Opel Astra Coupe Bertone 2.0T 514Ps
H Gruppo Bertone είναι μία Ιταλική εταιρεία, που ξεκίνησε να ασχολείται με την ιδιόμορφη σχεδίαση πολύ πριν γίνει της «μόδας» στην αυτοκινητιστική σκηνή. Το Astra G είναι ένα από τα αυτοκίνητα που δέχθηκαν τον σχεδιαστικό καλλωπισμό του Ιταλικού οίκου. Οπότε είναι λογικό να προσπαθήσεις να κρατήσεις το lookτου Astra Bertone Coupe όσο το δυνατόν πιο εργοστασιακό γίνεται. Το θέμα είναι ότι κάτω από το καπό του, το συγκεκριμένο Astra κρύβει τέρατα! Κρύβει μερικές εκατοντάδες άλογα και τα νούμερά του το αποδεικνύουν.
Tuning Detailing
To Astra ήρθε στα χέρια του Λουκά με το kit της Irmscher, που περιλαμβάνει μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα με πιο επιθετικό look, side-skirts και μπροστινή μάσκα. Οι ζάντες Ultraleggera της OZ Racing, έκατσαν τέλεια με το υπόλοιπο αμάξωμα. Εξωτερικά δεν χρειάζεται τίποτα άλλο! Ποιος άλλωστε αμφισβητεί τους Ιταλούς στη σχεδίαση? Στην καμπίνα του αυτοκινήτου διακρίνεις αμέσως τα όργανα λειτουργίας του κινητήρα. Μπαρόμετρο της ΑPEXi και πυρόμετρο επίσης της ίδιας εταιρείας, καθώς είναι πολύ σημαντική η επίβλεψη της πίεσης και θερμοκρασίας του κινητήρα σε τέτοια setup. Το wideband της AEM είναι υπεύθυνο για την επιτήρηση της αναλογίας καυσίμου-αέρα. Τέλος, το boost controller Profec-B της GReddy, που αναλαμβάνει τη διαχείριση της πίεσης του turbo και διαθέτει hi/low επιλογές αναλόγως της διάθεσης και των αναγκών του οδηγού. Μέχρι εδώ όλα καλά, μικρές λεπτομέρειες, χωρίς υπερβολές. Κάτω από το καπό όμως κρύβονται όλα και ο Λουκάς κρύβει τέρατα κάτω από το καπό του.
Dr Jekyll And Mr Hyde
Το αυτοκίνητο με την πρώτη ματιά δείχνει εργοστασιακό! Επίσης, συμπεριφέρεται σαν εργοστασιακό! Για τον Λουκά το Astra είναι σχεδόν το καθημερινό του αυτοκίνητο. Όλα αυτά αλλάζουν μόλις βυθίσεις το πόδι σου στο γκάζι και η GTX3076R Gen1 με A/R εξαγωγής 0,82 της Garrett ξεκινήσει να σπουλάρει. Τα λάστιχα Toyo R888 παλεύουν για πρόσφυση και ο ήχος του external wastegate της TiAL 44mm σου προκαλεί τρόμο. Η εξάτμιση είναι χειροποίητη 76mm από τον Karagiannidis exhaust και το 44mm χταπόδι από τον Skrivanos exhaust. To μεγάλο front mount intercooler είναι από τη γκάμα της ΑPEXi. Το μοτέρ επίσης έχει αρκετή προίκα. Ζ20LET μοτέρ με 87mm πιστόνια