Opel Astra J OPC V6 4x4 900whp
The one and only
Αυτό το αυτοκίνητο πραγματικά αποτελεί το όνειρο του κάθε οπελάκια και όχι μόνο. Συνδυάζει την πανέμορφη σιλουέτα του τρίπορτου Astra J με τα μηχανικά μέρη και την πολυτέλεια του Insignia OPC με ένα τρόπο, τόσο τέλεια ταιριαστό, που μοιάζει σαν να βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Opel. Ποιος θα το έλεγε σε αυτόν τον αριθμό πλαισίου, όταν βγήκε από τη γραμμή παραγωγής ως ένα απλό κόκκινο Astra J 1,6, ότι θα ντυθεί με την πανοπλία του OPC, θα βαφτεί στο λευκότερο λευκό, που υπάρχει στα χρωματολόγια και μετά θα γίνει το δυνατότερο και ομορφότερο Opel Astra J του κόσμου! Ένα hot-hatch, που ξεπερνά κατά πολύ, τις δημιουργίες των εργοστασίων, όντας 2,8lt, V6, τετρακίνητο και βελτιωμένο, σε σημείο που να μην έχει ανταγωνισμό ούτε καν από την καινούρια extreme φουρνιά των 300+Ps, όπως το Focus RS, το Audi RS3 και η Mercedes A45 AMG, όσο βελτιωμένα και να είναι κι αυτό, γιατί αυτό το Astra φώναξε το «μποντιμπιλντερά» μπαμπά του, που του δάνεισε έναν μεγάλο V6 και μία τετρακίνηση Haldex πέμπτης γενιάς, την πιο σύγχρονη που υπάρχει και μάλιστα προερχόμενη από την «καλή» έκδοση του Insignia OPCμε τα δύο μπλοκέ διαφορικά μπρος-πίσω. Μάλιστα, όλα αυτά δεν είναι από κάποιο τροπέτο αγνώστου πατρός Insignia από παλιατζή, αλλά από ολοκαίνουριο Vauxhall Insignia OPC full extra, που ήρθε από την Αγγλία χωρίς πινακίδες γι’ αυτόν το λόγο. Μπορεί να είναι καλύτερο από τα σύγχρονα super hatches, αλλά, όπως βλέπετε, δεν κόστισε και λίγα. Από τα τρία, που προανέφερα, είναι πιο κοντά στο Audi.
The Swap
Η μετατροπή του απλού και ταπεινού Astra σε απόλυτο όπλο ήταν ένα εγχείρημα διόλου ευκαταφρόνητο και διόλου εύκολο για τον καθένα. Πιστεύω ότι ελάχιστες εταιρείες μπορούν να την κάνουν αυτήν τη δουλειά και εγώ γνωρίζω μόνο μια. Ας δούμε, λοιπόν, τα τι και τα πως αυτής της καταπληκτικής δουλειάς της Opel Δ. Πετρόπουλος. Όπως προαναφέραμε, η καρότσα του Astra απαλλάχθηκε από τα δικά της μηχανικά μέρη και αμέσως ξεκίνησε η προετοιμασία της για να μπορέσει να υποδεχτεί αυτά του Insignia OPC. Αρχικά αφαιρέθηκε το κομμάτι του πατώματος του πορτμπαγκάζ και στη θέση του πονταρίστηκε το αντίστοιχο πάτωμα από AstraJ, αλλά αυτό που φοράει το μοντέλο, το οποίο εξοπλίζεται με το σύστημα για τη μεταφορά ποδηλάτων στον πίσω προφυλακτήρα, που είναι επίπεδο και δεν έχει θέση για ρεζέρβα. Έχει, όμως, χώρο για τον πίσω άξονα του Insignia κομπλέ με τα ψαλίδια, το διαφορικό και τα άκρα. Εμπρός, το μηχανοστάσιο είναι επαρκές για το μοτέρ και το σασμάν του Insignia σε εγκάρσια θέση, μόνο που οι βάσεις τους δεν ταίριαζαν ούτε από το ένα, ούτε από το άλλο μοντέλο. Ταίριαζαν, όμως, αυτούσιες από ένα τρίτο μοντέλο της Opel, το οποίο ο Πάνος Πετρόπουλος δεν μου αποκάλυψε, αλλά απλώς μου είπε ότι είναι εργοστασιακές, χωρίς καμία απολύτως