Mazda RX-7 FD 356Ps
Αναμενόμενο να έχει στην κατοχή του ένα θρύλο της Ιαπωνικής αυτοκίνησης και αναφέρομαι στο Mazda RX-7 FD του. Δυσεύρετα στην Ελλάδα, στάθηκε τυχερός να βρει ένα στη Θεσσαλονίκη, σε κακή κατάσταση λόγω της ακινησίας για αρκετά έτη, σαν λάτρης, όμως, μετά από πολύ προσωπική δουλειά ανανέωσε και βελτίωσε το αμάξι του, κάνοντάς το πάλι να κυκλοφορεί, προκαλώντας έκπληξη στο δρόμο. Το FD3S Series 8 (MY ‘99-MY ‘02) είναι το πιο μοντέρνο σχεδιαστικά από τη γκάμα των RX-7, με άκρως αεροδυναμικό προφίλ και σχετικά συγκρατημένο βάρος, με την πιο βαριά έκδοση να ζυγίζει 1322kg. Εξοπλίζεται με τον 13Β 1.3l wankel κινητήρα της Mazda και αποδίδει από 255hp έως 280Ps, που φυσικά διψάει για βελτίωση.
KAI ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΑΝΑΝΕΩΣΗ
Ο Αλέξανδρος ξεκίνησε την ανανέωση του αυτοκινήτου από την εξωτερική του εμφάνιση, συμμαζεύοντας το ταλαιπωρημένο αμάξωμα, που φοράει το original Mazda bodykit του 99’, με μερικές πινελιές σε σημεία, όπως τα seibon sideskirts και τοποθετώντας ένα χειροποίητο, πιστό αντίγραφο της Seibon, καπό από ανθρακονήματα, κατασκευασμένο από τους Losbandoneros στη Θεσσαλονίκη. Μεγάλο εμπόδιο στάθηκε η ανάρτηση και το στήσιμο. Τα χρόνια ακινησίας «γονάτισαν» τη καρότσα του RX-7, οπότε έπρεπε να αλλαχτεί σχεδόν όλο το σύστημα διεύθυνσης και αυτό απαιτούσε αρκετό χρόνο και ένα καλό budget. Λάτρης φυσικά της Ιαπωνικής σχολής, ο Αλέξανδρος εξόπλισε το αμάξι του με ένα εξαιρετικό σύστημα ανάρτησης από τη γκάμα της Tein, την πλήρως ρυθμιζόμενη coilover, TypeSuperStreet, που πραγματικά μεταμορφώνει το RX-7. Η μαγεία της Tein έγκειται φυσικά στην ευελιξία που προσφέρει στον οδηγό, που -με τη χρήση του EDFC- μπορεί να αλλάζει την απόσβεση εν κινήσει, ανάλογα με τις απαιτήσεις του, το δρόμο, αλλά και τον τρόπο οδήγησης. Οι ζάντες Ultraleggeraτης OZ Racing, 18in, έδεσαν με την πλέον καλοστημένη καρότσα και τώρα σειρά είχε το μοτέρ.