Wossner μαζί με τις μπιέλες της ZRP, ενώ τα μέταλλα μπιελών και στροφάλου είναι τα γνήσια της Opel. To καπάκι είναι από το ατμοσφαιρικό δίλιτρο Astra G, με εργοστασιακά ελατήρια και εκκεντροφόρους. Τέλος, το μοτέρ δέθηκε και σφραγίστηκε με τις βίδες της ARP. Είπαμε έχει προίκα κάτω από το καπό του. Στην τροφοδοσία έχουμε μπεκ 870cc Siemens, ρυθμιστή πίεσης 4bar από GolfIV GTI (μην αρχίσετε τους φανατισμούς), ενώ διαθέτει 2 τρόμπες Bosch 044, μία εξωτερική στο χώρο του πορτ μπαγκάζ και μία εσωτερική. Για έξτρα δύναμη και ψύξη έχει τοποθετηθεί και το water methanol kit της AEM, με 2 μπεκ για έξτρα παροχή. Η εργοστασιακή μετάδοση δεν μπορούσε φυσικά να σταθεί επάξια στο υπάρχον setup και έτσι αντικαταστάθηκε από ένα 5τάχυτο κιβώτιο από το ατμοσφαιρικό μοντέλο με κωδικό G. Οι βάσεις είναι της Powerflex και ο δίσκος είναι εξάφτερος, χωρίς ελατήρια, της Ηelix Autosport. Μου έκανε εντύπωση η υποδειγματική λειτουργία μοτέρ και σασμάν στην οδήγηση στα στενά και στην πόλη της Πάτρας, όπου το Astra σου έδινε την εντύπωση ότι είναι εργοστασιακό με πιο φασαριόζικη εξάτμιση. Φυσικά και ο Λουκάς έχει επιμεληθεί και το στήσιμο του αυτοκινήτου του! Η ανάρτηση είναι της Bilstein και συνδυάζεται με ελατήρια χαμηλώματος της H&R. Με τέτοια περίσσεια δύναμη, η βελτίωση των φρένων ήταν αναγκαστική, έτσι τα μπροστινά εργοστασιακά φρένα αντικαταστάθηκαν με τετραπίστονες δαγκάνες της Porsche, με αεριζόμενους δίσκους 330mm, για να αποδίδουν καλύτερα, όταν η κατάσταση το απαιτεί. Διόλου μικρή λίστα. Όλα τα παραπάνω ανέλαβε να τοποθετήσει στο αυτοκίνητο του Λουκά ο φίλος και μηχανικός του, Βασίλης Μπραούνος. Το αποτέλεσμα από τις δουλειές του Βασίλη και του συνεργείου του είναι πέρα για πέρα ικανοποιητικό. Κυριολεκτικά το αυτοκίνητο στο χώρο του μοτέρ του είναι σε κατάσταση βιτρίνας. Επιπλέον, η ανταπόκριση του Βασίλη στις αναποδιές, που αντιμετωπίσαμε στις μετρήσεις, ήταν επίσης εκπληκτική. Το παραπάνω project ανέλαβε να προγραμματίσει ο Σπύρος Ρηγόπουλος. Μετά από τον προγραμματισμό το αυτοκίνητο απέδωσε 514,5Ps και 62,6kgm ροπής στις 5,250rpm. Είναι άξιο λόγου η λειτουργία που έχει αυτό το αυτοκίνητο, δεδομένου της μεγάλης λίστα των βελτιώσεων και της τροφοδοσίας. Η δουλειά του Σπύρου στο αυτοκίνητο είναι καταλυτική!
