Nissan Juke 1.2 Dig-T 135Ps
Το Nissan Juke είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα σχήματα στην αγορά, με αποτέλεσμα άλλοι να το λατρεύουν και άλλοι να το μισούν. Το σίγουρο όμως είναι ότι η πολύ προχωρημένη σχεδίαση του Juke αντιστέκεται στην πάροδο των ετών μαις και συνεχίζει να ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα από οποιοδήποτε μοντέλο της αγοράς. Βρίσκεται στην παραγωγή από το 2010 και πλέον εξοπλίζεται με τον ίδιο κινητήρα που κινεί και το μεγάλο του αδερφάκι, το Qashqai. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει πλέον 135Ps και 20,6kgmροπής, χάρη στη νέα χαρτογράφηση που προσφέρει η Nissan και μπορεί να κινήσει με μεγάλη ευκολία το Juke, προσδίδοντας καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.
Γκρίνια mode-on
Εμφανισιακά το Juke δεν μου αρέσει. Ναι, ανήκω σε αυτούς που το βρίσκουν αρκετά extreme, αν και οφείλω να του αναγνωρίσω ότι, με την τόσο extreme εμφάνιση που έχει, ξεχωρίζει αμέσως απ’ όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν στο δρόμο. Το εσωτερικό του, από την άλλη, έχει εξίσου τολμηρό design, το οποίο όμως μου κάθεται καλύτερα στο μάτι. Η ποιότητα των υλικών είναι μέτρια ειδικότερα στα πλαστικά που περιβάλουν τον επιλογέα ταχυτήτων και το χειρόφρενο αλλά και το κάτω μέρος του ταμπλό. Επίσης δεν μου άρεσαν οι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Οι πίσω πόρτες έχουν μικρό άνοιγμα και δυσκολεύουν την πρόσβαση, ενώ η κλίση της οροφής κάνει δύσκολα τα πράγματα για ψηλούς επιβάτες. Κάτι παράδοξο για σύγχρονο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας είναι η δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού που περιορίζεται μονάχα στο πάνω-κάτω. Αποτέλεσμα? Πρέπει να φέρεις το κάθισμα προς τα μπροστά για να βολευτείς και να βρεις την ιδανική θέση.
Αρκετά γκρίνιαξα
Πάμε στα θετικά του Juke, που θα τα γνωρίσει κανείς οδηγώντας το. Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η γενική αίσθηση που έχει στο δρόμο. Έχει πολύ καλό πάτημα, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ ο κινητήρας είναι πάντα πρόθυμος να υπακούσει στις εντολές του δεξιού σου ποδιού. Στο δρόμο, μου θύμισε πολύ το Qashqai. Παίρνει μικρές κλίσεις στις στροφές, υπακούει στις εντολές, που του δίνεις από το τιμόνι και γενικά δεν σε προβληματίζει ακόμα και αν αποφασίσεις να μπεις λίγο πιο θαρραλέα σε μία στροφή. Εντάξει, αν το παρακάνεις, όπως είναι αναμενόμενο, η υποστροφή θα σου χτυπήσει το τζάμι, αλλά θα πρέπει να γίνεις αρκετά υπερβολικός για να γίνει αυτό. Επόμενο θετικό στοιχείο είναι η κατανάλωση. Αν το οδηγήσεις με σύνεση και χωρίς υπερβολές, θα δεις την τιμή της μέσης κατανάλωσης να κυμαίνεται στα 6,2-6,5lt/100km και, με λίγη προσπάθεια, μπορεί να κατέβει ακόμα και κάτω από τα 6lt/100km.
Στη γνωστή ευθεία
Μου κίνησε την περιέργεια η δύναμη του κινητήρα και ήθελα να δω τι θα κάνει στη γνωστή ευθεία των μετρήσεων. Τα λάστιχα ήταν λίγο ταλαιπωρημένα και ο δρόμος είχε και λίγη υγρασία, με αποτέλεσμα να χρειαστώ 3,19sec για τα πρώτα κρίσιμα 18 μέτρα. Από εκεί και πέρα, όμως, πετύχαμε καλύτερη επίδοση στα 100km/h, με το εργοστάσιο να ανακοινώνει ότι χρειάζονται 10,5sec, την ώρα που εμείς το κάναμε σε 9,95sec. Με λίγη καλύτερη εκκίνηση, σίγουρα θα κατέβαινε μερικά δέκατα πιο κάτω. Στις ρεπρίζ πάντως με 3η σχέση, το Juke θέλει 4,21sec για να επιταχύνει από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h και 5,38sec από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h. Επιδόσεις αρκετά καλές που κατατάσσουν το Juke με τα 135Ps σε αρκετά υψηλή θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σαν αυτοκίνητο τελικά έχει ενδιαφέρον και αν σας αρέσει να ξεχωρίζετε, τότε το Juke είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση, που έχει καλή οδηγική συμπεριφορά, καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Η αναβάθμιση της ECU που προσφέρει η Nissan, κοστίζει €500, ποσό που δικαιολογείται απόλυτα από τις καλύτερες επιδόσεις και την μικρή διαφορά στην κατανάλωση σε σχέση με την έκδοση με τα 115Ps. Η τοποθέτηση μπορεί να γίνει σε οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο συνεργάτη της ΝΙΚ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. ενώ η διάρκεια της εργασίας είναι στα 20 λεπτά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ NISSAN JUKE 1.2 Dig-T 135PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €18.450
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 4,57 0-80 6,80 0-100 9,95 0-120 13,79 0-140 19,58 0-160 26,36 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,21 4η KM/H SEC 50-80 6,84 80-110 6,21
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 3,19 @ 46,90 60 5,74 @ 71,63 100 7,56 @ 86,91 200 11,27 @ 107,61 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του Κώστα Καραμανλή με τον Ειδικό Εντεταλμένο του Γ.Γ. του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια και Πρόεδρο της FIA Jean Todt.