Παρουσίαση: Bridgestone Driveguard

Παρουσίαση: Bridgestone Driveguard

The best of both worlds

Η ιδέα των ελαστικών που διατηρούν το σχήμα τους ακόμα και ξεφούσκωτα δεν είναι καινούρια. Τα ελαστικά τεχνολογίας run-flat βρίσκονται στην αγορά εδώ και αρκετά χρόνια, η αλήθεια, όμως, είναι ότι στις χώρες με κακή ποιότητα οδοστρώματος, όπως η δική μας, δεν έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλή λόγω των σκληρών πλευρικών τους, τα οποία ήταν απαραίτητα για τη διατήρηση του σχήματος του ελαστικού μετά την απώλεια της πίεσης του αέρα. Αυτό όμως το χαρακτηριστικό τους, όταν ήταν φουσκωμένα, ήταν και το ουσιαστικότερο μειονέκτημά τους, μιας και είχε μεγάλο αντίκτυπο στην άνεση της ανάρτησης. Δεν ήταν μάλιστα λίγοι αυτοί που αγόραζαν καινούριο αυτοκίνητο και αναγκάζονταν, έπειτα από σύντομο χρονικό διάστημα, να τα αντικαταστήσουν, απογοητευμένοι από την ποιότητα κύλισης. Η Bridgestone, πρωτεργάτης της συγκεκριμένης τεχνολογίας, αναγνώρισε τους περιορισμούς των ελαστικών αυτών και καινοτομώντας γι’ ακόμα μία φορά, δίνει τη λύση με τα νέα Driveguard ελαστικά, που έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν χωρίς αέρα για 80km, με ταχύτητες μέχρι 80km/h, χωρίς να μειώνουν ούτε στο ελάχιστο την ποιότητα κύλισης του οχήματος κατά την οδήγηση υπό κανονικές συνθήκες. 

Πώς?

Χτυπώντας το πρόβλημα στη ρίζα του. Το πρόβλημα αυτό έγκειται στο ότι ένα ελαστικό, κατά την απώλεια αέρα, παραμορφώνεται περισσότερο με την κύλιση, με αποτέλεσμα να αυξάνεται δραματικά η θερμοκρασία του και συνεπώς να καταστρέφεται, θέτοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες του οχήματος. Τα ελαστικά run-flat έδωσαν πρώτα τη δυνατότητα να κινηθείς χωρίς αέρα, αλλά για περιορισμένο διάστημα, που στις περισσότερες περιπτώσεις επαρκούσε για να μην έχεις απλώς κάποιο απότομο «κλατάρισμα» μέχρι να σταματήσεις και να τα αντικαταστήσεις. Ο τρόπος, λοιπόν, για να βελτιώσεις ένα τέτοιο ελαστικό δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τη μείωση της παραγόμενης θερμότητας κατά την κίνηση χωρίς αέρα, αλλά και την ενίσχυση της αντοχής των υλικών του στη θερμοκρασία. Η Bridgestone, γνωστή για την εξέλιξη εξαιρετικών και καινοτόμων τεχνολογιών, τα έχει φροντίσει και τα δύο, κατασκευάζοντας το Driveguard με μία νέα ειδική γόμα, η οποία έχει μορφοποιημένη και όχι ακανόνιστη μοριακή δομή και έτσι, κατά την κίνησή τους, τα μόρια δεν συγκρούονται, όπως στις συμβατικές γόμες, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία, που παράγεται, να είναι κατά πολύ χαμηλότερη. Επιπρόσθετα, στα πλευρικά του ελαστικού, που είναι και το σημείο όπου δέχεται το μεγαλύτερο φορτίο, έχει μία ιδιαίτερη χάραξη, η οποία -κατά την κίνηση- δημιουργεί στροβιλισμό στον αέρα. Ο στροβιλισμός που παρέχουν τα ειδικά σχεδιασμένα Cooling Fins, αυξάνει την ψύξη εξωτερικά του ελαστικού και κατευθύνει τη θερμότητα προς τη ζάντα. Από την άλλη, το υλικό, που χρησιμοποιείται για την ενίσχυση των πλευρικών στο εσωτερικό του ελαστικού, είναι κατασκευασμένο από ειδικό, νέας τεχνολογίας, συνθετικό υλικό, NanoPro-Tech, με βάση τον πολυεστέρα, που έχει χαμηλή θερμοαπορρόφηση, που -εκτός του ότι ενισχύει την αντοχή του προφίλ στην καταπόνηση- εμφανίζει και πολύ μεγάλη αντίσταση στην αύξηση της θερμοκρασίας. Μην μπερδευτείτε όμως με το αν το ελαστικό μπορεί να ζεσταθεί εύκολα κατά την οδήγηση και να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, αυτό αφορά το πέλμα, που έχει επαφή με το δρόμο. Εμείς εδώ μιλάμε για τα πλευρικά.

