Kia Sportage 1.6D 48V Hybrid GT-line 136Ps
Ολοκληρωμένο!
Το Sportage είναι -επί σειρά ετών- το πιο πετυχημένο μοντέλο της ΚΙΑ στην Ευρωπαϊκή αγορά. Η τέταρτη και πιο όμορφη απ’ όλες γενιά του μοντέλου κατασκευάζεται στην Zilina της Σλοβακίας, ενώ το μοντέλο σχεδιάζεται στο Ευρωπαϊκό κέντρο σχεδιασμού της ΚΙΑ στη Φρανκφούρτη, σε συνεργασία με το κεντρικό στούντιο σχεδιασμού της Namyang στην Κορέα, αλλά και το studio Irvine στην California. Το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, με τη φαρδιά «tiger nose» μάσκα, τα δυναμικά LED φωτιστικά σώματα, αλλά και με τις όμορφες γραμμές του αμαξώματος. Βέβαια, στην έκδοση GT Line (όπως της δοκιμής μας) είναι ακόμα πιο όμορφο, με τους ελαφρώς πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, τις πληθωρικές 19άρες ζάντες και τα μαύρα γυαλιστερά πλαστικά, που κάνουν αντίθεση με το λευκό χρώμα Deluxe White. Δείχνει μεγαλύτερο απ’ ό,τι είναι, με μήκος 4.480mm, πλάτος 1.855mm, μεταξόνιο 2.670mm, ύψος 1,635mm και χωρητικότητα χώρου αποσκευών 503lt, που όμως δεν διαθέτει πια ρεζέρβα, γιατί τη θέση της έχει πάρει η μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Υπάρχει όμως ένα κιτ επισκευής ελαστικού με αφρό και τρόμπα για τις μικρές ζημιές, όπως μία πρόκα, κούφια η ώρα της. Η ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική και δεν έχει τίποτα να ζηλέψει ακόμα και από πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα, με το οδηγοκεντρικό ταμπλό, τα μαλακά πλαστικά, την οθόνη των 8in του συστήματος ΗΜΙ και την ιδιαίτερα αναβαθμισμένη ηχομόνωση να δίνουν στο μεσαίο SUV της KIA τον αέρα μεγαλύτερης κατηγορίας και τιμής αυτοκινήτου. Το Sportage διαθέτει μία πληθώρα συστημάτων ασφαλείας που -εκτός των συστημάτων ευστάθειας, Vehicle Stability Management (VSM) και Electronic Stability Control (ESC)- εξοπλίζεται και με Autonomous Emergency Braking (AEB), που φρενάρει το αυτοκίνητο αν εντοπίσει εμπόδιο εμπρός ή ενδεχόμενη σύγκρουση, Lane Departure Warning System (LDWS) και Lane Keeping Assist System (LKAS), που βοηθούν τον οδηγό να διατηρήσει τη λωρίδα του. Επίσης, έχει το σύστημα Rear Cross Traffic Alert (RCTA), το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό ότι κάποιο άλλο όχημα ενδέχεται να τον χτυπήσει από πίσω, ώστε να προλάβει να κρατηθεί και από το τιμόνι.
Mild hybrid
Το συγκεκριμένο σύστημα δεν είναι κανονικό υβριδικό, αλλά λειτουργεί επικουρικά με τον πετρελαιοκινητήρα. Αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο στο βολάν και μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τον χώρο αποσκευών. Όταν το αυτοκίνητο φρενάρει ή επιβραδύνει απλώς χωρίς να πατάς γκάζι, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί αντίστροφα και παίζει τον ρόλο της γεννήτριας για να φορτίζει τη μπαταρία των 9,7Ah, χωρητικότητας 0,44kWh . Η ενέργεια αυτή, αντί να χάνεται υπό τη μορφή θερμότητας και σκόνης από τα τακάκια, χρησιμοποιείται αργότερα στο επόμενο πάτημα του γκαζιού και υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα στην επιτάχυνση, με πρόσθετη ισχύ 4-12kW, που μεταφράζεται σε 5-16Ps και 5,5kgm ροπής αναλόγως βέβαια με τη στάθμη φόρτισης τη δεδομένη στιγμή, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου μέχρι 10%. Όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 30km/h κατά τη φάση της επιβράδυνσης, ο κινητήρας σβήνει εντελώς, ενώ η επανεκκίνησή του γίνεται αθόρυβα, χωρίς τη χρήση της μίζας, μέσω του μικρού ηλεκτροκινητήρα. Στο δρόμο, η λειτουργία του υβριδικού συστήματος δεν γίνεται αντιληπτή και δεν απαιτεί καμία ενέργεια από τον οδηγό. Όλα γίνονται αυτόματα και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να παρακολουθείς την αποθήκευση και τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας στον πίνακα οργάνων. Η κατανάλωση που δηλώνει η ΚΙΑ σύμφωνα με τα νέα πρότυπα WLTP κυμαίνεται μεταξύ 5,5 και 6,0lt/100km, μία τιμή αρκετά εξορθολογισμένη σε σύγκριση με τα 4,2lt/100km που έδινε με τον παλιό τρόπο υπολογισμού (NEDC), ο οποίος, εδώ που τα λέμε, είχε καταντήσει ανέκδοτο και έπρεπε να καταργηθεί. Δεν είναι δυνατόν να ανακοινώνεις μία τιμή που δεν είναι εφικτή ούτε κατεβαίνοντας το Έβερεστ. Η νέα τιμή, λοιπόν, είναι όντως κοντά σε αυτό που είδαμε και εμείς στην κίνηση μέσα στην πόλη, με 6,7lt/100km, η οποία είναι όντως εξαιρετική για το μέγεθος, το βάρος και τα φαρδιά ελαστικά του Sportage.
