Ford Focus ST-Line 1.5EcoBoost 150Ps
Κορυφαίο
Δεν θυμάμαι πόσες φορές το έχουμε γράψει, αλλά είναι κοινή άποψη στο περιοδικό μας ότι το καινούριο Ford Focus είναι το καλύτερο οδηγικά αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Θα μου πεις, είναι μόνο αυτό που μετράει σε ένα αυτοκίνητο; Όχι, δεν είναι μόνο αυτό, είναι πολλά, αλλά αυτό για ‘μένα τουλάχιστον είναι το σημαντικότερο, μαζί με την εμφάνιση. Αν ένα αυτοκίνητο δεν μου αρέσει, δεν μπορώ να το αγοράσω ακόμα κι αν είναι το καλύτερο στον κόσμο, όπως επίσης, αν το κάνω μία βόλτα και δεν κάνει στο δρόμο αυτά που θέλω εγώ, αλλά αυτά που θέλει ή πιο σωστά που μπορεί εκείνο, τότε ξέρω ότι από την πρώτη μέρα θα το βαρεθώ και θα ψάχνω άλλο. Αυτό το αυτοκίνητο πραγματικά με έχει διχάσει όσο κανένα άλλο, γιατί εμφανισιακά το βρίσκω αδιάφορο στις απλές εκδόσεις, ενώ οδηγικά είναι το πιο ενδιαφέρον απ’ όλα στην κατηγορία του. Ευτυχώς όμως που υπάρχει η έκδοση ST-Line που του βάζει ένα πιο σπορ «κοστουμάκι», με πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, διαφορετική κυψελωτή μάσκα και σκουρόχρωμες 17άρες ζάντες και γίνεται πολύ πιο ενδιαφέρον εμφανισιακά. Το εσωτερικό του είναι πολύ όμορφο και μοντέρνο, με το ταμπλό από μαλακό υλικό, την άριστη θέση οδήγησης και τους καλούς -επιτέλους- χώρους, που ήταν και ένα «θέμα» στα προηγούμενα μοντέλα. Αυτό όμως είναι μεγαλύτερο και με καλύτερη εκμετάλλευση, όπου, ειδικά πίσω, το μεγαλύτερο κατά 53mm μεταξόνιο το κάνει πλέον ένα από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας. Από άποψη εξοπλισμού, ειδικά στην έκδοση ST-Line, είναι υπερπλήρες, με το infotainment SYNC 3 με οθόνη αφής 8in και το σύστημα πλοήγησης να είναι στάνταρ, όπως είναι και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας. Επίσης, διαθέτει το Adaptive Cruise Control, που διατηρεί απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί την ταχύτητα εντός των ορίων παρακολουθώντας τις ταμπέλες, το Pre-Collision Assist, που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο αν ανιχνεύσει εμπόδιο και πολλά άλλα βοηθήματα που είναι εκεί για να εξασφαλίσουν μία άνετη και ασφαλή μετακίνηση. Αρκετά όμως με αυτά που λίγο-πολύ τα έχουν όλα τα αυτοκίνητα και πλέον το να τα αναλύεις κάθε φορά είναι βαρετό και για εμάς και για εσάς -φαντάζομαι- που διαβάζετε το Power Automotive Magazine. Ας τα αναλύσει καλύτερα κανένα άλλο έντυπο που να έχει λιγότερο «πολεμικό» χαρακτήρα.
