HYUNDAI I30 1.4 100PS
Περίπου τόσα i30 πρώτης γενιάς πουλήθηκαν στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις σε παγκόσμια κλίμακα έφτασαν το 1.000.000 περίπου. Η διαφορά των νέων μοντέλων της Hyundai φάνηκε αμέσως όταν τα πρώτα «i» έκαναν την εμφάνισή τους. Τα Hyundai έπαψαν να είναι τα «αδιάφορα αυτοκίνητα με την χαμηλή τιμή και τον πλούσιο εξοπλισμό» και αναβαθμίστηκαν σχεδιαστικά και ποιοτικά. Προσωπικά, με το που το είδα το προηγούμενο i30, κάτι μου θύμισε. Δεν ανακάλυψα ποτέ τι ήταν αυτό, αλλά ενώ εντυπωσιάστηκα από το νέο -τότε- μικρομεσαίο της εταιρείας, δεν με τράβηξε για το κάτι παραπάνω. Σίγουρα σε κάθε σχετική κουβέντα που έκανα με κόσμο, ανέφερα πάντα ότι η Hyundai ανανεώθηκε αισθητά και η τιμή των αυτοκινήτων της παραμένει χαμηλή και τώρα τα αυτοκίνητά της προσφέρουν ακόμα περισσότερα. Όταν όμως είδα το καινούργιο i30 είπα: αυτό είναι αναβάθμιση! Αυτό το αυτοκίνητο δεν μου θυμίζει τίποτε άλλο. Είναι φρέσκο, καινούργιο, μοντέρνο, ενδιαφέρον. Αυτή τη φορά, χωρίς καν να μπω μέσα στο αυτοκίνητο είπα «βρε, μπράβο η Hyundai!». Έπρεπε να δείτε την αντίδρασή μου όταν άνοιξα την πόρτα του οδηγού και έκατσα στο κάθισμα.
Με γουρλωμένα μάτια Τι λες τώρα?! Εντυπωσιακή η σχεδίαση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας, ωραία χρώματα, θήκες παντού, χώροι... Και σαν να μην έφταναν αυτά, άγγιξα το πάνω μέρος του ταμπλό και συνέχισα να εκπλήσσομαι: μαλακή-σφουγγαρένια αίσθηση, όπως τα «ακριβά» ευρωπαϊκά. Ίσως και καλύτερα μιας και δεν παρα-είναι μαλακό για να πληγωθεί γρήγορα από τον ήλιο. Ο χρόνος θα δείξει, αλλά τους εμπιστεύομαι τους Κορεάτες σε αυτά. Το ίδιο υλικό υπάρχει και στο πάνω μέρος της πόρτας, με όλα τα υπόλοιπα πλαστικά να έχουν εντυπωσιακά καλή συναρμογή και αίσθηση και να δείχνουν ανθεκτικά στον χρόνο. Έχω βαρεθεί να βλέπω σε ακριβούτσικα Ευρωπαϊκά αυτοκίνητα 5ετίας να έχουν λιώσει οι χειρολαβές τους, ο λεβιές ταχυτήτων και το τιμόνι, σαν να έχουν γράψει 200.000km όταν το καντράν λέει 80.000km. Το μάτι μου πέφτει -ξανά- στην κεντρική κονσόλα. Αυτή έχει ψαγμένη σχεδίαση, στα χρώματα του αλουμινίου και του «Piano Black» όπως ονομάζεται το γυαλιστερό μαύρο. Η δική μας έκδοση δεν είχε την μεγάλη κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και την πανοραμική οροφή, αλλά τα είδα στο site της εταιρείας και ψάρωσα ακόμα περισσότερο. Θύρα USB για iPhone, φορτιστές κλπ, έλεγχος του R/CD από το τιμόνι (το οποίο έχει επίσης όμορφη σχεδίαση), ποιοτικές ραφές στα καθίσματα... Ναι, η Hyundai έχει κάνει ένα τεράστιο βήμα εμπρός και ανυπομονώ να βάλω μπροστά το αυτοκίνητο και να φύγω. Έχω μία εβδομάδα μπροστά μου για να βγω στην Εθνική Οδό, να πήξω στην κίνηση, να παρκάρω, να πάω τις βόλτες μου, να το μετρήσω με το VBOX... να ζήσω με το αυτοκίνητο και στο τέλος, να γράψω γι αυτό.
1.4 MPiCVVT 100PS Τα είπα όλα. Ο 1.4 κινητήρας με τον συνεχόμενα μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, αποδίδει 100 άλογα, σύμφωνα με την Hyundai. Δεν είναι ότι δεν φαίνονται στον δρόμο, αλλά όταν σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού, έχουν κινητήρες με άμεσο ψεκασμό και turbo, ο κινητήρας του Hyundai μοιάζει λίγος. Μια χαρά είναι σε γενικές γραμμές, αλλά ψάχνεις την ροπή στις χαμηλές στροφές και δεν την βρίσκεις. Αργό δεν είναι, είδαμε 0-100 σε 11,49sec, σχεδόν 2 sec λιγότερο από αυτό που ανακοινώνεται! Εκεί που «μας τα χάλασε» ήταν στις ρεπρίζ μιας και στην ευαίσθητη ρεπρίζ με 4η, όπου για το 50-80km/h χρειαστήκαμε 11,06sec όταν τα περισσότερα μικρομεσαία παίζουν στο 7-8sec, επίδοση που κερδίζουν από τους πιο σύγχρονους turbo κινητήρες. Tο i30 επιτυγχάνει αντίστοιχη επίδοση (6,51sec) με μια σχέση κάτω (3η). Οπότε, για γρήγορη προσπέραση «μία κάτω».
