Jeep Wrangler 4xe Sahara 380Ps
Το Wrangler είναι ένα αυτοκίνητο που δεν το αγοράζεις γιατί είναι όμορφο, δεν το αγοράζεις για να έχεις χαμηλή κατανάλωση και δεν το αγοράζεις για να ταξιδεύεις στις εθνικές οδούς. Ακόμα και σαν plug-in hybrid είναι ένα καθαρό εκτός δρόμου όχημα, με εκπληκτικές δυνατότητες που τις ξεδιπλώνει εκεί που τελειώνει ο δρόμος. Ακόμα και αν φοράει πολιτικά λάστιχα σχεδιασμένα για οδήγηση στην άσφαλτο. Ξεχάστε τα εξευρωπαϊσμένα Compass και Renegade, εδώ μιλάμε για heavy metal, για «καθαρόαιμο» Jeep, με πλαίσιο τύπου σκάλας, με τρία διαφορικά και κοντές σχέσεις.
King of the Hill!
Με την ελάχιστη απόσταση από το έδαφος να είναι στα 242mm, με την ιδιότητα να μπορεί να περάσει από υδάτινο κώλυμα βάθους 760mm και με γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας αντίστοιχα στις 35,8ο, 30,8ο και 20,2ο, καταλαβαίνετε πως εδώ έχουμε ένα ζόρικο όχημα παντός εδάφους. Ντυμένο με ένα κομψό, αλλά πιο πολιτισμένο περιτύλιγμα, που δεν χάνει ούτε στο ελάχιστο τις τρομερές του δυνατότητες στα βουνά και στα λαγκάδια. Το Jeep Wrangler 4xe μπορεί να απέκτησε πιο οικολογικό χαρακτήρα, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτροκίνησης με αυτονομία μέχρι 50km, αλλά διατηρεί τον σκληροπυρηνικό του χαρακτήρα στο ακέραιο. Και ας έχει δερμάτινο σαλόνι και ψηφιακό πίνακα 7in ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα, και οθόνη αφής των 8,4in. Είναι ένα καθαρόαιμο Jeep και το βροντοφωνάζει σε κάθε ευκαιρία που θα του δώσεις. Ακόμα και με τα ασφάλτινα ελαστικά του.
Εξηλεκτρισμός για πρώτη φορά!
Το Wrangler αποκτά για πρώτη φορά plug-in υβριδικό σύστημα, το οποίο αποτελείται από έναν θερμικό τετρακύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 272Ps στις 5.250rpm και 40,8kgm ροπής στις 3.000rpm, έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια που εκτελεί και χρέη μίζας και είναι συνδεδεμένος μέσω ιμάντα με τον θερμικό, καθώς και από έναν ηλεκτροκινητήρα σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος είναι συνδεδεμένος με το αυτόματο κιβώτιο της ZF των οκτώ σχέσεων. Ο ηλεκτροκινητήρας αυτός αποδίδει 146Ps και 25kgm ροπής και τροφοδοτείται από μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, που είναι τοποθετημένες μέσα σε μια ειδική προστατευτική θήκη, κάτω από τα καθίσματα των πίσω επιβατών. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 17,3kWh και προσφέρει αυτονομία στο Wrangler 4xe για περίπου 50km.
Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου αγγίζει τα 380Ps και η ροπή τα 65,8kgm, χάρη στα οποία το βαρύ αμάξωμα που ζυγίζει 2.276kg, εκτοξεύεται από στάση στα πρώτα 100km/h σε μόλις 6,4sec! Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις λειτουργίες για το υβριδικό σύστημα. Η πρώτη ονομάζεται Hybrid και συνδυάζει την χρήση του θερμικού μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα για την μέγιστη δυνατή χαμηλότερη κατανάλωση. Η δεύτερη λειτουργία είναι η Electric όπου η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Μόλις η μπαταρία αδειάσει, ενεργοποιείται η λειτουργία Hybrid. Τέλος, η τρίτη λειτουργία ονομάζεται E-Save και με την επιλογή της, γίνεται χρήση του θερμικού κινητήρα και το απόθεμα της μπαταρίας διατηρείται για μετέπειτα χρήση. Κατά την υβριδική λειτουργία και από τη στιγμή που η μπαταρία έχει αποθέματα ενέργειας, η κατανάλωση διατηρεί μια αρκετά χαμηλή τιμή που με λίγη προσοχή μπορεί να φτάσει ακόμα και στα 5lt/100km! Από τη στιγμή όμως που θα αδειάσει η μπαταρία, η μέση τιμή ανεβαίνει στα 8,8lt/100km και μπορεί να ξεπεράσει εύκολα τα 10lt/100km ανάλογα με το πώς και κυρίως πού οδηγούμε το Wrangler. Μην ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα βαρύ όχημα που έχει τρία διαφορικά και το πίσω μάλιστα να είναι περιορισμένης ολίσθησης.
