MG4 Electric 204 Ps

MG4 Electric 204 Ps

Η επιστροφή της MG στην Ελλάδα είναι το μεγαλύτερο αυτοκινητικό γεγονός της χρονιάς στη χώρα μας. Και όχι μόνο επειδή επανήλθε ως όνομα στην αγορά, αλλά περισσότερο επειδή εντυπωσιάζει με την προσέγγιση των προϊόντων της και την κομβικής στρατηγικής «μεταστροφή» της γκάμας της σε σχέση με το παρελθόν.

Πίσω από το όλο εγχείρημα της νέας MG είναι ο Κινέζικος κολοσσός SAIC και αυτό αποτελεί ένα πολύ δυνατό εχέγγυο για την πορεία της στην Ευρώπη. Μίας πορείας που ξεκίνησε δειλά το 2019 και σήμερα έχει ήδη δείξει τη δυναμική της φίρμας, γεμίζοντας με χαμόγελα -πρωτίστως- τους πελάτες της και αφήνοντας τον Ευρωπαϊκό ανταγωνισμό να παρακολουθεί την πρωτοφανή εξέλιξή της μουδιασμένος, τουλάχιστον για την ώρα...

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, εχέγγυο για την πορεία της MG αποτελεί ο Όμιλος Συγγελίδη που την ανέλαβε, με τα πρώτα δείγματα να είναι απολύτως θετικά. Με το B-SUV ZS, το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της, η MG μας συστήθηκε ως μία εταιρεία που ξεχωρίζει κυρίως για το εξαιρετικό Value for money και τα 7 χρόνια εγγύησης που καλύπτει όλα τα μοντέλα της, με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο να διακρίνεται επίσης και για τους χώρους του, χωρίς να κάνει παραχωρήσεις σε κανένα επίπεδο. Αιχμή του δόρατος όμως της γκάμας της MG αυτή τη στιγμή στην αγορά αποτελεί το αμιγώς ηλεκτρικό MG4 που δοκιμάζουμε σήμερα.

Colpo Grosso

Το MG4 Εlectric είναι το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της MG. Με μήκος 4.287mm και απόσταση από το έδαφος 15cm, μιλάμε για ένα μικρομεσαίο hatchback αυτοκίνητο. Το λέμε αυτό γιατί αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς, η MG δεν κάνει την είσοδό της στην αγορά παίζοντας στις πιο “hot” κατηγορίες των SUV. Αν και το ZS είναι διαθέσιμο και ως ηλεκτρικό, το MG4 είναι κατασκευασμένο εξαρχής ως ηλεκτρικό και αυτό έχει τη σημασία του. Πρόκειται για μια εξαιρετική εκτέλεση της ηλεκτρικής τεχνολογίας, υπό το πρίσμα και την οπτική της MG. Και για το πιο ξεχωριστό μοντέλο στην γκάμα της σήμερα.

Σχεδιαστικά, δείχνει άμεσα πως πρόκειται για ένα hatchback μοντέλο με εντυπωσιακή σχεδίαση και δυναμικό χαρακτήρα. Τη σχεδίαση έχουν επιμεληθεί από κοινού το σχεδιαστικό στούντιο της MG στη Σαγκάη και το πρότυπο Studio της MG στο Λονδίνο, όπου βρίσκονται και τα κεντρικά γραφεία της, με το αποτέλεσμα να είναι πιο κοντά στα Ευρωπαϊκά πρότυπα και δη στα VW ID.3 και CUPRA Born. Τα οποία δεν είναι τυχαία ως παραδείγματα, αφού σε πολλά επίπεδα το MG4 δείχνει να έχει εμπνευστεί από αυτά τα δύο μοντέλα. Ίσως μάλιστα και γι’ αυτό να σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Χαρακτηρίζεται από τις έντονες ακμές που διατρέχουν το αμάξωμά του και το αεροδυναμικό του σχήμα (Cd=0,29). Κύρια στοιχεία της εμφάνισής του αποτελούν τα έντονα νεύρα στο καπό, τα τριγωνικά LED φωτιστικά σώματα, που συνδυάζονται με έναν άκρως επιθετικό προφυλακτήρα που διαθέτει και ενεργά πτερύγια στο εμπρός μέρος και το ιδιαίτερα σχεδιαστικά πίσω μέρος. Εκεί χαρακτηρίζεται από τα φώτα που αποτελούνται από 172 LED και ενώνονται μεταξύ τους σχηματίζοντας την φωτεινή επιγραφή με το γράμμα “Y στα τελειώματά τους, χαρίζοντας έναν μοναδικό χαρακτήρα στο MG4.

