Mini John Cooper Works F56 309Ps

Mini John Cooper Works F56 309Ps

R56 vsF56

Σε σύγκριση με το R56 είναι 120mmπερίπου μεγαλύτερο σε μήκος και 100mmπιο φαρδύ, πήρε και καμιά 30αριά κιλά, μην φανταστείτε όμως ότι έχει χάσει το χαρακτήρα του. Πλέον είναι δίλιτρο και με τα έξτρα κυβικά φουσκώνει ακαριαία παντού, ενώ ο χαρακτήρας καρτ-άμαξου, που είχε, έχει παραμείνει σχεδόν αναλλοίωτος. Ο Κυριάκος και Πέτρος, ιδιοκτήτες της M&Workshop, εδώ και 14 χρόνια τώρα βελτιώνουν και συντηρούν μοντέλα της MINI, καθώς και της BMW, οπότε ήταν φυσικό επακόλουθο να ασχοληθούν και με τη νέα γενιά των F55/F56. Μετά από 14 χρόνια δηλώνουν λάτρεις των MINI, οπότε δεν πήραν το Cooper S, πήγαν ένα βήμα παραπάνω και προχώρησαν στην αγορά του John Cooper Works F56. Αφού πρώτα το έκαναν βίδες στην κυριολεξία, για να δουν με τα ίδια τους τα μάτια τι έχουν να αντιμετωπίσουν, αποφάσισαν να ξεκινήσουν να το βελτιώνουν. Αφενός μεν για να προωθήσουν τη δουλειά τους, αλλά και για να δείξουν στους ιδιοκτήτες του νέου MINI τι μπορεί να κάνει.

Αργά και σταθερά

Η πρώτη βελτίωση που έκαναν στο MINI ήταν να ασχοληθούν με την ECU. Σε συνεργασία με τον Γιώργο Κούτση και φυσικά την Microchips Tuning, o B48B20 απέδωσε 282Ps, με 40kgm ροπής, χωρίς περιφερειακά. Ο μόνος λόγος που σταμάτησαν εκεί ήταν οι περιορισμοί που τους έθεσε το αυτόματο κιβώτιο. Μέχρι να βρεθεί λύση για το κιβώτιο, προχώρησαν στις υπόλοιπες βελτιώσεις που ήθελαν να κάνουν. Η εργοστασιακή ανάρτηση του JCW προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος, οπότε η αντικατάστασή της θα ήταν υπερβολή, ένα χαμήλωμα όμως ήταν αναγκαίο και έτσι μπήκαν τα ελατήρια της H&R. Μαζί με τα ελατήρια τοποθετήθηκαν ρυθμιζόμενα top mount, ενώ στο μπροστινό άξονα έλαβε θέση ένα ολοκληρωμένο kit φρένων με τετραπίστονες δαγκάνες της APRacingπου συνδυάζονται με αεριζόμενες δισκόπλακες 330mm. Τα εργοστασιακά φρένα σε γρήγορο στρίψιμο έδειχναν έντονα σημάδια fade και επειδή αργά ή γρήγορα θα μπει και στην πίστα, τα μεγαλύτερα φρένα ήταν αναγκαία! Και η βελτίωση με το kit της AP Racing ήταν δραματική. Μετά το ξαναέκαναν βίδες, αυτή τη φορά για να το βάψουν. Υπεύθυνος για τη βαφή του αυτοκινήτου είναι η Drag Store, με το αποτέλεσμα να είναι εκπληκτικό. Αφού τα είχαν όλα λυμένα μπροστά τους, αποφάσισαν να το κάνουν σφυρήλατο, με τα πιστόνια να είναι της JE και οι μπιέλες της Arrow. Η αναβάθμιση με ενισχυμένα κινούμενα μέρη δεν έγινε λόγω κάποιου προβλήματος, απλά ήθελαν να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο για τις βελτιώσεις που θα ακολουθήσουν. Είπαμε το Cooperάκι είναι guinea pig και demo car ταυτόχρονα! Αφού δέθηκε το αυτοκίνητο και το μοτέρ, έπρεπε επιτέλους να ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο, με μία custom εισαγωγή αέρα, ένα aftermarket intercooler της Airtec και την ολόσωμη εξάτμιση από την Skrivanos Exhaust με μεσαίο και τελικό καζανάκι. Αφού μπήκαν όλα τα περιφερειακά, σειρά είχε το νέο remap από τη Microchips Tuning. Με τα καινούργια περιφερειακά, το JCW απέδωσε 309Ps με 41,6kg ροπής, με το κιβώτιο πάλι να περιορίζει την κατάσταση.

