Jeep Compass 2.0 MTJ 4WD 9AT Trailhawk 170Ps

Jeep Compass 2.0 MTJ 4WD 9AT Trailhawk 170Ps

Το Jeep Compass είναι ο «συνδετικός κρίκος» ανάμεσα στο Renegade και το Cherokee, έχοντας στη συγκεκριμένη έκδοση ένα καλό όπλο, που ονομάζεται Trail Rated. Αυτό σημαίνει ότι το Compass έχει περάσει μια σειρά από απαιτητικές δοκιμές που αφορούν τις εκτός δρόμου δυνατότητές του και έχουν να κάνουν με την πρόσφυση, την ευελιξία, τη διέλευση μέσα από νερό, την απόσταση από το έδαφος και την επαφή των τροχών με το έδαφος. Για να τα πετύχει αυτά, το Compass Trailhawk έχει αυξήσει το ύψος του αμαξώματος κατά 27mm, με αποτέλεσμα να απέχει από το έδαφος 216mm, έχει μικρότερες ζάντες 17in, με λάστιχα M/S της Falken σε διάσταση 225/60, χρησιμοποιεί προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος του σασί, μαρσπιέ Rock Rails από την MoPar και ειδικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, που αυξάνουν τις γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας στις 30ο, 24,4ο και 33,6ο αντίστοιχα, όταν στις απλές εκδόσεις οι αντίστοιχες γωνίες είναι στις 15o, 21,8ο και 30ο αντίστοιχα. Επιπλέον, το Selec-Terrain έχει και μια παραπάνω ρύθμιση, την Rock, για οδήγηση σε βραχώδες έδαφος. Οι παραπάνω προσθήκες έχουν σαν αποτέλεσμα το βάρος του Compass Trailhawk να αυξηθεί κατά 80kg.

Εσωτερικά, διάφορες κόκκινες πινελιές, παρέα με τις δερμάτινες επενδύσεις, το κάνουν να ξεχωρίζει από τις απλές εκδόσεις, με την ποιότητα των υλικών να βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, όπως και τα στοιχεία εξοπλισμού που περιλαμβάνουν οθόνη αφής 8,4in, διζωνικό κλιματισμό και σύστημα πλοήγησης. Μία λεπτομέρεια που υποδηλώνει τον εκτός δρόμου προσανατολισμό του Compass Trailhawk είναι το γεγονός ότι τα πατάκια είναι πλαστικά για να καθαρίζουν εύκολα από τις λάσπες και ο χώρος αποσκευών έχει προστατευτικό από το ίδιο υλικό. Το αμάξωμα διαφοροποιείται από την υπόλοιπη γκάμα με ένα μαύρο ματ αυτοκόλλητο στο καπό και έναν κόκκινο γάντζο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος, μαζί με τα σήματα Trailhawk που είναι τοποθετημένα στα μπροστά φτερά. Επιπλέον, τα λογότυπά του είναι σε μαύρο ματ χρώμα.

Ειδικότητά μας, το χώμα!

Η αλήθεια είναι ότι όταν οδηγείς ένα μοντέλο της Jeep περιμένεις πως οι εκτός δρόμου δυνατότητές του θα είναι αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, πράγμα απόλυτα λογικό, αφού η Jeep ήταν η εταιρεία που «γέννησε» αυτήν την κατηγορία. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το οδηγήσαμε μέσα σε νερό, σε σκληρό χωματόδρομο, σε άμμο και σε βραχώδες έδαφος και όντως το C-SUV της Jeep δεν μάσησε πουθενά. Η επιλογή των ελαστικών M/S είναι μία σωστή λύση που συνδυάζει εντός και εκτός δρόμου δυνατότητες και βοηθάει την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση να λειτουργήσει σωστά, σε συνδυασμό φυσικά με τα αντίστοιχα προγράμματα ελέγχου πρόσφυσης που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός μέσω του Selec-Terrain. Τα προγράμματα του Selec-Terrain είναι τα: Auto, Snow, Sand, Mud και με επιπλέον τη λειτουργία Rock για την έκδοση Trailhawk και συνδυάζονται με το Jeep Active Drive Low, το οποίο υποπολλαπλασιάζει την τελική σχέση μετάδοσης στο 20:1, όταν τα πράγματα ζορίσουν αρκετά. Στην ουσία, κλειδώνει την πρώτη σχέση στο κιβώτιο όταν ενεργοποιηθεί, ενώ σε κανονικές συνθήκες το Compass εκκινεί με τη δεύτερη σχέση. Στις εκτός δρόμου δυνατότητες θα επανέλθω σε λίγο, για την ώρα θα ασχοληθούμε με το πώς συμπεριφέρεται στην άσφαλτο. Εκεί λοιπόν το Compass σε εκπλήσσει ευχάριστα, αφού έχει μια πάρα πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ας έχει σφιχτή ρύθμιση η ανάρτηση. Η ρύθμιση αυτή δεν το αφήνει να πάρει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, χωρίς να θυσιαστεί η άνεση, με αποτέλεσμα η κύλισή του στην άσφαλτο να είναι αρκετά καλή.

