Opel Corsa OPC 1.8 740Ps
Organ donor
Συνήθως τέτοιες μεταμοσχεύσεις γίνονται μετά από ατυχή συμβάντα, είτε σε επίπεδο ανθρώπων είτε αυτοκινήτων, αλλά ευτυχώς εδώ δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Βλέπετε, αυτό το λευκό Corsa έχει το μοτέρ από το αγωνιστικό της Petropoulos Tuning, εκείνο το μπλε που είχαμε στο τεύχος Ιανουαρίου του 2016, το οποίο δεν έπαθε κάτι, απλώς έγινε δίλιτρο και πάει για άλλα, μεγαλύτερα κόλπα. Έτσι, είπε να δωρίσει τα μηχανικά του μέρη σε αυτό εδώ το λευκό του αδερφάκι, που είναι του Σωτήρη, φίλου της οικογένειας, φυσικά με τις ανάλογες αλλαγές που θα του επιτρέπουν να κινείται σε δημόσιους δρόμους και να κυκλοφορεί καθημερινά χωρίς προβλήματα. Για παράδειγμα, δεν θα μπορούσε να έχει το intercooler με τον πάγο και να σταματάει στα βενζινάδικα να το γεμίζει παγάκια. Κατά τα άλλα όμως οι διαφορές δεν είναι μεγάλες, κάνοντας αυτό εδώ το Corsa μία πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση αυτοκινήτου, που πολύ θα ήθελα να δω πως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάθε μέρα, αν και οι φίλοι μου οι Πετρόπουλοι με έχουν πείσει, ότι το να κυκλοφορείς καθημερινά με 700 ή 800Ps, δεν είναι κάτι παράξενο. Ο Σάββας Πετρόπουλος, ας πούμε, στο supermarket πηγαίνει με τετρακίνητο Astra OPC με μοτέρ Insingnia V6, που είναι σχεδόν 1.000Ps και το φορτώνει με τα ψώνια λες και είναι Agila. Αν έβρισκα Opel ταξί στο δρόμο με αυτοκόλλητο Petropoulos Tuning στο πορτ μπαγκάζ, δεν θα του κολλούσα πάντως, γιατί είναι ικανοί να έχουν κάνει κανένα Vectra diesel 500Ps και να με καρκινιάσει στο ντουμάνι.
Η εγχείρηση πέτυχε
Δεν ξέρω αν το είχατε διαβάσει εκείνο το τεύχος (αν όχι καλείτε στα γραφεία του περιοδικού και σας το στέλνουν), αλλά σε αυτό το μοτέρ ούτε καν o στρόφαλος δεν είναι o εργοστασιακός, μιας και έδωσε τη θέση του σε έναν σφυρήλατο της Arrow με μεγαλύτερη διαδρομή, που αύξησε και τον κυβισμό του κινητήρα από τα 1,6 στα 1,8lt. Οι μπιέλες, επίσης σφυρήλατες της Arrow, συνδυάζονται με τα έμβολα της JE για σίγουρο και αξιόπιστο αποτέλεσμα κάθε φορά που ανάβει ένα μπουζί με πλήρες φορτίο. Δεν φτάνει όμως να φοράς ανθεκτικά εξαρτήματα, πρέπει να είναι και συναρμολογημένα με ανθεκτικές βίδες της ARP, γιατί τι να τις κάνεις τις γερές μπιέλες, αν είναι να κοπούν οι βίδες τους? Τα μέταλλα στροφάλου και μπιελών είναι τετραμεταλλικά της ACL και οι αντλίες νερού και λαδιού είναι custom βελτιωμένες από την Petropoulos Werks και κάπου εδώ τελειώνουμε με το μπλοκ του κινητήρα, γιατί έτσι κι αλλιώς δεν έμεινε και τίποτα εργοστασιακό. Και τώρα πάμε στο καπάκι, όπου έχει γίνει εξίσου πολλή δουλειά Έχει εξελιχθεί ροϊκά στο ρεκτιφιέ ΟΤΕΜ, το ίδιο μηχανουργείο που έκανε ρεκτιφιέ και το μπλοκ και στη συνέχεια αντικαταστάθηκαν οι έδρες, αλλά και οι οδηγοί των βαλβίδων από νέους με επίστρωση από το ειδικό αντιτριβικό μέταλλο βηρυλλίου. Οι εκκεντροφόροι είναι πλέον κατασκευασμένοι custom με προφίλ της Petropoulos Tuning και έχει μονταριστεί με βαλβίδες της Ferrea και ελατήρια Supertech. Έξω από το αλεξίσφαιρο πλέον μοτεράκι, στην πλευρά της εισαγωγής, συναντάμε ένα τεράστιο χειροποίητο plenum, με μηχανική πεταλούδα 80mm της Jenvey, πάνω στο οποίο είναι κουμπωμένα τέσσερα μπεκ της Bosch παροχής 1.000cc/min, που τροφοδοτούνται από μία αντλία βενζίνης ΜΡ-4101 της MagnaFuel. Την πίεση του κυκλώματος την ρυθμίζει ένας ρυθμιστής επίσης της MagnaFuel. Tην πίεση της εισαγωγής την ανακουφίζει στις αλλαγές μία σκάστρα της Tial, ενώ τη θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα την κατεβάζει ένα intercooler της GReddy. Από την πλευρά της εξαγωγής, τη θέση της Precision PT6766 έχει πάρει η λίγο μικρότερη αδερφή της, η PT6466 Gen2 , για να τουρμπίζει κάποια στιγμή και χωρίς να το πηγαίνεις τέρμα και είναι και αυτή τοποθετημένη σε ένα χταπόδι της NS Racing, όπως και η υπόλοιπη εξάτμιση που είναι πλέον κανονική και όχι ένα κομμάτι σωλήνα. Οι εργοστασιακές βάσεις της μηχανής αντικαταστάθηκαν από ενισχυμένες της Vibra Techniques και όλα αυτά μαζί συντονίζονται και ελέγχονται από έναν εργοστασιακό, παρακαλώ, εγκέφαλο, ο οποίος έχει προγραμματιστεί έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει και στα καινούρια δεδομένα του μοτέρ, αλλά και τις λειτουργίες του υπόλοιπου αυτοκινήτου. Το βολάν είναι ένα Custom billet της Petropoulos Werks και φοράει ένα δίδισκο σετ συμπλέκτη της Sachs Performance. Η ανάρτηση είναι η Variant 3 της KW και οι τροχοί του είναι πανέμορφες λευκές ζάντες Work 18in με, τι άλλο, Toyo R888. Φυσικά, με οποιοδήποτε άλλο λάστιχο πέρα από semi slick, καταλαβαίνετε ότι δεν θα υπήρχε ελπίδα.
Psycho FWD
Δεν θα υπήρχε, σίγουρα, γιατί και το R888 τα βλέπει όλα κάθε φορά που ανεβάζει πίεση η Precision. Όπως καταλαβαίνετε, το αυτοκίνητο έχει τόση πολλή δύναμη, που δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να ξεκινήσει κανονικά σε απλή άσφαλτο και προκειμένου να κάνουμε πάλι καμία ζημιά, είπαμε να μην το ξεκινήσουμε από στάση, αλλά να κάνουμε ένα πατηματάκι από 60km/h με δευτέρα, με χαλαρές αλλαγές μέχρι τα 200km/h, γιατί ο Σωτήρης έφευγε την άλλη μέρα για ταξίδι και μιας και Αύγουστος έρχεται, θα χρειαστεί το αυτοκίνητο για διακοπές, ας μην πιέζουμε την τύχη μας. Ούτε την τύχη του σασμάν καλό είναι να πιέζεις, γιατί είναι γνωστό το Μ32 της GM για την αδυναμία του στα ρουλεμάν. Έτσι, λοιπόν, με πολύ χαλαρές αλλαγές, το μικρό Opel έκανε για πλάκα 6,41sec για το 60-160km/h και μάλιστα με πολύ σπινάρισμα σε όλες τις ταχύτητες. Για το 100-200km/h χρειάστηκε 7,72sec, δηλαδή λιγότερο από το ένα τρίτο του 27,4sec, που θέλει ένα εργοστασιακό Corsa OPC. Δεν είναι για δρόμο αυτά τα αυτοκίνητα, τουλάχιστον όχι σε χαμηλές ταχύτητες. Δεν πατάνε κάτω εύκολα και τρώνε και πολύ λάστιχο χωρίς λόγο. Εκεί που θα είχε όντως πολύ χαβαλέ, θα ήταν στην εθνική, να κινείται με 160-180km/h και να σου ανάψει τα φώτα κανένα Porsche 911 Turbo... να πατήσεις και μέχρι να βαρέσει κόφτη η έκτη, να μην ξέρει που πήγες. Εκεί είναι ο χαβαλές, έχει μετακομίσει στα πολλά χιλιόμετρα, εκεί που η πρόσφυση υπάρχει ακόμα, αλλά και τα λάστιχα είναι πιο ζεστά. Έτσι κι αλλιώς, όταν βγάζεις 740Ps από 1,8lt, το ξέρεις ότι κάπως έτσι θα είναι η φάση, δεν νομίζω να περίμενε κανείς να τουρμπίζει και από χαμηλά. Μπορεί να φοράει μικρότερη τουρμπίνα από αυτήν που φόραγε το αγωνιστικό, αλλά και πάλι την PT6466 δεν την λες μικρή. Αφού, αν προσέξετε το διάγραμμα της δυναμομέτρησης, φτάνει σχεδόν στις 9.000rpm και οι καμπύλες της ιπποδύναμης, αλλά και της ροπής ανεβαίνουν ακόμα. Είναι καθαρά κοντράδικο το setup του και εκεί μπορεί να κάνει πλάκα σε πολλά ακριβότερα αυτοκίνητα. Όσο οι στροφές του κινητήρα παραμένουν ψηλά, η δύναμή του είναι εξωπραγματική, αλλά, όταν πέσουν, μπορεί να βολτάρει ήρεμα και σβέλτα με τη φόρα και να σε πάει όπου γουστάρεις, αρκεί να το σεβαστείς. Έτσι είναι αυτά, ο σεβασμός σε τέτοια αυτοκίνητα πρέπει να είναι αμοιβαίος, όταν ένα εργαλείο το σέβεσαι, σε σέβεται και εκείνο, όταν πας να το παίξεις κάποιος... σε τρώει, ξεκινώντας από τις τσέπες και προς τα μέσα.
| TUNED BY
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
| |
DYNOTEST
|
|
|
|
| Roll on KM/H SEC 60-120 4,05 60-160 6,41 60-200 10,01 100-200 7,72 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι αντιπρόσωποι της Honda στην Αυστραλία λένε ότι αν παραγγείλετε ένα Type R τώρα, δεν θα το πάρετε μέχρι τα μέσα του 2024!