Land Rover Discovery Sport P300e 309Ps

Land Rover Discovery Sport P300e 309Ps

Τα περισσότερα μοντέλα της Land Rover είχαν κινητήρες diesel ή μεγάλου κυβισμού βενζινοκινητήρες. Τα είχαμε ταυτίσει με τη δύναμη του V8 κινητήρα, αλλά και την υψηλή κατανάλωση καυσίμου που αυτός συνεπάγεται. Φυσικά οι εκτός δρόμου δυνατότητες, η άνεση, η πολυτέλεια και το ξεχωριστό στυλ ανέκαθεν τα χαρακτήριζαν. Πλέον κάτι έχει αλλάξει. Μην τρομάζεις. Η άνεση, η πολυτέλεια και το στυλ παραμένουν. Το ίδιο και οι εκτός δρόμου δυνατότητες με τη δύναμη. Τώρα όμως η τελευταία δεν προέρχεται από έναν V8 πολλών κυβικών εκατοστών ή από έναν turbodiesel, αλλά από έναν μικρό τρικύλινδρο 1500άρη και έναν ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα με τον τελευταίο μπορείς να κινηθείς αθόρυβα και χωρίς ρύπους για περίπου 60km.

Το νεότερο μοντέλο των «Disco» (έτσι τα λένε στην Αγγλία) διαθέτει έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5lt, απόδοσης 200Ps, σε συνδυασμό με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων και έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων στον πίσω άξονα που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 15kWh. Η μπαταρία που τροφοδοτεί το Electric Rear Axle Drive (ERAD) βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Πριν ξεκινήσεις να μιλάς για ιεροσυλία, καταστροφή παραδόσεων και άλλα τέτοια αναχρονιστικά, σκέψου λίγο με το πνεύμα της εποχής και φαντάσου πως το Discovery Sport Plug-In Hybrid σού δίνει τη Land Rover ικανότητα να πάει παντού εκτός πόλης (πολύ εκτός όμως) και κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων εντός πόλης.

 

Σχήμα που το αγαπάς ή το μισείς

Το Discovery Sport έχει πιο πρακτικό σχήμα από το Range Rover Evoque. Είναι ιδιαίτερο και ξεχωριστό και δεν θυμίζει κάποιο άλλο SUV. Βέβαια τη στιγμή που κάποιοι βλέπουν κάτι διαφορετικό, κάποιοι άλλοι μπορεί να βλέπουν ένα κουτί με ρόδες. Αυτή είναι η γοητεία του, καθώς δεν περνά ποτέ απαρατήρητο. Είναι η εγγύηση πως θα ξεχωρίσεις στο πάρκινγκ του σχολείου ή στην εκδήλωση της δουλειάς, βέβαια εδώ βοηθά και η παράδοση της μάρκας.

Σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται από το τετραγωνισμένο μοτίβο και μοιάζει με τα μεγαλύτερα Land Rover (τα Range Rover), δίνοντάς του ένα οπτικό κύρος. Το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε μια σειρά από έξτρα στοιχεία σε μαύρο χρώμα που τόνιζαν την σπορ αισθητική του, όπως: οι 20άρες μαύρες ζάντες, καθώς και η διχρωμία σε μαύρο (οροφή) και λευκό (υπόλοιπο αμάξωμα). Εντυπωσιακότερο σημείο, σίγουρα, το εμπρός, με τα φώτα LED να κυριαρχούν έναντι των υπολοίπων σχεδιαστικών χαρακτηριστικών.

Εσωτερικό country club

Το εσωτερικό του Discovery της δοκιμής μας μοιάζει πολύ με του Range Rover, ειδικά με το συνδυασμό μαύρο/σκούρο γκρι στα καθίσματα και τις επενδύσεις. Αυτό που θα σε ικανοποιήσει περισσότερο στο εσωτερικό του Discovery Sport είναι η επιλογή των υλικών, που ταιριάζει απόλυτα στον premium χαρακτήρα του. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη και βοηθά στην πολύ καλή επόπτευση του γύρω χώρου. Πέντε επιβάτες ταξιδεύουν άνετα, ενώ με το πορτμπαγκάζ, χωρητικότητας 780lt, μεταφέρουν πολλά από τα υπάρχοντά τους ή τον εξοπλισμό κάποιας δραστηριότητας.

Εμπρός, η αρχιτεκτονική των δύο χώρων δίνει έμφαση στην κεντρική οθόνη αφής 10in για το ηχοσύστημα της Meridian (απογειώνει την ακουστική εμπειρία και τις διαδρομές σου) και άλλες λειτουργίες, ενώ ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων. Έξυπνη είναι η διάταξη των διακοπτών στο κέντρο της κονσόλας. Εκεί η χρήση των δύο περιστροφικών χειριστηρίων διαφοροποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού, μέσω του οποίου ο οδηγός αποφασίζει π.χ. εάν από τον δεξί διακόπτη θα χειριστεί τον κλιματισμό ή εάν θα επιλέξει το οδηγικό set-up του αυτοκινήτου.

