Mercedes-Benz C200 Turbo 480whp
Ναι, καλά διαβάσατε, εδώ έχουμε μία MercedesC200 με GTX3076R και external, βελτιωμένη εξ ολοκλήρου από την ManoukisTuning. Το πόσο βατό είναι ένα τέτοιο project και το τι χρειάστηκε να γίνει για να λειτουργήσει σωστά, θα το διαβάσετε παρακάτω. Το σίγουρο είναι πως λειτουργεί σαν εργοστασιακό και το βασικότερο, είναι πως κάνει τα πάντα! Από χαλαρές βόλτες και ψιλές στην παραλιακή, μέχρι ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Το μήλο και η μηλιά!
Όλοι ξέρουμε την γνωστή παροιμία για το που θα πέσει το μήλο και εδώ έχουμε μία πλήρη εφαρμογή της! Ο πατέρας του Γιώργου είχε αγοράσει το 2001 την ασημί Mercedes-Benz C-Class C200 με κωδικό σασί W203, που βλέπετε εδώ και ξεκίνησε την βελτίωσή της. Όπως ήταν επόμενο το γνωστό και ύπουλο μικρόβιο της βελτίωσης μεταδόθηκε στον γιό και αυτή τη στιγμή έχει σχεδόν 500 άλογα στους πίσω τροχούς για να παίζει! Ο πατέρας του Γιώργου ξεκίνησε από την εξάτμιση, η οποία ήταν της Brabus, έβαλε aftermarket τροχαλία για να σηκώσει πίεση ο κομπρέσορας και πρόγραμμα από την ΜΚΒ. Παράλληλα φρόντισε και την εξωτερική εμφάνιση, αγοράζοντας τα αρκετά ακριβά, αλλά ποιοτικά αξεσουάρ της AMG, όπως side skirts, καθώς και τον εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα. Τοποθέτησε ζάντες και ανάρτηση της Brabus και μιας και ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας, ήρθε στην κατοχή του Γιώργου. Ο Γιώργος είναι από τους γραφικούς ή αν προτιμάτε ρομαντικούς τύπους που δένονται με τα αυτοκίνητά τους και, όπως ήταν αναμενόμενο, η Mercedes έγινε ο αχώριστος σύντροφός του.
Με τον μπαλτά στο χέρι
Ο Γιώργος είναι κρεοπώλης στο επάγγελμα και το χόμπι του είναι τα αυτοκίνητα. Τα γρήγορα. Όπως καταλάβατε, του αρέσει να σφάζει γενικά, είτε στο δρόμο, είτε στον πάγκο του. Βέβαια για να φτάσεις στο σημείο να σφάζεις με ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει σχεδόν 1.600kg, θες αρκετές ώρες στον πάγκο, όχι του χασάπικου, του μηχανικού. Και κάπου εδώ πήρε τον λόγο ο Βαγγέλης Μανούκης της ManoukisTuning. Ο Γιώργος, αφού είχε για αρκετό διάστημα το αυτοκίνητο όπως του το άφησε ο πατέρας του, δηλαδή πρώτο στάδιο με τροχαλία, αποφάσισε να το κάνει turbo. Στην αρχή είχε επιλέξει έναν άλλο μηχανικό, ο οποίος όμως δεν κατάφερε να κάνει απολύτως τίποτα. Το πήρε, λοιπόν, από εκεί με γερανό και έβαλε σε κούτες όλα τα πράγματα που είχε αγοράσει. Ναι, είχε αγοράσει μπιέλες, πιστόνια, άλλο μπλοκ από 2,3lt, intercooler, turbo, τα πάντα. Τα έδωσε όλα στον Βαγγέλη πακέτο και του είπε ανέλαβε. Από όλα αυτά τα πράγματα το μόνο που άξιζε και που κρατήθηκε ήταν η GarrettGTX3076R.
