Opel Mokka X 1.6 CDTI 4x2 136Ps
Το Opel Mokka έχει μία ιδιαίτερα πετυχημένη πορεία μέχρι στιγμής, με τις πωλήσεις του να έχουν ξεπεράσει τις 600.000 μονάδες παγκοσμίως. Αυτό βέβαια είχε σαν αποτέλεσμα να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Opel και άλλες εταιρείες, με λογική συνέπεια την άνοδο του ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα η νεοσύστατη αυτή κατηγορία των μικρών crossover να έχει πολύ αξιόλογες επιλογές. Όταν, λοιπόν, θέλεις να συνεχίσεις την επιτυχημένη σου πορεία στην κατηγορία, που εσύ ο ίδιος έφτιαξες, χρειάζεται να παρουσιάσεις κάτι νέο, είτε με τη μορφή ενός αρκετά δυναμικού facelift είτε με την αλλαγή γενιάς του μοντέλου. Εδώ, λοιπόν, η Opel περιορίστηκε σε μία απλή, επιδερμική ανανέωση του μοντέλου, που δεν μπορεί να κρύψει πλέον τις αδυναμίες του έναντι στον πιο ενδιαφέροντα ανταγωνισμό.
Τι άλλαξε?
Η Opel βαφτίζει το Mokka με ένα επιπλέον X, στην προσπάθειά της να εκπαιδεύσει το κοινό σχετικά με τις ονομασίες, που θα χαρακτηρίζουν όλα τα μελλοντικά SUV (όπως Crossland/Grandland X), εγκαθιστά παράλληλα τα συστήματα Opel On Star και Opel Eye και ανανεώνει το -μέχρι πρωτίστως φλύαρο- εσωτερικό του μικρού της SUV. Εξωτερικά, το look του μπροστινού τμήματος αποτυπώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, με στοιχεία όπως η οριζόντια μάσκα σε σχήμα φτερού και η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων με φώτα ημέρας LED με διπλά τόξα, θυμίζοντας το Astra, ενώ στο πίσω μέρος, οι αλλαγές είναι σαφώς πιο περιορισμένες, με τα νέα φώτα που διατίθενται προαιρετικά με τεχνολογία LED. Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του ταμπλό είναι επηρεασμένη από το καινούργιο Astra, με τη μεγάλη οθόνη αφής (7 ή 8in ανάλογα με την έκδοση) του νέου συστήματος πολυμέσων IntelliLink να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Τα υλικά, που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, είναι μαλακά, όσο όμως κατεβαίνουμε, γίνονται σκληρά και μέτρια σε ποιότητα. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων, που διαθέτει περισσότερες πληροφορίες για τον οδηγό, θα θέλαμε όμως και το τριάκτινο τιμόνι, όπως αυτό που εξοπλίζει τα υπόλοιπα, τελευταίας γενιάς, μοντέλα της εταιρείας. Η εικόνα του Mokka X είναι σίγουρα αναβαθμισμένη, με πιο minimal και εργονομική σχεδίαση, αυτό, όμως, που δεν άλλαξε είναι οι μέτριοι χώροι για την κατηγορία, αφού τρία άτομα θα στριμωχτούν στα πίσω καθίσματα, ενώ ο χώρος αποσκευών, με τα 356lt, κρίνεται οριακά επαρκής για τις ανάγκες μίας οικογένειας.
Το ίδιο ακριβώς
Οδηγικά, είναι πρακτικά το ίδιο. Το τιμόνι συνεχίζει να έχει μέτρια αίσθηση και πληροφόρηση, οι κλίσεις του αμαξώματος στις απότομες στροφές είναι σχετικά έντονες, αλλά, παρά τα δύο αυτά γεγονότα, το Mokka X μπορεί να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια, αρκεί να μπορέσεις να το συνηθίσεις. Βελτιωμένη είναι η ποιότητα κύλισης από τη νέα ρύθμιση της ανάρτησης, που όμως επιτρέπει, όπως είπαμε, αρκετά μεγάλες κλίσεις, προσδίδοντας έναν ταξιδιάρικο χαρακτήρα στο Mokka X. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός 1.6 diesel, που αποδίδει 136Ps. Η Opel ισχυρίζεται κατανάλωση 4,7lt/100km, τιμή όμως που δεν την είδαμε ποτέ, μιας και σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση έφτασε στα 6-6,2lt/100km, ενώ -με αρκετά οικονομική οδήγηση- έπεσε στα 5,8lt/100km. Πάντως ο κινητήρας έχει πολύ καλή λειτουργία και αρκετή ροπή, αφού η μέγιστη τιμή της φτάνει τα 32,6kgm στις 2.000rpm, γεγονός που βοηθάει αρκετά στο να κινηθεί γρήγορα το Mokka X παρά τις αρκετά μακριές σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο.
Αφού μπορείτε…
Για να παρουσιάσεις κάτι ανταγωνιστικό, το οποίο θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί και να παίζει δυνατά στην κατηγορία του, χρειάζεται κάτι παραπάνω από ένα επιδερμικό facelift. Δυστυχώς, το Mokka X είναι μία ήπια προσαρμογή του μοντέλου στα νέα δεδομένα της κατηγορίας, που πλέον διαθέτει πολύ άξιους αντιπάλους. Σήμερα, ο αγοραστής στην Ελλάδα, που δύσκολα θα αλλάξει αυτοκίνητο, χρειάζεται πολλά περισσότερα και σε όσο το δυνατόν καλύτερη τιμή.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ OPELMOKKA X 1.6 CDTI 4X2 136PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €24.100
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Προς το παρόν, η Lamborghini είναι πολύ χαρούμενη που κρατά ζωντανό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.