Σαν λάστιχο?

Σαν λάστιχο είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με κορυφαία για την κατηγορία του συμπεριφορά σε κάθε είδους επιφάνεια, βαθμολογημένο μάλιστα από τον ανεξάρτητο Ευρωπαϊκό οργανισμό TUV με την υψηλότερη βαθμονόμηση «Α» για την απόδοσή του στο βρεγμένο οδόστρωμα (ο σημαντικότερος τομέας για την ασφάλεια) και με «C» για την αντίσταση κύλισης. Έχει άριστη απόδοση στην υδρολίσθηση χάρη στην ειδική χάραξή του και εξίσου υψηλή απόδοση στις στροφές χάρη στη χάραξη των ακριανών block του πέλματος, που είναι ενωμένα μεταξύ τους, αυξάνοντας την επαφή με το δρόμο υπό κλίση. Είναι πλήρως ανακυκλώσιμο, ενώ μειώνει επιπλέον και την κατανάλωση καυσίμου με έμμεσο τρόπο, αφού δεν χρειάζεται να έχουμε ρεζέρβα, η οποία αυξάνει το βάρος του αυτοκινήτου. Επίσης, η μοντέρνα κατασκευή του και η χρήση ελαφρύτερων υλικών του χαρίζουν το πλεονέκτημα του χαμηλού βάρους, που είναι ευεργετικό για την άνεση, το κράτημα και τη λειτουργία της ανάρτησης. Αντέχει σε οποιαδήποτε καταπόνηση και ζημιά, ανεξαρτήτως αν αυτή βρίσκεται στο πέλμα ή στα πλευρικά του και μπορεί να αντέξει στη χρήση, είτε είναι τρυπημένο, σκισμένο ή παραμορφωμένο από λακκούβα, προσφέροντας το πλεονέκτημα της μετακίνησης για μεγάλη απόσταση μετά τη ζημιά. Κανείς δεν απέχει 80km από βουλκανιζατέρ, ακόμα κι αν βρίσκεται στην κορυφή του Ολύμπου. Είναι διαθέσιμο σε 19 διαστάσεις στη θερινή έκδοσή του και σε 11 στη χειμερινή, από 185/65/15 έως 245/40/18 και ιδανικά τοποθετείται σε αυτοκίνητα παραγωγής από το 2014 και μετά, που είναι εξοπλισμένα και με σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών TPMS καιτα οποία έχουν τη δυνατότητα να προειδοποιούν τον οδηγό για την απώλεια πίεσης σε έναν ή περισσότερους τροχούς. 

Συμπερασματικά

Όπως δήλωσε και ο Διευθυντής της Bridgestone, Eduardo Minardi, το νέο Bridgestone Driveguard δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να συνεχίσει τη διαδρομή του, εξαλείφοντας τους κινδύνους ενός «κλαταρίσματος» και επιτρέποντάς του να επιλέξει το που και το πότε θα αντικαταστήσει το ελαστικό του. Να προσθέσουμε κι εμείς ότι αυτού του είδους τα συμβάντα είναι πιο πιθανό να λάβουν χώρα κατά την κίνηση εντός πόλης και το πιο πιθανό είναι να μην τα αντιληφθούμε τη στιγμή που συμβαίνουν, αλλά το επόμενο πρωί, που θα χρειαστούμε το αυτοκίνητο για να πάμε στη δουλειά μας κι αφού θα έχει πλέον ξεφουσκώσει πλήρως το ελαστικό κατά τη διάρκεια της νύχτας. Με το Bridgestone Driveguard απλώς οδηγούμε το όχημά μας μέχρι το πρώτο βενζινάδικο για να φουσκώσουμε το  ελαστικό ή έως το πρώτο βουλκανιζατέρ για επισκευή ή, αν έχουμε ήδη αργήσει, μέχρι τον προορισμό μας, χωρίς το φόβο ότι το ελαστικό θα καταστραφεί τελείως και θα ακινητοποιηθεί το όχημα και σίγουρα χωρίς τον κίνδυνο ατυχήματος. 

 

Αρθρογράφος

 

Τέλος το Nissan GT-R για την Ευρώπη

Τέλος το Nissan GT-R για την Ευρώπη

Η Nissan θα σταματήσει την διάθεση του GT-R στην Ευρώπη λόγο των περιορισμών στον ήχο και όχι λόγω ρύπων.