Ιστορικό Ραλλυ Ελλάδος 2016
Τι έγινε με το όνομα?
Είχαμε συνηθίσει να το λέμε Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, όμως η ΟΜΑΕ δεν τα βρήκε με την ΕΛΠΑ και δεν κατάφερε να χρησιμοποιήσει την ιστορική ονομασία. Και αν ψάχνετε πολλές ξένες συμμετοχές, φέτος δεν θα τις βρείτε, καθώς πιστεύουμε -όχι μόνο εμείς- ότι η απουσία της λέξης «Ακρόπολις» –που τόσο πολλά σημαίνει- ήταν και αυτή, που έφταιξε στο να μην γίνει αυτός ο αγώνας πόλος έλξης για συμμετοχές από το εξωτερικό. Κατά τα άλλα, ο αγώνας ήταν αρκετά καλά οργανωμένος, οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους και γενικότερα, πήγε καλά. Βέβαια, τα πολλά χιλιόμετρα και οι ζόρικες ειδικές απαιτούσαν δυνατά πορτοφόλια και πολύ οργανωμένες ομάδες. Αλλά κάπως έτσι είναι οι αγώνες… Ο αγώνας της Sporting είναι ο σημαντικότερος από τους 11 αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, αφού είναι ο μοναδικός, που δίνει έξτρα μπόνους βαθμούς εκκίνησης και τερματισμού στα πληρώματα, που θα συμμετάσχουν, ενώ και για το Ελληνικό Πρωτάθλημα έχει διπλό συντελεστή (1,5 για χωμάτινο σκέλος και 2,5 για το ασφάλτινο). Εκπληκτική δουλειά έκανε και το γραφείο τύπου του αγώνα, με άριστη και συνεχή ενημέρωση, κάτι που θα θέλαμε να βλέπουμε συχνά σε αγώνες.
Στο Ναύπλιο…
…έγινε ο τερματισμός του αγώνα, σε μία ιστορική πόλη για την Ελλάδα. Στη Sporting, οι «Pedro»-Emanuele Baldaccini (Lancia Delta Integrale 16V, 1990) διατήρησαν το προβάδισμα, που είχαν αποκτήσει κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ημερών και επέστρεψαν νικητές στο Ναύπλιο, μετά από έναν αγώνα 19 Ε.Δ., με μήκος 254,9 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Στη 2η θέση της άτυπης γενικής κατάταξης τερμάτισε το πρώτο ελληνικό πλήρωμα, οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης (Ford EscortRS 2000, 1973), που ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο ένα μεγάλο και δύσκολο αγώνα, αφού απέφυγαν τα προβλήματα και έδειξαν διάρκεια στην απόδοσή τους, επικρατώντας ταυτόχρονα στην Κατηγορία 2. Οι Σπύρος Πετρίδης-Αποστόλης Πάλλας (Toyota CorollaAE86, 1984), οι οποίοι, αν και αντιμετώπισαν προβλήματα μικρότερης ή μεγαλύτερης έκτασης κατά τη διάρκεια του αγώνα, εντέλει ανταμείφθηκαν, αφού τερμάτισαν στην τρίτη θέση. Τέταρτοι, οι Georg Reitsperger-Βασίλης Χαρίτος (VW Golf GTI 16V, 1990), που, αν και αντιμετώπισαν ποικίλα προβλήματα κατά τη διάρκεια του τριημέρου με τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων ή τα αμορτισέρ του αυτοκινήτου τους κατάφεραν να τερματίσουν, σημειώνοντας μάλιστα καλούς χρόνους, όταν δεν αντιμετώπιζαν πρόβλημα. Η πρώτη εξάδα της κατάταξης συμπληρώθηκε από τους Γιώργο Χωριανόπουλο-Παναγιώτη Φωτεινόπουλο (Audi 80 GT, 1975) και Θάνο Καρύδα-Θεοδώρα Πασχαλίδου (Peugeot 504, 1972). Επιπλέον, τους βαθμούς της πρώτης θέσης στην Κατηγορία 3 και στην Κατηγορία 1 κέρδισαν οι Γιώργος Κασιδόπουλος-Βαγγέλης Παναρίτης (Toyota Starlet KP60,1979) και Holger Stracke-Maik Bottger (Watburg 312, 1966) αντίστοιχα. Στη Sporting για το Ελληνικό Πρωτάθλημα, νικητές αναδείχθηκαν οι Λευτέρης Μανδρούκας-Νίκος Τσάδαρης (Porsche 911), οι οποίοι, αν και αντιμετώπισαν μηχανικό πρόβλημα (συμπλήρωναν συνεχώς λάδι) κατάφεραν να επικρατήσουν και να κερδίσουν την πρώτη θέση. Πίσω τους, οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης (Ford Escort RS 2000) και στην 3η θέση του ασφάλτινου αγώνα, τερμάτισαν οι Σπύρος Πετρίδης-Απόστολος Πάλλας (Toyota Corolla AE86). Στην κατηγορία Regularity, θριάμβευσαν οι Σπύρος και Νίκος Μουστάκας με Alfa Romeo Alfasud του 1978. Σημειώστε ότι ο συνοδηγός ήταν μόλις 9,5 ετών! Οριακά 2οι, οι περσινοί νικητές του αγώνα Paolo Marcattilj – Francesco Giammarino με Porsche 911 2.0 SWB του 1967. Στην 3η θέση, επίσης σε απόσταση αναπνοής, οι Θεμιστοκλής Κονταράτος – Ιούλιος Ιατρίδης με Porsche 911 SC (1973). Ωραίοι και οι τερματισμοί, ο οποίοι έγιναν σε διάφορα μέρη του Ναυπλίου, κλείνοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο ένα σημαντικό αγώνα για την Ελλάδα. Ευχόμαστε του χρόνου το σωστό όνομα να επανέλθει!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Nissan Z είναι ένα από τους τρεις φιναλίστ για το βραβείο Αυτοκινήτου της Χρονιάς στη Βόρεια Αμερική για το 2023.