Αφήνω το κομμάτι των επιδόσεων μιας και το αυτοκίνητο αυτό δεν θα το πάρει κανείς για να κάνει... κόντρες, αλλά για να κυκλοφορεί καθημερινά, να γεμίζει το πορτ μπαγκάζ με ψώνια, να βάζει μέσα την οικογένειά του και να κάνει ένα ταξίδι. Σε αυτά, το i30 είναι άψογο. Άνετο στους ανοιχτούς δρόμους, σχετικά ήσυχο, ξεκούραστο. Στα μείον θα βάλουμε την αίσθηση του τιμονιού, που παρότι ρυθμίζεται (η Hyundai ονομάζει το feature αυτό Flex Steer) σε Normal, Comfort και Sport, μου φάνηκε νωχελικό και ολίγον τι αργό, ακόμα και στην Sport ρύθμιση. Με τον λεβιέ ταχυτήτων δεν είχα κανένα πρόβλημα: ήξερα πάντοτε τι σχέση είχα επιλέξει, ήμουν σίγουρος ότι κούμπωσε και δεν μου έμοιαζε καθόλου με παλιό μοντέλο της Hyundai. Εδώ να αναφέρω ότι το σασμάν έχει ωραία-σωστή κλιμάκωση και βοηθά τον κινητήρα να μην κρεμάσει αρκετά από αλλαγή σε αλλαγή.
Με κοιτάνε! Στον δρόμο δεν ήταν λίγες οι φορές που πρόσεξα ότι ο κόσμος χάζευε το αυτοκίνητο και μάλιστα, ένας με ρώτησε αν μου αρέσει, γιατί «το σκέφτεται». Ναι, το νέο i30 τραβάει τα βλέμματα και φαίνεται ότι οι σχεδιαστές του Ευρωπαϊκού Κέντρου Τεχνολογίας της Hyundai Motor Europe στο RΓΌsselsheim της Γερμανίας έκαναν καλή δουλειά. Με αεροδυναμικό συντελεστή Cd στο 0,30 κατατάσσεται στα top μοντέλα της κατηγορίας. Όσο για την οικονομία, αν και δεν είδα τα 6,0lt/100km που ανακοινώνει η Hyundai σε μικτό κύκλο, αλλά η αλήθεια είναι ότι κινήθηκα κυρίως μέσα στην πόλη, όπου έπαιζα σταθερά στα 7 με 7,3 lt/100km και εδώ η Hyundai ανακοινώνει 7,9lt/100km! Φυσικά σε δρόμους όπως Αττική Οδό ή Εθνική Οδό, εύκολα έβλεπες το «6» μπροστά. Τα καλά συνεχίζονται, μιας και η Hyundai αν και αναβάθμισε εξαιρετικά ομολογουμένως το i30, δεν ξέφυγε καθόλου στις τιμές. Κατάφερε να διατηρήσει χαμηλές τιμές, όπως την έχουμε συνηθίσει και μάλιστα με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Σίγουρα έχει πιάσει το νόημα της εποχής. Ο βασικός εξοπλισμός του Hyundai i30 GL, το οποίο φτάνει στα β¬14.490 με το όφελος απόσυρσης (β¬15.450 αρχική τιμή), περιλαμβάνει ESP, ABS, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα, trip computer, ρυθμίσεις τιμονιού (FlexSteer), A/C, hill holder, LED φώτα ημέρας και φώτα ομίχλης. Η έκδοση της δοκιμής (Style) κοστίζει β¬15.040 με το όφελος απόσυρσης (β¬17.500 αρχική) και έχει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 16in, ρυθμιζόμενο από το τιμόνι ηχοσύστημα, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω καθώς και θύρα USB συμβατή και με iPod. Επίσης υπάρχει επιλογή τοποθέτησης κεντρικής οθόνης αφής 7in και κάμερας οπισθοπορείας, ώστε όταν βάζετε όπισθεν, να βλέπετε τι υπάρχει πίσω σας στην οθόνη. Από την καρδιά της Ευρώπης Το νέο Hyundai i30 κατασκευάζεται λοιπόν εξολοκλήρου στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στο Nosovice της Τσεχίας, με τον σχεδιασμό του να έχει γίνει στην Γερμανία. Ακόμα και από τον βασικό εξοπλισμό του δεν θα σας λείψει τίποτα και με το 11,5sec που είδαμε εμείς για το 0-100 χαρακτηρίζεται και γρήγορο. Όσο για την τιμή? Hyundai! Η επιτυχία του είναι σίγουρα δεδομένη και αυτό φάνηκε από την φήμη που κυκλοφορεί στην αγορά: λέγεται πως όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά επίσημα το νέο i30, υψηλόβαθμο στέλεχος της VW ψιθύρισε στους συναδέλφους του: η Hyundai εξελίχθηκε τρομερά και το Golf μπορεί να μάθει αρκετά πράγματα από το i30! Αναμένουμε για δοκιμή το i30 με τον κινητήρα diesel, που μοιάζει ιδιαίτερα αξιόλογη πρόταση!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Σύντομα η Renault θα αποφασίσει αν θα παραμείνει στην Ρωσία, μετά τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την εισβολή στην Ουκρανία.