Mercedes-Benz A160 1.3 109Ps

Mercedes-Benz A160 1.3 109Ps

Η νέα A160 εξοπλίζεται πλέον με τον ολοκαίνουριο κινητήρα των 1.3lt, με κωδικό Μ282 DE14, που προέκυψε από τη συνεργασία Mercedes-Benz-Nissan-Renault. Ο κινητήρας αυτός παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον και θα τον αναλύσουμε λίγο παρακάτω. Για αρχή, ας ξεκινήσουμε με το αυτοκίνητο που τον φιλοξενεί. Η τέταρτη γενιά της A-Class έχει κωδικό W177 και πλέον έχει αποκτήσει πιο δυναμικά εξωτερικά χαρακτηριστικά, με σπορ εμφάνιση, ένα καθολικά ανανεωμένο εσωτερικό και πολλές νέες τεχνολογίες από τις ανώτερες σειρές της γερμανικής φίρμας. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, η νέα A-Class είναι κατά 120mm μεγαλύτερη σε μήκος, κατά 16mm σε πλάτος και κατά 6mm σε ύψος. Παρά την αύξηση των διαστάσεων, η χρήση της νέας πλατφόρμας MFA2 μείωσε το συνολικό βάρος κατά 20kg.

Inside business

Τα λοξά τοποθετημένα και λεπτότερα μπροστινά φανάρια, σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη μάσκα και τις γρίλιες στους αεραγωγούς του προφυλακτήρα, δίνουν έναν αρκετά δυναμικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Αντίστοιχη γραμμή ακολουθείται και στο πίσω μέρος, με τα φώτα να έχουν σχήμα «σταγόνας» και φυσικά να χρησιμοποιούνται τόσο εμπρός όσο και πίσω λάμπες LED. Το εσωτερικό απαρτίζεται στην πλειοψηφία του από μαλακά -στην αφή- υλικά, συνδυασμένα με πλαστικά σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα και διάφορες λεπτομέρειες από αλουμίνιο. Την εικόνα κλέβουν οι δύο οθόνες των 7in, με τη μία να είναι τοποθετημένη στη θέση του πίνακα οργάνων και την άλλη, η οποία είναι αφής, στο κέντρο του ταμπλό. Ο χειρισμός των δύο οθονών θέλει λίγο εξοικείωση, αφού γι’ αυτόν τον λόγο έχουν τοποθετηθεί δύο πλήκτρα αφής στο τιμόνι, για τον χειρισμό της κάθε πλευράς της αριστερής οθόνης και είναι κάτι που μπορεί να προβληματίσει στην αρχή το χρήστη, αν δεν είναι «τσακάλι» με κάθε λογής tablet, laptop κ.λπ. Αντίστοιχα ένα μεγάλο pad αφής έχει τοποθετηθεί πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων μέσω του οποίου ελέγχεται η κεντρική οθόνη, το οποίο επίσης θέλει να περάσει κανείς αρκετές ώρες μαζί του προκειμένου να χειριστεί με επιτυχία τις λειτουργίες που υποστηρίζει. Οι χώροι είναι αρκετά άνετοι και τέσσερις ενήλικες θα καθίσουν με μεγάλη άνεση στο εσωτερικό της Α160, ενώ, με έναν μικρό συμβιβασμό λόγω του μεσαίου τούνελ, θα χωρέσει και ένας πέμπτος, αρκεί να μην τρώει συχνά σε fast-food... Η ποιότητα του εσωτερικού είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, όπως θα περίμενε έτσι κι αλλιώς κάποιος που μπαίνει μέσα σε ένα μοντέλο της Mercedes-Benz και το μόνο που μας ξένισε λίγο είναι η πλαστική επένδυση του τιμονιού της βασικής έκδοσης.

