OPEL GT 580PS

OPEL GT 580PS

Μα σε κίτρινο?

Το δημοσιογραφικό Opel GT με περίμενε στο parking του γραφείο. Εκείνο το βράδυ θα ήταν «δικό μου». Ακόμα δεν είχε πουληθεί ούτε ένα από τις Ελληνικές αντιπροσωπείες και εγώ θα βολτάριζα στην Αθήνα μαζί του. Έχει και ωραία βραδιά, ίσως το ανοίξω να κάνω και το «κομμάτι» μου. Όμως ρε γαμώτο, σε κίτρινο? Σαν καναρίνι είναι. What the fuck? Έχεις και παράπονο. Σκάσε και οδήγα. Μετά από βόλτες σε βουνίσιες διαδρομές των Βορείων Προαστίων, σε πήξιμο της Λεωφόρου Κηφισίας, σε διάφορα πατήματα με υποψήφιους αντιπάλους αλλά και μια γρήγορη βόλτα μέχρι το Σούνιο, άραξα με τον κολλητό στην Πλατεία Μαβίλη να τσιμπήσουμε ένα βρώμικο και να το κουβεντιάσουμε. Δεν θα το αγόραζα ποτέ σε κίτρινο. Σίγουρα όχι. Ίσως σε μαύρο. Να είναι πιο «κακό». Επίσης, με χαλάει το μπλοκέ του. Είναι αργό για τα γούστα μου. Και το σασμάν είναι πολύ μακρύ για τα άλογά του. Αν είχε καμιά 500άρα θα είχε πλάκα, καθώς θα τα έβαζε κάτω εύκολα. Τώρα, με σκάρτα 300... τι να την κάνω την 3η να κοντεύει να πιάσει τα 200 (που λέει ο λόγος...)? Η ανάρτηση δεν είναι κακή, αλλά θα την ήθελα σκληρότερη. Έχω μάθει αλλιώς...

Τα χρόνια πέρασαν... ...τα Opel GT δυστυχώς τα βρίσκεις σήμερα ακόμα και με 9 χιλιάρικα. Λέω «δυστυχώς», όχι για τα GT συγκεκριμένα, αλλά γιατί έχει πέσει η τιμή σε αυτοκίνητα 4ετίας κατά 75% χοντρά-χοντρά.  Σε γενικές γραμμές με τα GT ποτέ δεν πωρώθηκα. Ψιλοαδιάφορος ήμουν. Είχα δει το Opel GT του Παναγιώτη Πετρόπουλου να το οδηγεί ο Terry Grant και να του πίνει το αίμα και γνώριζα ότι έχει πάνω από 500 άλογα, αλλά με τα 20άρια λάστιχα και το 25άρι προφίλ πίσω, ήμουν σίγουρος ότι είναι απλά πολύ όμορφο, αλλά όχι γρήγορο, λόγω σπιναρίσματος. Στον τελευταίο αγώνα dragster που έγινε στο Τυμπάκι της Κρήτης για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, δεν κατάφερα να πάω. Μιλούσα όμως συνεχώς με φίλους που βρίσκονταν εκεί για να ενημερώνομαι. Ε, σε κάποια φάση μου λένε: ρε συ, ο Πετρόπουλος έκανε 12,6sec με το Opel του! «Πολύ είναι», σκέφτηκα. «Θα το πατάει με χαμηλή πίεση», είπα. «Τι χαμηλή ρε, του αλλάζει τα φώτα. Πάει «μπάλα» σου λέω». «Ρε τι λες? 12,6 για το Corsa είναι πολύ κακός χρόνος», είπα. «Ποιο Corsa ρε, για το GT του σου λέω...» Του το έκλεισα στα μούτρα. Πήρα άλλον τηλέφωνο. Λέω «πάει, αυτός άρχισε τις ρακές με τους Κρητικούς και ρετάρει». Κλήση... καλεί. «Έλα ρε, μην μιλάς. Του Πετρόπουλου το GT πόσο έκανε? Με τι λάστιχα είναι?». «Δεν θυμάμαι ακριβώς, κάτω από 13 πάντως και φοράει μεγάλες ζάντες με προφίλ φλούδα. Σε κλείνω όμως τώρα, γιατί πίνω κάτι ρακές... Τουτ τουτ τουτ...» 5 μέρες μετά

