Kia Pro Cee’d 1.4CRDI 90Ps
Shattered memories
Το Cee’d πρώτης γενιάς έκανε ένα πολύ σημαντικό βήμα για την Kia. Εισχώρησε με αξιώσεις στη δύσκολη και “ευρωπαϊκοκρατούμενη” μικρομεσαία κατηγορία ως ένα τίμιο hatchback που απευθυνόταν σε αυτούς που ήθελαν το λεγόμενο «more for less». Δηλαδή σε εκείνους που δίνουν έμφαση στην ουσία (αξιοπιστία, χαμηλή τιμή κτήσης κ.λπ.) και όχι σε περιττές πολυτέλειες και στοιχεία εντυπωσιασμού. Μάλιστα ήταν τόσο σίγουρη για το προϊόν της, που προσέφερε το Cee’d με εγγύηση επτά ετών. Τώρα αυτό το θεωρείτε δεδομένο αλλά για ταξιδέψτε πίσω στο 2006 να δείτε πόσες εταιρείες πρόσφεραν κάτι αντίστοιχο… Η τρίθυρη έκδοση του μοντέλου βαφτίστηκε Pro_Cee’d και απευθυνόταν σε ένα πιο νεανικό κοινό που έβρισκε (και βρίσκει) τις πίσω πόρτες περιττές. Τώρα, λοιπόν, η Kia επιστρέφει με σαφώς περισσότερο τσαμπουκά, αποτινάσσοντας τη μετριοπάθεια του παρελθόντος, αφού το νέο (και φιλόδοξο) Pro_Cee’d κοιτάει στα μάτια τα ευρωπαϊκά μικρομεσαία από τζάκι.
Κουκλί!
Το Pro_Cee’d είναι ένα πολύ προσεγμένο αυτοκίνητο και το βροντοφωνάζει αρχικά με την εμφάνισή του. Ειδικότερα το μπροστινό μέρος με τα επιθετικά φανάρια, την κυψελωτή μάσκα και τα φώτα ημέρας LED δημιουργούν ένα άκρως δυναμικό και φρέσκο σχήμα που δεν συμβαδίζει με την κατηγορία, η οποία μη θέλοντας να ρισκάρει τα best seller της, αναβαθμίζει αισθητικά με μικρές μονάχα αλλαγές τα νέα της μοντέλα. Μπορεί να διαθέτει σχεδόν πανομοιότυπες διαστάσεις με το πεντάπορτο αδέρφι του, όμως η κατά 40mm χαμηλότερη οροφή κάνει το αμάξωμα να δείχνει πολύ πιο μυώδες, θυμίζοντας κουπέ hatchback στα χνάρια του VW Scirocco.
Αντίστοιχα θετικές εντυπώσεις προκύπτουν μόλις ανοίξεις τη μεγάλη και βαριά πόρτα (δεν πίστευα ότι θα έφτανε μέρα που θα έγραφα κάτι τέτοιο για κορεάτικο αυτοκίνητο…) του Pro_Cee’d. Μαλακά πλαστικά, αλουμινένιες λεπτομέρειες, προσεγμένη εργονομία, μπόλικα κουμπάκια, οθονίτσες… Ρε ’σεις, είμαι σίγουρα μέσα σε μοντέλο της Kia??? Το σύνολο δεν υπολείπεται σε τίποτα του ανταγωνισμού και φυσικά απέχει έτη φωτός από ό,τι μας είχε συνηθίσει παλαιότερα η εταιρεία. Ένα μεγάλο thumbs up, λοιπόν! Η ορατότητα προς τα πίσω δεν είναι από τα δυνατά χαρτιά του Pro_Cee’d, όμως η καμπίνα είναι πολύ ευρύχωρη για τέσσερα άτομα.
Το επίπεδο εξοπλισμού είναι άκρως ικανοποιητικό, αφού στη βασική έκδοση Instyle θα βρείτε έξι αερόσακους, κλιματισμό, ESP, υπολογιστή ταξιδίου, Radio-CD με MP3 και θύρες AUX/USB και χειριστήρια στο τιμόνι. Με €1.000 επιπλέον η έκδοση Uptown διαθέτει επιπρόσθετα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ζάντες αλουμινίου 16in, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED με αυτόματη λειτουργία, προεγκατάσταση Bluetooth και δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και λεβιέ. Money well spent!