Ωστόσο, με το Plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης δεν μπορείς να έχεις την 7θέσια επιλογή. Στο PHEV, τα πίσω καθίσματα μετακινούνται εμπρός/πίσω για να σου δώσουν περισσότερο χώρο στο χώρο αποσκευών ή περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Υπάρχει επίσης ένας χώρος για τον εφεδρικό τροχό κάτω από το πορτμπαγκάζ που μπορεί να φιλοξενήσει εύκολα τα καλώδια φόρτισης.

Στο πεδίο της πρακτικότητας, στο εσωτερικό του Discovery Sport δεν λείπουν οι θήκες για μικροαντικείμενα. Βέβαια όσον αφορά την λειτουργικότητα και την πρακτικότητα, πρέπει να γίνουν κάποια βήματα από την πλευρά της Land Rover ή εσύ να κάνεις κάποιες υποχωρήσεις και να συνηθίσεις κάποιες ιδιαιτερότητες, όπως τα μικρά εικονίδια και χαρακτήρες στην οθόνη, τη θέση του διακόπτη για την επιλογή της ηλεκτροκίνησης ή τους διακόπτες των παραθύρων που βρίσκονται πολύ ψηλά στην επένδυση της πόρτας.

1500άρης σε Land Rover;

Η κλισέ έκφραση: «Δεν είναι αυτό που νομίζεις» ταιριάζει στο plug-in υβριδικό σύστημα του Land Rover Discovery Sport. Το PHEV Discovery διαθέτει τον πρώτο μικρού κυβισμού (1.500cc) κινητήρα της σύγχρονης ιστορίας της Land Rover. Πρόκειται για ένα αλουμινένιο 3κύλινδρο μοτέρ της οικογένειας Ingenium, το οποίο διαθέτει συμπίεση 10,5:1, συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού-νερού και τουρμπίνα twin-scroll, αποδίδοντας 200 ίππους, με 28,4kgm ροπής. Συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο κιβώτιο 1 σχέσης, που παίρνει ρεύμα από μια μπαταρία 15kWh τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η ισχύς του μοτέρ αυτού είναι 109 ίπποι (συνδυαστικά με τον θερμικό κινητήρα βενζίνης έχουμε 309Ps και 55kgm ροπής). Το Discovery Sport μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 60km (εμείς είδαμε οριακά 50km).

 

Κίνηση εντός και εκτός (δρόμου/πόλεων/παραδόσεων)

Η λειτουργία του υβριδικού συνόλου είναι πολιτισμένη. Με τη χρήση μόνο του ηλεκτρικού μοτέρ, η ησυχία στο εσωτερικό του θυμίζει… βιβλιοθήκη, ενώ όταν εμπλέκεται και ο βενζινοκινητήρας η ησυχία αυτή διαταράσσεται στο λιγότερο δυνατό για τα δεδομένα 3κύλινδρων μοτέρ. Από πλευράς απόδοσης, ο συνδυασμός προσφέρει τη ροπή του από πολύ χαμηλά, κινώντας με άνεση το βαρύ Discovery Sport (2.093kg). Στις ταχύτητες πάνω από 135 km/h, ο ηλεκτροκινητήρας δεν συμμετέχει και υπάρχει μια αισθητή και αναμενόμενη -λόγω και του κυβισμού του μοτέρ βενζίνης- «κόπωση». Tότε επεμβαίνει το 8άρι αυτόματο κιβώτιο για να το βοηθήσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις.

Η κατανάλωση, λόγω και του ηλεκτροκινητήρα, είναι μειωμένη. Μια μέση τιμή 8,4 lt/100km ήταν αυτή που είδαμε (ο κατασκευαστής δίνει 1,5lt/100km) τις μέρες που το είχαμε στα χέρια μας, χωρίς να φορτίζουμε καθημερινά τη μπαταρία και αυτό ήταν λάθος. Μην ξεχνάμε πως η «στρατηγική» των Plug-in συστημάτων κίνησης για να επιτύχουν ό,τι υπόσχονται βασίζονται σε αυτό. 