DIY-DOITYOURSELF
Είχε διάθεση, είχε χώρο, είχε και φίλους με τεχνογνωσία, οπότε έκανε βίδες το μοτέρ, με το φίλο του ΧΕΝΟ, γνώστη των συγκεκριμένων μοτέρ και των περιφερειακών του και ξεκίνησε να συνδέει ξανά το πάζλ, βελτιώνοντάς το ταυτόχρονα. Αρχικά έγινε ένα πλήρες rebuild στο μοτέρ, με το μεγάλο set επισκευής της Mazda, που περιλαμβάνει τα πάντα εκτός από τα housings και τους ρότορες. Έπειτα τοποθετήθηκαν ξανά τα εργοστασιακά διπλά τούρμπο παράλληλης λειτουργίας, η εξάτμιση αλλάχτηκε με μία χειροποίητη ολόσωμη 80άρα, που κατασκευάστηκε από τη Gialantzis Exhaust Center, όπως και το front mount intercooler, που πήρε τη θέση του εργοστασιακού και σημαντικά μικρότερου top mount. Το ψυγείο νερού έρχεται από τη δοκιμασμένη -σε αυτά τα μοτέρ- γκάμα προϊόντων της Koyorad. Ένα δοχείο αναθυμιάσεων προστέθηκε για την προστασία του μοτέρ. Το spark booster Twin Power της HKS επιλέχθηκε από τον Αλέξανδρο για τη σωστή λειτουργία του συστήματος ανάφλεξης, δεδομένου ότι οι wankel απαιτούν εξαιρετικό σπινθήρα με δύναμη και διάρκεια. Ένας ρυθμιστής πίεσης καυσίμου από τη D1 Spec ανέλαβε τη σωστή λειτουργία του συστήματος τροφοδοσίας, που αποτελείται από τις διπλές αντλίες -με κωδικό 044- της Bosch. Το σύστημα εκτόνωσης έχει παραμείνει εργοστασιακό, όπως και οι westgates. Μεγάλη βοήθεια στην επιλογή των περιφερειακών -και όχι μόνο- είχε ο Αλέξανδρος από το φίλο του Δημήτρη Κ., κάτοχο 2 RX-7, που με τις γνώσεις του έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη σωστή βελτίωση του δικού του FD. Στο εσωτερικό προστέθηκε το Advance ZD της DEFI, μία οθόνη που πληροφορεί τον οδηγό για θερμοκρασίες λαδιού, νερού, καυσαερίων και της πίεσης λαδιού, ενώ ένα όργανο Evo wideband της Prosport ενημερώνει για το μείγμα αέρα/καυσίμου. Τέλος, το profec B boost controller της GReddy επιλέχθηκε για τη διαχείριση της πίεσης των turbo, με το φωτισμό του να είναι σε κόκκινη απόχρωση για να ταιριάζει με τον πίνακα οργάνων του RX-7. Τα φρένα αλλά και η μετάδοση, με το χειροκίνητο 5 σχέσεων κιβώτιο, με μπλοκέ διαφορικό, έχουν παραμείνει εργοστασιακά. Θα θέλαμε σίγουρα μία αναβάθμιση στο συμπλέκτη ή τουλάχιστον στα υλικά τριβής των φρένων, δεδομένου ότι μιλάμε για μία αύξηση ισχύος της τάξεως του 45%.
TUNEDBYMYSELF
Κάποιος έπρεπε να το προγραμματίσει και ο Αλέξανδρος είχε όρεξη, όπως είπαμε, και ξεκίνησε σιγά-σιγά με τις γνώσεις που είχε ως IT Manager. Αρχικά, ο εγκέφαλος αλλάχτηκε με τον POWERFC+ της APEX’I (must λύση για RX-7) μαζί με ένα controller, που σου επιτρέπει ανά πάσα στιγμή να επεμβαίνεις στους χάρτες, που χρησιμοποιεί το αμάξι. Από τότε δεν έχει σταματήσει να το βελτιώνει συνεχώς, καθώς προσαρμόζει διαρκώς το αυτοκίνητο ανάλογα με τις απαιτήσεις του, είτε αυτό είναι ταξίδι είτε βραδινή βόλτα είτε και άσχημες καταστάσεις, όπως κακή βενζίνη, γιατί -ως γνωστόν- τα πειράκια στέλνουν αδιάβαστους τους wankel... Το RX-7 απέδωσε ….Ps στις …rpm και …kgm ροπής στις …rpm, νούμερο ιδιαίτερα αξιόλογο για τα στοκ turbo, αλλά και για τα entry-level βήματα του Αλέξανδρου στο προγραμματιστικό κομμάτι .
ΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΠΑΕΙ?