Με το ροπόκλειδο στο χέρι,
Η επιχείρηση μετατροπή σε turbo της Mercedes χρειάστηκε αρκετό ψάξιμο και μπόλικη δουλειά και γι’ αυτόν τον λόγο, κράτησε περίπου οκτώ μήνες. Κάποιο αντίστοιχο project δεν υπήρχε και αυτός ήταν ο λόγος που η πρόοδος ήταν σταδιακή. Ένα σημείο που δυσκόλεψε αρκετά τα πράγματα ήταν η εργοστασιακή πεταλούδα γκαζιού που αρνούνταν να συνεργαστεί. Δεν κράταγε ρελαντί, έκλεινε μερικές φορές, όταν πάταγες απότομα το πετάλι του γκαζιού και δεν άφηνε τον κινητήρα να στροφάρει πάνω από τις 6.200rpm. Το πρόβλημα αυτό λύθηκε με την τοποθέτηση μίας πεταλούδας Dellorto των 70mm και πλέον η Mercedes λειτουργεί άψογα. Η πεταλούδα πατάει πάνω σε μία custom πολλαπλή εισαγωγής με χωνιά εμπνευσμένα από την σχεδίαση των εισαγωγών των TFSI, που κατασκεύασε ο Βαγγέλης Μανούκης. Πάνω στην εργοστασιακή μπεκιέρα, τοποθετήθηκαν τα μπεκ καυσίμου της Bosch, που έχουν παροχή 870cc/min και τροφοδοτούνται από μία αντλία βενζίνης της Aeromotive με παροχή 300lt/hr, με τις σωληνώσεις καυσίμου να είναι αεροπορικού τύπου. Ο κορμός του κινητήρα δέχθηκε στο εσωτερικό του τα σφυρήλατα πιστόνια της DPEngineParts, όπως και τις ενισχυμένες μπιέλες της, που κατασκευάστηκαν κατά παραγγελία. Παράλληλα τοποθετήθηκε ένα ελαφρύτερο βολάν μονής μάζας, κατασκευασμένο από την ManoukisTuning. Τα μπουζόνια του στροφάλου είναι της ARP, όπως και τα μπουζόνια που συγκρατούν κορμό και κυλινδροκεφαλή, που ανάμεσά τους έχουν μία custom φλάντζα κεφαλής με μεταλλικά o - rings. Στην κυλινδροκεφαλή έγινε ροϊκή εξέλιξη και τοποθετήθηκαν διπλά ελατήρια βαλβίδων και retainers της Cosworth. Οι εκκεντροφόροι που τοποθετήθηκαν είναι custom από την ManoukisTuning και έχουν αγριότερα χαρακτηριστικά σε σχέση με τους εργοστασιακούς.
Η NS Racing κατασκεύασε την πολλαπλή εξαγωγής με διάμετρο 48mm, πάνω στην οποία πατάει το turbo και το externalwastegate της Turbosmart, όπως και το υπόλοιπο σύστημα της εξαγωγής, που αποτελείται από το downpipe των 76mm και ένα τελικό καζανάκι με διπλή απόληξη. Η NSRacingκατασκεύασε και τις inoxσωληνώσεις από την φιλτροχοάνη της GReddy στην πεταλούδα, καθώς και τις σωληνώσεις του intercoolerτης Setrab, που έχει διαστάσεις 70x18x10cm και βρίσκεται τοποθετημένο πίσω από τον προφυλακτήρα. Στο ταμπλό, η μοναδική προσθήκη είναι το boost controller της Plex Tuning, PBC, το οποίο συνεργάζεται με την ECU της Ultratech, που προγραμμάτισε ο Γιώργος Ζόμπολας της GearTechEngineering. Ο προγραμματισμός ήταν σωστός πονοκέφαλος, αλλά στο τέλος τα πάντα δούλεψαν τέλεια και πλέον η Mercedes έχει σχεδόν 500 άλογα στους πίσω τροχούς! Από τα 163 που είχε, όταν βγήκε από το εργοστάσιο, πιστεύω ότι είμαστε σε πάρα πολύ καλό επίπεδο.
