Nissan Qashqai 4x2 1.5dCi 116Ps
Μα όλοι!
Είναι τρομερό αυτό που έχει πετύχει το Qashqai και πραγματικά οφείλουμε να βγάλουμε το καπέλο στη Nissan. Όλοι (άντρες-γυναίκες) γνωρίζουν ότι το Qashqai είναι ένα πολύ καλό και αξιόπιστο αυτοκίνητο, με μεγάλους χώρους, χαμηλή τιμή και χαμηλή κατανάλωση. Επίσης είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι οι περισσότεροι θα ήθελαν να το έχουν. Δεν είναι τυχαίο ότι από τότε που βγήκε, οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τα 2,3 εκατομμύρια οχήματα ανά τον κόσμο. Αυτό που είχες να «προσάψεις» στις προηγούμενες γενιές των Qashqai ήταν η σχετικά συντηρητική εμφάνιση σε αμάξωμα και εσωτερικό. Πλέον, χωρίς το Qashqai να έχει γίνει «άλλο» αυτοκίνητο, δείχνει ιδιαίτερα ανανεωμένο, ειδικά στο εμπρός μέρος. Η μάσκα «V-Motion» τονίζει την επιθετικότητα της σχεδίασης. Ο προφυλακτήρας είναι νέος επίσης, αλλά και το καπό διαθέτει πιο έντονα «νεύρα».
Αναβάθμιση θέσης
Η Nissan γνωρίζει καλά ότι ο ανταγωνισμός έχει ανέβει πολλά σκαλιά και έτσι δεν θα μπορούσε να μείνει άπραγη. Το εσωτερικό του νέου Qashqai έχει αναβαθμιστεί με νέα, πιο ποιοτικά υλικά, το τιμόνι θυμίζει κάτι από GT-R και διαθέτει επίσης και νέα καθίσματα Monoform, τα οποία δεν κουράζουν καθόλου ακόμα και σε μεγάλες διαδρομές. Κοντοί, ψηλοί πάντως βολεύονται στο νέο Qashqai, είτε καθίσουν εμπρός είτε πίσω. Από χώρους γενικότερα, αλλά και θέσεις για αντικείμενα είναι super, με το χώρο του πορτ μπαγκάζ να μην είναι όσο μεγάλος νομίζεις (430lt), σε σπάνιες όμως περιπτώσεις θα χρειαστείς μεγαλύτερο χώρο. Αν πέσουν βέβαια τα πίσω καθίσματα, μιλάμε για αεροδρόμιο, αλλά δεν ξέρω πραγματικά κάθε πότε χρειάζεται να γίνει αυτή η διαδικασία.
Κάτω από το καπό
Ο γνώριμος 1.5dCi των 116 ίππων, τον οποίο όμως δεν τον ακούς τόσο πολύ, αφού η Nissan έχει εξελίξει αρκετά τον τομέα της ηχομόνωσης στο νέο SUV της. Αυτό το παρατηρείς και όσον αφορά τον κινητήρα, αλλά και στο ταξίδι, όπου ακούς πλέον λιγότερους αεροδυναμικούς θορύβους. Ο γνωστός -από διάφορα μοντέλα του ομίλου- 1.5dCi είναι αποδοτικός και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις με τα 116Ps και με τα 26,5kgm ροπής. Στις χαμηλές στροφές με «μεγάλες» σχέσεις δεν μπορεί να τα καταφέρει άψογα, δεν αργεί όμως να πάρει τα πάνω του και να σε ξελασπώσει. Πρέπει πάντως να είσαι «πάνω» από το κιβώτιο, ώστε να κατεβάσεις σχέση αν χρειαστεί. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός και ξεκούραστος και ο επιλογέας εύκολος και τον συνηθίζεις άμεσα. Όταν παραλάβαμε το Qashqai από την αντιπροσωπεία της Nissan, παρατηρήσαμε στον πίνακα οργάνων ότι το range έγραφε σχεδόν 800 χιλιόμετρα αυτονομίας. Τελικά το νούμερο ήταν πραγματικό, αφού κάναμε περίπου 500 χιλιόμετρα εντός και εκτός πόλης και το ντεπόζιτο βρισκόταν λίγο κάτω από τη μέση. Το πόσο λίγο καίει αυτό το αυτοκίνητο είναι άξιο αναφοράς και μάλιστα γι’ αυτό ξεχωρίζει στην αγορά. Σύζυγος φίλου μου το περιέγραψε ακριβώς έτσι: «Α, αυτό είναι το Qashqai που δεν καίει τίποτα»? Η μέση κατανάλωση ύστερα από χρήση μίας εβδομάδας ήταν 5,8lt/100km, νούμερο το οποίο μπορούσε να πέσει ίσως και μισό λίτρο κάτω αν το επιδίωκες.