Στα κοντροστέκια
Στα κοντροστέκια της Πάτρας πήγαμε το Astra να δούμε τι κάνει στο δρόμο. Είχα πάρει μικρά δείγματα από τις βόλτες στην πόλη, αλλά δεν το είχα δει σε φουλ πίεση. Το σασμάν του ατμοσφαιρικού -κατά τις μετρήσεις- χαντάκωσε το αυτοκίνητο. Με 2α στο σασμάν, το Astra κάνει για πέταμα τα λάστιχα και τερματίζει την ταχύτητα ακαριαία, ενώ όσο μακρύ και αν είναι το σασμάν, το αμάξι είναι δυνατό και σπινάρει τη 2α παντού! Η καλύτερη μέτρηση 60-160km/h ήταν 9,29sec και αυτό γιατί μεσολαβούσε η αλλαγή από 2α σε 3η, που με το σπινάρισμα έδειχνε αδύνατο όσες φορές και αν προσπαθήσαμε. Σε κάποια από αυτές τις προσπάθειες, το συχρονιζέ της 3ης παρέδωσε (να τονίσουμε εδώ ότι το επόμενο πρωί το αμάξι είχε καινούργιο συχρονιζέ, όπως είπαμε ο Βασίλης Μπραούνος δεν αστειεύεται). Με 3η πλέον και για τη μέτρηση 100-200km/h, το Astra δείχνει τα δόντια του και κάνει μόλις 6,51sec, οι τυχόν αριθμολάγνοι καταλαβαίνουν από αυτόν το χρόνο ότι το αμάξι είναι δυνατό, πολύ δυνατό και με τα 1.200kg περίπου κιλά, που ζυγίζει χωρίς οδηγό, είναι δύσκολος αντίπαλος. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μέτρηση 80-110km/h, με 3η από χαμηλά, που χρειάστηκε μόνο 2,37sec και από εκεί κατάλαβα την ελαστικότητα του κινητήρα και την ομαλή και εργοστασιακή λειτουργία του, που του επιτρέπει να τραβάει από χαμηλά. Δυστυχώς, η μέτρηση από στάση ήταν αδύνατη εκείνο το βράδυ, σίγουρα όμως θα ξανακατέβουμε να δούμε το θηρίο του, καθώς σύντομα αλλάζει setup και είμαι σίγουρος ότι -με τους ανθρώπους που συνεργάζεται- θα είναι το ίδιο εκπληκτικό.
Προσοχή, δαγκώνει.
Μπορεί εξωτερικά να δείχνει όμορφο, ήρεμο και δεν σε προδιαθέτει για τίποτα. Αν όμως το προκαλέσεις, δεν σου δίνω και πολλές ελπίδες, αν δεν έχεις προετοιμαστεί καλά. Ο Λουκάς, σε συνδυασμό με μηχανικό και προγραμματιστή, θα φροντίσουν να αντιμετωπίσουν οτιδήποτε βρεθεί δίπλα τους, καθώς διαθέτουν και την όρεξη και τη γνώση να φέρουν τα πράγματα εις πέρας. Οπότε μάγκες, αν σκέφτεστε να δοκιμάσετε να πατήσετε εναντίον του, φροντίστε να έχετε αρκετά άλογα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός : 2,045cc
Διαδρομή : 87x86
Συμπίεση : 8.8:1
Garrett GTX3076R Gen 1 0,82A/R
Wossner 87mm πιστόνια
Zrp μπιέλες
Siemens 870cc μπεκ
ΤiAL 44mm external wastegate
APEXi Μπαρόμετρο και πυρόμετρο
ΑΕΜ Wideband
Greddy Profec-B boost controller
Skrivanos exhaust χταπόδι 44mm
Karagiannidis Exhaust 76mm χειροποίητη εξάτμιση
ΑPEXi intercooler
Bosch 044 εξωτερική αντλία
ΑΕΜ water methanol kit
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
5τάχυτο κιβώτιο από ατμοσφαιρικό μοντέλο
Powerflex βάσεις σασμάν
Αντιστρεπτική πίσω μπάρα
Helix Autosport εξάφτερος δίσκος
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Bilstein coils
H/R Springs κίτρινα
Porsche 4πίστονα φρένα με 330mm αεριζόμενους δίσκους
ΤΡΟΧΟΙ
Oz Ultraleggera 17 inch
Tuned By
-
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,04
80-110 2,37
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 6,72
60-160 9,29
60-200 12,3
100-200 6,51
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νέο όνομα, νέα εστίαση: Η έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο επιστρέφει μετά από τέσσερα χρόνια με επίκεντρο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την κίνηση με υδρογ...