KIA Stonic 1.0 T-GDI 120PS & 1.6CRDi 110PS
Τι είναι το Stonic ?
Είναι ένα διαφορετικό, μικρό crossover που έχει στόχο να κλέψει μερίδιο αγοράς από τα συμβατικά σουπερμίνι, με ατού τη διαφορετική, πιο μυώδη και φαρδιά εμφάνιση, την πρακτικότητα και πολυχρηστικότητα και το μοντέρνο χαρακτήρα. Το έχουμε πει πολλές φορές ότι δεν έχει νόημα να υπάρχουν 20 παρόμοιες προτάσεις σε μία κατηγορία και ότι τα διαφορετικά αυτοκίνητα είναι αυτό που θέλουμε. Το να έχω το ίδιο μοτίβο με 8 διαφορετικά σήματα, δεν λέει κάτι, όπως και το να δώσω το παλιό μου αυτοκίνητο για να πάρω το ίδιο ξανά καινούριο, με λίγο διαφορετική μάσκα και LED φανάρια, δεν αξίζει το κόστος. Ειδικά η νέα γενιά, που είναι «καλομαθημένη» με τις επιλογές που υπάρχουν σε όλους τους τομείς, θα είναι και αυτή που θα βαριέται εύκολα. Κάποτε υπήρχαν άνθρωποι που αγόραζαν 5 Nissan Sunny ή Toyota Corolla συνεχόμενα. Τώρα αυτοί είναι μόλις το 15%, πιθανότατα οι ίδιοι ξεροκέφαλοι μπαρμπάδες, που δυστυχώς οδηγούν ακόμα. Αυτός είναι και ο λόγος που η κατηγορία των B-SUV είναι σήμερα η ταχύτερα αναπτυσσόμενη στην Ευρώπη, ηδιαφορετικότητα! Το Stonic είναι βασισμένο μεν στο νέο Rio (με το ίδιο μεταξόνιο 2.580mm), είναι όμως μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις, με μήκος 4.140mm, πλάτος 1.760mm, ύψος 1.520mm και φυσικά με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, στα 183mm. Για ακόμη πιο crossover εμφάνιση, διαθέτει και ράγες οροφής, προστατευτικά πλαστικά στα μαρσπιέ και τις πόρτες και τις ποδιές κάτω από τους προφυλακτήρες.
Καν’ το όπως το Rio
Η συγγένεια του Stonic με το Rio είναι εμφανής στο εσωτερικό, με τα ίδια σκληρά πλαστικά και μοναδική διαφοροποίηση τη σχεδίαση του ταμπλό στη μεριά του συνοδηγού. Η αιωρούμενη οθόνη αφής 7in αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό και είναι πολύ εύχρηστη και γρήγορη σε απόκριση, ενώ διαθέτει και σύνδεση με smartphones μέσω Apple Car Play και Android Auto. Η θέση οδήγησης είναι η χαμηλότερη που έχουμε δει σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και αν μπεις μέσα με κλειστά μάτια, δύσκολα θα πιστέψεις ότι είναι SUV. Την ίδια ακριβώς αίσθηση αφήνει και η οδήγησή του, που, λόγω της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης και των άμεσων αλλαγών πορείας, είναι παρόμοια με ένα μικρομεσαίο, κανονικό hatchback. Είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς εύκολα να κινηθείς σβέλτα και δεν θα σε προβληματίσει ποτέ με την οδική συμπεριφορά του.
T-GDI ή CRDi?