Και αφού βεβαιώθηκα ότι οι φίλοι μου δεν ήταν μεθυσμένοι, βρίσκομαι με το Opel GT του Παναγιώτη Πετρόπουλου για μετρήσεις. Τελικά όλα ήταν αλήθεια και τα επιβεβαίωσε το VBOX: 13,1sec με δύο άτομα, στον δρόμο, είναι επίδοση που λέει πολλά. Θα φτάσουμε όμως και εκεί. Ανοίγοντας το καπό αυτού του GT, αντικρίζεις ένα πολύ προσεγμένο μηχανοστάσιο. Τα πάντα είναι όμορφα τοποθετημένα, δεν βλέπεις πουθενά tie wrap και πρόχειρες λύσεις... εργοστάσιο! Μας αρέσουν αυτά. Μία τρομερή λεπτομέρεια που δεν την έχουμε δει ξανά σε βελτιωμένο GT, είναι η μεταφορά του δοχείου υγρών του υδραυλικού τιμονιού. Κανονικά βρίσκεται κοντά στο turbo και όταν ζορίσεις πολύ το μοτέρ και η θερμοκρασία ανέβει σε υψηλά επίπεδα, το υγρό του τιμονιού «την ακούει» και μαζί του την ακούει και το τιμόνι. Αλλάζει η αίσθησή του και δεν αποκλείεται να γίνει επικίνδυνο. Η νέα του θέση: ο θόλος του φτερού του συνοδηγού.

Κομμάτι κέικ! Δεν είναι δύσκολο να διαλέξεις όλα τα καλά για το GT σου. Piece of cake. Το θέμα είναι να τα ταιριάξεις σωστά, να τα τοποθετήσεις προσεκτικά και να τα κάνεις να δουλέψουν τέλεια. Εδώ τα πράγματα δείχνουν ότι έγιναν με αυτή τη σειρά. Wiseco πιστόνια, Carillo μπιέλες και ACL Race μέταλλα στροφάλου/μπιελών είναι υλικά για καλή συνταγή. Το ρεκτιφιέ ΟΤΕΜ ανέλαβε να περάσει τα χιτώνια της Darton στο μπλοκ του GT, καθώς και να κάνει και ροϊκή εξέλιξη στην κυλινδροκεφαλή. Η ARP εξόπλισε μπιέλες, μπλοκ, βολάν και ότι άλλο βιδώνεται με τις ανθεκτικές βίδες και τα μπουζόνια της. Στα σωθικά του μοτέρ πρέπει να προσθέσουμε και τους ψαγμένους εκκεντροφόρους της Comp Cams που έχουν διάρκεια 262 μοίρες και 10,6mm ανύψωση βαλβίδας. «Ψαγμένοι» γιατί δεν προέρχονται από το ράφι της Comp Cams, αλλά από την ZZPerformance, μία εταιρία που έχει πάρει τους εκκεντροφόρους της Comp Cams και τους έχει εξελίξει περεταίρω για διάφορα setup. Ελατήρια βαλβίδων και retainers είναι επίσης της ZZPerformance.  Μια χαρά το μοτεράκι. Αντέχει. Τα άλογα από πού έρχονται όμως? PTE 6262

