Opel Adam Rocks 1.0 Turbo Ecotec 115Ps
AdamOverloaded…
Το Adam Rocks είναι ένας «κράχτης», με επίδραση και υπόσταση αντιστρόφως ανάλογη του μεγέθους του. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην κάνει τα κεφάλια να γυρίσουν, δεν υπάρχει περίπτωση να μην κεντρίσει το ενδιαφέρον, να μην εξεταστεί ενδελεχώς, να μη σχολιαστεί. Πρησμένο λες και είναι έτοιμο να εκραγεί, ξεχειλίζει από χαρακτήρα χάρη στα αυξημένα μετατρόχια (1.472mm μπροστά και 1.464mm πίσω), τους θηριώδεις 7,5Jx18in τροχούς και τα τονισμένα διακοσμητικά-προστατευτικά πλαστικά περιφερειακά του περίτεχνα σμιλεμένου αμαξώματος. Λες και δεν έφταναν όλα τα παραπάνω, η ηλεκτρικά συρόμενη υφασμάτινη οροφή SwingTop ανοίγει μέσα σε 5sec σε ταχύτητες έως 140km/h, διευρύνοντας περαιτέρω τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του Adam Rocks...
Α MiniCrossover…
Οι σχεδιαστές της Opel πήραν την ουσία της έννοιας crossover και της πρόσθεσαν στιλ και κομψότητα. Το Adam Rocks καταφέρνει ταυτόχρονα να δείχνει τόσο εκδρομικό και «φευγάτο» όσο premium και κυριλέ. Χάρη στα διάφορα πακέτα εξατομίκευσης το Adam Rocks διαμορφώνει εμφάνιση και χαρακτήρα κατά βούληση. Το φωτεινό, εργονομικά προσεγμένο, ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό, κάνει την καθημερινή συμβίωση μια ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία. Η συνολική αίσθηση, με το χαμηλό επίπεδο θορύβου και κύλισης, παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, την ίδια στιγμή που η στιβαρότητα του εμπνέει ασφάλεια. Το ολοκληρωμένο σύστημα πολυμέσων IntelliLink προσφέρει μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής 7in συνδεσιμότητα smartphone (Android & iOS), καθώς και πρόσβαση σε μουσική, φωτογραφίες, video και πλοήγηση. Όσον αφορά τον εξοπλισμό, ένα είναι σίγουρο: θα βρεις πολλά περισσότερα από αυτά που περίμενες (σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρονικό κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενη Canvas Top οροφή, cruise control με περιοριστή ταχύτητας), ενώ στον προαιρετικό, μεταξύ άλλων, προσφέρονται η νέα γενιά Park Assist, το σύστημα προειδοποίησης για τυφλές γωνίες Side Blind Spot Alert, το ενσωματωμένο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix2, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι. Το μεταξόνιο των 2.311mm δεν αφήνει περιθώρια παράλογων απαιτήσεων σε χώρους επιβατών-αποσκευών, παρ' όλα αυτά, οι εμπρός δεν έχουν κανέναν λόγο να παραπονεθούν, οι πίσω θα αισθανθούν κάπως πληκτικά μόνο αν είναι πάνω από 1,75m, ενώ τα 170lt αποσκευών θα καλύψουν οριακά ένα ζευγάρι σε μια ενδεχόμενη απόδραση. Καλά και ωραία όλα τα παραπάνω, η ουσία του Adam Rocks, όμως, βρίσκεται ακριβώς παρακάτω...