Το «δικό μας» οικογενειακό
Λέγοντας «δικό μας» εννοώ και δικό σας, απευθυνόμενος σε όλους αυτούς που αγαπούν την οδήγηση και έχουν βρεθεί στην ευχάριστη θέση να πρέπει να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο που να χωράει μια οικογένεια. Το νέο Focus ST-Line, λοιπόν, σας το λέω με το χέρι στην καρδιά, είναι ο μικρότερος δυνατός συμβιβασμός που μπορείτε να κάνετε, αν αυτό που θέλετε είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά αυτό που χρειάζεστε είναι ένα οικονομικό και ευρύχωρο οικογενειακό. Ακόμα και το «χιλιάρι» να επιλέξετε, είναι πολύ καλό, αλλά δεν έχει αυτή τη φανταστική πίσω ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους, τη δική της γέφυρα και τα ειδικά μελετημένα silent blocks. Η διαφορά στην τιμή εξάλλου είναι τόσο μικρή που θα άξιζε μόνο και μόνο για την ανάρτηση, οπότε είναι σαν να παίρνεις τον 1,5EcoBoost δώρο. Έναν τρικύλινδρο κινητήρα απόδοσης 150Ps με 24,5kgm ροπής, ο οποίος κατασκευάστηκε εξαρχής ως κινητήρας των 200Ps και είναι detuned, στα 150 (ή 182Ps) με ό,τι αυτό συνεπάγεται, δηλαδή με το ότι μπορείς να τον βελτιώσεις για πλάκα στα 200Ps και να είναι ακόμα σαν εργοστασιακός. Διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, όταν λειτουργεί σε πολύ χαμηλά φορτία, κάτι το οποίο δεν γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό και προσφέρει περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, μιας κατανάλωσης που λογικά θα είναι μικρότερη από τα 8,3lt/100km που έβλεπα εγώ επειδή έπαιζα με την ουρά όλη μέρα, κάθε μέρα. Έχει ξεχωριστό knock sensor για κάθε κύλινδρο και διπλό ψεκασμό, υψηλής πίεσης εντός του κυλίνδρου και χαμηλής στους αυλούς εισαγωγής. Από τις επιδόσεις που σημείωσε το μοντέλο της δοκιμής μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι αυτό το detune δεν τους πολυπέτυχε μάλλον, γιατί απ’ όσα αυτοκίνητα έχω μετρήσει στη ζωή μου, που δεν είναι λίγα, δεν θυμάμαι κανένα με 150Ps και 1.370kg βάρος να κάνει 0-100km/h σε 8,18sec.
Μία κατηγορία μόνο του
Τη μεγάλη διαφορά στο Focus, εκτός από το φοβερό πλαίσιο και το στήσιμο της ανάρτησης, την κάνει η ρύθμιση του ESP, που πιστεύω ότι ίσως είναι το καλύτερο που έχω συναντήσει μέχρι σήμερα. Δείχνει πραγματικά να ξέρει τι θέλεις να κάνεις ανά πάσα στιγμή και λειτουργεί συμπληρωματικά και όχι αποτρεπτικά. Με αυτό το αυτοκίνητο, ό,τι κι αν κάνεις, η «μούρη» του θα κοιτάει εκεί που δείχνει το τιμόνι. Ο κόσμος να έρθει ανάποδα, αυτό θα τα καταφέρει να σε βοηθήσει, φρενάροντας τον κάθε τροχό ξεχωριστά και καταφέρνοντας να σε βάλει στην τροχιά που θέλεις. Την καλή εικόνα ολοκληρώνουν τα φρένα, με εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ και τρομερή αποτελεσματικότητα. Το τιμόνι είναι πολύ καλό σε ακρίβεια, αλλά θα μπορούσε να έχει λίγο καλύτερη αίσθηση, κάτι που φαίνεται κυρίως λόγω της τόσο καλής εικόνας που έχουν όλα τα άλλα πάνω σ’ αυτό το αυτοκίνητο και όχι επειδή το ίδιο είναι κακό. Συμπερασματικά, όποιος θέλει ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να κάνει τη δουλειά του, αλλά και τη... «δουλειά» του, το Focus ST-Line είναι το καλύτερο που μπορεί να αγοράσει σ’ αυτήν την τιμή. Τώρα που το σκέφτομαι, όχι μόνο σ’ αυτήν, γιατί μάλλον πρέπει να δώσεις αρκετά παραπάνω για καλύτερο.
Μας Άρεσε (+)
Επιδόσεις
Φρένα
Εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Άνεση ανάρτησης
Εξοπλισμός
Δεν μας άρεσε (-)
Περιορισμένος χώρος αποσκευών
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (1.0EcoBoost 125Ps Trend): €18.982
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ (1.5EcoBoost 150Ps ST-Line): €21.154
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1497cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 90mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,7:1
Τροφοδοσία: Άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
Βάρος (kg): 1.369
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7J x 17in
Ελαστικά: 215/50 R17
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 150/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 24,5/1.600
0-100km/h (sec): 8,8
Τελική Ταχύτητα (km/h): 210
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 121-125
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 5,3-5,5
Δοκιμής (lt/100km): 8,3
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,73
0-80 5,55
0-100 8,18
0-120 11,18
0-140 15,06
0-160 20,43
0-180 27,18
0-200 38,47
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,05
80-110 3,59
4η
KM/H SEC
80-110 4,15
100-140 6,87
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,67 @ 48,21
60 5,12 @ 75,57
100 6,84 @ 91,41
200 10,34 @ 114,93
400 15,87 @ 142,41
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι νέες υβριδικές εκδόσεις των Jeep Renegade και Compass προσφέρουν μια επιπλέον εξηλεκτρισμένη επιλογή σε όσους αναζητούν ένα αυθεντικό SUV.