μετατροπή. Τα υπόλοιπα μηχανικά είναι όλα από το Insignia και, αφού μπήκαν όλα στις θέσεις τους και μονταρίστηκαν, ξαναβγήκαν για να αρχίσει η βελτίωσή τους και η τελική προετοιμασία της καρότσας, που ντύθηκε με το κοστούμι του AstraJOPCκαι μάλιστα με το extra «aeropack», που έχει πιο μεγάλα μαρσπιέ και μεγάλη αεροτομή και βάφτηκε στο κατάλευκο χρώμα, που προέρχεται από το χρωματολόγιο της Suzukiκαι είναι από τη δεύτερη γενιά της Hayabusa. Μάλιστα, ο Σάββας Πετρόπουλος μου είπε ότι δοκίμαζε διάφορα λευκά χρώματα και, όταν τα κοίταζε δίπλα σε μία Hayabusa, που έχουν στην εταιρεία, του έμοιαζαν κίτρινα. Πάντως το χρώμα είναι εκπληκτικό από κοντά, μεταλλικό λευκό, χωρίς να δείχνει σαν να είναι το αυτοκίνητο πασπαλισμένο με ζάχαρη, όπως πολλά λευκά με μέταλλο, ψυχρό, πραγματικά λευκό του χιονιού.
Η βελτίωση
Φυσικά μια τέτοια κατασκευή θα ήταν κρίμα να την αφήσεις στα εργοστασιακά specs, όχι γιατί θα μείωνες την αξία της σαν εγχείρημα, αλλά γιατί, όπως και να το κάνεις, είναι λίγο ταπεινό να έχεις 2,8lt μοτέρ με «μόλις» 325Ps, που είναι η εργοστασιακή απόδοση του Insignia OPC. Έτσι, λοιπόν, τα παλικάρια στην PetropoulosTuningέκαναν φύλλο και φτερό το ολοκαίνουριο V6 (πρέπει να είναι το πρώτο μοτέρ, που λύθηκε από την πρώτη μέρα, όντας άστρωτο) και ξεκίνησαν τη θωράκισή του γι’ αυτό που θα ακολουθούσε. Το μπλοκ ενισχύθηκε με έξι ατσάλινες μπιέλες της Arrow και σφυρήλατα έμβολα της CP, τα οποία μάλιστα διαθέτουν κεραμική επίστρωση και στις «φούστες» και στο επάνω μέρος και ο στρόφαλος πήγε στο ρεκτιφιέ ΟΤΕΜ, όπου γυαλίστηκε και ζυγίστηκε από την αρχή. Τα μέταλλα δεν χρειάστηκαν αλλαγή, γιατί -εκτός από καινούρια- είναι και θηρία και η Opel ισχυρίζεται ότι αντέχουν σε σκληρή χρήση για πάνω από 200.000km. Όλες οι βίδες του κορμού, αλλά και της κεφαλής αλλάχτηκαν με ARP και, μιας και πήγαμε στο καπάκι, και αυτό πήγε μια βόλτα από το ρεκτιφιέ ΟΤΕΜ για ροϊκή εξέλιξη και ύστερα φόρεσε custom εκκεντροφόρους της PetropoulosWerks και ελατήρια βαλβίδων και retainersτης Supertech. Αυτά -μαζί με ορισμένες λεπτομέρειες στα σημεία- και το μοτέρ ξανακλείστηκε και ετοιμάστηκε για τη μεγάλη έκπληξη, που ακούει στο όνομα PrecisionPT6870, η οποία έχει λόγο A/R στο μαντέμι 1.00 και είναι ικανή να παρέχει αέρα αρκετό για 1100Ps. Την τροφοδοσία της σε καυσαέρια και από τους έξι κυλίνδρους φροντίζουν δύο χειροποίητα χταπόδια της NSRacingμε συνδέσμους V-Bands, τα οποία καταλήγουν σε ένα ακόμα V-Band, που έχει και το πλακάκι της τουρμπίνας. Για την απόδραση του περισσεύματος (που να βρεθεί περίσσευμα στο κτήνος με A/R 1.0), φροντίζει ένα external wastegate, επίσης της Precision, με διάμετρο 66mm. Χειροποίητη είναι και η υπόλοιπη εξάτμιση του Astra, με διάμετρο 90mm, επίσης κατασκευής NS Racing. Από την άλλη μεριά, αλλαγμένα προς το παρόν είναι το intercooler με ένα μεγαλύτερο