαίτερα πετυχημένο, αφού το i10 N Line δείχνει πολύ διαφορετικό από τα απλά i10 και καταφέρνει να ξεχωρίζει. Πιο δυνατή είναι η μπροστινή όψη με την επιθετική κυψελωτή μάσκα, με το λογότυπο N Line, τα κόκκινα διακοσμητικά και το μικρό splitter στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Η «μετάλλαξη» του i10 συνεχίζεται με τις 16άρες ζάντες διαφορετικής σχεδίασης που γεμίζουν «χορταστικά» τους θόλους, τη διχρωμία αμαξώματος-οροφής, το κόκκινο λογότυπο i10 στην πίσω κολώνα, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και τη διακριτική αεροτομή.

Στο εσωτερικό, οι σπορτίφ πινελιές με την υπογραφή N είναι ακόμα περισσότερες, με το σπορ λογότυπο της Hyundai να κοσμεί τιμόνι, επιλογέα και καθίσματα. Ο επιλογέας είναι σχεδόν ίδιος με του i30Ν, στερείται όμως 6ης σχέσης. Η εικόνα είναι αρκούντως σπορ με τους κόκκινους αεραγωγούς του κλιματισμού, τα πεντάλ με επένδυση αλουμινίου και τις κόκκινες ραφές να κοσμούν το τιμόνι και τα καθίσματα. Τα τελευταία πάντως θα θέλαμε να έχουν λίγο περισσότερη πλευρική στήριξη, αφού θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό τα αντίστοιχα των απλών εκδόσεων. Το σύστημα infotainment έχει κουμπιά συντομεύσεων περιμετρικά της οθόνης αφής των 8in, κάνοντας πιο εύκολη τη χρήση κατά την οδήγηση. Ο πίνακας οργάνων είναι «παραδοσιακός» αναλογικός, με όμορφες ενδείξεις και μία μικρή κεντρική οθόνη πληροφοριών. Το εσωτερικό απαρτίζεται από σκληρά πλαστικά με προσεγμένο φινίρισμα, που ικανοποιούν στην όψη και στην αίσθηση, διαθέτοντας εξαιρετική συναρμογή που απαλλάσσει το σύνολο από μικροτριγμούς.

Σβελτοτσαμπουκάς

Ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.0T-GDi αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο της έκδοσης N Line (διατίθεται και με τον 1.2MPi 84Ps) και είναι φυσικά γνωστός από διάφορα άλλα μοντέλα της Hyundai που έχουμε δοκιμάσει. Πλήρως αλουμινένιος, με άμεσο ψεκασμό καυσίμου, σχέση συμπίεσης 10,5:1 και συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων CVVD, αποδίδει 100Ps, με 17,4kgm ροπή από τις 1.500rpm. Και παρά το γεγονός ότι τα 10,5sec για το 0-100km/h δεν σε προδιαθέτουν για κάτι σβέλτο, όπως έχουμε διαπιστώσει πολλές φορές, τα νούμερα που ανακοινώνει η Hyundai είναι πολύ απαισιόδοξα. Τα 9,73sec που σημειώσαμε είναι σχεδόν 1sec κάτω από την ανακοινώσιμη τιμή και δείχνουν ότι το ενός τόνου (1.024kg για την ακρίβεια) supermini είναι όσο σπιρτόζικο ζητάς από ένα μικρό πόλης με σπορ καταβολές. Η κατανάλωση του κινητήρα είναι αρκετά καλή για την κατηγορία και για την απόδοση των 100 ίππων και σταθεροποιείται σχετικά εύκολα κάτω από τα 7lt/100km. Σίγουρα ένα πιο κλειστό 6άρι κιβώτιο θα βελτίωνε και τις επιδόσεις και την κατανάλωση.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας δεν εντυπωσιάζει με την ισχύ του, όμως αναδεικνύει τις αλλαγές που έχουν γίνει στο στήσιμο του i10 N Line. Το μενού περιλαμβάνει σκληρότερα ελατήρια και στις τέσσερις άκρες του πλαισίου, αντιστρεπτικές μεγαλύτερης διαμέτρου, καθώς και πιο σφιχτά πίσω αμορτισέρ. Είναι αισθητά πιο σκληρό από το απλό i10 και το 45άρι προφίλ των ελαστικών χτυπάει πιο αισθητά στις μεγάλες λακκούβες, όμως ακόμα και έτσι η άνεση δεν έχει πάει περίπατο, με το σύνολο να φιλτράρει αποτελεσματικά τις μικρές ανωμαλίες.

