VW Golf GTD DSG7 184Ps

VW Golf GTD DSG7 184Ps

Low profile

Μπορεί η έκδοση GTD να πορεύεται μαζί με τις υπόλοιπες του Golf εδώ και περίπου 35 χρόνια, ωστόσο στη χώρα μας έγινε γνωστό από το 2013 και έπειτα, όταν δηλαδή όλοι οι Έλληνες είχαν πάθει κυριολεκτικά φρενίτιδα με το diesel. Όταν, λοιπόν, φύσηξε ο πρόσφατος αέρας ανανέωσης του Golf VII, δεν άφησε ανεπηρέαστη καμία έκδοση. Στην περίπτωση των βενζινοκίνητων εκδόσεων είδαμε αύξηση της ισχύος στα 230Ps (GTi) και 245Ps (GTi Performance), ωστόσο στην έκδοση GTD οι αλλαγές είναι πιο επιδερμικές, με τον κινητήρα να διατηρεί την απόδοση των 184Ps, με 38,7kgm ροπής. Μπορεί να μην είχαμε αλλαγές στον 2.0TDI, αλλά είχαμε στη μετάδοση, αφού το GTD συνδυάζεται πλέον με 7άρι DSG για ακόμα καλύτερες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Η εξωτερική εμφάνιση του νέου Golf GTD αποκτά τις ίδιες διακριτικές επεμβάσεις, όπως και η υπόλοιπη γκάμα, με κύρια αλλαγή τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και με το νέο μπροστινό προφυλακτήρα να υιοθετεί ένα πρόσθετο τμήμα στο τελείωμά του. Οι ζάντες είναι πλέον 18 ιντσών αντί 17in και κάπου εδώ τελείωσαν οι αλλαγές στην εμφάνιση. Το Golf GTD διατηρεί φυσικά τη φιλοσοφία της μάρκας που δεν παίρνει ρίσκα στο πιο πετυχημένο της μοντέλο. Ακόμα και έτσι πάντως, το Golf συνεχίζει να είναι όμορφο, σπορ και επίκαιρο. Μου αρέσει που η VW έχει επιλέξει για το GTD σπορ χαρακτήρα που να μην φτάνει όμως στα επίπεδα των GTI, αφού το κόκκινο σιρίτι που διατρέχει τη μάσκα και τα φώτα -και χαρακτηρίζει το βενζινοκίνητο μοντέλο- στο GTD είναι γκρι. Στο πίσω μέρος δεν έχει το ίδιο επιθετικό diffuser και οι απολήξεις είναι πιο διακριτικές σε σχέση με το GTi. Είναι λες και στην VW είπαν: «Θα φτιάξουμε ένα Golf GTi full undercover».

Κλασσικά…Golf

Το εσωτερικό του ανανεωμένου GTD συνεχίζει να είναι διακριτικό σε σχεδίαση και άκρως ποιοτικό. Ο hi-tech χαρακτήρας ενισχύεται από τον υπέροχο ψηφιακό πίνακα οργάνων ActiveInfoDisplay 12,3in, ενώ στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής 8in. Το σύστημα infotainment της VW είναι ένα από τα κορυφαία στην κατηγορία, αφού η οθόνη είναι ευκρινέστατη, ταχύτατη και εύχρηστη. Υπάρχει και μεγαλύτερη στις 9,2in με gesture controls, αλλά αυτή είναι φυσικά extra. Τα καθίσματα διατηρούν την ίδια καρό σχεδίαση με του GTi, όμως και εδώ αντί για κόκκινο χρώμα έχουμε το γκρι στο μοτίβο. Η πλευρική στήριξη είναι πολύ καλή, το κάτω, όμως, μέρος είναι λίγο πιο σκληρό από αυτό που περιμένεις. Οι σπορτίφ λεπτομέρειες δεν λείπουν, με το flat-bottom να φέρει το λογότυπο GTD και μικρά paddles για την αλλαγή των σχέσεων στο DSG.