1.0 SIDITURBO & M1X…
Ταυτόχρονα με το Adam Rocks, λανσάρονται ο ολοκαίνουριος τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού της Opel (που είδαμε τον προηγούμενο μήνα και στο νέο Corsa), καθώς και το νέο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με κωδική ονομασία Μ1Χ. Ο 1.0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo είναι ο πρώτος μιας νέας οικογένειας κινητήρων χαμηλού κυβισμού (999cc) της Opel, εστιασμένων στην υψηλή απόδοση, την οικονομία καυσίμου, τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Αποδίδει την ίδια μέγιστη ισχύ (115Ps) αλλά 30% περισσότερη ροπή (17kgm), με 20% καλύτερη οικονομία καυσίμου, συγκριτικά με τον σημερινό ατμοσφαιρικό 1.6lt της Opel. Ταυτόχρονα, εκπέμπει 119gr/km CO2, ενώ η GM ισχυρίζεται ότι ο 1.0 SIDI Turbo είναι 25% (-3dBA) πιο ήσυχος από τον τρικύλινδρο EcoBoost του Ford Fiesta. Ποια είναι, όμως, τα «μυστικά» των μηχανικών της Opel γύρω από τον 1.0 SIDI Turbo?
Ξεκινώντας από τον αλουμινένιο κορμό (που ζυγίζει μόλις 15,5kg) του τρικύλινδρου συνόλου, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αντοχή, τη ραφιναρισμένη και αθόρυβη λειτουργία, καθώς και στην εξοικονόμηση βάρους. Με εμβολοχιτώνια τοποθετημένα κατά τη διάρκεια χύτευσης του μπλοκ, σφυρήλατο ατσάλινο στρόφαλο με έξι αντίβαρα και ενισχυμένα μέταλλα, μπιέλες από κράμα μετάλλων (Powder Metal) και μπεκ ψεκασμού λαδιού στα αλουμινένια πιστόνια, ο 1.0 SIDI Turbo ζυγίζει στο σύνολό του 10% λιγότερο από τον αντίστοιχο ατμοσφαιρικό, ίδιας ιπποδύναμης, 1.6lt της Opel. Ένα single scroll turbo της Mitsubishi, σηκώνει max πίεση 1,5bar, γυρίζει έως και 250.000rpm, ενώ παράγει το 90% της μέγιστης ροπής από τις 1.500rpm. Η ενιαία με την αλουμινένια κυλινδροκεφαλή, υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής εξασφαλίζει χαμηλότερη θερμοκρασία καυσαερίων, άρα και χαμηλότερους ρύπους, επιτρέπει την κατάργηση της φλάντζας στους αυλούς εξαγωγής και μειώνει τη θερμοκρασία γύρω από το turbo. Έτσι, είναι δυνατή η χρήση ενός Inconel turbine wheel και ενός austenitic steel (κράμα ανοξείδωτου μετάλλου, ιδιαίτερα ανθεκτικού στην οξείδωση σε θερμοκρασίες έως 1.020 οC) turbine housing. Ο εισερχόμενος αέρας κατευθύνεται μέσω ειδικά σχεδιασμένων αυλών εισαγωγής που προκαλούν στροβιλισμό στο θάλαμο καύσης, επιταχύνοντας έτσι τη διαδικασία της καύσης, πετυχαίνοντας μικρότερης διάρκειας και ομαλότερη καύση, ενώ ταυτόχρονα περιορίζεται σημαντικά το φαινόμενο της αυτανάφλεξης.
Οι 2ΕΕΚ είναι κούφιοι για εξοικονόμηση βάρους και ανοιγοκλείνουν μέσω υδραυλικών ωστηρίων χαμηλής τριβής τις 12 βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού, μέσω μιας καδένας με αυτόματο υδραυλικό εντατήρα. Η χρήση ελαστομεταλλικών αποσβεστήρων ανάμεσα στην μπεκιέρα και την κυλινδροκεφαλή, καθώς και carbon-filled teflon ροδελών μεταξύ των μπεκ και του θαλάμου καύσης, συνεισφέρουν στη μείωση των μηχανικά παραγόμενων θορύβων. Τα μπεκ έξι οπών βρίσκονται τοποθετημένα στην κορυφή και στο κέντρο κάθε θαλάμου καύσης, λειτουργούν με μέγιστη πίεση 200bar και σε συνδυασμό με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, εξασφαλίζουν ιδανικές συνθήκες καύσης. Τοποθετημένος μέσα στο κάρτερ, ένας αντικραδασμικός άξονας κινούμενος μέσω αλυσίδας με αντίθετη φορά από το στροφαλοφόρο άξονα εξισορροπεί τους κραδασμούς, βελτιστοποιώντας τη λειτουργία του κινητήρα. Ο χαρισματικός τρικύλινδρος συνδυάζεται με το νέο μηχανικό, εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων Μ1Χ, που με compact διαστάσεις και βάρος 37kg, είναι 30% ελαφρύτερο έναντι αυτού που αντικαθιστά, ενώ μπορεί να διαχειριστεί έως 22,4kgm ροπής. Η χρήση ασύμμετρων δοντιών στα γρανάζια, τα συγχρονιζέ τριπλού κώνου στην 1η και 2η σχέση και διπλού κώνου στην 3η και 4η , τα επιμέρους εξαρτήματα χαμηλής τριβής, η προσεκτικά μελετημένη κλιμάκωση και η μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης είναι μερικά επιπλέον χαρακτηριστικά του.
