Opel Corsa Ε OPC 230Ps
Βελτίωση από κούνια!
Το αυτοκίνητο αυτό πήγε στην Petropoulos Tuning με 180km στο οδόμετρο. Όσο δηλαδή είναι η απόσταση από την αντιπροσωπεία, που πουλήθηκε, στο σπίτι του Σταύρου, του ιδιοκτήτη και από εκεί δύο βόλτες το βράδυ και πρωί-πρωί στο συνεργείο της Opel Δ. Πετρόπουλος. Την πρώτη μέρα. Θεούλης? Είναι και άρρωστος Poweras ο φίλος μας, ο Σταύρος, αλλά αυτό που έκανε, παίζει να μην έχει ξαναγίνει παγκοσμίως από ιδιώτη. Άλλο μία εταιρεία που κάνει βελτιώσεις, που θα πάρει ένα μοντέλο γι’ αυτή τη δουλειά, άλλο ένας ιδιώτης. Εκτός, όμως, από άρρωστος Poweras, είναι και άρρωστος Opelακιας, γιατί αυτό εδώ είναι το τρίτο Corsa OPC που αγοράζει. Και τα πήρε όλα καινούρια! Αρχικά είχε μπλε, μετά άσπρο και τώρα το νέο μοντέλο, που είναι φοβερά σπάνιο (μόλις 3-4 έχει πουλήσει η Opel), αλλά και πολύ όμορφο, στην απόχρωση Lime Green. Όταν τον ρώτησα, γιατί, ρε φίλε, το κάνεις αυτό, η απάντηση ήταν το αποστομωτικό, «γιατί παλιώνουν, ρε φίλε». Δεν υπάρχει το παλικάρι! Άλλη μία ανησυχία του ήταν ότι τώρα την Opel την πήρε το Group PSA και δεν θα ξαναβγεί τέτοιο διαμάντι... Opel Fanboy! Από γεννησιμιού του, το Corsa OPC μοιραζόταν το ίδιο πάτωμα με το Fiat Grande Punto και την Alfa Romeo MiΤo, αλλά στον κινητήρα η Opel τους τσάκισε τα παΐδια. Καμία σχέση ο Z16/A16 με τον 1.4T-Jet της Fiat. Πολύ πιο δυνατό μοτέρ από το εργοστάσιο, πιο ζόρικο σε ρύθμιση και πιο ταιριαστό σε hot hatch από το ιταλικό, το οποίο, αν θεωρήσουμε ότι πήγε να συνεχίσει το χαρακτήρα του πρώτου Punto GT, απέτυχε παταγωδώς με το Abarth Grande Punto. Το «πουντότζιτο» νόμιζες ότι κάθε φορά που τουρμπίζει μακραίνει και 10 πόντους από το γκάζι. Το Opel, λοιπόν, ήταν πάντα πιο κοντά στο χαρακτήρα αυτόν κι ας είχε διαφορετικό σήμα.
ΦΠΕ?