Οι νόμοι της φυσικής υπαγορεύουν ότι ένα μεγάλο SUV βάρους 2+τόνων με άνετη ανάρτηση θα πρέπει να γέρνει και να πιέζεται σε δρόμο με στροφές και το Discovery Sport δεν αποτελεί εξαίρεση. Έτσι το «Sport» εδώ απομακρύνεται από το… Discovery. Επίσης και το τιμόνι είναι ελαφρύ για ένα Land Rover με τη λέξη Sport στο όνομά του. Πάντως η αίσθηση είναι καλή, με την υψηλή πρόσφυση από το σύστημα τετρακίνησης να επιτρέπουν να κινείσαι σχεδόν όπως με ένα Gti. Στο ταξίδι, παρά το τετραγωνισμένο αμάξωμα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν γίνονται ιδιαίτερα αισθητοί στο εσωτερικό λόγω της καλής ηχομόνωσης, ενώ η σταθερότητα είναι υψηλού επιπέδου.

Discovery, όπως εξερεύνηση

Υπάρχει ένα κουμπί στην κεντρική κονσόλα με ένα γραφικό ενός οχήματος εκτός δρόμου. Εάν πατήσετε αυτό, ο δεξιός επιλογέας θερμοκρασίας καμπίνας μετατρέπεται σε επιλογέα για το σύστημα Terrain Response. Αυτό σας δίνει τις επιλογές οδηγικού προφίλ: Dynamic, Eco και Comfort και στη συνέχεια τέσσερις ρυθμίσεις εκτός δρόμου: Auto Terrain Response, Grass Gravel Snow, Mud Ruts και Sand. Όπως βλέπετε και από τις φωτογραφίες του Στάθη, το Discovery Sport PHEV είναι ένα SUV που δεν… φοβάται να «λερωθεί», αφού εκτός δρόμου οι ικανότητές του είναι πολύ καλές. Η διασκέδαση ξεκινά εδώ και το Discovery ξεπερνά τα περισσότερα εμπόδια σε κακό χωματόδρομο με νεροφαγώματα, βαθιές λακκούβες με λάσπη, πέτρες ή σαθρό έδαφος. Στα off-road προγράμματα διατηρείται σε συνεχή λειτουργία η τετρακίνηση, που εξασφαλίζει ότι η πρόσφυση θα είναι συνεχής, ενώ η απόσταση από το έδαφος των 212mm φροντίζει ώστε νεροφαγώματα και βαθιές λακκούβες να μην επηρεάζουν την κίνηση του Discovery Sport στο χώμα.

 

Συμπέρασμα

Το Land Rover Discovery Sport P300e είναι ένα πολυτελές αυτοκίνητο με το οποίο κινείσαι εύκολα και άνετα είτε πας τα παιδιά σχολείο είτε αποφασίζεις να εξερευνήσεις κάποιο περιπετειώδες μονοπάτι. Ξεχωρίζει από design, έχει εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες, πολύ καλούς χώρους, αλλά και την άνεση που συναντάμε σε μεγάλα sedan. Από την άλλη πλευρά η τιμή του ξεκινά από τα 74.159 ευρώ, προϋποθέτει ένα ειδικό κοινό που θα εκτιμήσει την ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Μας άρεσε

Σχεδίαση

Άνεση

Χώροι

Ικανότητες εκτός δρόμου

Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1.500cc (για την φορολογία)

Η δυνατότητα ηλεκτροκίνησης

 

Δεν μας άρεσε

Τιμή

Δεν υπάρχει δυνατότητα τετρακίνησης με ηλεκτροκίνηση

Αυξημένη κατανάλωση χωρίς ηλεκτροκίνηση

Εργονομικές ατέλειες

Τιμή βασικής έκδοσης Discovery Sport 2.0D 163Ps S: €55.659

Τιμή έκδοσης δοκιμής Discovery Sport P300e 309Ps HSE: €81.564

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρo, συνεχής μεταβλητός χρονισμός

Κυβισμός: 1.498cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 92,3mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων twin-scroll, ηλεκτροκινητήρας 109Ps με μπαταρία 15kWh

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο με ηλεκτρονικό κλείδωμα

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.597

Ύψος (mm): 1.727

Πλάτος (mm):  1.894

Μεταξόνιο (mm): 2.741

Βάρος (kg): 2.093

Χώρος αποσκευών (lt): 780-1.574

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8,5Jx20in

Ελαστικά: 235/50

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm): 309/5.500

Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm): 55/2.000

0-100km/h (sec): 6,6

Τελική ταχύτητα (km/h): 209

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 44

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 1,5

Δοκιμής (lt/100km): 8,4

 

Αρθρογράφος

 

Δεν φτάνουν οι φορτιστές EV στις ΗΠΑ

Δεν φτάνουν οι φορτιστές EV στις ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ πρέπει να τετραπλασιάσουν τον αριθμό των φορτιστών EV στη χώρα έως το 2025 για να εξασφαλίσουν ότι η υποδομή συμβαδίζει με την ανάπτυξη της αγο...