Opel Adam 1.4 100Ps
Adam’s apple
Τα τελευταία χρόνια, τόσο το MINI όσο και το Fiat 500, δημιούργησαν μία δική τους κατηγορία. Και αν νομίζετε ότι αποτέλεσαν απλά αναβιώσεις των προγόνων από τα 70’s χάσατε εν μέρει την ουσία. Το πιο σημαντικό στοιχείο αυτών των αυτοκινήτων ήταν η δυνατότητα που έδωσαν στον υποψήφιο αγοραστή να τα διαμορφώσει με τέτοιο τρόπο που να ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του. Δηλαδή να το γεμίσει αυτοκόλλητα, να έχει καρό οροφή και δίχρωμες χρωματικές επενδύσεις στο εσωτερικό του ή οτιδήποτε άλλο ώστε να ακολουθεί το στυλ του ιδιοκτήτη του.
Η Opel αναμφίβολα είναι μια σύγχρονη εταιρία, με πολύ δυνατό τμήμα marketing. Η γερμανική εταιρία, βλέποντας την τεράστια επιτυχία που γνωρίζει το Cooper και το 500αράκι, αποφάσισε ότι η πίτα των πωλήσεων είναι πλέον πολύ μεγάλη για να απέχει από το premium A-segment.
Πλασμένο με στυλ
Χρησιμοποιώντας το όνομα του ιδρυτή της, η Opel αποσκοπεί να τονίσει την σημασία του νέου μοντέλου αποκτώντας ταυτόχρονα το ανάλογο κύρος. Το έκανε και η Ferrari με την Enzo, οπότε γιατί να μην πιάσει και εδώ? Χωρίς να καταφεύγει σε σχεδιαστικές υπερβολές για να ξεχωρίσει και χωρίς να “αναμασάει” σχέδια από το παρελθόν, το Adam χαράζει την δική του εποχή αφού δημιουργήθηκε από λευκό χαρτί.
Μαζεμένο σε διαστάσεις, με μυώδεις καμπύλες και ενθουσιώδη σχεδιαστικά τεχνάσματα, μεταφέρει τη σύγχρονη κουλτούρα των μοντέλων της Opel σε ένα εντυπωσιακό οπτικό σύνολο. Αναμφίβολο highlight η οροφή, αφού φαίνεται να “αιωρείται” πάνω από το αμάξωμα λόγω της σχεδιαστικής ευρηματικότητας που σχεδόν εξαφανίζει το κάτω μέρος της πίσω κολώνας, δίνοντας προέκταση στο κρύσταλλο του πίσω παραθύρου, που σχεδόν ενσωματώνεται με αυτό του πορτμπαγκάζ. Στο μπροστινό μέρος το μεγάλο χαμόγελο σχηματίζει την κεντρική εισαγωγή αέρα και διαχωρίζεται από την μάσκα-λεπίδα με το “πληθωρικό” έμβλημα της Opel. Οι προβολείς, τα φώτα ημέρας και τα πίσω φώτα διατίθενται με τεχνολογία LED για πρώτη φορά σε αυτή τη κατηγορία. Ο δυναμισμός που αποπνέει το Adam ενισχύεται από την λεπίδα της πόρτας, κάτι που είδαμε για πρώτη φορά στο Insignia. Οι 17άρες ζάντες, που ήταν εξοπλισμένο το Adam της δοκιμής (έκδοση Slam), δείχνουν -και είναι- υπερβολικές για τα 3.698cm του μικρού Opel όμως δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα και ενισχύουν την μυώδη εμφάνιση. Σκεφτείτε το σαν bodybuilder σε συσκευασία δώρου!