Το εσωτερικό σε εκπλήσσει ευχάριστα με την απλότητα και το επίπεδο της απτής του ποιότητας. Tα υλικά στα περισσότερα σημεία είναι πολύ προσεγμένα, με το φινίρισμα και την συναρμογή να κοντράρει στα ίσα τις ευρωπαϊκές προτάσεις της κατηγορίας. Ένα αφρώδες υλικό στο πάνω τμήμα των θυρών (εμπρός και πίσω), καλύτερα πλαστικά στα χαμηλά μέρη του ταμπλό και καλύτεροι διακόπτες παραθύρων και κεντρικής κονσόλας θα διαμόρφωναν μια ακόμα πιο premium συνολικά εικόνα, δεν ήταν αυτό όμως το ζητούμενο για το MG4. Άλλωστε χώρος για βελτιώσεις πάντοτε υπάρχει. Η εικόνα γενικά είναι σύγχρονη και όμορφη, με το κλασικό πλέον μοτίβο των δύο οθονών να ακολουθείται και εδώ. Ιδιαίτερη είναι και η διάταξη της κεντρικής κονσόλας, η «διχοτόμηση» της οποίας ωστόσο δεν είναι όσο πρακτική περιμένεις. Ο περιστροφικός επιλογέας από την άλλη είναι πολύ πρακτικός, όπως πρακτική -αν και δεν έχει πάντα την ίδια άμεση απόκριση- είναι η λογική της ευκολίας στη χρήση. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7in είναι ευανάγνωστος και έχει όμορφα γραφικά, με το infotainment να έχει διαγώνιο 10,25in και να είναι κι αυτό πλήρες λειτουργιών και σχετικά εύκολο στη χρήση, αλλά είναι λίγο αργό σε απόκριση (συγκριτικά με άλλες προτάσεις του ανταγωνισμού) και δεν έχει προεγκατεστημένο σύστημα πλοήγησης.

Ο οδηγός κάθεται χαμηλά ή, επειδή μιλάμε για ηλεκτρικό όχημα, πολύ χαμηλά. Αυτό επιτεύχθηκε μέσω της ιδιαίτερης τεχνολογίας του πάνελ μπαταριών του MG4 που έχει ύψος μόλις 110mm. Γενικά, αν εξαιρέσουμε το περιορισμένο εσωτερικό πλάτος του, οι επιβάτες κάθονται αναπαυτικά και απολαμβάνουν επαρκείς χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια τους, με τον χώρο αποσκευών ωστόσο να έχει μικρό, για τα δεδομένα της κατηγορίας και του ανταγωνισμού, όγκο, με 363lt.

Kαν’ το όπως η MG

Το MG4, όπως είπαμε, κατασκευάστηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό και πατάει πάνω στην αρθρωτή πλατφόρμα MSP (Modular Scalable Platform) της SAIC Motors, την οποία θα ήθελαν πολλοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές για την έξυπνη αρχιτεκτονική της, τη μεταβλητότητα, το χαμηλό της βάρος και την ασφάλεια που προσφέρει. Για το τελευταίο να πούμε πως το MG4 έχει αποσπάσει την κορυφαία διάκριση των 5 αστεριών από τον οργανισμό EuroNCAP, με καλές επιμέρους βαθμολογίες. Μέσω της πλατφόρμας αυτής έχει επιτευχθεί η ιδανική αναλογία βάρους ανά άξονα (50:50) με πολλαπλά οφέλη στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 64kWh στην έκδοση Εxclusive που δοκιμάζουμε (η βασική Excite έχει μπαταρία 51kWh και 170Ps) και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204Ps που περνούν στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου σταθερής σχέσης. Οι επιδόσεις είναι καλές, με 0-100km/h σε 7,9sec και τελική που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160km/h, με την αίσθηση να είναι ακόμα καλύτερη, αφού η δύναμη βγαίνει αβίαστα στο δρόμο χωρίς απώλειες και φυσικά με την αμείωτη ένταση επιτάχυνσης που προσφέρουν τα ηλεκτρικά γενικότερα. Η κατανάλωση ενέργειας πολύ δύσκολα θα φτάσει ή θα ξεπεράσει τις 20kWh/100km και στην πόλη μπορεί να δεις ακόμα και κάτω από 10kWh/100km, με μέση τιμή τις 15,6kWh/100km και μέση αυτονομία της τάξης των 400km. Για τη φόρτισή του, με δυνατότητα να δεχθεί έως 135kW από ταχυφορτιστή DC, αρκούν 35min για την ανάκτηση του 10-80%, ενώ από συμβατικό Wallbox 7,4/11kW μια πλήρης φόρτιση διαρκεί 10 ή 6 ½ ώρες αντίστοιχα.

