Mercedes-Benz CLA 45 AMG 443Ps

Mercedes-Benz CLA 45 AMG 443Ps

Πάει καιρός από τη τελευταία φορά που είχαμε στις σελίδες μας 45άρι AMG. Ήταν ένα Α45AMG της Kakimoto Developments και θυμάμαι τον Πάνο τότε να μου λέει για το πόσες λίγες επιλογές για βελτίωση είχε τότε αυτό το μοντέλο. Το κύριο πρόβλημα τότε -μιλάμε για τρία χρόνια πριν- ήταν το κιβώτιο, που ναι μεν έκανε γρήγορες αλλαγές, αλλά όχι τόσο γρήγορες όσο περιμένεις σε ένα super hot-hatch, με τους δίλιτρους ανταγωνιστές από το Group VW να έχουν σαφές προβάδισμα σε καρότσες από τις αλλαγές του ταχύτερου DSG. Τα πράγματα πλέον έχουν αλλάξει, με αρκετούς βελτιωτές να έχουν αφιερώσει χρόνο πάνω στα συγκεκριμένα μοντέλα. Ένας από αυτούς είναι και ο Μηνάς, ο βελτιωτής του συγκεκριμένου CLA που δοκιμάζουμε σε αυτό το τεύχος, γνωστός στα στέκια ως Oriakos GT. Εδώ και καιρό βελτιώνει τα δίλιτρα μοντέλα της AMG και όχι μόνο, οπότε, όταν τον πλησιάσαμε για να ρωτήσουμε αν υπάρχει κανένα «έτοιμο», εντός λίγων ωρών κανόνισε την παρουσίαση του μαύρου CLA που βλέπετε.

Tuning Potential

Σε εργοστασιακή μορφή, ο Μ133 δηλώνει η Mercedes ότι αποδίδει 360Ps, κάτι που ο Μηνάς μας είπε ότι δεν ισχύει. Όσα έχει μετρήσει μέχρι τώρα στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Petropoulos Works έβγαλαν από 320Ps μέχρι 335Ps. Το CLA του Γιώργου -ιδιοκτήτης της μαύρης Merc- μετά από τις βελτιώσεις που δέχθηκε, απέδωσε 443Ps με 67kgm ροπής στις 4.260rpm, πήρε δηλαδή σχεδόν 120Ps, αφού πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε εργασία βελτίωσης, το αυτοκίνητο είχε δείξει στο δυναμόμετρο 325Ps. Παρόλο που το αυτοκίνητο είναι ήδη πολύ πιεσμένο από το εργοστάσιο, δεν είναι πολλά τα αυτοκίνητα που σηκώνουν 1,8bar overboost από το εργοστάσιο, κάτι που, αν μη τι άλλο, δείχνει πόσο έχουν ενισχύσει οι μηχανικοί της Mercedes-Benz τον Μ133. Δεν είναι φυσικά τυχαίο που ο δίλιτρος κινητήρας των 45AMG παρά τον άμεσο ψεκασμό έχει σχέση συμπίεσης μόλις 8,6:1. Σε πρώτη φάση, ο Μηνάς είχε περάσει ένα light πρόγραμμα, το οποίο όμως στη συνέχεια έγινε full fat και πιο αντρικό, με την πίεση υπερπλήρωσης να φτάνει τα 2,35bar και τον κόφτη στροφών να ανεβαίνει από τις 6.500rpm, στις 7.200rpm.

Tuning Parts List

Το εργοστασιακό φιλτροκούτι αντικαταστάθηκε με το kit εισαγωγής της Mishimoto για τον M133. Το kit περιλαμβάνει νέο φιλτροκούτι με μεγαλύτερο φίλτρο στο εσωτερικό του και το κολάρο εισαγωγής της τουρμπίνας. Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι, αφού πάνω στο φιλτροκούτι βρίσκεται η εργοστασιακή μονάδα της ECU παρέα με αρκετούς σένσορες και για να μπει το kitάκι χρειάζεται αρκετή δουλειά, όχι κάτι δύσκολο, απλά χρειάζεται προσοχή. Σειρά είχε το σύστημα εξαγωγής, ο ήχος που βγάζει ο Μ133 είναι «αρκετός» ακόμα και σε εργοστασιακή μορφή, σε σύγκριση με την επόμενη γενιά που δέχθηκε πολλές αλλαγές για τον περιορισμό του ήχου και των ρύπων του, οπότε, για να μην γίνει υπερβολικός, ο Μηνάς προχώρησε στην αντικατάσταση μόνο του εργοστασιακού downpipe με την υπόλοιπη εξάτμιση να μένει ως έχει. Το νέο decat downpipe, με διάμετρο 90mm, κατασκεύασε η Mavroidakos Exhaust. Και η πλάκα είναι πως μόνο με την αλλαγή του downpipe ο ήχος άλλαξε δραματικά, ειδικά όταν είναι ανοικτό το κλαπέτο της εξάτμισης! Είχα την τύχη εκείνη την μέρα να είναι εκεί και ένας φίλος του Μηνά με ένα μαμά Α45 και η διαφορά στον ήχο ανάμεσα στα δύο ήταν ξεκάθαρη. Πού να βγάλει και τα μισά καζανάκια που φοράει δηλαδή!