Σχεδόν GTi

Στην καθημερινότητα το Golf GTD είναι φοβερός σύντροφος. Το κιβώτιο DSG σε ξεκουράζει με τις ομαλές του αλλαγές και όταν ο ρυθμός είναι normal ή λίγο σβέλτος, είναι αθόρυβο, πολιτισμένο και πολύ οικονομικό. Βασικά είναι εξωφρενικά οικονομικό! Στην καθημερινή μετακίνηση κινείσαι εύκολα με 6lt/100km. Ακόμα και όταν αποφασίσεις να εξαντλήσεις τα 184Ps, η κατανάλωση θα ανέβει -στη χειρότερη- ενάμισι λίτρο! Είναι φοβερό να πηγαίνεις αέρα με το trip computer να δείχνει 7lt/100km! Η απόκριση του δίλιτρου κινητήρα είναι εξαιρετική για diesel, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας δεν αφήνει την υψηλή πίεση του common rail (29.000psi είναι αυτά!) να φτάσει στα αυτιά των επιβατών με κλειστά παράθυρα. Το καλύτερο φάσμα του κινητήρα είναι φυσικά οι μεσαίες rpm από τις 1.800-4.000rpm, όπου η πληθωρική ροπή είναι σχεδόν σταθερή στα 38,7kgm. Με το γκάζι στο πάτωμα, θα καταλάβεις γρήγορα την έλλειψη εκρηκτικότητας σε σχέση με τον 2.0TSI. Σίγουρα δεν μπορεί να ακολουθήσει το GTI ούτε σε ρυθμό, αλλά ούτε και σε αίσθηση. Οι διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση λόγω του διαφορετικού προσανατολισμού, αλλά και του αυξημένου βάρους σε σχέση με το GTI σε κάνουν να νιώθεις λίγο πιο αποκομμένος από τα βενζινοκίνητα αδέρφια. Δεν είναι τόσο το turn-in ή η πληροφόρηση από το τιμόνι με την κρεμαγιέρα μεταβλητής σχέσης, το GTD υπολείπεται σε ταχύτητα αντιδράσεων, ενώ το ESP δεν απενεργοποιείται ποτέ πλήρως και είναι υπερπροστατευτικό, καταστέλλοντας από νωρίς τη διάθεση της ουράς να ανοίξει την τροχιά της. Το εξελιγμένο σύστημα XDS+ προσομοιώνει τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού, φρενάροντας τον εσωτερικό τροχό, αλλά με γενναίο πάτημα του γκαζιού δεν μπορεί να κάνει και θαύματα, με την υποστροφή -ιδιαίτερα σε ολισθηρό οδόστρωμα- να είναι έντονη. Βέβαια ακαμψία, πάτημα και σταθερότητα είναι, όπως και στα υπόλοιπα γρήγορα Golf, σε κορυφαίο επίπεδο. Το Golf GTD DSG είναι ιδανικό στο να εκμηδενίζει αποστάσεις ξεκούραστα και, κυρίως, χωρίς να σταματάει συχνά για ανεφοδιασμό. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, χωρίς να κουράζει, αλλά μόνο «περίεργη» μπορεί να χαρακτηριστεί η απόφαση της VW να αλλάξει τις ζάντες από 17 σε 18in, κάτι που υποβαθμίζει την ποιότητα κύλισης σε οδικά δίκτυα όπως το δικό μας.

Overall

Το Golf GTI δεν απευθύνεται στους petrolheads που ψάχνουν την τέλεια οδική συμπεριφορά και αίσθηση. Αυτοί θα πρέπει να κοιτάξουν προς το GTI Performance. Το GTD απευθύνεται στον καλοντυμένο κύριο ή κυρία, που θα διαθέσει το καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό των €34.700 (+2.250 ευρώ, αν θέλει και DSG) για να εξασφαλίσει ένα άκρως ποιοτικό, καλοφτιαγμένο και hi-tech αυτοκίνητο, που θα του παρέχει γρήγορες μετακινήσεις με παροιμιώδη οικονομία. Στην ουσία είναι ένας δρομέας μεγάλων αποστάσεων, με διακριτική και σπορτίφ διάθεση, που εύκολα χαρίζει χαμόγελα στις καθημερινές μετακινήσεις.

 

Μας Άρεσε (+)

Επιδόσεις

Χαμηλή κατανάλωση

Ποιότητα

Κύλιση

Πρακτικότητα

 

Δεν μας Άρεσε (-)

Τιμή

Όχι τόσο σπορ χαρακτήρας όσο το GTI

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης GolfGTD: €34.700

Τιμή έκδοσης δοκιμής GolfGTDDSG7: €36.950

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κεφαλή από αλουμίνιο, 2EEK και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.968

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 81 x 95,5

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 15,8:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ  Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ (kg)1.395

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ  Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ  Διπλού συμπλέκτη DSG7

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο με κλείδωμα XDS+

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ  Ανεξάρτητη με γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ  Μονοπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι

ΠΙΣΩ  Μονοπίστονες δαγκάνες, συμπαγείς δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ  8J x 18in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ  225/40

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 184/3.500

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 38,7/1.750-3.250

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

0-100km/h (sec)  7,4

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  230

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2

C02 (gr/km)       124

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km)  4,6

Δοκιμής (lt/100km)    7,2


ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η  SEC

0-60  3,54

0-80  5,32

0-100 7,36

0-120  10,35

0-140  13,92
0-160 19,18

0-180  26,44

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ  SEC @  ΚΜ/Η

18 2,77  @  46,99

60  5,11  @  77,96

100  6,78  @ 95,42

200 10,09 @  118,74

400  15,43  @  146,79

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η  SEC

50-80  2,52

80-110  3,51

KM/H  SEC

50-80  4,40
80-110 4,29

100-140  6,58

KM/H  SEC

80-110  5,72

100-140  7,82

 

Αρθρογράφος

 

Αποτυχία στο τεστ αποφυγής ταράνδου για τα Estate Superb iV και Passat GTE!

Αποτυχία στο τεστ αποφυγής ταράνδου για τα Estate Superb iV και Passat GTE!

Τόσο το VW Passat GTE Estate όσο και το Skoda Superb iV Estate απέτυχαν στη δύσκολη δοκιμασία του τεστ αποφυγής ταράνδου.