Στο δρόμο, το MG4 εξαργυρώνει όλα τα παραπάνω στοιχεία με τον καλύτερο τρόπο, προσφέροντας ζωντάνια και δόσεις σπορ συμπεριφοράς μέσω της αίσθησης και της ακρίβειας που έχει στο χειρισμό του. Η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης, ενώ ικανοποιεί απόλυτα με την ποιότητα κύλισής του, αν και η ηχομόνωση επιτρέπει αυξημένο θόρυβο κύλισης σε μέτριο/κακό οδόστρωμα. Οι κλίσεις είναι αισθητές, άλλα απολύτως λογικές και αν το πιέσεις, παραμένει σταθερό και ακλόνητο στην υπερβολή. Η εμπιστοσύνη που έχει η MG στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο αποτυπώνεται και σε ένα άλλο χαρακτηριστικό που δεν το συναντάμε συχνά. Μπορείς να απενεργοποιήσεις το ESP, όμως αυτό δε σημαίνει πως όντας πισωκίνητο θα αρχίσει να πλαγιολισθαίνει και να καπνίζει τα λάστιχά του. Αφενός γιατί δεν υπάρχει κανένας λόγος να το κάνει αυτό και αφετέρου γιατί και με δεδομένο το άμεσο ηλεκτρικό powertrain, θα ήταν αρκετά δύσκολο να το διαχειριστείς, αντ' αυτού κόβει την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα όταν το παρακάνεις. Μπορείς βεβαίως να κοροϊδέψεις λίγο τα αυστηρά πλαίσια που θέτουν τα ηλεκτρονικά και να έχεις στιγμιαία μια μικρή υπερστροφή ισχύος, η οποία ουσιαστικά θα σε βοηθήσει στην αρχική τοποθέτησή του σε μια στροφή, αλλά ακόμα και χωρίς αυτή και πάλι το MG4 είναι πολύ ευχάριστο και αποτελεσματικό έχοντας ως σύμμαχό του ένα ιδιαίτερα ακριβές μπροστινό. Τα φρένα του τέλος είναι αποτελεσματικά και η αίσθηση από το πεντάλ είναι σχετικά καλή, κάτι που μπορείς να διαπιστώσεις μόνο όταν δεν επιλέξεις τη λειτουργία one pedal για την ανάκτηση.

Η αυτοκρατορία…αντεπιτίθεται!

Σας θυμίζει κάτι; Στην περίπτωση της MG όμως μιλάμε για αναβίωση, η οποία συνολικά κρίνεται περισσότερο πετυχημένη από τη νεότερη ιστορία της, τουλάχιστον για την ώρα. Η οποία ιστορία βεβαίως δεν είναι και μικρή. Εκατό ολόκληρα χρόνια υπάρχει ως όνομα η MG, όμως τώρα φαίνεται να βρίσκεται στην καλύτερη και πιο πολλά υποσχόμενη φάση της ζωής της, κάτι που μας παραπέμπει στην περίπτωση και την επιτυχία της Volvo από τότε που έπεσε στα ξένα χέρια… Το σίγουρο είναι πως από τέτοια δείγματα γραφής, κερδισμένοι είμαστε όλοι εμείς και χαμένοι όλοι όσοι ακόμα πιστεύουν πως ένα δυνατό band name αρκεί για να σε κρατήσει στον αφρό. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, χωρίς αξιόλογα και ανταγωνιστικά προϊόντα, αυτό δεν μπορεί να συμβεί.

+

Εμφάνιση

Ποιότητα κατασκευής

Οδική συμπεριφορά

Εξοπλισμός

Αυτονομία

Τιμή

-

Ποιότητα ορισμένων φυσικών διακοπτών

Ορατότητα προς τα πίσω

Χώρος αποσκευών

Ηχομόνωση καμπίνας

Τιμή βασικής έκδοσης MG4 EV 51kWh Excite: €32.250

Τιμή έκδοσης δοκιμής MG4 EV 64 kWh Exclusive: €36.750

@HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Εμπρός, εγκάρσια

@ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου, 104 κελιά, 6 modules

Χωρητικότητα: 64 kWh

@ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο

@ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.287

Πλάτος (mm): 1.836

Ύψος (mm): 1.504

Μεταξόνιο (mm): 2.705

Βάρος (kg): 1.655

Χώρος αποσκευών (lt): 363-1.177

@ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

@ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

@ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7J x 17in

Ελαστικά: 215/50

@ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Μέγιστη ισχύς (Ps): 204

Μέγιστη ροπή (kgm): 25,0

0-100km/h (sec): 7,9

Τελική ταχύτητα (km/h): 160

@ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 16

Δοκιμής (kWh/100km): 15,6

@ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Ονομαστική (km): 450

Δοκιμής (km): 400

@ΦΟΡΤΙΣΗ

ΑC (0~100%) 7,4/11kW: 10h / 6h 36 min

DC (10~80%) έως 135kW: 35min

 

Αρθρογράφος

 

Δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη

Δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη

Ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, δήλωσε πως υλοποιείται ένα φιλόδοξο αλλά απολύτως ρεαλιστικό κατασκευαστικό πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα.