Opel Astra H 2.0Turbo 550Ps
Ωραίο πράγμα η βελτίωση. Είναι κάτι που δεν σταματάει πότε, γιατί όσα άλογα κι αν έχεις, πάντα θα θέλεις κάτι παραπάνω και όσο δυναμώνεις τον κινητήρα τόσο επεμβαίνεις και σε άλλους τομείς του αυτοκινήτου, όπως τα φρένα, η ανάρτηση και η μετάδοση. Φτάνει βέβαια κάποια στιγμή που λες: οκ, φτάνει. Δεν θα το δυναμώσω άλλο. Εδώ είναι που ακούγονται γέλια στο βάθος, γιατί ξέρεις ήδη ότι αυτή την υπόσχεση θα την κρατήσεις μέχρι να πας στο μηχανικό σου και να σου ξεφουρνίσει ότι έχει έτοιμο νέο setup για εσένα να το βάλεις επάνω και να πυροβολείς.
Ποτέ, κανένας!
Ο Αντώνης αγόρασε πριν μερικά χρόνια ένα καινούργιο Opel Astra H 1.6 Turbo με τα 180Ps και κάπου εκεί γνώρισε τον Πάνο Πετρόπουλο και τη συνέχεια μπορείτε να την φανταστείτε, έτσι? Ξεκίνησε ως ένα απλό πρώτο στάδιο με παράλληλη αλλαγή στο σαλόνι, που δανείστηκε τα μπροστινά καθίσματα από το OPC, μετά έγινε σφυρήλατο με εκκεντροφόρους, μεγαλύτερα φρένα και, να, και ένα μεγαλύτερο turbo! Καλώς το! Ακολούθησε στη συνέχεια σαλόνι φουλ δερμάτινο από το Astra OPC Nurburgring και κάπου εκεί αποφάσισε να του βάλει ένα τελείως μαμά δίλιτρο μοτέρ από το OPC για να ηρεμήσει. Μπαίνει λοιπόν όλο χαρά στο συνεργείο, βρίσκει τον Πάνο, του λέει ότι θέλει να το κάνει μαμά και ο Πάνος του απαντάει, «κοίτα, έχω αυτό το δίλιτρο μοτέρ, το οποίο είναι σφυρήλατο έτοιμο κι αν βάλουμε και ένα big turbo, το αμάξι θα σκοτώνει». Ε, ο Αντώνης δεν ήθελε και πολύ για να ενδώσει, οπότε το αποτέλεσμα το βλέπετε σε αυτές τις σελίδες.
Εδώ μωρέ, στα γνωστά!
Η γνωριμία μου με το Astra του Αντώνη έγινε στις εγκαταστάσεις της Petropoulos Werks. Το σκηνικό πλέον γνωστό, πάω εκεί, μου δίνει τα κλειδιά και τον ιδιοκτήτη παρέα, μπαίνω στη θέση του οδηγού και ξεκινάμε για να συναντήσουμε το φωτογράφο μας. Η γνωστή οδηγία του Πάνου ήταν, φυσικά, να μην το λυπηθώ καθόλου στις μετρήσεις! Είναι πολύ σημαντικό για ένα βελτιωτή να έχει τόση εμπιστοσύνη στο μοτέρ που έχει φτιάξει, που να λέει σε ένα συντάκτη του Power Automotive Magazine, μην το λυπηθείς καθόλου! Σε πρώτη φάση άρχισα να εξοικειώνομαι με το συμπλέκτη, το βαρύ τιμόνι και γενικά με όλο το σύνολο, πράγμα όχι και ιδιαίτερα δύσκολο μέσα στην κίνηση της πόλης. Οδηγούσα σε χαλαρούς ρυθμούς και το Astra υπάκουγε υποδειγματικά. Η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση KW Variant 3 παρέχει αξιοσημείωτη άνεση, ενώ τα άκρως εντυπωσιακά -σε εμφάνιση- φρένα, που προέρχονται από Panamera (!), ήταν εξίσου εντυπωσιακά και σε απόδοση. Ξέροντας ότι τα Astra έχουν μια ευαισθησία με τις μεταδόσεις, είχα λίγο άγχος, αλλά ο Πάνος με διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, το κιβώτιο είναι σχεδόν καινούριο, με το custom βολάν αλουμινίου και το custom μπλοκέ διαφορικό να μην μασάνε… Οπότε τέρμα γκάζι και σχεδόν καρφωτές αλλαγές, χωρίς να ακουστεί το παραμικρό. Ακόμα και στη μηχανική πίεση, το Astra αρπάζει γρήγορα χιλιόμετρα και επιταχύνει σταθερά και διαολεμένα. Το πόσο γρήγορα θα το δείτε παρακάτω, αφού καλό θα είναι πρώτα να δούμε τι έχει κάνει ο Πετρόπουλος στον κινητήρα και στη μετάδοση.
