Mitsubishi Lancer Evo IX 1420PS vs Suzuki GSX 1340R Hayabusa 505PS
Βέβαια, για τον τεχνοκράτη που την ψάχνει πιο βαθιά, η παραπάνω αντιμετώπιση είναι πολύ απλοϊκή, αφού στην κόντρα μπαίνουν και πολλοί άλλοι παράγοντες. Κατ' αρχάς η μυθική αναλογία kg/ίππο της μοτοσυκλέτας είναι εξαιρετικά ευάλωτη εξ ορισμού: δεν περιλαμβάνει τον αναβάτη! Καλό ε; Προσθέτοντας άλλα 70 κιλά ενός fit αναβάτη, η αναλογία kg/ίππο πάει αυτομάτως στο 1,4 (+40%), ενώ αν ο αναβάτης δεν είναι ακριβώς fit (=90kg) πάει στο 1,53 (+53%!) και στην περίπτωση του μπουχέσα με το K9 (=120kg) είμαστε στο 1,7, δηλαδή μας πήρε και μας σήκωσε. Αντίστοιχα, στην περίπτωση του αυτοκινήτου, ακόμη και 2 μπουχέσες να κάτσουν μέσα, η αναλογία kg/ίππο το πολύ να αλλάξει +20%. Εντάξει, πολύ είναι και αυτό, αλλά σε σχέση με το +70% της μοτο δεν το κάνουμε και θέμα. Συνεχίζοντας με τους παράγοντες που επηρεάζουν την κόντρα και είναι οι περισσότεροι εναντίον του δίτροχου, εξίσου βασικός είναι η πρόσφυση. Το αυτοκίνητο ας πούμε, έχει την επιλογή να είναι τετρακίνητο. Μοτοσυκλέτες δικίνητες δεν υπάρχουν (κανονικές τουλάχιστον). Την στιγμή λοιπόν που το αυτοκίνητο έχει στην διάθεσή του μια τετράδα ελαστικών των 245+mm να περάσει όλα του τα άλογα στο δρόμο, το μηχανάκι ιδρώνει να διατηρήσει την πρόσφυση στα 40-50mm του πίσω ελαστικού που πατάνε κάτω, αφού ακόμη και στα πίσω ελαστικά των 190mm των σημερινών supersport δεν εφάπτεται κάτι παραπάνω από μερικά χιλιοστά με την άσφαλτο. Ως γνωστόν τα ελαστικά μοτοσικλέτας είναι καμπύλα. Και όταν με το καλό βρούνε πρόσφυση, τότε ο εμπρός τροχός κοιτάει το Θεό... Η πρόσφυση είναι και ο βασικός λόγος που στο άνω άκρο των κατηγοριών η κατάσταση αντιστρέφεται: ένα MotoGP δεν έχει καμία τύχη δίπλα σε μια Formula 1 μέσα σε μια πίστα, αφού η F1 ανησυχεί πολύ λιγότερο για την πρόσφυση. Θέλετε κι άλλο; Όσο οι ταχύτητες ανεβαίνουν (και στις περιπτώσεις των αυτοκινήτων - μοτοσυκλετών που μιλάμε είμαστε ήδη πολύ πάνω από τα 250km/h) τα πράγματα αλλάζουν. Η αναλογία kg/ίππο γίνεται λιγότερο σημαντική, η απόλυτη ιπποδύναμη είναι πιο καθοριστική και μπαίνει στο παιχνίδι και η αεροδυναμική. Οι μηχανόβιοι ήδη ξύνουν το κεφάλι τους, αφού το αυτοκίνητο του παραδείγματός μας έχει την τριπλάσια ιπποδύναμη και η αεροδυναμική δεν είναι ακριβώς το δυνατό σημείο των μοτοσυκλετών. Ναι μεν έχουν ελάχιστη μετωπική επιφάνεια, αλλά με τους τροχούς εκτεθειμένους στο ρεύμα αέρα και έναν αναβάτη με ρούχα γαντζωμένο επάνω τους, το Cd τους είναι λίγο καλύτερο από πολυκατοικίας! Οπότε στα πολλά το αυτοκίνητο έχει περισσότερα πλεονεκτήματα και η απόσταση της κόντρας γίνεται καθοριστική. Ολίγη ιστορία (και αυτοκριτική...)