Δυνατό χαρτί

Ένα από τα πράγματα που σε κερδίζουν στην Α160 είναι ο κινητήρας της. Παρά την μικρή ονομαστική του ισχύ, που φτάνει τα 109Ps και τη ροπή των 18,3kgm μόλις στις 1.375rpm, σου δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς ένα σύνολο με τουλάχιστον 15 άλογα επιπλέον. Σε αυτό βέβαια βοηθάει το αρκετά καλό, τόσο σε αίσθηση όσο και σε λειτουργία, μηχανικό 6άρι κιβώτιο, το οποίο έχει καλή κλιμάκωση χωρίς να υπάρχουν μεγάλα κενά μεταξύ των σχέσεων, αλλά και έναν σωστό επιλογέα, με φυσιολογικές διαδρομές. Επανερχόμαστε στον πολύ ενδιαφέροντα κινητήρα με τον συνεχή μεταβλητό χρονισμό. Η κυλινδροκεφαλή του έχει τριγωνική σχεδίαση (σε σχήμα Δ), κάτι που εξοικονομεί σημαντικό χώρο στο μηχανοστάσιο, ενώ η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κεφαλή για να μπορεί να είναι υδρόψυκτη, κάτι που επιτρέπει στο turbo να ψύχεται καλύτερα, αυξάνοντας τη μακροζωία του και μειώνοντας τους εκπεμπόμενους ρύπους. Το turbo έχει ηλεκτρικό wastegate actuator, με αποτέλεσμα να υπάρχει καλύτερος έλεγχος της πίεσης σε όλο το φάσμα των στροφών, αλλά και καλύτερη απόκριση. Το σύστημα άμεσου ψεκασμού φτάνει σε πίεση μέχρι 250bar, με τα μπεκ έξι οπών να σχηματίζουν καλύτερη βεντάλια στο εσωτερικό του θαλάμου καύσεως. Τα πιστόνια έχουν ειδική επίστρωση από χυτοσίδηρο, κάτι που αυξάνει κατακόρυφα την αντοχή τους, αφού δίνει στο αλουμίνιο τις ιδιότητες του χυτοσίδηρου, χωρίς όμως να αυξηθεί το βάρος των πιστονιών, αφού η επίστρωση έχει πάχος μόλις 0,2mm.

Άνετη και ξεκούραστη!

Στο δρόμο σε κερδίζει αμέσως, αφού είναι εξαιρετικά άνετη, χωρίς όμως οι αναρτήσεις να είναι υπερβολικά μαλακές και να επιτρέπουν στο αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις στις στροφές. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας, που εξοπλίζει τις μικρές εκδόσεις της A-Class, θα κάνει «αισθητή» την ύπαρξή του σε εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά όχι σε ιδιαίτερα ενοχλητικό βαθμό. Το τιμόνι έχει αποδεκτή πληροφόρηση και καλή αίσθηση, όπως και αντίστοιχα καλή αίσθηση και πάρα πολύ καλή απόδοση έχουν τα φρένα. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι σε κορυφαίο επίπεδο, όπως θα περίμενε κανείς από ένα premium αυτοκίνητο, κάτι που εγγυάται ότι οι επιβάτες του θα ταξιδέψουν πολύ άνετα. Χάρη στο σύστημα Dynamic Select, ο οδηγός έχει την επιλογή να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με τις οδηγικές του «ανάγκες». Έχει συνολικά τέσσερα προφίλ: Eco, Comfort, Sport και Individual, επεμβαίνοντας στη χαρτογράφηση του κινητήρα, στην αίσθηση του τιμονιού και στην απόδοση του κλιματιστικού. Μάλιστα, στη λειτουργία Sport, ενεργοποιείται και λειτουργία rev-matching!

Εν κατακλείδι…

Η τιμή της βασικής έκδοσης είναι ελαφρώς τσιμπημένη, αλλά σκεφτείτε ότι μιλάμε για premium κατηγορία, με έναν αρκετά πλούσιο -τεχνολογικά- εξοπλισμό, αν και έχει ορισμένες μικρές ελλείψεις, όπως για παράδειγμα φως ανάγνωσης στα σκιάδια και δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, πράγματα που τα συναντάμε σε πιο οικονομικά μοντέλα.

Μας Άρεσε (+)

Απόδοση κινητήρα

Κατανάλωση

Ποιότητα κατασκευής

Design

Οδηγική συμπεριφορά

Δεν μας άρεσε (-)

Πλαστική επένδυση τιμονιού στη βασική έκδοση

Εργονομία πλήκτρων αφής

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €22.125

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.332cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  72,2mm x 81,4mm

Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Σχέση Συμπίεσης: 10,6:1

Τροφοδοσία: Υπερσυμπιεστής καυσαερίων, άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων

Βάρος (kg): 1.350

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Χειροκίνητο έξι σχέσεων

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

 

ΦΡΕΝΑ

Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι,

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6Jx16in

Ελαστικά: 205/60

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 109/ 5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)18,35/ 1.375 0-100km/h (sec): 10,9sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 200

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      130

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,5

Δοκιμής (kg/100km): 6,6

 

Αρθρογράφος

 

Τι αντοχή έχει η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Τι αντοχή έχει η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε πως η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάνει περίπου 2% με 2,5% της χωρητικότητάς της κάθε χρόνο.