Περίπου… Μόνο το φίλτρο του λείπει. Είναι σκέτο πρόγραμμα-εξάτμιση και αν αναρωτιέστε γιατί το επιλέξαμε για δοκιμή, θέλω να σας θυμίσω ότι βελτιωμένο δεν είναι μόνο αυτό που βγάζει 500+Psκαι μισό μέτρο φλόγα από την εξάτμιση. Πρώτα από όλα, θέλαμε το παγκόσμιο ρεκόρ της δοκιμής βελτιωμένου με 315km και δεύτερον, όπως έχουμε πει πολλές φορές στο παρελθόν, το πρώτο στάδιο βελτίωσης είναι το πιο αποδοτικό σε Ps/€. Έχει δηλαδή την καλύτερη σχέση τιμής/απόδοσης και ταυτόχρονα δεν αλλάζει ούτε στο ελάχιστο ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Απλά είναι σαν να το αγόρασες με 20 ή 30Ps περισσότερα από το εργοστάσιο. Και δεν είναι τόσο αυτή η τιμή που κάνει τη διαφορά. Πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις, η αίσθηση που έχει συνολικά το αυτοκίνητο είναι κατά πολύ μεγαλύτερη αυτού του αριθμού, ακριβώς γιατί γεμίζει η καμπύλη της ροπής ακόμα περισσότερο στις μεσαίες στροφές, εκεί δηλαδή που λειτουργεί ως επί το πλείστον το μοτέρ σε καθημερινή χρήση. Όπου και να πατήσεις το γκάζι, η διαφορά είναι αισθητή, από τις 2.000rpm μέχρι τις 6.000rpm, αλλά κυρίως ανάμεσα στις 3.000rpm με 4.500rpm. Επίσης, δεν παθαίνουν τίποτα τα καινούρια αυτοκίνητα με ένα πρόγραμμα. Έχουν τόσες δικλίδες ασφαλείας που δεν μπορεί να τους κάνει ζημιά κι αν τύχει κάτι, που θα τύχαινε και χωρίς το πρόγραμμα, μπορείς να το βγάλεις και μετά να το περάσεις εγγύηση. Αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι να λειτουργεί ο κινητήρας σωστά και χωρίς να φαίνεται ότι δεν είναι εργοστασιακός, όπως αυτό εδώ, για παράδειγμα, που είναι ολοκαίνουριο, άστρωτο ακόμα, αλλά λειτουργεί άψογα με το πρόγραμμα της PetropoulosWerksκαι φυσικά ακούγεται και καλύτερα με την ολόσωμη εξάτμιση διαμέτρου 70mm της NS Racing, με downpipeκαι μεταλλικό καταλύτη. Τα μπουριά, που είναι Akrapovic, μην σας ψαρώνουν, είναι «κινεζοακράπες», αλλά μια χαρά δείχνουν και δεν είναι φτηνές. Έτσι κι αλλιώς, δεν νομίζω ότι φτιάχνει καλύτερες εξατμίσεις ο Σλοβένος από το «δικό μας» Στέλιο Παναγιωτάρα, οπότε καλύτερα NS Racing με μπουριά Akrapovic.
Πόσο καλύτερο;
Μπορώ να πω, με το χέρι στην καρδιά, τόσο όσο. Δεν είναι το Corsa από αυτά τα αυτοκίνητα που σηκώνουν πολλά άλογα, χωρίς να αλλοιωθεί η ομοιογένειά τους. Όταν τα κάνεις πολύ δυνατά είναι μόνο για κόντρες. Μέχρι τα 250-270Ps είναι εντάξει, αλλά από εκεί και μετά χαλάει το γλυκό. Έτσι όπως είναι αυτό εδώ, που έβγαλε στο MAHA της Petropoulos Werks 230,8Ps, με 31,8kgm ροπής και με το δισκάτο μπλοκέ διαφορικό, είναι τέλειο. Έχει αυτήν την παραπάνω δύναμη που του δίνει το κάτι παραπάνω από τα συνηθισμένα της κατηγορίας του από πλευράς επιδόσεων και δεν του στερεί τη δυνατότητα να κινηθεί σε ωραίο, στριφτερό δρόμο με το γκάζι πατημένο. Μπορείς να το ευχαριστηθείς, να το ζορίσεις να το στρίψεις με το γκάζι, να το πλασάρεις με την Bilstein B16 και τις δεκαοχτάρες και έχεις συνολικά ένα hot hatch που δεν έχει να ζηλέψει και πολλά από τα κορυφαία της κατηγορίας. Ειδικά στο θέμα της δύναμης, είναι αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με το εργοστασιακό, που είχαμε οδηγήσει πριν δύο χρόνια, από το οποίο έχω πάρει και τους χρόνους που βλέπετε στον πίνακα. Να σημειώσουμε επίσης ότι σε αυτό εδώ το Corsa το μοτέρ είναι ακόμα «σφιχτό» και είναι βέβαιο ότι δεν έχει φτάσει ακόμα στις προβλεπόμενες ανοχές για να αποδώσει την κανονική