Όχι κόντρες!
Ο Αντώνης καταρχάς δεν κάνει κόντρες, ούτε του αρέσει να έχει ένα αμάξι για μόστρα, το χρησιμοποιεί όσο πιο συχνά του επιτρέπει ο χρόνος του. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το μοτέρ δεν θα έπρεπε να αντέχει το ξύλο και φυσικά η μετάδοση να τραβάει τα ζόρια και να την βγάζει λάδι. Ή μάλλον να μην βγάζει καθόλου λάδι από πουθενά! Όλος ο κινητήρας έχει κατασκευαστεί και ενισχυθεί από την Petropoulos Werks, χρησιμοποιεί σφυρήλατα πιστόνια Wossner με μπιέλες PEC Automotive και βίδες ARP παντού, εκκεντροφόρους custom της Petropoulos Werks, διπλά ελατήρια βαλβίδων, έχει γίνει ροϊκή εξέλιξη στην κυλινδροκεφαλή και παράλληλα έχουν τοποθετηθεί αρκετά περιφερειακά για να μην νοιώθει μοναξιά η Garrett GTX3076R Gen I. Το turbo αυτό μπορεί να φτάσει τα 640Ps σε φουλ πίεση και έχει λόγο A/R εισαγωγής 0,60 και εξαγωγής 0,82. Στο 1,7bar, που έχει ρυθμιστεί το Astra, απέδωσε στο δυναμόμετρο MAHA της Petropoulos Werks, 549Ps στις 7.155rpm και 53,8kgm ροπής στις 6.150rpm. Μιας και ο κινητήρας έχει κυβικά και παράγει μπόλικα καυσαέρια, το 44άρι external της TiAL ήταν πλέον απαραίτητο για να κρατάει σωστά την πίεση. Η πολλαπλή εισαγωγής αλλάχθηκε με μία κατασκευασμένη από την αυστριακή EDS Motorsport. Πρόκειται για μία από τις κορυφαίες λύσεις στους Ζ20LET, παρέχοντας σημαντικά βελτιωμένη απόκριση από το turbo, αύξηση της ροπής μέχρι και 10kgm στις μεσαίες rpm και μέχρι +50Ps σε big turbo στάδια! Η πολλαπλή εξαγωγής προέρχεται από την Klassen Motors, ενώ το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής των 76mm, παρέα με το downpipe, το έχει κατασκευάσει η NS Racing. Ο Πάνος τοποθέτησε τέσσερα μεγαλύτερα μπεκ, της Siemens Deka με παροχή 870cc/min, τα οποία αντλούν καύσιμο από μία αντλία βενζίνης της ΑΕΜ, με παροχή 340lt/hr. Η διαχείριση του κινητήρα είναι δουλειά της εργοστασιακής μονάδας ECU, αφού πέρασε από τα χέρια της Petropoulos Werks.
Ώρα για μετρήσεις, λοιπόν!