Ήμουν ο πρώτος του

Μετά το τελευταίο dyno παρέα με το remap, o Κυριάκος δεν το είχε δοκιμάσει στο δρόμο. Αποφάσισε να το εμπιστευτεί σε εμένα και να δω πρώτος απ’ όλους τι κάνει με το νέο setup. Η αλήθεια είναι ότι αγχώθηκα με το κιβώτιο, είχα και τον Κυριάκο να μου λέει ότι κάπου θα έπρεπε να μάθουν τις ζημιές του σασμάν, κάτι που μόνο καλύτερα δεν με έκανε να νιώθω! Αφού λοιπόν μου έδειξε πώς ενεργοποιείς το launch control, ξεκινάμε για τις μετρήσεις. Κιβώτιο στο Sport, απενεργοποιείς Traction Control κλπ, αριστερό πόδι στο φρένο, δεξί στο γκάζι και μόλις σηκώσεις το αριστερό, έφυγες! Στο πρώτο πάτημα αφήσαμε το κιβώτιο να κάνει μόνο του τις αλλαγές και η αλήθεια είναι ότι δεν δούλεψε πολύ καλά, αφού δεν άφησε καθόλου την 1η να απλώσει και μόλις η βελόνα πλησίασε τις 6.900rpm, ενώ σπινιάραμε, άλλαξε σε 2η και κρέμασε αμέσως. Τη δεύτερη φορά όμως πήρα την κατάσταση στα χέρια μου, παίζοντας με τα paddles, που παρεμπιπτόντως έχουν πολύ καλύτερη αίσθηση από τα αντίστοιχα των DSG και για τα 402m χρειαστήκαμε 14,29sec, με 170km/h ταχύτητα εξόδου, ενώ στην ίδια μέτρηση για το 0-100km/h χρειάστηκα 6,26sec και για τα πρώτα 18m 2,85sec. Τα νούμερα αυτά δεν είναι πολύ κάτω από το εργοστασιακό JCW, αλλά, αν λάβουμε υπόψη το βρεγμένο οδόστρωμα (τι να κάνουμε, έχουμε και ένα deadline να προλάβουμε…), οι χρόνοι είναι πολύ καλοί. Προσπαθήσαμε και μερικές φορές ακόμα με τον Κυριάκο, δεν καταφέραμε όμως κάτι καλύτερο. Είναι και αυτή η φοβερή ροπή του δίλιτρου που με νωπό οδόστρωμα ξεφτιλίζει 1η και 2α στο σπινιάρισμα! Στις μετρήσεις από roll και συγκεκριμένα από 2η σχέση στο κιβώτιο έγραψε 8,85sec για το 60-160km/h και 14,38sec στο 100-200km/h. Δεν τα πήγε και άσχημα για πρωτοεμφανιζόμενο αυτοκίνητο, το οποίο είναι ακόμα υπό εξέλιξη. Μου άρεσε πάντως πολύ ο τρόπος που άλλαζε σχέσεις το κιβώτιο και η γενική αμεσότητα που είχε στις αντιδράσεις του το αυτοκίνητο. Στιβαρό, με ζωντανό και ροπάτο κινητήρα, άμεσο τιμόνι και ωραία -σε απόδοση- φρένα.

Prosandcons

Τα καθίσματα, παρότι δείχνουν λίγο «φλώρικα», προσφέρουν ωστόσο τρομερή στήριξη στο σώμα, κυριολεκτικά κουμπώνεις μέσα στο κάθισμα και είναι ένας λόγος παραπάνω που ο χαρακτήρας καρτ συνεχίζει να υπάρχει ακόμα κι αν η καρότσα μεγάλωσε. Προσωπικά, το εσωτερικό του δεν θα το πείραζα, μπαρόμετρα κλπ δεν ταιριάζουν σε ένα τόσο περιποιημένο ταμπλό, ίσως ένα hi-tech boost controller να ήταν ό,τι πρέπει, αλλά και πάλι σε μία μελετημένη θέση να του ταιριάζει. Το Head up display, παρόλο που μου το ενεργοποίησε ο Κυριάκος κατά τις μετρήσεις, δεν πρέπει να το πρόσεξα ποτέ. Επίσης κάτι άλλο που παρατήρησα ήταν ότι όταν το έχεις με «χειροκίνητες αλλαγές» μέσω των paddles, αν τυχόν χτυπήσεις κόφτη, αμέσως μουλαρώνει, όχι όμως στην 1η ταχύτητα, εκεί σε αφήνει να την απλώσεις.

 

Το αγάπησα

Είναι αναμφισβήτητα ένα πολύ αξιόλογο σύνολο, πανέμορφο, με εκρηκτικό χαρακτήρα και ένα εσωτερικό που κυριολεκτικά σε μπριζώνει να βρίσκεσαι μέσα και να το οδηγείς, όπως η κατάσταση το απαιτεί. Ο Κυριάκος και ο Πέτρος θα συνεχίσουν να σκαλίζουν το John Cooper Works τους μέχρι να το τελειοποιήσουν. Σειρά έχει να βρεθεί λύση με το κιβώτιο και απ’ ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα, ο Β48 μπορεί με ένα τυπικό πρώτο στάδιο να βγάλει μέχρι και 330Ps σε χειροκίνητο κιβώτιο, οπότε, αφού το μοτέρ είναι ήδη σφυρήλατο, ένα μεγαλύτερο turbo μετά δεν θα είναι πρόβλημα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  82mm x 94,6mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,2:1
JE πιστόνια

Arrow μπιέλες

Airtec Motorsport intercooler

Custom εισαγωγή αέρα

Skrivanos Exhaust downpipe

Skrivanos Exhaust σύστημα εξαγωγής

Microchips Tuning ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

H&R ελατήρια

Ρυθμιζόμενα top mounts


ΑΜΑΞΩΜΑ
Drag Store βάψιμο χρώματος

ΦΡΕΝΑ

AP Racing τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός

AP Racing αεριζόμενοι χαρακτοί δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές 8Jx19in ζάντες
Pirelli P-Zero Nero 225/45 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,65

0-80                 4,78

0-100               6,26

0-120               7,95

0-140               10,10

0-160               12,72

0-180               16,07

0-200               21,11

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,43

80-110             2,96

100-140           4,37

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,85     @        46,35

60        5,14     @        84,64

100      6,66     @        104,91

200      9,62     @        135,76

400      14,29   @        170,37

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,15

60-160             8,85

60-200             16,91

100-200           14,38

Tuned by
M&S Workshop

Βασιλικών 74

Πειραιάς

Τηλ.:  210 41 78 111

 

Αρθρογράφος

 

Η αυτονομία της Mustang Mach-E

Η αυτονομία της Mustang Mach-E

Η νέα, πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που βελτιώνει την ακρίβεια υπολογισμού της αυτονομίας αξιοποιώντας τις δυνατότη...