KIA XCeed 1.4 T-GDi 140Ps

KIA XCeed 1.4 T-GDi 140Ps

Η ΚΙΑ προσθέτει ένα ακόμα μοντέλο στην οικογένεια Ceed, που δεν είναι άλλο από το Crossover XCeed, το οποίο βασίζεται φυσικά στην ίδια πλατφόρμα (K2), αποτελεί όμως ένα μοντέλο με εντελώς διαφορετική προσωπικότητα. Το μοναδικό κοινό μέρος του αμαξώματος ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι οι μπροστινές πόρτες και κάπου εδώ τελειώνουν οι ομοιότητες. Το καπό στο XCeed είναι μακρύτερο, η ουρά είναι ελαφρώς ανασηκωμένη για να κερδίσει πολύτιμους πόντους απόστασης από το έδαφος, ενώ το κουπέ τελείωμα της οροφής δίνει μία ξεχωριστή και πιο σπορτίφ διάσταση στο σχεδιαστικό προφίλ του μικρομεσαίου Crossover.

Είναι θέμα τιμής!

Η βασική έκδοση του XCeed με τον 1.0Τ των 120Ps κοστίζει €21.090, ενώ η βασική έκδοση του 1.4 T-GDi με τα 140Ps ξεκινάει από τα €25.190. Μην σας φαίνονται πολλά, αφού στην ουσία, με μήκος που φτάνει τα 4.395mm, το XCeed είναι ένα C-SUV με τιμή λίγο αυξημένη από τα περισσότερα B-SUV! Όσο για τα επίπεδα εξοπλισμού, θα τολμούσα να πω ότι μπορεί να χαρακτηριστεί ακόμα και premium! Η αίσθηση που παίρνεις όταν μπαίνεις μέσα στο άνετο εσωτερικό του, αυτή ακριβώς την εντύπωση σου δίνει, ότι μπαίνεις μέσα σε ένα premium μοντέλο. Η συναρμογή και η ποιότητα είναι σε υψηλά επίπεδα, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί έχουν πολύ ωραίο φινίρισμα. Τα 2.650mm του μεταξονίου υπόσχονται επαρκείς χώρους για πέντε ενήλικους, ενώ τα 426lt του χώρου αποσκευών καλύπτουν άνετα τις ανάγκες μία οικογένειας.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία οθόνη αφής των 10,25in μέσω της οποίας διαχειριζόμαστε το infotainment, αλλά το βλέμμα πέφτει πάνω στον ψηφιακό πίνακα Supervision των 12,3in, ο οποίος αντικαθιστά τα απλά αναλογικά όργανα που θα συναντήσουμε στις βασικές εκδόσεις του XCeed. Μάλιστα, σε όσα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με το DCT κιβώτιο των 7 σχέσεων, υπάρχει η επιλογή της προσθήκης του Drive Mode Select, στο οποίο, εκτός από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αλλάζουν τα γραφικά και ο χρωματισμός, όπως και οι αντίστοιχες ενδείξεις στον πίνακα. Ο εξοπλισμός του XCeed είναι ιδιαίτερα πλούσιος και περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- το Advanced Driver Assistance System, το οποίο με τη σειρά του περιλαμβάνει το Lane Keeping Assist System, αυτόματο ρυθμιστή ταχύτητας, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, αλλά και αυτόματο παρκάρισμα. Το εσωτερικό είναι διάσπαρτο από διάφορες πρακτικές θήκες, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει και θέση ασύρματης φόρτισης για κινητά τηλέφωνα. Η κορυφαία μάλιστα έκδοση -Platinum- διαθέτει επιπλέον θερμαινόμενα καθίσματα και θερμαινόμενο τιμόνι.

Κατακτώντας τους δρόμους!

Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη και προσφέρει πανοραμική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, με εξαίρεση προς τα πίσω που είναι περιορισμένη από τις φαρδιές κολώνες του C-Pillar. Αυτό το πρόβλημα λύνεται εν μέρει όμως από την κάμερα οπισθοπορείας. Η θέση οδήγησης λοιπόν είναι ψηλά, γιατί και το ίδιο το αμάξωμα κάθεται ψηλά, με ελάχιστη απόσταση από το έδαφος τα 172mm, αν είναι εξοπλισμένο με ζάντες των 16in ή τα 184mm (στη δική μας περίπτωση), αν φοράει τις μεγάλες ζάντες των 18in. Παρά τις μεγάλες ζάντες, η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις είναι υποδειγματική. Χρησιμοποιούν γόνατα McPherson εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με τα μπροστά αμορτισέρ να έχουν υδραυλικά bumb-stops που βοηθάνε στην προοδευτική απόσβεσή τους. Το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και με καλή αίσθηση και εκεί κάποιος μπορεί να αντιληφθεί ότι το αμάξωμα είναι στιβαρό και ακολουθεί πιστά τις εντολές που θα του μεταφέρεις μέσω του τιμονιού, όσο γρήγορες κι αν είναι. Ο τετρακύλινδρος 1.4T-GDi άμεσου ψεκασμού είναι πιστός σύμμαχος του οδηγού, με την απόδοση των 140Ps και τη ροπή των 24,7kgm από τις 1.500rpm μέχρι και τις 3.200rpm να παρέχουν καλές επιδόσεις στα 1.270kg του αμαξώματος, επιταχύνοντας από στάση στα πρώτα 100km/h σε 9,1sec. Καταναλώνει κατά WLTP από 6,4 έως 6,7lt/100km, αλλά στην πράξη είδαμε 7,2lt/100km, χωρίς όμως να οδηγούμε ιδιαίτερα συγκρατημένα.

Όλες οι εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με το Intelligent Stop and Go (ISG), όπως επίσης και με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο 7άρι DCT διπλού συμπλέκτη. Εμείς είχαμε την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και οι εντυπώσεις που πήραμε τόσο από τον επιλογέα όσο και από το ίδιο το κιβώτιο είναι αρκετά θετικές. Οι σχέσεις κουμπώνουν εύκολα και με ακρίβεια, ενώ η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου σού επιτρέπει να εκμεταλλεύεσαι τη ροπή του κινητήρα και να κινείσαι σβέλτα και με χαμηλή κατανάλωση. Όταν αποφασίσεις να ζορίσεις σε κλειστές στροφές, θα δεις ότι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι πάρα πολύ καλή, χωρίς να παίρνει μεγάλες κλίσεις, χωρίς να σε τρομάζει και μάλιστα σου δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς ένα hatch-back και όχι ένα SUV! Ακόμα και στο ταξίδι μπορείς να απολαύσεις την καλή ηχομόνωση της καμπίνας και την άνεση τόσο των καθισμάτων όσο και της ανάρτησης.

Σοβαρός αντίπαλος

Το νέο XCeed, με όπλα του την όμορφη και εντυπωσιακή σχεδίαση, την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, τους αποδοτικούς κινητήρες και την πολύ ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά, αποτελεί μία εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία τόσο των μικρών Crossovers όσο και των μικρομεσαίων SUV. Αν προσθέσουμε σε αυτά την υψηλή αξιοπιστία και την εργοστασιακή εγγύηση -7ετών- της Κορεάτικης εταιρείας, προφανώς και μιλάμε για μία πρόταση που θα προκαλέσει «σπαζοκεφαλιά» στον ανταγωνισμό.

Μας Άρεσε (+)

Προηγμένο Design

Ποιότητα κατασκευής

Απόδοση κινητήρα

Εξοπλισμός

Οδηγική συμπεριφορά

Δεν μας άρεσε (-)

Ορατότητα προς τα πίσω

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €25.190

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €25.990

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.353cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71,6mm x 84mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,0

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.395

Ύψος (mm): 1.826

Πλάτος (mm):  1.495

Μεταξόνιο (mm): 2.650

Βάρος (kg): 1.270

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 305x25 με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 284x10με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 18in

Ελαστικά: 235/45

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 140 /6.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 24,7 /1.500-3.200

0-100km/h (sec): 9,1

Τελική Ταχύτητα (km/h): 200

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 145-151

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 6,4-6,7

Δοκιμής (lt/100km): 7,2

 

Αρθρογράφος

 

Νέο Golf GTI Clubsport: το πιο ισχυρό Golf GTI όγδοης γενιάς

Νέο Golf GTI Clubsport: το πιο ισχυρό Golf GTI όγδοης γενιάς

Η επιστροφή. Στην όγδοη γενιά του μοντέλου, η Volkswagen παρουσιάζει και πάλι την έκδοση Clubsport στο Golf GTI, με κορυφαία ισχύ και δυναμικά χαρακτη...