Anti-VAG

Με 11,93sec για το 0-400m στο δρόμο, αρκετοί θα πρέπει να αρχίσουν να βλέπουν τα 45άρια Merc πιο σοβαρά. Χρειάστηκε μόλις 4,13sec για το 0-100km/h με ένα τρομερό 18άρι στα 2,2sec, με την ταχύτητα εξόδου να φτάνει τα 193,5km/h με οδηγό και συνοδηγό. Πλέον, που υπάρχει η δυνατότητα να προγραμματίσουν και την ECU του αυτόματου κιβωτίου η CLA, δεν έχει καμία σχέση με την A45 που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος #17. Ο Μηνάς, πέρα από τη μείωση στο χρόνο που χρειάζεται κάθε αλλαγή, έχει ανεβάσει και τις στροφές στις 5.000rpm από τις 4.000rpm που είναι ρυθμισμένο στην εργοστασιακή λειτουργία του Launch Control της Mercedes. Εξίσου δυνατό ήταν και στη roll μέτρηση που κάναμε με σχέση στο κιβώτιο, συνολικά για το 60-200km/h χρειάστηκε 10,63sec και αναλυτικά για το 60-120km/h έγραψε 3,05sec, για το 60-160km/h 6,22sec και για το 100-200km/h 8,8sec. Όπως και στα VAG με τη Haldex τετρακίνηση, έτσι και εδώ η Mercedes διαθέτει μία ανάλογη λειτουργία, μεταφέροντας τη ροπή στους πίσω τροχούς όταν χρειαστεί, ενώ όταν δεν χρειάζεται, το αυτοκίνητο ουσιαστικά λειτουργεί σαν FWD, μειώνοντας κατά πολύ τις απώλειες μετάδοσης από μία μόνιμη τετρακίνηση. Κάτι άλλο που χρειάζεται βελτίωση, είναι η ψύξη του κινητήρα. Όσο περισσότερο τον ζορίζεις σε συνεχόμενα πατήματα, τόσο βλέπεις και την απόδοσή του να πέφτει. Εδώ την κατάσταση θα βελτιώσει σίγουρα ένα aftermarket ψυγείο νερού.

Only milk and juice come in two liters

Κάποτε κυκλοφορούσε μία εικόνα με τον παραπάνω τίτλο κολλημένο στο φτερό μιας C63 AMG, χλευάζοντας ουσιαστικά τα δίλιτρα μοντέλα της AMG και τους ιδιοκτήτες τους. Όμως τα δίλιτρα μοτέρ έχουν αποδειχθεί πλέον αρκετά αξιόπιστα και το τελευταίο διάστημα αρχίζουμε να βλέπουμε ολοένα και περισσότερα βελτιωμένα στη χώρα μας. Ο κινητήρας από το εργοστάσιο είναι αρκετά πιεσμένος και όπως μου είπε και ο Μηνάς και αυτός ακόμα δοκιμάζει, ψάχνει συνεχώς τρόπους να βελτιώσει ό,τι παίρνει επιπλέον βελτίωση πάνω σε αυτά τα μοντέλα. Το γεγονός και μόνο ότι ξεπέρασε το πρόβλημα με τον προγραμματισμό του κιβωτίου είναι ήδη σημαντικό βήμα για να «ξεκλειδώσει» τη δύναμη του αυτοκινήτου στο δρόμο. Σχεδιάζει σύντομα να δοκιμάσει λύσεις πάνω στη καλύτερη ψύξη του κινητήρα, τροποποιώντας το charge-cooler, ενώ παράλληλα κάνει και κάποιες δοκιμές με το πίσω διαφορικό προκειμένου να το ενισχύσει.

Λίγα, αλλά καλά!

Μπορεί ο κατάλογος των aftermarket να είναι μικρός, όμως οι αλλαγές που έχουν γίνει έχουν ουσία και η CLA45 του Γιώργου είναι πολύ γρήγορη. Τα 1.600kg του αμαξώματος, με επιπλέον το βάρος του οδηγού και του συνοδηγού, δεν την εμποδίζουν από να κάνει εντυπωσιακούς χρόνους τόσο από στάση όσο και από ρεπρίζ. Θυμάμαι χαρακτηριστικά στις μετρήσεις τον τρόπο που εκτοξευόταν με τέρμα γκάζι, περνώντας όλη τη δύναμη στο δρόμο. Και όλα αυτά τα ένιωσα βυθισμένος στα δερμάτινα καθίσματα, μέσα σε ένα χλιδάτο εσωτερικό ενός ακριβού όσο και καθημερινού αυτοκινήτου. Ναι, μπορεί να κοστίζει κάτι παραπάνω από ένα Audi S3, για παράδειγμα, αλλά το κύρος που φέρνει μαζί του το σήμα της Mercedes-Benz, οι τεχνολογικές ανέσεις και οι επιδόσεις, απλά δεν συγκρίνονται.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.991cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 83x92mm

Σχέση συμπίεσης: 8,6:1

Mishimoto kit εισαγωγής

MavroidakosExhaustde-catdownpipe 90mm

ECU remapping by Oriakos GT

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

TCU remapping by Oriakos GT

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες 8Jx18in

Ελαστικά Pirelli P Zero 235/40

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,31

0-80                 3,15

0-100               4,13

0-120               5,36    

0-140               6,80

0-160               8,53

0-180               10,54

0-200               12,94

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,20     @        57,66

60        4,10     @        99,54

100      5,41     @        121,05

200      8,01     @        154,35

400      11,58   @        193,50

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC 60-120             3,05 60-160             6,22 60-200             10,63 100-200           8,81

 

Αρθρογράφος

 

H Porsche θα συνεχίσει να παράγει βενζινοκίνητες και υβριδικές Panamera

H Porsche θα συνεχίσει να παράγει βενζινοκίνητες και υβριδικές Panamera

Ο επικεφαλής της εταιρείας, Michael Steiner, επιβεβαίωσε πως η Panamera θα συνεχίσει να διατίθεται ως βενζινοκίνητη και plug-in hybrid.