Το καλό, καλύτερο!
Για την οδική συμπεριφορά του Sportage, ειδικά στην έκδοση GT-Line με τις 19in ζάντες και τα 245/45 ελαστικά, αν διαβάζετε τακτικά το Power Automotive Magazine θα ξέρετε ήδη τη γνώμη μας, η οποία είναι ότι αποτελεί ένα από τα 2-3 κορυφαία οδηγικά SUV στην τιμή του και όχι μόνο. Ο 1.6lt diesel με τα 136Ps και τα 32,6kgm ροπής έχει αρκετά αθόρυβη λειτουργία και είναι ιδιαίτερα ελαστικός από χαμηλά, όπου και με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα επιταχύνει πάντα πρόθυμα το βαρύ αμάξωμα του Sportage. Η KIA ανακοινώνει επιδόσεις 0-100 km/h σε 11,2sec, τελική ταχύτητα 180km/h, αλλά το αυτοκίνητο είναι μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορο, αφού εμείς το μετρήσαμε 10,66sec για το 0-100km/h και 17,92sec για το τετρακοσάρι, τιμές που κρίνονται ικανοποιητικές για το είδος και την κατανάλωση του οχήματος. Σε γενικές γραμμές, το KIA Sportage 48V Hybrid είναι ένα αυτοκίνητο που ψάχνεις να βρεις κάτι αρνητικό να πεις και δεν υπάρχει, ακόμα και η τιμή του -λόγω διαφορετικής φορολόγησης από το απλό diesel- είναι πολύ φυσιολογική στα €28.990, αφού διατίθεται μόνο στην έκδοση GT Line που είναι πραγματικά υπερπλήρης από εξοπλισμό.
Μας Άρεσε (+)
Χώροι
Εμφάνιση
Ποιότητα κατασκευής
Οικονομία
Τιμή
Δεν μας άρεσε (-)
Έλλειψη ρεζέρβας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (Sportage 1.6T 177Ps Upgrade): €22.290
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ (Sportage 1.6D 136Ps 48V GT Line): €28.990
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο.
Χωρητικότητα : 1,598 cc
Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 77.0 x 85.8
Σχέση συμπίεσης: 15,7:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
Βάρος (kg): 1.609
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 8Jx19in
Ελαστικά: 245/45 R19
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ιπποδύναμη (Ps/rpm): 136 / 4.000
Ροπή (kgm/rpm): 32,6 / 2.000-2.250
0-100km/h (sec): 11,2
Τελική Ταχύτητα (km/h): 180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 144-157 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 5,5-6,0 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km): 6,7
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 5,64
0-80 8,12
0-100 10,66
0-120 14,67
0-140 19,51
0-160 28,95
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,75
80-110 6,46
4η
KM/H SEC
80-110 5,69
100-140 11,73
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 3,26 @ 38,32
60 6,22 @ 66,23
100 8,19 @ 80,63
200 11,96 @ 106,55
400 17,92 @ 134,53
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Nissan ανακοίνωσε ότι οι αθροιστικές πωλήσεις οχημάτων με τον ηλεκτροκινητήρα e-POWER, ξεπέρασαν τις 500.000 στα τέλη Μαρτίου.