της Treadstone και μία σκάστρα της Tial, ενώ τις επόμενες εβδομάδες η Petropoulos Werks θα εξελίξει μία καινούρια μεγαλύτερη χειροποίητη πολλαπλή εισαγωγής. Για να φάει το θηρίο θέλει δύο τρόμπες βενζίνης Aeromotiveμέσα στο ρεζερβουάρ, παροχής 340lt/hέκαστη, που τροφοδοτούν έξι μπεκ της IDικανά για 2.000cc/min. Το μοτέρ ρυθμίστηκε από την Plex Tuning, από την οποία προέρχεται και το boost controller, PBC Pro, που φροντίζει να μην ξεφύγουν τα πράγματα. Φυσικά, οι τελικές ρυθμίσεις θα γίνουν με την καινούρια εισαγωγή μόλις το μοτέρ κάνει μερικά χιλιόμετρα ακόμη για να στρώσει και αυτός είναι και ο λόγος, που δεν κάναμε μετρήσεις. Πάντως, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Opel Δ. Πετρόπουλος και δεδομένης της μεγάλης παροχής της τουρμπίνας, το αυτοκίνητο θα αγγίξει τα 900 άλογα στους τροχούς, σε πλήρες φορτίο. Δεν είναι, όμως, ο χώρος κάτω από το καπό αυτός που έχει πέσει η περισσότερη δουλειά σε αυτό το αυτοκίνητο. Η ανάρτησή του είναι η ηλεκτρική από το InsigniaOPC, η οποία τοποθετήθηκε στην καρότσα του Astraμε πατέντα και λειτουργεί κανονικά, όπως και η μετάδοση του μεγάλου Opel, που έχει έρθει αυτούσια, με μοναδικές τροποποιήσεις το χειροποίητο Billet βολάν μονής μάζας κατασκευής Petropoulos Werks, γιατί είναι γνωστή η απέχθεια, που έχουμε όλοι, σε αυτά που είναι διπλής μάζας και διαλύονται, ένα δίδισκο set συμπλέκτη της Sachs Performance με δίσκους διαμέτρου 200mm, που θα αναλαμβάνει το ρόλο του άτλαντα, όταν θα σηκώνει full πίεση η Precision και ένα short shifter στο λεβιέ, που κατασκεύασε μόνος του ο Σάββας. Το παρήγορο για τη μετάδοση γενικά είναι ότι είναι σχεδιασμένη για αυτοκίνητο αρκετά βαρύτερο από το Astra και -παρά την πολλή περισσότερη δύναμη- τουλάχιστον θα έχει να αντιμετωπίσει περίπου 1.650kg αντί των δύο τόνων του Insignia. Και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα...
New model
Όπως καταλαβαίνεται, πρόκειται για ένα πραγματικά νέο μοντέλο, το οποίο δεν γνωρίζει ούτε η ίδια η GM ότι υπάρχει. Η δουλειά, που έχει επάνω του αυτό το αυτοκίνητο, είναι άπειρη και απαιτεί απόλυτη γνώση των ιδιαιτεροτήτων της φίρμας, μία γνώση, που τολμώ να πω, ότι μόνο η Opel Δ. Πετρόπουλος διαθέτει, μιας και τα δείγματα αυτοκινήτων, που έχω δει με τα μάτια μου από αυτούς, δεν τα έχω δει πουθενά αλλού, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά ούτε στο Google. Μιλώντας μάλιστα με τον Πάνο Πετρόπουλο για το αυτοκίνητο, μου είπε ότι το θέμα σε αυτό το Astra δεν είναι αν φοράει σφυρήλατα, εκκεντροφόρους και μεγάλη τουρμπίνα, αυτά δεν είναι τίποτα, το θέμα είναι τα ηλεκτρολογικά του, που δουλεύουν άψογα και είναι πραγματικά ένας Γολγοθάς. Για να πετύχει ο γάμος της καρότσας του Astraμε τα μηχανικά του Insigniaέπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος να συνεργαστεί η BCM (BodyControlModule) του