Από τα 9,3sec, στα 6,56sec..
Τόσα είναι τα δευτερόλεπτα που χρειάζεται μια εργοστασιακή C200 για να επιταχύνει από στάση στα 100km/h, 9,3sec. Στην δική μας περίπτωση 6,56sec ήταν αρκετά και μάλιστα με σχετικά χαλαρές αλλαγές και με τα λάστιχα να μετράνε ήδη 4 χρόνια παρουσίας γύρω από τις ζάντες της Brabus. Τον Γιώργο δεν τον απασχολούν οι κόντρες. Οκ, αυτό δεν σημαίνει ότι, αν στηθεί κάτι δίπλα του στο φανάρι, δεν θα ανοίξει, ίσα-ίσα, θα πατήσει τέρμα το γκάζι και θα φύγει με τα όσα, χωρίς να τον νοιάζει το αποτέλεσμα. Είτε χάσει, είτε κερδίσει, το συναίσθημα της ελευθερίας που νιώθει όταν οδηγεί γρήγορα και άνετα, δεν το αλλάζει με τίποτα. Στο κάτω-κάτω έχουμε ένα αρκετά βαρύ αμάξωμα, με εσωτερικό ντυμένο με δέρμα και ξύλο και χρώμιο, διζωνικό κλιματισμό, ηλιοροφή, ηχοσύστημα και κάθε είδους άνεση που παρέχεται σε μία Mercedes. Η δύναμη του κινητήρα πάντως φαίνεται ξεκάθαρα στις ρεπρίζ και ειδικότερα με 3η σχέση, όπου από τα 80km/h στα 110km/h χρειαστήκαμε μόλις 2,2sec, ενώ από τα 100km/h μέχρι τα 140km/h μόλις 2,66sec.
Coming soon!
Το αγαπημένο στοιχείο του Γιώργου είναι ότι το αυτοκίνητό του συνδυάζει και προσφέρει τα πάντα, από άνεση και ασφάλεια, μέχρι εξωφρενική δύναμη αλλά μόνο όταν το θελήσεις. Στο άμεσο μέλλον θα τοποθετήσει έναν ρυθμιστή πίεσης βενζίνης, προκειμένου να σηκώσει 2bar πίεσης στο turbo και λίγο αργότερα θα βάλει μπλοκέ διαφορικό και ενισχυμένα ημιαξόνια. Αυτό που δεν θα ξεχάσει με τίποτα, είναι ο ενθουσιασμός που ένιωσε, όταν άκουσε για πρώτη φορά το external. Δεν είναι ένας ήχος που περιμένει κανείς να ακούσει από μία Mercedes…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 2.427cc Διάμετρος x Διαδρομή: 87mm x 89mm Σχέση Συμπίεσης: 12,5:1 | Tuned by Manoukis Tuning Ήρας 4, Καλαμάκι Τηλ: 210 9847193 Web: manoukistuning.gr Email: info@manoukistuning.gr |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Brabus τετραπίστονες δαγκάνες, Brabus τακάκια, Brabus αεριζόμενοι χαρακωτοί δίσκοι, σωληνάκια αεροπορικού τύπου | ΤΡΟΧΟΙ Brabus 8Jx18in ζάντες Toyo Proxes R1R 225/40 R18ελαστικά |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο VAMAG της DynoWorx Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 297,5/7.583 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 30,6/6.102
|
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,79 0-80 4,8 0-100 6,56 0-120 8,05 0-140 10,48 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 80-110 2,2
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,67 @ 46,86 60 5,06 @ 83,60 100 6,65 @ 101,20 200 9,63 @ 136,49 | ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 7,86 60-200 14,43 100-200 11,86 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο SEAT Leon είναι σχεδόν εδώ.