RocktheVBOXIII…
OΚ, εκ των προτέρων ξέρεις ότι το Adam Rocks δεν πρόκειται να τρελάνει τα χρονόμετρα. Ακόμη και έτσι όμως, σου προκαλεί μια περιέργεια, καθώς αποδεικνύεται σπιρτόζικο για τα κυβικά του, την ίδια ακριβώς στιγμή που ο μικρός τρικύλινδρος είναι στην πράξη… αποκαλυπτικός! Ελαστικός, με πλούσιο και δυνατό τράβηγμα ήδη από τις χαμηλομεσαίες, στροφάρει ευχάριστα δίχως να λαχανιάζει ψηλά. Η Opel ανακοινώνει για το Adam Rocks (με τους τροχούς 17in) 0-100km/h σε 9,9sec, τη στιγμή που εμείς με τους 18άρηδες και τα 225/35 ελαστικά, πετύχαμε ένα αξιοπρεπές 0-100km/h σε 10,48sec και 400άρι σε 17,46sec. Οι αλλαγές στην ανάρτηση του Adam Rocks (διαφορετικά αμορτισέρ, ελατήρια και γεωμετρία στον πίσω άξονα), μαζί με τις επεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης, συνιστούν ένα ευχάριστο σύνολο με λογικές κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, φιλικές αντιδράσεις και ικανοποιητική για το χαρακτήρα του αίσθηση και πληροφόρηση. Σε συνθήκες μικτής χρήσης (πόλη, ανοιχτό δρόμο, σβέλτη οδήγηση), στα 300+km που κάναμε με το Adam Rocks, το trip computer κατέγραψε μέση κατανάλωση 7,3lt/100km, τιμή ελαφρά τσιμπημένη με τα σημερινά δεδομένα. Προσωπικά, έμεινα εντυπωσιασμένος από τον πραγματικά χαρισματικό σε ποιότητα λειτουργίας και επιδόσεις 1.0 SIDI Turbo και είμαι έτοιμος να κάνω τα στραβά μάτια στις απαιτήσεις του σε καύσιμο. Εξάλλου, αν καταφέρεις να μην παρασυρθείς από το μπρίο του λιλιπούτειου υπερτροφοδοτούμενου «χιλιάρη», είμαι σίγουρος πως μπορείς εύκολα να δεις και κάτω από τα 7lt/100km. Επιπλέον, μην ξεχνάτε, ότι το Adam Rocks είναι ένα 1000άρι με... 18άρια ζαντολάστιχα, full εξοπλισμένο και με τούμπανο εμφάνιση! Ε, μην τα θέλουμε και όλα δικά μας...
Τιμή Εκδοσης δοκιμής Opel Adam Rocks 1.0 Turbo Ecotec 115Ps: €17.200
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΦΡΕΝΑ
| |
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η
ΡΕΠΡΙΖ
3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,32 80-110 4,97
4η ΚΜ/Η SEC 80-110 6,56 100-140 10,95
5η ΚΜ/Η SEC 100-140 13,6
|
|
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μια Lancia Fulvia Coupe Rallye 1.3 S του 1970 κατέκτησε την πρώτη θέση στο 25ο Rallye Monte-Carlo Historique.