Η σχεδιαστική ευρηματικότητα του εξωτερικού περνάει και στο εσωτερικό, αφού το προχωρημένο στυλ και η πολύ καλή ποιότητα δημιουργούν θετικές εντυπώσεις. Η συναρμολόγηση των τμημάτων του ταμπλό και η συναρμογή με τα υπόλοιπα θυμίζουν αυτοκίνητο αρκετά πιο ακριβό και ανώτερης κατηγορίας. Ειδικότερα, το μαλακό πλαστικό που χρησιμοποιείται στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι αντίστοιχο με αυτό του Insignia! Πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι η απουσία της υπερβολικά φορτωμένης κεντρικής κονσόλας με τα άπειρα κουμπιά, που υιοθετούν τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Αντί των 863 buttons, το Adam διαθέτει το νέο, προηγμένο, σύστημα πολυμέσων της Opel, IntelliLink, με οθόνη αφής επτά ιντσών, το οποίο ενσωματώνει το smartphone του ιδιοκτήτη (μέσω Bluetooth ή USB) στο αυτοκίνητο με λειτουργικό Android ή Apple iOS και επιτρέπει παράλληλη χρήση εφαρμογών internet, αλλά και πλοήγησης GPS (προαιρετικά).
Ο πίνακας οργάνων είναι χάρμα οφθαλμών και πληροφοριών με τα χωνευτά, στρογγυλά και χρωμιωμένα όργανα που πλαισιώνονται από μια ψηφιακή οθόνη που παρέχει πληροφορίες για το trip-computer.
Οι επιβάτες στα μπροστινά καθίσματα απολαμβάνουν τους χώρους και τις ανέσεις ενός μικρού Astra, κάτι το οποίο δεν ισχύει όμως για τους πίσω. Αυτοί, αν θέλουν να έχουν μερικά εκατοστά “αέρα” σε γόνατα και κεφάλι, καλό θα είναι να μην ξεπερνούν το 1,75m. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό είναι αναμενόμενο σε ένα αυτοκίνητο με μεταξόνιο μόλις 2.311 mm. Τουλάχιστον μπορούν να απολαμβάνουν τον funky ουρανό… Στο ίδιο μήκος κύματος και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος είναι αναμενόμενα μικρός (170 lt), όμως το σωστό σχήμα του τον καθιστά πλήρως εκμεταλλεύσιμο.
Ευχάριστη έκπληξη
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή για την κατηγορία και το μόνο που ξενίζει λίγο είναι το τιμόνι με την υπερβολικά μεγάλη διάμετρο, για το μέγεθος και τον χαρακτήρα του Adam. Οδηγώντας το μικρό Opel αποκομίζεις μια αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, αφού η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική για την κατηγορία. Το Adam είναι σίγουρο, ασφαλές και στιβαρό, δίχως να υιοθετεί τις απότομες και ξερές αντιδράσεις που μας έχει συνηθίσει ο ανταγωνισμός σε αυτή τη κατηγορία. Σε αστικό περιβάλλον οι 17άρηδες τροχοί της έκδοσης Slam (με 45άρι προφίλ) περνούν μπόλικες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, όμως ποτέ δεν θα κουράσουν.
