Mini John Cooper Works GP 360Ps

Mini John Cooper Works GP 360Ps

John Cooper Works GP

Στον κόσμο των γρήγορων hatchbacks πολύ λίγα αυτοκίνητα μπορούν να προκαλέσουν τον ενθουσιασμό και την αδρεναλίνη που μπορεί να προσφέρει το MINI John Cooper Works GP. Οι εκδόσεις GP πάντα αποτελούσαν την επιτομή της αγωνιστικής κληρονομιάς της MINI, σ’ ένα πακέτο δρόμου για «ανήσυχους» ιδιοκτήτες που ήθελαν το κάτι παραπάνω από την «απλή» έκδοση JCW (John Cooper Works). Ξεχώριζαν πάντα από την αυξημένη απόδοση, το «πιστάδικο» στήσιμο, την έλλειψη πίσω καθισμάτων, καθώς και την αυξημένη, όπως είναι λογικό, τιμή αγοράς. Στην περίπτωσή μας έχουμε να κάνουμε με το MINI John Cooper Works GP του 2020, ένα τρομερά σπάνιο όσο και ιδιαίτερο αυτοκίνητο, πολύ περιορισμένης παραγωγής (μόλις 3000 κομμάτια παγκοσμίως) και ένα από τα ελάχιστα που υπάρχουν στην Ελλάδα!

For your eyes only

Απ’ την πρώτη στιγμή που θα το δεις, το look σίγουρα θα σου προκαλέσει εντύπωση. «Ντυμένο» στο μοναδικό «Racing grey Metallic» χρώμα, με έντονες κόκκινες λεπτομέρειες, ξεχωρίζει από ένα απλό JCW από χιλιόμετρα μακριά, με το προκλητικό (σίγουρα κάποιοι θα πουν και εκκεντρικό) αεροδυναμικό πακέτο που περιλαμβάνει μπροστινό splitter, μεγάλη πίσω αεροτομή καθώς και πρόσθετα αεροδυναμικά «φτεράκια» στους θόλους, ενώ οι ζάντες 18in, σε σχήμα σταυρού, είναι “One-off” για την έκδοση GP. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πρόσθετες επεκτάσεις στα φτερά είναι κατασκευασμένες από CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic, μία τεχνολογία που έρχεται απευθείας απ’ τα μοντέλα «i» της BMW.

Mad Hatch

Κάτω απ’ το καπό θα συναντήσουμε τον γνωστό δίλιτρο τετρακύλινδρο Β48 κινητήρα που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων της ZF, όπως τον συναντάμε και στο BMW M135i, με την απόδοση να φτάνει τα 306 άλογα και τη ροπή να κορυφώνεται στα 45,9kgm απ’ το εργοστάσιο, κάτι που φέρνει το μικρό hatch αντιμέτωπο με αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας, όπως το κορυφαίο Honda Civic Type-R FK8!
Με το βάρος vα ανέρχεται μόλις στα 1.250kg και με στάνταρ μπλοκέ διαφορικό, το πρησμένο MINI επιταχύνει στα 100 χιλιόμετρα από στάση ήδη σε 5,2 δευτερόλεπτα σαν στοκ (σύμφωνα με την εταιρεία, σε γερμανική άσφαλτο πάντα…), εξωφρενική επίδοση για εργοστασιακό FWD αυτοκίνητο!

Με σημαντικές αναβαθμίσεις στην ανάρτηση, αλλά και στα φρένα (ενδεικτικά οι μπροστινές τετραπίστονες «δαγκώνουν» δίσκους 360mm), αυτό το MINI τα καταφέρνει εξίσου καλά στις ευθείες, αλλά και στις στροφές, με τις αναβαθμίσεις να δίνουν έναν πιο track-focused χαρακτήρα στο αυτοκίνητο, κάτι που τονίζεται και από την έλλειψη πίσω καθισμάτων (η κόκκινη εγκάρσια ράβδος ενισχύει την ακαμψία του συνόλου και δίνει την εικόνα ενός «άτυπου» roll-bar), οπότε ξέχνα τις βόλτες με την παρέα, αυτό το MINI είναι αυστηρά διθέσιο!