Αν το προσέξατε, όλη η παραπάνω απλοποιημένη τεχνική προσέγγιση αναφέρεται σε εργοστασιακές εκδόσεις των δύο Αιωνίων. Είμαι σίγουρος ότι κάποια στιγμή αναρωτηθήκατε μήπως πιάσατε κατά λάθος και διαβάζετε το Car. Ρίξτε μια ματιά στο εξώφυλλο, ναι το POWER διαβάζετε, οπότε τα πράγματα πρόκειται να αλλάξουν κατά πολύ στη συνέχεια. Φανταστείτε την προαναφερόμενη κόντρα γάτας - ποντικιού, όπου στην εξίσωση μπαίνει και ένα μπουκάλι νέφτι! Το αποτέλεσμα; Άγνωστο...Το περιοδικό που διαβάζετε έχει μεγάλη ιστορία στις προκλήσεις (βλέπε κόντρες) και ήδη από παλιά έριξε το γάντι στις μοτοσυκλέτες. Πρώτη κόντρα auto vs moto μια δεκαετία πριν, τεύχος #35 και εξώφυλλο το Ford Sierra Cosworth του Βλάχου εναντίον Yamaha YZF R1. Το αυτοκίνητο κερδίζει και η χαρά μας τόση που γράφουμε στο... εξώφυλλο το αποτέλεσμα, διακινδυνεύοντας πωλήσεις! Οι αντιδράσεις πολλές εκ μέρους των μοτοσικλετιστών, εστιάζοντας στο γεγονός ότι βάλαμε κόντρα ένα αγωνιστικό dragster αυτοκίνητο με slick M/T και μια μοτοσυκλέτα παραγωγής με λάστιχα δρόμου. Για αυτό και η κόντρα έγινε στα 400m. Μάλλον είχαν δίκιο...Με κάποιες -μικρές- δόσεις τύψεων στο τεύχος #85 διαλέξαμε βελτιωμένο Yamaha R1 εναντίον του BMW M3 E46 Turbo. To μηχανάκι φόραγε φίλτρο - εξάτμιση και απέδιδε +5 ολόκληρα PS στο τροχό από το εργοστασιακό... Την ίδια στιγμή το M3 με τουρμπίνα Turbonetics T76 απέδιδε 680PS στους τροχούς. Η μοτοσυκλέτα έχασε στις μετρήσεις του VBOX για 0,06sec! Αυτό όμως στην προσυμφωνημένη απόσταση, γιατί στην συνέχεια το αυτοκίνητο εξαφανίστηκε μπροστά, όπως δείχνει και το σχετικό video.Μετά τις τόσο μελετημένες αναμετρήσεις των προηγούμενων τευχών, αυτή του τεύχους #79 μάλλον στήθηκε στο ποδάρι. Mitsubishi Evo 670PS (500PS στην κόντρα) vs stock BMW M5 E60 507PS vs stock Suzuki GSX-R 1000 190PS στα 700 μέτρα από στάση. Το Evo πήρε κεφάλι στην εκκίνηση, το GSX-R πέρασε και εξαφανίστηκε στον ορίζοντα, το BMW πρέπει να σπινάρει ακόμα...Αρκετά τεύχη (και χρόνια) αργότερα, αποφασίσαμε να πιέσουμε την τύχη μας και να εξερευνήσουμε τις δυνατότητες των πραγματικά (=πολύ) βελτιωμένων μοτοσικλετών την στιγμή που οι ιπποδυνάμεις των βελτιωμένων αυτοκινήτων έφταναν τα 1000PS. Στο τεύχος #99 (σημαδιακό;) 5 μοτοσυκλέτες με ιπποδυνάμεις από 160WHP έως 317WHP κόντρα σε 13 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων το Mitsubishi Evo των 992PS της Stratis Autosport. Το αποτέλεσμα ήθελε και τις 5 μοτοσικλέτες γρηγορότερες από όλα τα αυτοκίνητα, τόσο στο 400άρι όσο και στο χιλιόμετρο. Η διαφορά ανάμεσα στα top guns, δηλαδή στο Kawasaki ZX-12R turbo των 317 ίππων στον τροχό και του Evo των 992PS ήταν στο 1,94sec στο χιλιόμετρο και κάπου εδώ αρχίζω να αναρωτιέμαι: τι πάμε να κάνουμε τώρα;
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Δεν ξέρω αν σας έχει τύχει ποτέ, εγώ πάντως το έχω αντιμετωπίσει δύο φορές μέχρι σήμερα. Τι αυτοκίνητο να πάρω; Hot-Hatch ή Miata;