Η εικόνα δεν αλλάζει ακόμη και όταν βρεθείς στο εθνικό ή επαρχιακό δίκτυο. Τα επιπλέον εκατοστά πλάτους, σε συνδυασμό με το άκαμπτο αμάξωμα, την σφιχτή ανάρτηση και τα ελαστικά 215/45, προσφέρουν ευχάριστες οδηγικές στιγμές και σου επιτρέπουν να επιτεθείς στις στροφές δίχως να σκέφτεσαι ότι οδηγάς ένα αυτοκίνητο “τσέπης”. Σε αυτό βοηθάει φυσικά και το standard ESP, το οποίο καραδοκεί για να επαναφέρει την τάση της ουράς για ανεξαρτητοποίηση. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι λίγο παραπάνω ελαφρύ απ’οσο θα θέλαμε και στερείται πληροφόρησης, αυτά είναι όμως στοιχεία που θα λείψουν από ελάχιστους που αγοράζουν αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,4lt (περιμένοντας να αντικατασταθεί σύντομα από πιο μικρά υπερτροφοδοτούμενα σύνολα) δεν έχει κανένα τεχνολογικό επίτευγμα. Τα 101Ps που αποδίδει κινούν απλά με αξιοπρέπεια τα 1.135kg του Adam, κάτι στο οποίο δεν βοηθάει η χαμηλή ροπή των 13,2kgm. Ο κινητήρας χαμηλά δείχνει λίγο απρόθυμος και πρέπει να περάσει τις 3.000rpm για να έχει επαρκές τράβηγμα. Οι επιδόσεις του Adam είναι ικανοποιητικές για ένα αυτοκίνητο πόλης (0-100km/h σε 11,87s και 400άρι σε 18,16s), όμως σε καμία περίπτωση δεν εντυπωσιάζουν. Το 5άρι κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο, όμως μια επιπλέον σχέση θα βοηθούσε ακόμα περισσότερο, τόσο τις επιδόσεις, όσο και την κατανάλωση. Αν κάποιος κυνηγήσει τις επιδόσεις, θα βλέπει τιμές γύρω στα 8lt/100km σκαρφαλώνοντας αρκετά ψηλά από τον ονομαστικό μέσο κύκλο που φτάνει τα 5,1lt. Με τη βοήθεια του συστήματος Start-Stop οι εκπομπές ρύπων διατηρούνται κάτω από τα 120g/km, τιμή που συνεπάγεται τέλη κυκλοφορίας μόλις 107€.
Λεπτή κόκκινη γραμμή
Όλα αυτά έχουν φυσικά ένα αντίτιμο, την τσιμπημένη τιμή. Το Adam 1.4 ξεκινάει από τα €13.900, όμως το δικό μας μπάνικο και σπορ Slam είχε €14.800. Ωστόσο ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας κλιματισμό, 6 αερόσακους, ESP, σύστημα πολυμέσων IntelliLink, trip computer, cruise control, Star-/Stop, City mode ενώ προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με τη νέα γενιά Park Assist, το σύστημα προειδοποίησης για τυφλές γωνίες Side Blind Sport Alert, αλλά και το εξαιρετικό σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix2.
Χωρίς αμφιβολία, τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του Adam είναι η φρέσκια και δυναμική εμφάνιση, η εξαιρετική ποιότητα και οι εκπληκτικές δυνατότητες εξατομίκευσης. Με 1.000.000 πιθανούς συνδυασμούς για να το φέρεις ακριβώς στα μέτρα σου, το Adam μιλάει κατευθείαν στην καρδιά του lifestyle.
1.000.000 επιλογές
Ο αριθμός δεν πρόκειται για marketing-ίστικο τρικ, αλλά αποτελεί τον πραγματικό αριθμό των διαφορετικών συνδυασμών του Adam!
Τρεις εκδόσεις εξοπλισμού και εμφάνισης (Jam, Slam, Glam), 12 αποχρώσεις αμαξώματος, 3 χρώματα για την οροφή, 4 αποχρώσεις εσωτερικού, 15 σχέδια καθισμάτων, 19 σετ διακοσμητικών ενθέτων, 6 επενδύσεις οροφής με 3 τυπωμένα σχήματα και 1 με φωτισμό (LED) έναστρου ουρανού, 8 φωτισμοί για την καμπίνα, 31 σχέδια ζαντών και 12 διαφορετικά σχέδια για το… κλειδί είναι μόνο η αρχή. Στη συνέχεια κάθε ιδιοκτήτης μπορεί να κάνει το Adam του ακόμα πιο προσωπικό. Οι επιλογές αυτές μπορεί να είναι τα αυτοκόλλητα στα πλάγια, στην οροφή ή στο καπό, τα καπάκια των καθρεφτών, ακόμα και η απόχρωση της μπροστινής μάσκας.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η νέα εξελιγμένη έκδοση του Vitara είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα προς πώληση με τιμή που ξεκινάει από τα €24.000.