Astraμε τον εγκέφαλο του κινητήρα του Insignia, καθώς και με το καντράν του Insignia. Αυτό είναι ένα εγχείρημα, το οποίο -ακόμα και το εργοστάσιο της Opel- απέρριψε και δεν έδωσε στην Opel Δ. Πετρόπουλος κωδικούς και logs για να το κάνει, οπότε αναγκαστικά έβγαλαν το φίδι από την τρύπα μόνοι τους. Για να μην το αναλύσουμε σε βάθος και σας κουράσουμε, απλώς κρατήστε ότι, αν απλά τα κουμπώσεις μεταξύ τους, στην καλύτερη δεν θα ανοίγουν ούτε οι πόρτες και τα παράθυρα, ενώ στη χειρότερη θα ανατινάξεις το οικοδομικό τετράγωνο. Αν ξέρεις μπαλίτσα, όμως, δουλεύει και το μοτέρ και το καντράν και τα fullledφώτα και ο διζωνικός κλιματισμός και όλα τα ηλεκτρικά στην καμπίνα, που το συγκεκριμένο διαθέτει, μιας και είναι όσο πιο full extra γίνεται και μάλιστα φοράει και το δερμάτινο ηλεκτρικό σαλόνι του Insignia. Ακόμα και ο εσωτερικός φωτισμός της καμπίνας έχει τροποποιηθεί και έχουν αλλαχτεί τα led με λευκά του πάγου, τα οποία είναι κολλητά στις εργοστασιακές πλακέτες. Εντάξει, το τερμάτισαν. Πρέπει να έχουν έναν βαρβάτο ηλεκτρολόγο, δεμένο με αλυσίδες στο υπόγειο και να του δίνουν μόνο σαρδέλες και νερό.
Epic
Μέσα στο 2017, η Petropoulos Tuning σκοπεύει να κατασκευάσει άλλα δύο ίδια αυτοκίνητα με αυτό και μάλιστα θα προσπαθήσει να πάρει και έγκριση τύπου για την κατασκευή. Πραγματικά, δεν σας κρύβω ότι -χωρίς να είμαι και ιδιαίτερα Fan της Opel και χωρίς να μεροληπτώ, στα 20 χρόνια που ασχολούμαι με τα αυτοκίνητα και τις βελτιώσεις, πολύ λίγα είναι τα αυτοκίνητα, που έχουν κερδίσει το θαυμασμό μου. Αυτό το Astra είναι ένα από αυτά, γιατί, εκτός από τέλειο σε κάθε τομέα και εξωφρενικά όμορφο και καλόγουστο, είναι μία δημιουργία μοναδική στον πλανήτη, φτιαγμένη από ελληνικά χέρια και εμπνευσμένη από ελληνικά μυαλά. Πραγματικά, δεν δίνω και πολύ σημασία αν είναι 800 ή 900Ps, αν κάνει το τετρακοσάρι σε 10 ή σε 9sec και τα λοιπά. Το αυτοκίνητο είναι ένα πραγματικό κόσμημα, που κυκλοφορεί καθημερινά στο δρόμο, δεν κάνει πολύ θόρυβο, δεν κοπανάει, δεν τρίζει, όλα δουλεύουν στην εντέλεια, αποτελεί το προσωπικό αυτοκίνητο του Σάββα Πετρόπουλου και είναι χωρίς αμφιβολία το καλύτερο Opel, που έχω δει στη ζωή μου. Μάλιστα, είπα του Σάββα, κάνε το όσα άλογα θες, αλλά μην το στήσεις ποτέ δίπλα σε άλλο αμάξι για κόντρα. Αυτό το αμάξι είναι βασίλισσα και οι βασίλισσες δεν παίζουν κλωτσιές με τους υπολοίπους για να δείξουν την ανωτερότητά τους. Και μιας και είναι όλο βαμμένο σε λευκό του πάγου με τον αντίστοιχο φωτισμό στην καμπίνα, δεν είναι όποια βασίλισσα να 'ναι, είναι η Έλσα από το Frozen!!! ...ναι, έχω κόρη 7 χρονών...
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by
Σωκράτους 5, Αγ. Δημήτριος Τηλ: 210 98 48 456
|
TUNINGSPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
To Ariya αναμένεται να είναι το πιο αεροδυναμικό Nissan crossover που κατασκευάστηκε ποτέ.