CRDI speakin’
Δεν πιστεύω να νομίζατε ότι κάτω από το καπό του Pro_Cee’d συναντάμε κάποιο βενζινοκινητήρα. Βλέπετε, με το 65% των συνολικών ταξινομήσεων το προηγούμενο έτος να αφορά μοντέλα με κινητήρες diesel, οι εταιρείες δίνουν μεγάλη έμφαση στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Εδώ κάνει εντύπωση ακόμα και σε εμάς πλέον όταν παίρνουμε ένα βενζινοκίνητο για δοκιμή… Ο 1.4CRDi βασίζεται στην οικογένεια κινητήρων «U» της Kia-Hyundai με διάμετρο 75mm και διαδρομή 79mm δίνοντας κυλινδρισμό 1.396cc. Η σχέση συμπίεσης φτάνει το 17:1 ενώ ο ψεκασμός καυσίμου common rail λειτουργεί με πίεση μέχρι 1.600bar και είναι σχεδιασμένος από την Bosch. Ο κινητήρας συνδυάζεται με εισαγωγή με έλεγχο των στροβιλισμών και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, παράγοντας 90Ps με 22,4kgm ροπής στο φάσμα 1.550-2.500rpm. Ο κινητήρας 1.4CRDi στο Pro_Cee’d εκπέμπει 109gr/km CΟ2 και δυστυχώς δεν απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, όμως αυτό δεν σας βγάζει και εκτός προϋπολογισμού, αφού θα πληρώνετε μόλις €95 το χρόνο.
Ceed me baby!
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και το μόνο που ξενίζει είναι η μέτρια πλευρική στήριξη. Μόλις γυρίσεις το κλειδί ο CRDi λειτουργεί ήσυχα, όπως προστάζει η σύγχρονη dieselοκίνηση, ενώ η πολύ καλή ηχομόνωση δεν επιτρέπει τις νότες «ταξί» να διαπερνούν το εσωτερικό. Ο κινητήρας μας είχε αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις στο Rio, όμως εδώ έρχεται αντιμέτωπος με +100kg, οπότε δεν είναι τόσο ζωντανός και «σπιρτόζικος». Το turbo lag είναι αρκετά αισθητό, αλλά μόλις περάσεις τις 1.700rpm τα 22,4kgm ροπής δίνουν πλουσιοπάροχη επιτάχυνση μέχρι τις 4.000rpm. Το 0-100km/h ολοκληρώνεται σε 13,17sec τη στιγμή που η αρκετά “απαισιόδοξη” Kia δηλώνει 13,5sec. Η κατανάλωση καυσίμου, παρότι απέχει αρκετά από τα 4,3lt/100km που δηλώνει ο κατασκευαστής, είναι συγκρατημένη με τη μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας να παίζει μεταξύ 6,1-6,4lt/100km.
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή, διατηρώντας μια καλή σχέση άνεσης και κρατήματος, όμως αν πιέσεις το Pro_Cee’d, όπως αρμόζει το παρουσιαστικό του, θα σε προβληματίσει το ελαφρύ τιμόνι με τη μέτρια πληροφόρησή του. Αντίστοιχα, το εξάρι κιβώτιο είναι πολύ καλά κλιμακωμένο, όμως διαθέτει λίγο ασαφές κούμπωμα. Το μπροστινό, όπως και το πίσω μέρος, είναι βιδωμένο και ακόμα και αν υπερβάλλεις με άτσαλες κινήσεις αποσταθεροποίησης, την κατάσταση θα αναλάβει γρήγορα και αποτελεσματικά το ESP, το οποίο δεν απενεργοποιείται πλήρως.
Δεν χωρά αμφιβολία πως το Pro_Cee’d αποτελεί ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Είναι πολύ όμορφο και δυναμικό, ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, ενώ ο κινητήρας 1.4CRDi το καθιστά σβέλτο και οικονομικό. Με τιμή που ξεκινάει από τα €14.320 (με έκπτωση και όφελος απόσυρσης) θα πρέπει να βρίσκεται οπωσδήποτε στη λίστα αγοράς σας. Μαζί με τα κορυφαία ευρωπαϊκά…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΦΡΕΝΑ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 5,11 0-80 8,58 0-100 13,17 0-120 20,13 0-140 31,02 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,15 80-110 6,27
4η KM/H SEC 50-80 7,52 80-110 6,35 100-140 10,78 5η KM/H SEC 80-110 11,51 100-140 20,03 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,69 @ 39,67 60 5,65 @ 64,88 100 7,81 @ 74,88 200 12,02 @ 74,88 400 18,79 @ 116,52 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Porsche θα σταματήσει την διάθεση θερμικών κινητήρων για την Macan από το 2024.