 

Παιδική χαρά!

Εκεί που βγάζει τον καλύτερο χαρακτήρα του το Compass Trailhawk είναι όταν βγει από τους ασφαλτοστρωμένους δρόμους και μπει σε αχαρτογράφητα μονοπάτια. Ανάλογα με το είδος του εδάφους, γυρνάς και τον διακόπτη του Selec-Terrain στην αντίστοιχη λειτουργία και απλά παρακολουθείς τη λειτουργία της τετρακίνησης. Η ανάρτηση μπορεί να «χτυπάει» λίγο στα σκληρά σημεία, όπως πέτρες ή σκληρό χώμα, όμως φροντίζει ώστε να μην ακουμπάει το κάτω μέρος του σασί στο έδαφος. Η πρόσφυση του αυτοκινήτου είναι πάρα πολύ καλή, ακόμα και όταν δύο διαγώνιοι τροχοί βρίσκονται στον αέρα. Η μεταφορά της ροπής στους τροχούς είναι άμεση και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να είναι πραγματικά δύσκολο να φέρεις σε δύσκολη θέση το Compass. Τα σημεία που μπορεί να περάσει ούτε που θα περάσουν από το μυαλό των περισσότερων οδηγών ενός τυπικού SUV ή crossover. Σίγουρα θα έχουν εξαντλήσει πρώτα τα δικά τους όρια στις εκτός δρόμου διαδρομές και όχι του Compass Trailhawk. Αν δεν το λυπηθείς μπορείς να το χώσεις με άνεση σε ό,τι είδους έδαφος υπάρχει, έχοντας πάντα στο μυαλό σου ότι έχει ελαστικά Μ/S και όχι τρακτερωτά ενδεδειγμένα για 100% εκτός δρόμου διαδρομές. Τα λάστιχα υστερούν ελαφρά στην άσφαλτο, γιατί ίσως χάσουν λίγο την πρόσφυση σε απότομες αλλαγές πορείας, αλλά, από την άλλη, το Compass δεν σχεδιάστηκε για γρήγορη οδήγηση. Σε αυτό συντελεί και το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων, το οποίο είναι εξαιρετικά ομαλό στις αλλαγές, αλλά κάπως αργό και γενικά σε προδιαθέτει για χαλαρούς ρυθμούς οδήγησης. Ο γνώριμος 2.0MTJ κινητήρας έχει ικανοποιητική κατανάλωση που αγγίζει τα 8,6lt/100km, δεδομένου των 1.810kg του αμαξώματος και της μόνιμης τετρακίνησης. Ο κινητήρας έχει άφθονη ροπή διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές που φτάνει τα 38kgm μόλις από τις 1.750rpm, ενώ η ιπποδύναμή του αγγίζει τα 170Ps στις 4.000rpm.

Big toy, for big boys!

Το Jeep Compass Trailhawk είναι ένα ικανότατο εκτός δρόμου όχημα, με όμορφο design, μερικά κρυμμένα “Easter eggs” σε διάφορα σημεία του εσωτερικού του, πράγμα που σου δείχνει ότι είναι φτιαγμένο για να παίζετε μαζί. Είτε στο χώμα και στα βράχια είτε στην άσφαλτο. Βασικά μου άρεσε ιδιαίτερα ο διπλός του χαρακτήρας, εκτός δρόμου πάει σχεδόν παντού, ενώ στην άσφαλτο είναι ένα ευχάριστο μεταφορικό μέσο που μπορείς να συμβιώσεις μαζί του κάθε μέρα.

Μας Άρεσε (+)

Εκτός δρόμου δυνατότητες

Λειτουργία τετρακίνησης

Ποιότητα κατασκευής

Εξοπλισμός

Εσωτερικοί χώροι

Ποιότητα κύλισης

Δεν μας άρεσε (-)

Αργή απόκριση κιβωτίου

Επιδόσεις

Κατανάλωση υπό πίεση

Τιμή βασικής έκδοσης Compass 1.3T MT FWD 130Ps (Sport): €22.800

Τιμή έκδοσης δοκιμής Compass 2.0MTJ AT9 AWD 170Ps (Trailhawk): €43.495

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.956cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 83x 90,4mm

Σχέση συμπίεσης: 16,5:1

Τροφοδοσία: Common rail ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Αυτόματη τετρακίνηση Active drive

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων  

Διαφορικά: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 305mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 278mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7Jx17in

Ελαστικά: 225/60

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.394

Πλάτος (mm): 1.874

Ύψος (mm): 1.629

Μεταξόνιο (mm): 2.636

Βάρος (kg): 1.810

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 170/4.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 38/1.750

0-100km/h (sec): 9,5

Τελική ταχύτητα (km/h): 186

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 148 (WLTP)

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,7 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 8,7

 

Αρθρογράφος

 

Test BMW 116d M Sport Steptronic 116Ps

Test BMW 116d M Sport Steptronic 116Ps

Η νέα σειρά 1 αναγεννιέται αφήνοντας πίσω ένα από τα χαρακτηριστικά «ατού» της, την πίσω κίνηση, για να εστιάσει στην πρακτικότητα, στην προηγμένη τεχ...