του ισχύ. Μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα θα πάρει από μόνο του καμιά δεκαριά άλογα ακόμα. Ακόμα κι έτσι όμως είναι αισθητά πιο γρήγορο από το εργοστασιακό, με 6,55sec για το 0-100km/h αντί για 7,13sec που είχαμε κάνει στον ίδιο ακριβώς δρόμο και με 20 βαθμούς χαμηλότερη, μάλιστα, θερμοκρασία με το εργοστασιακό, ενώ στο τετρακοσάρι είναι μισό δευτερόλεπτο μπροστά, με 14,65sec και 157,88km/h αντί για 15,16sec με 153,59km/h. Να σημειώσω ότι για χάρη της σύγκρισης και τα δύο αυτοκίνητα μετρήθηκαν μόνο με τον οδηγό. Εκεί που η διαφορά είναι ακόμα πιο μεγάλη είναι στο σημείο που αναφέραμε προηγουμένως, στις μεσαίες στροφές και αντικατοπτρίζεται από τις μετρήσεις ρεπρίζ και ειδικά με τετάρτη που δεν ανεβαίνουν γρήγορα οι στροφές. Για το 80-110km/h, το εργοστασιακό χρειάζεται 4,40sec, ενώ το βελτιωμένο σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πιο κάτω, 3,48secκαι για το 100-140km/h σχεδόν ενάμισι λιγότερο, 6,71sec και 5,32sec. Προσέξτε, διαφορά 1,5sec στα 5,3sec δεν είναι καθόλου αμελητέα. Η διαφορά είναι αισθητή και μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά κι αν ανοίξουν δίπλα-δίπλα στο δρόμο, το βελτιωμένο θα είναι πολύ μπροστά. Το γενικό συμπέρασμα είναι γνωστό πάνω κάτω στους περισσότερους από εσάς, αλλά αφού αυτό είναι, θα το ξαναπώ. Αφού μπορώ να το κάνω με χίλια ή δύο χιλιάδες ευρώ, γιατί να μην το κάνω; Ή να το θέσω κάπως αλλιώς: αν η Opel πουλούσε δύο εκδόσεις, μία με 208Ps στα 22.000 ευρώ και μία με 230Ps στα 23.500 ευρώ, ποιο θα έπαιρνες;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο, κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο Κυβισμός (cc): 1.598 Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 79 x 81,5 Σχέση συμπίεσης: 8,8:1 Πρόγραμμα Petropoulos Werks Χειροποίητη εξάτμιση NS Racing 70mm
| TUNEDBY Δ. Πετρόπουλος ΕΠΕ Σωκράτους 5, Αγ. Δημήτριος Αττικής Τηλ: 210 98 48 456 http://dpetropoulos.opel-network.gr |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Εργοστασιακή | ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ Ρυθμιζόμενη ανάρτηση Bilstein PSS9 |
ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες εργοστασιακές 7,5j x 18in Λάστιχα Michelin Pilot Super Sport 215/40
| |
DYNO TEST Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA της Petropoulos Werks Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 230,7/6.250 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 31,9/5.580 Στάδιο Βελτίωσης: Stage1 Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 16%
| ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ Εργοστασιακό |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC STOCKCAR* 0-60 3,28 3,65 0-80 4,58 5,21 0-100 6,55 7,13 0-120 8,66 9,77 0-140 11,75 12,72 0-160 15,05 16,91 0-180 19,84 23,09 0-200 25,99 31,79
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,86 80-110 2.70
4η KM/H SEC 80-110 3.48 100-140 5.32
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ CHRISTMASTREE ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ M SEC @ KM/H 18 2.55 @ 49.03 60 4.82 @ 83.30 100 6,41 @ 98.44 200 9.58 @ 127.03 400 14,65 @ 157,88
| ROLL ME 2A SEC 60-120 5.31 60-160 11.7 100-200 19.4
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ένας μηχανικός που οδηγούσε μια Toyota Supra Mk4 συγκρούστηκε με τραίνο κατά τη δοκιμαστική οδήγηση.