Διακριτικές διαφορές!
Το design του Wrangler 4xe διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά των προηγούμενων συμβατικών του εκδόσεων, με το τετράγωνο brutal σχήμα, τους μεντεσέδες των θυρών που βρίσκονται στην εξωτερική πλευρά, την χαρακτηριστική μάσκα, αλλά και τα στρογγυλά φώτα εμπρός, τα οποία πλέον είναι τεχνολογίας LED. Οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν τη θύρα φόρτισης στο αριστερό φτερό, καθώς και το σήμα 4xe στο πίσω αριστερό μέρος. Από εκεί και πέρα, το Wrangler έχει όλα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν ξεχωριστό, όπως για παράδειγμα την πλήρη αφαίρεση της οροφής, των θυρών και των πίσω πλαϊνών τμημάτων, την αναδίπλωση του παρμπρίζ προς τα εμπρός και φυσικά την ύπαρξη της κανονικής σε μέγεθος ρεζέρβας στο πίσω μέρος. Το συνολικό του μήκος φτάνει τα 4.882mm, το πλάτος τα 1.894mm και το ύψος τα 1.838, με το μεταξόνιο να ξεπερνάει κατά 8mm τα 3 μέτρα και να προσφέρει μεγάλους και άνετους χώρους στο εσωτερικό, στο οποίο μπορούν να βολευτούν πέντε ενήλικες επιβάτες χωρίς καμία παραχώρηση. Ο δε χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 533lt και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.910lt!
Trail Rated
Η κίνηση μέσα στην πόλη είναι αρκετά άνετη, με μόνο μειονέκτημα τις μεγάλες εξωτερικές του διαστάσεις. Όταν μάλιστα λειτουργεί μόνο ο ηλεκτροκινητήρας, είναι και εξαιρετικά ήσυχο. Σε ανοιχτό δρόμο πάλι, μετά τα 110km/h ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι αρκετά έντονος και όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, γίνεται ακόμα πιο δυνατός και αυτό είναι ίσως το μοναδικό αρνητικό σημείο του Wrangler. Όταν βρεθείτε εκτός δρόμου θα αποζημιωθείτε για αυτή την ηχητική «παρέμβαση» και μάλιστα με το παραπάνω! Εκεί το Wrangler θα ξεδιπλώσει όλες του τις αρετές, αφού η εξαιρετική του τετρακίνηση Selec-Trac, για τις εκδόσεις Sahara και 80th Anniversary και Rock-Trac, για την έκδοση Rubicon, θα σας βοηθήσει να περάσετε από κάθε είδους εμπόδιο, ακόμα και με τα πολιτικά λάστιχα που είναι εξοπλισμένο. Η κίνηση μπορεί να μεταδίδεται είτε στον πίσω άξονα είτε και στους δύο, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα εμπλοκής «κοντών» σχέσεων. Ο οδηγός μέσω ενός δεύτερου επιλογέα που βρίσκεται κάτω από τον επιλογέα του κιβωτίου έχει τη δυνατότητα να διαλέξει το πού θα μεταδίδεται η κίνηση, είτε πίσω είτε στους τέσσερις τροχούς αυτόματα είτε μόνιμα είτε στους τέσσερις τροχούς με τις κοντές σχέσεις. Το Wrangler 4xe έχει πιστοποίηση “Trail Rated”, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να κινηθεί σε πολλά και δύσκολα εδάφη, όπως χώμα, βράχια, πέτρες, λάσπη και χιόνι. Το αργό και λίγο ασαφές τιμόνι που θα ενοχλήσει ιδιαίτερα στην κίνηση στην άσφαλτο, στο χώμα και στα βουνά είναι κάτι παραπάνω από χρηστικό και άνετο. Η ανάρτηση, που αποτελείται από άκαμπτους άξονες Dana εμπρός και πίσω, απορροφά κάθε είδους κραδασμό και φροντίζει ώστε οι επιβάτες να μεταφέρονται με άνεση, ακόμα και αν κάτω από τις ρόδες υπάρχουν βράχια και πέτρες. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά και ο οδηγός έχει πλήρη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, κάνοντάς τον να νιώθει ως “βασιλιάς του δρόμου”. Ο συνδυασμός του κάθετα τοποθετημένου παρμπρίζ, με το κοντό σε μήκος ταμπλό και το επίπεδο και μεγάλο σε μέγεθος καπό δίνουν έναν military χαρακτήρα στο Wrangler, με αρκετές δόσεις πολυτέλειας. Τα υλικά στο εσωτερικό είναι ανθεκτικά, μαλακά στην υφή και με πολύ καλή ποιότητα συναρμολόγησης, δίνοντας έναν premium αέρα στο σκληροτράχηλο Wrangler.
Για λίγους!
Το Wrangler συνδυάζει ιδανικά τον σκληρό του χαρακτήρα με αρκετές δόσεις πολυτέλειας, αφού προσφέρει στην βασική έκδοση Sahara ένα αρκετά καλό πακέτο εξοπλισμού. Η βασική έκδοση κοστίζει €81.577 και η έκδοση της δοκιμής, που ήταν εξοπλισμένη με δερμάτινα καθίσματα, με το λογότυπο Sahara, ανεβαίνει στα €84.879. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει θερμαινόμενα καθίσματα, σύστημα Keyless Go, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα της Alpine με εννέα ηχεία και subwoofer, καθώς και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, με adaptive cruise control, αυτόματο φρενάρισμα και αναγνώριση πεζών και πολλά ακόμα.
Ναι, σίγουρα η τιμή του είναι απαγορευτική για το ευρύ κοινό, αλλά αυτός που έχει την δυνατότητα να το αγοράσει, θα αποκτήσει ένα όχημα παντός εδάφους με μοναδικό χαρακτήρα και, παραδόξως, χαμηλή κατανάλωση!
Τιμή βασικής έκδοσης Jeep Wrangler 4xe Sahara: €81.577
Τιμή έκδοσης δοκιμής Jeep Wrangler 4xe Sahara : €84.879
+
Επιδόσεις
Απόδοση υβριδικού συστήματος
Κατανάλωση
Εκτός δρόμου δυνατότητες
Εξοπλισμός
Εσωτερικοί χώροι
Ποιότητα κατασκευής
-
Τιμή
Αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο,4ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.995cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 90mm
Σχέση συμπίεσης: 10,0
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
Ηλεκτροκινητήρας: ΑC, σύγχρονου τύπου
Μπαταρία: 400V, 17,3kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Κατά επιλογή σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο οκτώ σχέσεων
Διαφορικά: Ελεύθερο εμπρός, περιορισμένης ολίσθησης πίσω
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.882
Ύψος (mm): 1.838
Πλάτος (mm): 1.894
Μεταξόνιο (mm): 3.008
Βάρος (kg): 2.276
Χώρος αποσκευών (lt): 533-1.910
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Άκαμπτος άξονας Dana, πέντε συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Άκαμπτος άξονας Dana, πέντε συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 8.5J x 18in
Ελαστικά: 255/70
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 272/5.250
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 40,8/3.000
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps/kW): 146/107
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm): 25
0-100km/h (sec): 6,4
Τελική ταχύτητα (km/h): 177
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 79
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 3,5
Δοκιμής (lt/100km): 8,8
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
To πρωτότυπο Audi Q6 e-tron δοκιμάζεται στον μακρινό βορρά.