Με το βάρος του Astra άδειου να φτάνει στα 1.393kg και με εμένα και τον ιδιοκτήτη μέσα να ξεπερνάει τα 1.500kg, ξεκινήσαμε, αφού βράδιασε, να πάμε για μετρήσεις. Ο Πάνος μου είχε ξεκαθαρίσει ότι η μετάδοση δεν καταλαβαίνει Χριστό. Χρησιμοποιεί ενισχυμένο set συμπλέκτη της Sachs Performance, με custom αλουμινένιο βολάν και custom μπλοκέ διαφορικό. Ωραία πράγματα. Ένα δυνατό μοτέρ πρέπει να πηγαίνει μαζί με μια δυνατή μετάδοση. Η αλήθεια είναι ότι το Astra πέρασε δύσκολα στα -μάλλον βάρβαρα- χέρια μου. Το μόνο αρνητικό είναι ότι το traction control δεν απενεργοποιείται πλήρως και όταν πας να ξεκινήσεις τέρμα, επεμβαίνει και σου κόβει την πίεση από το turbo. Αυτό πάντως δεν με εμπόδισε στο να κάνω 8,01sec για το 100-200km/h και 7,25sec για το 60-160km/h. Από στάση, χρειάστηκα 2,84sec για τα 18 μέτρα, αφού το αυτοκίνητο σπίνιαρε αρκετά, κατόπιν ακολούθησαν τα 100km/h σε 6,5sec και το 400άρι σε 13,91sec με 191,76km/h έξοδο. Είναι γρήγορο κι ας μην το δείχνει!
Αξιόλογο!
Το Astra του Αντώνη είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο, αφού είναι πολύ γρήγορο, αλλά μπορεί να οδηγηθεί ακόμα και σε καθημερινή βάση, άσχετα αν ο Αντώνης το αφήνει στο γκαράζ του. Σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής, το οδηγούσα αποκλειστικά εγώ και τα πάντα λειτουργούσαν όπως έπρεπε. Ακόμα και σε χαλαρούς ρυθμούς ή ακόμα και μέσα σε μποτιλιάρισμα, το Astra των 550 αλόγων, έκανε αυτό που του έλεγες χωρίς δισταγμό. Επιπρόσθετα, το ξεκίνησα απανωτά 3 φορές για να βρω την καλύτερη δυνατή εκκίνηση και αυτό δεν έκανε κιχ! Είναι αυτό που λέμε ένα ολοκληρωμένο βελτιωμένο αυτοκίνητο, αφού έχει επεμβάσεις σε όλους τους τομείς. Τόσο σε όλα τα μηχανικά του μέρη όσο και στην εμφάνιση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm
Σχέση Συμπίεσης: 8,8:1
Garrett GTX3076R Gen I turbo
TiAL external wastegate 44mm
TiAL σκάστρα
Petropoulos Werks intercooler
EDS Motorsport πολλαπλή εισαγωγής
Petropoulos Werks κιτ εισαγωγής
Klassen Motors πολλαπλή εξαγωγής
NS Racing σύστημα εξαγωγής 76mm
ΑΕΜ αντλία καυσίμου 340lt/hr
Siemens Deka μπεκ καυσίμου 870cc/min
Petropoulos Werks εκκεντροφόροι
Petropoulos Werks ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
Wossner πιστόνια
PEC Automotive μπιέλες
ARP βίδες κεφαλής
ARP βίδες στροφάλου
Samco Sports κολάρα σιλικόνης
Petropoulos Werks ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance set συμπλέκτη
Μπλοκέ διαφορικό
Custom billet βολάν μονής μάζας
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
KW Variant 3 coilover kit
Πλήρες μπροστινό set από Porsche Panamera
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
OPC Nurburgring σαλόνι
Daemon πυρόμετρο
Daemon θερμοκρασία λαδιού
AEM a/f ratio
PBC Boost controller
ΤΡΟΧΟΙ
BBS 8,5Jx19in ζάντες
Continental Sport Contact 6 235/35 R19 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της Petropoulos Werks Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 549,0/7.155
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 53,8/6.150
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,93
0-80 4,97
0-100 6,50
0-120 7,69
0-140 9,46
0-160 11,18
0-180 12,81
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,84 @ 46,65
60 5,23 @ 85,22
100 6,76 @ 103,80
200 9,61 @ 141,77
400 13,91 @ 191,76
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
80-110 2,19 100-140 2,63
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC 60-120 3,76 60-160 7,25 60-200 10,57 100-200 8,01
Tuned by
Petropoulos Werks
Σωκράτους 5, Αγιος Δημήτριος
Τηλ. 210 98 48 456
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η δέκατη γενιά του ιδιαίτερα πετυχημένου μοντέλου της Honda δέχθηκε μια ήπια ανανέωση και εμείς βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι της entry level έκδοσής...