Enter Petrou Performance

Τον δύσκολο ρόλο της βελτίωσης του ήδη πολύ ολοκληρωμένου πακέτου έλαβε ο Πέτρος Πέτρου, ένας νέος «παίκτης» του χώρου, που έχει ήδη αρχίσει να δείχνει την αξία του και θα μας απασχολήσει και σε μελλοντικά τεύχη! Ο Πέτρος διαθέτει ένα σύγχρονο και πλήρες συνεργείο στη Θεσσαλονίκη και δίνει μεγάλη έμφαση στις βελτιώσεις και το μελετημένο tuning, κυρίως ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. Για την βελτίωση αυτού του σπάνιου MINI, επέλεξε να χρησιμοποιήσει λύσεις από κορυφαίους οίκους του χώρου, για εγγυημένο αποτέλεσμα.

Η αλήθεια είναι ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας της BMW είναι αρκετά βελτιώσιμος και δεν χρειάζεται μεγάλες αλλαγές για να δώσει γενναιόδωρα οφέλη στην ισχύ, μερικές αλλαγές στα περιφερειακά σε συνδυασμό μ’ ένα καλό πρόγραμμα είναι αυτά που χρειάζεται και σε αυτά τα πλαίσια επέλεξε να κινηθεί και η Petrou Performance.

Stage 1+

Το 1ο βήμα ήταν να ελευθερωθεί η εξάτμιση, συνήθως και το 1ο σημείο που ξεκινάμε τη βελτίωση σ’ ένα turbo αυτοκίνητο (ειδικά όταν μιλάμε για μοτέρ που εξοπλίζεται με φίλτρο OPF), έτσι τοποθετήθηκε πλήρες σύστημα εξάτμισης της MilltekSport που περιλαμβάνει downpipe 76mm με μεταλλικό καταλύτη 200cpsi και cat-back σύστημα 76mm με τελικό με απόληξη τιτανίου, με το αποτέλεσμα να θυμίζει OEM.

Επόμενο βήμα, η carbon fiber εισαγωγή της Eventuri, η οποία εκτός από το να «στολίζει» τον χώρο του μηχανοστασίου με την εκπληκτική της εμφάνιση, προσφέρει αυξημένη ροή κρύου αέρα προς τον κινητήρα, άρα μεγαλύτερη απόδοση (15-18Ps σύμφωνα με την εταιρεία), προσφέροντας παράλληλα και τρομερό ήχο! Από την ίδια εταιρεία προέρχεται και το Carbon Scoop που διαθέτει 2 ανασχεδιασμένες και μεγαλύτερες «ράμπες» για εισαγωγή φρέσκου αέρα από το περιβάλλον και τον καθοδηγεί κατευθείαν στο Carbon Inlet Duct της Eventuri.

Για να δουλέψουν τα παραπάνω αρμονικά μεταξύ τους, το αυτοκίνητο προγραμματίστηκε από την Petrou Performance με σχετικά «ήπιες» ρυθμίσεις στην πίεση και την προπορεία, μιας και κύριο μέλημα ήταν η αξιοπιστία, αυτό όμως δεν εμπόδισε το hot-hatch να φτάσει τα 360Ps, μία αύξηση 54Ps σε σχέση με το στοκ setup!

Road Testing

Φτάνω στο σημείο των μετρήσεων και το αυτοκίνητο ήδη μου έχει κινήσει το ενδιαφέρον με μια ματιά, ξεχωρίζει πραγματικά από κοντά, το body-kit είναι στα όρια του extreme για εργοστασιακό αυτοκίνητο, με τα έξτρα over-fenders και την αεροτομή να κάνουν αισθητή την παρουσία τους και να δηλώνουν ότι αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο MINI!

Ανοίγω την πόρτα και κάθομαι στο bucket κάθισμα του συνοδηγού. Στο εσωτερικό, αν εξαιρέσεις ότι λείπουν τα πίσω καθίσματα και στη θέση τους βλέπεις την πορτοκαλί μπάρα για την extra ακαμψία, τίποτα δεν μαρτυράει ότι βρίσκεσαι μέσα σ’ ένα MINI JCW GP. Στήνουμε τον εξοπλισμό μέτρησης και ξεκινάμε να ρολάρουμε, στην αρχή χαλαρά, για να πάρω και μία αίσθηση του αυτοκινήτου, το 1ο πράγμα που καταλαβαίνω αμέσως είναι το πόσο σκληρή είναι η ανάρτηση, πραγματικά είναι περισσότερο focused για πίστα, μιας και οι κλίσεις που παίρνει το αυτοκίνητο είναι ελάχιστες, ενώ το turn-in σε κάθε στροφή φαίνεται να είναι ακαριαίο. Η εισαγωγή της Eventuri κάνει το turbo να ακούγεται αισθητά περισσότερο μέσα στην καμπίνα, αντίστοιχα η εξάτμιση, αν και κάνει αυξημένο θόρυβο σε σχέση με την εργοστασιακή όπως είναι και λογικό, δεν κουράζει, ενώ δεν λείπουν τα χαρακτηριστικά σκασίματα για τα οποία είναι γνωστά τα tuned F56! Ήδη με μερικά μικρά ανοίγματα, νιώθω ότι το μοτέρ έχει άφθονη ροπή παντού και επιταχύνει με ακατάπαυστο ρυθμό, κάτι το οποίο οφείλεται στο χαμηλό βάρος, αλλά και στο πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων!