Υπεύθυνη είναι η Precision Turbo 6262 με το 0.63 μαντέμι. Για την ώρα το GT έχει «περιοριστεί» στα 580PS τα οποία έβγαλε με 2bar περίπου στο Rototest δυναμόμετρο της Plex Tuning. Η δύναμη που μπορεί να προσφέρει αυτή η τουρμπίνα είναι μεγαλύτερη και σύντομα θα δει ο Παναγιώτης τι μπορεί να κάνει στα 2,5bar. Η εξάτμιση είναι κατασκευασμένη εξολοκλήρου από την NS Racing με custom χταπόδι, downpipe 80mm και την υπόλοιπη εξάτμιση να συνεχίζει στα 80mm έως ότου χωριστεί στα δύο για τις αντίστοιχες απολήξεις. Οι σωληνώσεις από το turbo προς το intercooler έχουν διάμετρο 63,5mm και από εκεί στην πεταλούδα 70mm, επίσης κατασκευής NS Racing. Το intercooler πάλι είναι της GReddy και κανονικά προορίζεται για Nissan Skyline R34 GT-R, όμως μια χαρά βολεύτηκε πίσω από τον Steinmetz προφυλακτήρα. Δουλειά έχει πέσει και στα ηλεκτρικά, τα οποία πλέον παίζουν μπάλα δίχως MAF Sensor, αλλά με νέο, μεγαλύτερο, MAP Sensor των 4bar. Εκεί κοντά βρίσκονται και τα εργοστασιακά μπεκ τα οποία φτάνουν και περισσεύουν για αυτή την ιπποδύναμη. Ας δώσουμε και ένα μυστικό στην φόρα: ο κινητήρας του GT είναι φυσικά άμεσου ψεκασμού, όπως και τα TFSi-TSi, τα οποία όταν ήθελαν να φτάσουν τα 500 άλογα ξέμεναν από μπεκ. Οι λύσεις με μπεκ από RS4 βοηθούσαν, αλλά ως ένα σημείο. Λίγοι και ψαγμένοι βρήκαν την λύση στα μπεκ των Opel GT, τα οποία όμως δεν τα βάζεις απλά στον TFSi-TSi σου και παίζεις μπάλα. Ο προγραμματιστής σου πρέπει να είναι μεγάλο γατόνι για να κάνει τον κινητήρα να δουλεύει άψογα. Βζζζιννν! Κάπως έτσι θα κάνει ο εργοστασιακός συμπλέκτης, αν δεν τον αλλάξετε σε ένα τέτοιο setup. Η Petropoulos Tuning έχει καταργήσει το βολάν διπλής μάζας και έχει κατασκευάσει δικό της, το οποίο μάλιστα, εκτός από ανθεκτικότερο, είναι και ελαφρύτερο του εργοστασιακού: 7,5kg αντί για 13kg! Αυτό είναι βιδωμένο στον στρόφαλο με βίδες ARP 2000. Πάνω στο custom βολάν λοιπόν, πατάει ένα set μονόδισκου συμπλέκτη της Sachs Performance και όλα αυτά στέλνουν την δύναμη του κινητήρα στο πίσω μπλοκέ διαφορικό της Quaife. Όλα τα παραπάνω, όταν βγαίνεις στον δρόμο, λειτουργούν σαν ένα -σχεδόν- εργοστασιακό Opel GT. Ο συμπλέκτης θέλει κάποια σχετική συνήθεια, αλλά δεν είναι βαρύς και οι ταχύτητες κουμπώνουν άψογα ακόμα και μετά τις 7.000rpm, άρα το set του custom βολάν και του συμπλέκτη, παίζει σωστά. Φεύγοντας από το μαγαζί της Petropoulos Tuning για να πάμε στην ευθεία μετρήσεων, κάθισα στο κάθισμα του οδηγού. Μέσα το αυτοκίνητο έχει όλα τα κομφόρ. Τηλεόραση με ψηφιακό δέκτη (!), Hi-end ηχοσύστημα με τρομερή ποιότητα ήχου, subwoofer, δερμάτινα καθίσματα... όλα! Πόσο καλύτερο να είναι από εκείνο το κίτρινο που είχα οδηγήσει τότε? Είναι πολύ χαμηλό για