Mini Cooper SE Countryman All4 Plug-In Hybrid 224Ps

Mini Cooper SE Countryman All4 Plug-In Hybrid 224Ps

Ηλεκτροκίνηση
Το μέλλον των αυτοκινήτων είναι φυσικά τα ηλεκτρικά. Δεν αρέσει σε πολλούς, αλλά, κυρίες και κύριοι,… εκεί οδεύουμε. Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να πιέζει για 95gr CO2/km σε επτά χρόνια από σήμερα, οι εταιρείες έχουν δραστηριοποιηθεί με σκοπό να ακουμπήσουν τα νούμερα αυτά. Μέχρι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών να φτάνουν για 400+ χιλιόμετρα αυτονομίας, ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν ηλεκτρικό είναι καλή λύση. 

Με απ’ όλα
Mini Cooper S E Countryman ALL4 είναι ολόκληρη η ονομασία του μοντέλου και θυμίζει παραγγελία τύπου «απ’ όλα». Όσο περίεργο κι αν σας φαίνεται, η MINI δεν έχει βγάλει ξανά αυτοκίνητο Plug in hybrid. Εδώ να θυμίσουμε ότι αυτό το Mini φορά τον ίδιο κινητήρα με την BMW i8, όχι βέβαια τόσο πιεσμένο και δυνατό, αλλά με την ίδια βάση. Η μπαταρία, λοιπόν, του Mini έχει χωρητικότητα 7.6kwh και, σε πραγματικές συνθήκες, μας έφτασε για να κινηθούμε για περισσότερα από 20km, έχοντας ανοιχτές πολλές καταναλώσεις, όπως για παράδειγμα τον κλιματισμό. Αν κυνηγήσεις την οικονομία στο… ρεύμα, φλερτάρεις με τα 40km αυτονομίας που φυσικά δεν είναι αρκετά και χρειάζονται τη στήριξη ενός θερμικού κινητήρα.

Εμπρός και πίσω
Οι πίσω τροχοί παίρνουν κίνηση από τον ηλεκτροκινητήρα (88Ps) και οι εμπρός, από τον τρικύλινδρο 1.5 turbo των 136 ίππων. Άρα, με μία απλή πρόσθεση, φτάνουμε στα 224 συνολικά άλογα. Το σασμάν είναι το γνώριμο και αγαπητό σε εμάς Steptronic με έξι σχέσεις. Πατώντας τέρμα το γκάζι και τη μπαταρία φορτισμένη, εντυπωσιάζεσαι από την άμεση ανταπόκριση, αλλά και τη συνεχή αύξηση της δύναμης. Νιώθεις ότι το αυτοκίνητο είναι μόνο ηλεκτρικό! Οι προσπεράσεις γίνονται παιχνίδι και μάλιστα, ήσυχο παιχνίδι! Η μέση κατανάλωση του 1.5 κινητήρα κυμάνθηκε στα 7 με 8 lt/100km, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν φροντίζαμε να έχουμε πάντοτε φορτισμένες τις μπαταρίες, οπότε τα 136 άλογα είχαν δύσκολο έργο.

UKL2
Έτσι ονομάζεται η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται και το Countryman, αλλά και η BMW X1 και το MINI Clubman. Γενικώς, το Countryman S E Hybrid ταξιδεύει όμορφα και ξεκούραστα και η τετρακίνηση σκέπτομαι ότι μάλλον ουδέποτε θα χρειαστεί. Ο ηλεκτροκινητήρας ανακτά ρεύμα και από το φρενάρισμα, αλλά, αν δεν φορτίσεις με την πρίζα, ξέχασέ τη την οδήγηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Στην κονσόλα υπάρχουν ελάχιστες διαφοροποιήσεις από ένα συμβατικό Countryman, με πιο κύρια το διακόπτη e Drive απ’ όπου διαλέγεις τη λειτουργία του συστήματος. Auto e Drive σημαίνει να αφήνεις την ECU του αυτοκινήτου να αποφασίζει πότε και πώς θα λειτουργήσουν τα δύο μοτέρ, στη MAX e Drive λειτουργεί μονάχα ο ηλεκτροκινητήρας, εφόσον είναι επαρκώς φορτισμένος και τέλος, υπάρχει και η λειτουργία Save Battery, κατά την οποία λειτουργεί σχεδόν μόνο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, με σκοπό να μένει φορτισμένος ο ηλεκτροκινητήρας. Οι αλλαγές από ηλεκτροκινητήρα σε θερμικό, το αντίστροφο και γενικότερα όλο αυτό το «μπλέξιμο» γίνεται αθόρυβα και δύσκολα θα πάρεις μυρωδιά τι ακριβώς συμβαίνει. Εγώ, γενικώς, χάζευα στην κεντρική οθόνη τον τρόπο που στέλνει ρεύμα ο ένας κινητήρας στον άλλο. 

Ακριβό αλλά…
Μπορεί να ξεκινά από 43.520 ευρώ, κάποιος, όμως, που έχει αποφασίσει να αγοράσει Countryman, μπορεί να δώσει λίγα παραπάνω χρήματα και να πάρει ό,τι πιο προηγμένο -τεχνολογικά- έχει να επιδείξει η μάρκα. Το σίγουρο είναι ότι, αν το χρησιμοποιεί καθημερινά εντός πόλης, θα κάνει και απόσβεση χρημάτων σιγά-σιγά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MINI COUNTRYMAN SD 190PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ MINI COUNTRYMAN S E HYBRID: €43.520

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου μαγνήτη
ΘΕΣΗ             Εμπρός εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.499
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   82 x 94,6
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           11:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ          Άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
ΒΑΡΟΣ kg                  1.735

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός, αμορτισέρ αερίου

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός, αμορτισέρ αερίου

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους 4 τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ  8Jx19in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 225/45 R19

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)     136/4.400-6.000 και 88/4.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   22,4/1.250-4.300 και 16,8
0-100km/h       6,8sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 198

 

Αρθρογράφος

 

Volkswagen Group, ο εφευρέτης του DSG

Volkswagen Group, ο εφευρέτης του DSG

Το Volkswagen Group έφερε πραγματική επανάσταση στα κιβώτια ταχυτήτων, με την παρουσίαση του αυτόματου κιβωτίου DSG διπλού συμπλέκτη, το 2003 και τώρα...