Κάθε φορά που μιζάρει, ο Αλέξανδρος χαζογελά, κάθε φορά που το βάζει μπροστά, νιώθει την ευχαρίστηση των κόπων του. Ιδιαίτερη χαρά όμως του έδωσαν και οι μετρήσεις, καθώς τα αποτελέσματα είναι ισότιμα των προσδοκιών του. Με 3η σχέση στο κιβώτιο, το RX-7 χρειάστηκε για το 80-110km/h μόλις 2,39sec, ενώ με 2α για το 60-200km/h χρειάστηκε 11,67sec. Αν αναλογιστούμε τα άλογά του, τα νούμερα είναι τρομερά, καθώς το 100-200km/h το διανύει σε 9,54sec και το 60-160km/h σε 6,67sec, όσο περίπου δηλαδή ένα 2LTFSI 400+Ps. Δεν το χαρακτηρίζεις και εύκολο αντίπαλο. Από στάση, το διαφορικό μας ταλαιπώρησε, αφού μία βίδα από τη βάση του κόπηκε στην πρώτη προσπάθεια, με αποτέλεσμα να μην μας δοθεί η δυνατότητα για δεύτερη μέτρηση. Για τα 402m χρειάστηκαν 13,58sec, ενώ τα πρώτα 18m τα κάναμε σε 2,74sec και τα 100m σε 6,36sec. Το «κερατιάτικο» κόστισε αρκετά δέκατα στους χρόνους του Αλέξανδρου στις μετρήσεις μας.
NO PAIN, NO GAIN
Η συντήρηση σε αυτοκίνητα, όπως του Αλέξανδρου, δεν σταματάει ποτέ και δυστυχώς το κόστος είναι μεγάλο και αυτό γιατί τα ανταλλακτικά -λόγω παλαιότητας- είναι αρκετά «τσιμπημένα» σε τιμή. Αυτό ο Αλέξανδρος το αντισταθμίζει με την προσωπική του δουλειά πάνω στο αυτοκίνητο. Πολλές εργασίες όμως δεν μπορούν να γίνουν στο σαλόνι ή στο γκαράζ του και εκεί αναλαμβάνει το αμάξι η CCR works και επιμελείται κάθε βαριά ή πολύπλοκη εργασία. Στα άμεσα σχέδια του Αλέξανδρου είναι η περιποίηση του εσωτερικού του αυτοκινήτου, καθώς ο χρόνος δείχνει τα σημάδια του σε πολλά μέρη, όπως στα καθίσματα, στο ταμπλό κτλ, ενώ στη συνέχεια ακολουθεί η αισθητική βελτίωση, με περισσότερες carbon λεπτομέρειες. Επίσης, ένα kit μεθανόλης αποτελεί την επόμενη μηχανική βελτίωση για τη μείωση θερμοκρασιών στο χώρο καύσης του μοτέρ, άλλα και για την αύξηση της ιπποδύναμης. Αλέξανδρε, μην ξεχάσεις το συμπλέκτη και τα φρένα!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός : 1.300cc
Διάμετρος x Διαδρομή :
Σχέση συμπίεσης : 9:1
Χειροποίητη ολόσωμη εξάτμιση 80mm gialantzis exhaust center
Koyo ψυγείο νερού
Χειροποίητο front mount intercooler Gialantzis exhaust center
APEXI POWER FC + fc commander.
Spark booster HKS twin power .
D1 fuel regulator
Bosch 044 fuel pump
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
APEXI POWER FC + fc commander.
Greddy profec B spec 2 boost controller.
DEFI advance ZD
Prosport EVO wideband gauge
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
TEIN superstreets coilovers.
ΤΡΟΧΟΙ
OZ Ultralegera 18in
NOKIAN 225/35 πίσω
Goodyear ??
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
DYNOTEST
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm):
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm):
Στάδιο Βελτίωσης:
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SECSTOCKCAR
0-60 3,25
0-80 4,70
0-100 5.2
0-200 24.4
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,74 @ 50,05
60 4,92 @ 87,61
100 6,36 @ 108,2
200 9,19 @ 144,68
400 13,58 @ 181,10
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
80-110 2,39
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 3,48
60-160 6,67
60-200 11,67
100-200 9,54
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νέα υπηρεσία ηλεκτρονικής καταχώρησης ραντεβού από τη Ford.