Ο τρικύλινδρος, χιλιάρης κινητήρας T-GDI, με τα 120Ps, είναι αρκούντως δυνατός και ροπάτος για την πλειοψηφία των περιπτώσεων και δεν έχει σχεδόν καθόλου κραδασμούς. Είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του σε αυτόν τον τομέα και αν δεν είχε τη χαρακτηριστική χροιά του τρικύλινδρου, κανείς δεν θα το καταλάβαινε. Με φυσιολογική μεταχείριση και το πόδι του Άγγελου, είδαμε καταναλώσεις γύρω στα 7,2-7,3lt/100km, αλλά με το δικό μου -που ως γνωστόν είναι πιο βαρύ- είδαμε 1lt περισσότερα, αν και οφείλω να ομολογήσω ότι, λόγω του καλού στησίματος, δεν πήγαινα τόσο normal... Η ανάρτηση είναι αρκετά σκληρή, ίσως λίγο περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται σε ένα τέτοιο μοντέλο, μάλλον είναι έτσι για να τονίσει και το σπορ, νεανικό χαρακτήρα που θέλει να του δώσει η ΚΙΑ. Στην έκδοση diesel, με τον 1.6lt CRDi των 110Ps, η οποία μπορεί να υπολείπεται κατά 10Ps από τον χιλιάρη, αλλά στην πραγματικότητα δείχνει δυνατότερη λόγω ροπής στις χαμηλές και στις μεσαίες στροφές, με μικρότερη κατανάλωση στα 6,1-6,2lt/100km, έχει αυξημένο -κατά 70kg- βάρος και πιο θορυβώδη κινητήρα. Μάλιστα το περισσότερο από αυτό το βάρος συγκεντρώνεται φυσικά μπροστά και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το βενζινοκίνητο να είναι πιο «ανάλαφρο» σε αίσθηση, με λιγότερη υποστροφή και καλύτερο τιμόνι. Το Diesel από την άλλη είναι εξίσου γρήγορο με παρόμοιες επιδόσεις από στάση, με καλύτερες ρεπρίζ σε όλες τις ταχύτητες, καθώς και πιο ξεκούραστο στον αυτοκινητόδρομο, αφού ακόμα και με έκτη σχέση στο κιβώτιο μπορεί να κινηθεί άνετα στο μεγαλύτερο μέρος του. Η έκδοση diesel του Stonic είναι μία επιλογή που δίνει περισσότερη έμφαση στην καθημερινή χρήση, στην οικονομία και στην άνεση, ενώ η βενζινοκίνητη έχει χαμηλότερη τιμή κτήσης και περισσότερο νεανικό και σπορ χαρακτήρα. Η επιλογή είναι δική σας, πάντως όποιο και να επιλέξετε, είναι σίγουρο ότι δεν θα σας απογοητεύσει, αφού και οι δύο εκδόσεις έχουν καλό στήσιμο, με άμεσο -στις αντιδράσεις του- τιμόνι, το οποίο θα μπορούσες να πεις ότι για μεσαίο hatchback έχει μέτρια αίσθηση, αλλά για μικρό SUV είναι μια χαρά. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Stonic είναι το λιγότερο SUV απ’ όλα τα υπόλοιπα της κατηγορίας, με αποτέλεσμα να μην έχει τα μειονεκτήματα που τα συνοδεύουν, όπως οι μεγάλες κλίσεις, η βαρετή οδική συμπεριφορά και ο νωχελικός χαρακτήρας, διατηρώντας όμως πολλά από τα πλεονεκτήματα. Αφήστε που είναι και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα -από άποψη σχήματος- αυτοκίνητα στην κατηγορία, ενώ φυσικά συνοδεύεται από την 7-ετή εγγύηση της Kia.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ •Κυβισμός: 998cc •Διάμετρος x Διαδρομή: 71mm x 84mm •Σχέση Συμπίεσης: 10:1 •Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης •Βάρος (kg): 1185 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ •Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός •Πίσω: CTBA (είδος ημιάκαμπτου άξονα) |
ΦΡΕΝΑ •Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες •Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | ΜΕΤΑΔΟΣΗ •Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς •Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων •Διαφορικό: Ελεύθερο |
ΤΡΟΧΟΙ •Ζάντες: 6J x 17in •Ελαστικά: 205/55 R17 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ •Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):120 PS/6.000rpm, •Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm •0-100km/h (sec): 10,3 •Τελική Ταχύτητα (km/h): 184 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ •C02 (gr/km): 115 ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ •Ονομαστική (lt/100km): 5,0 •Δοκιμής (lt/100km): 8,2 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 4,47 0-80 7,02 0-100 9,88 0-120 14,18 0-140 20,06 0-160 29,23 | ΡΕΠΡΙΖ ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,17 80-110 4,09 4η KM/HSEC 80-110 6,02 100-140 9,57 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,85 @ 41,69 60 5,52 @ 69,86 100 7,40 @ 83,03 200 11,17 @ 106,82 400 17,21 @ 131,15 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Lancia Delta S4 κατέκτησε την κατηγορία καλύτερου «Youngtimer» στα βραβεία «Ruoteclassiche – Best in Classic».