Ταξιδεύει!
Ναι και άνετα. Στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να ταξιδεύεις με ιδιαίτερη άνεση και μάλιστα όχι με χαμηλή ταχύτητα. Είναι ιδιαίτερα ευθύβολο και το τιμόνι είναι ξεκούραστο, αφού δεν απαιτεί μικροδιορθώσεις. Η ανάρτηση κάνει τη συμπεριφορά του Qashqai προβλέψιμη και ακόμα και να γύρει το αμάξωμα, η διαχείριση είναι άριστη. Το ύψος γενικώς δεν προβληματίζει, αλλά σίγουρα μην περιμένεις τιμόνι με απόλυτη αμεσότητα. Τα φρένα είναι επαρκή και δεν μας δυσκόλεψαν σε καμία περίπτωση.
Τιμές
Ξεκινούν από αρκετά χαμηλά, με 21.790 ευρώ για τη βασική έκδοση Energy με τον κινητήρα 1.5dCi, η οποία δεν είναι καθόλου φτωχή. Αμέσως μετά βρίσκεται η έκδοση Acenta, που ξεκινά από τα 22.370 ευρώ και φτάνουμε στην πλούσια έκδοση N-Connecta, η οποία ξεκινά από τις 25.190 ευρώ, αλλά μιλάμε για μία υπερπλήρη έκδοση που λογικά αυτή θα είναι που θα πουλήσει και περισσότερο. ΜεπακέτοασφαλείαςονόματιSafety Shield, διαθέτειεπτάηλεκτρονικάσυστήματαασφαλείας(Rear Cross Traffic Alert, Traffic Sign Recognition, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor, Driver Attention Alert, Blind Spot Warning και Lane Departure Warning) γιαναείστεήσυχοι. Διαθέτει επίσης και εύχρηστη οθόνη αφής 7in με άριστη συνδεσιμότητα. Υπάρχουν και πιο ακριβές εκδόσεις, αλλά λογικά μέχρι εδώ θα είστε καλά.
Το Qashqai συνεχίζει να κάνει αυτό που ξεκίνησε και ακόμα ξεχωρίζει για το best value for money πακέτο. Με την ανανεωμένη σχεδίαση έγινε πιο φρέσκο και στέκεται ακόμα με αξιώσεις δίπλα στους ανταγωνιστές του. Με όπλο του τη χαμηλή κατανάλωση και τους άνετους χώρους, είναι δύσκολο να χάσει το σκαλί του βάθρου που έχει κερδίσει εδώ και τόσα χρόνια.
Μας Άρεσε (+)
Χαμηλή κατανάλωση
Χώροι επιβατών
Σχεδίαση
Ηχομόνωση
Ποιότητα εσωτερικού
Υψηλή τεχνολογία
Δεν μας Άρεσε (-)
Χώρος πορτ μπαγκάζ
Απόδοση κινητήρα στις χαμηλές στροφές
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ NISSANQASHQAI 1.5 DCI 2WD: €21.790
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.461
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 76 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης εξάτμισης μεταβλητής γεωμετρίας
ΒΑΡΟΣ kg 1.410
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 6,5Jx16in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 215/65
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 116/3.750
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 26,5/ 1.750-2.500
0-100km/h 12,3sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 181
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 100
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 3,8
Δοκιμής (lt/100km) 5,8
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Λόγω εκτέλεσης εργασιών, στις 21 και 22.09.2021 και κατά τις ώρες 01.30΄ έως 05.00΄, θα πραγματοποιηθεί πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επ...