τα γούστα μου. Οκ, όμορφο εξωτερικά, αλλά πας σημαδεύοντας. Μην πετύχεις κανένα χαλίκι και το πάρεις μαζί σου. Δεν το κουβεντιάζω για κανένα κουτάκι αναψυκτικού... εκεί πρέπει να σταματήσεις, αλλιώς θα πιεις ότι έχει μείνει μέσα του. Παρόλα αυτά η ανάρτηση λειτουργεί τρομερά γρήγορα, χωρίς να κοπανάει, ενώ είναι σκληρή. Δεν είναι της πλάκας... Ρώτησα κι έμαθα. Εμ βέβαια.. KW Competition! Γι αυτό... Με την -μακριά- 3η στο κιβώτιο, στρίβουμε σε έναν από τους γλιστερούς δρόμους του Αγ. Δημητρίου. Γυρνάει... γυρνάει... Χαϊδεύεις το γκάζι και πάει. Κοιτάω το PBC Boost Controller της Plex Tuning που έχει πάρει την θέση του πάνω στο τιμόνι και βλέπω σχεδόν μηδενική πίεση. Α, αυτό έχει δύναμη και χαμηλά παρά το θηριώδες turbo! Δοκίμασα όταν ίσιωσα να πατήσω γκάζι, αλλά από το σπινάρισμα άφησα δύο λαστιχιές στην άσφαλτο και έκοψα. Είναι και ακριβά τα πίσω 295/25 R20. Ωραίο είναι. Το μπλοκέ του το γρήγορο, η ανάρτησή του η σωστή... όπως θα το ήθελα. Είναι και μαύρο που μ'αρέσει... Γράψαμε τα χιλιόμετρά μας και φτάσαμε στην ευθεία. Το GT δεν είναι όπως ήταν στο Τυμπάκι, το ξεκαθαρίζω αυτό. Πρώτα-πρώτα είμαστε μέσα δύο άτομα. Μετά, δεν έχουμε κόλλες στην άσφαλτο. Επίσης το κάμπερ επανήλθε στα βολτίσια νούμερα, καθώς για τις ανάγκες του αγώνα είχε ισιώσει λιγάκι. Τώρα έχει κάποιες extra αρνητικές μοίρες. Σίγουρα θα σπινάρει. Και εκτός αυτού, δεν είμαστε με 2bar, αλλά με χαμηλότερη πίεση. Περίπου στο 1,5bar. Υπολογίζω να κάνουμε 13,5sec. Έπεσα έξω! 13,18 ακριβώς, με την πρώτη προσπάθεια και μάλιστα με κακό 18μετρο με 2,4sec λόγω σπιναρίσματος. Μόλις κούμπωνα 4η καταλάβαινα ότι δουλεύουμε το μοτέρ με λιγότερη πίεση από όση γουστάρει. Βάλε και την αεροτομή της Saturn Motorsport πίσω... ε, του κόψαμε τα φτερά όσο να' ναι. Γι'  αυτό όμως υπάρχουν και οι επίσημοι χρόνοι από τον αγώνα dragster ώστε να μην υπάρχουν αμφιβολίες. That'sAllFolks

Από κίτρινο πήγα σε μαύρο. Από μαλακό πήγα σε σωστά σκληρό (προσέξτε την διατύπωση!). Από αργό μπλοκέ πήγα σε ΜΠΛΟΚΕ. Από μακρύ σασμάν, πήγα σε ίδιο σασμάν, αλλά με δύναμη αντάξια των σχέσεών του. Ναι, αυτό το Opel GT θα μπορούσε να είναι μία super duper συλλεκτική έκδοση της Opel για τρελούς. Τι μας χάλασε? Πρέπει να τα λέμε και αυτά... Το νερό από τα πιτσιλιστήρια... σκάει με δύναμη πάνω στο τζάμι και επίσης το ότι δεν είχε ήλιο την μέρα των μετρήσεων για να κάνουμε το κομμάτι μας... Ε, δεν μπορείς να ζήσεις με αυτά τα πράγματα... Πώς να το κάνουμε...

 

Αρθρογράφος

 

Η τεχνολογία eAWS της Audi

Η τεχνολογία eAWS της Audi

Η Audi χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία Ηλεκτρομηχανικής Σταθεροποίησης Κλίσης (eAWS) για κορυφαία άνεση και δυναμική συμπεριφορά.