Παρόλο που το αυτοκίνητο ήρθε με λάστιχα semi-slick της Hankook, δεν μπορέσαμε ν’ αποφύγουμε το έντονο σπινιάρισμα στην 1η ταχύτητα (οι δρόμοι της συμπρωτεύουσας σίγουρα απέχουν από τους γερμανικούς…), κάτι το οποίο αποτυπώθηκε και στο 18m, με 2.43s, όμως αυτό δεν απέτρεψε το γρήγορο MINI απ’ το να σπάσει το 13αρι στο δρόμο, περνώντας από τα 400m σε 12,88 sec, με 185,34km/h ταχύτητα εξόδου, ενώ το κλασσικό 100-200 έρχεται σε μόλις 10,1sec, πολύ καλές επιδόσεις για ένα Stage 1 μπροστοκίνητο αυτοκίνητο στο δρόμο!

The Ultimate Pocket Rocket?

Το MINI JCW GP σίγουρα είναι ένα απ’ τα καλύτερα και πιο ιδιαίτερα Hot-hatches που έχουν κυκλοφορήσει, ενώ ο περιορισμένος αριθμός παραγωγής (το γράφει στα φτερά) σίγουρα το κατατάσσει στα πιο πολυπόθητα και δυσεύρετα. Το ήδη εκρηκτικό MINI μετά την φροντίδα της Petrou Performance έγινε ακόμα καλύτερο, ακόμα πιο γρήγορο, χωρίς όμως να χάσει στο παραμικρό τον καθημερινό/εργοστασιακό του χαρακτήρα, αποτελεί δε δυνατό αντίπαλο τόσο σε ευθείες, αλλά και σε στροφοδιαδρομές, ένα πραγματικό hot-hatch για τον πραγματικό enthusiast της γρήγορης οδήγησης!

Tuned by:

Petrou Performance

Μοναστηρίου 369, Αμπελόκηποι-Μενεμένη Θεσσαλονίκης

ΤΚ 54628

Τηλ: 2311 820 200

Web: www.petrouperformance.gr

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ με 4 βαλβίδες/κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό

Κυβισμός (cc): 1.998cc

Σχέση σ0υμπίεσης: 9,5:1

Διάμετρος x Διαδρομή: 82mmx94.6mm

Tuning Specs

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

MilltekSport πλήρες σύστημα εξάτμισης 76mm

Eventuri Carbon εισαγωγή αέρα

Eventuri Carbon Scoop αέρα

Προγραμματισμός ECU Stage 1+ από την Petrou Performance

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Stock


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Stock

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Stock

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 8J x 18in

Ελαστικά Hankook Ventus TD Z221 διάστασης 225/35

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC

0-60 2,82

0-80 3,88

0-100 4,98

0-120 6,28

0-140 7,91

0-160 9,80

0-180 12,18

0-200 15,13

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ SEC @ ΚΜ/Η

18 2,43 @ 55,12

60 4,44 @ 91,00

100 5,84 @ 113,81

200 8,58 @ 147,52

400 12,88 @ 185,34

 

Αρθρογράφος

 

H Kia αποκαλύπτει τα πρώτα στοιχεία  για το πλήρως ηλεκτρικό EV6

H Kia αποκαλύπτει τα πρώτα στοιχεία για το πλήρως ηλεκτρικό EV6

Ένα EV με πληθώρα καινοτομιών, είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που χρησιμοποιεί την ειδική πλατφόρμα EV της Kia (E-GMP) και το πρώτο μοντέλο με το νέ...