Η θέση οδήγησης δεν είναι σπορ, παρέχει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και το μόνο που θα ενοχλήσει λίγο τους πιο ψηλούς οδηγούς είναι η απουσία της ρύθμισης του τιμονιού στο μέσα-έξω. Ο κινητήρας έχει την κλασική τρικύλινδρη χροιά που όμως δεν γίνεται αισθητή λόγω της καλής ηχομόνωσης της καμπίνας και δείχνει το καλό του πρόσωπο στο φάσμα 2.200-5.400rpm. Κάτω από τις 1.800rpm είναι κάπως ράθυμος σε τράβηγμα και σίγουρα θα επωφελούνταν από ένα κουμπάκι Sport Mode που θα άλλαζε την απόκρισή του, καθώς και θα έκανε το τιμόνι λίγο πιο βαρύ σε αίσθηση. Είναι ελαφρύ, αρκετά άμεσο, με μέτρια όμως πληροφόρηση, κάτι που δεν του στερεί τη διατήρηση σχετικά γρήγορου ρυθμού σε δρόμους με στροφές χάρη και στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης των μεγάλων τροχών. Κρατάει πολύ καλύτερα από το απλό i10 και βολεύεται περισσότερο σε κλειστά κομμάτια λόγω της αυξημένης ευελιξίας που παρέχουν οι μαζεμένες του διαστάσεις.

 

Ενδιαφέρουσα συνταγή

To Hyundai i10 N Line 100Ps είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση για κάποιον που θέλει ένα μικρό, σβέλτο και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο. Συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις, σπορ εμφάνιση σε αμάξωμα και εσωτερικό, καλούς χώρους και ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού. Είναι βέβαια κάπως τσιμπημένο σε τιμή, με τα €15.590 να αγγίζουν πολλές προτάσεις από το B-Segment, όμως δεδομένου ότι το VW Up! GTI έχει σταματήσει να πωλείται, ο μόνος ανταγωνισμός του μικρού της Hyundai είναι το KIA Picanto GT-Line.

Μας Άρεσε (+)

Design

Απόδοση κινητήρα

Οδηγική συμπεριφορά

Χώροι-πρακτικότητα

Πλούσιος εξοπλισμός

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

Απουσία Sport Mode

Τιμή βασικής έκδοσης i10 N Line 1.2 MPi 84Ps: €14.890 (Με τρέχουσα προωθητική έκπτωση €800)

Τιμή έκδοσης δοκιμής i10 N Line 1.0T-GDi 100Ps: €15.590 (Με τρέχουσα προωθητική έκπτωση €800)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71mm x 84mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερσυμπιεστής καυσαερίων single-scroll

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο, με τελική σχέση μετάδοσης 3.647:1

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 3.675

Ύψος (mm): 1.483

Πλάτος (mm):  1.680

Μεταξόνιο (mm): 2.425

Χώρος αποσκευών (lt): 252 – 1.050

Βάρος (kg): 1.024

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 252mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 234mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6J x 16in

Ελαστικά: 195/45

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 100/ 4.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 17,4/ 1.500-4.000

0-100km/h (sec): 10,5

Τελική ταχύτητα (km/h): 185

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 123

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,5 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 6,8

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,32  

0-80                 6,58  

0-100               9,73  

0-120               13,24 

0-140               18,85 

0-160               28,44 

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,87     @        43,06

60        5,61     @        70,56

100      7,39     @        85,47

200      11,23   @        107,72

400      16,95   @        133,58

 

Αρθρογράφος

 

Συνεργασία Toyota και Panasonic

Συνεργασία Toyota και Panasonic

Οι δύο Ιαπωνικές εταιρείες θα συνεργαστούν για την κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.