Παρουσίαση Εταιρείας: Auto Turbo
Η Auto Turbo είναι μια από τις παλαιότερες εταιρίες στο χώρο της βελτίωσης, αφού διανύει την τέταρτη δεκαετία λειτουργίας της. Η εταιρία επενδύει συνεχώς σε δυνατές αντιπροσωπείες και αξιόλογες συνεργασίες από όλο τον κόσμο στον τομέα του aftermarket και του OEM. Σήμερα η Auto Turbo επεκτείνει ακόμα περισσότερο τους ορίζοντες και τις δραστηριότητες της, δημιουργώντας έναν νέο, και υπερσύγχρονο χώρο από όπου πλέον τροφοδοτεί όλη την Ελλάδα. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να “ανακρίνουμε” τον Γιώργο Μαραβέλια, τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από αυτή την δυναμική κίνηση.
POWER: Γιώργο, μίλησέ μας για την Auto Turbo και την μέχρι τώρα ιστορία της.
Γιώργος Μαραβέλιας: Η Auto Turbo ιδρύθηκε το 1978 από τον πατέρα μου, Τάσο Μαραβέλια, ο οποίος παραμένει μέχρι και σήμερα η “κεφαλή” της εταιρίας όσον αφορά το κομμάτι του turbo. Η εταιρεία ασχολούνταν τότε με την εμπορία και το service τουρμπινών για μηχανήματα, σκάφη, και βιομηχανικούς κινητήρες, αφού στον τομέα του ελληνικού ΙΧ το turbo απλά δεν υπήρχε. Στην πορεία, ωστόσο, φτάσαμε και σε αυτό το σημείο και μάλιστα πρωτοπορώντας σε πολλούς τομείς. Για παράδειγμα, πρώτη η Auto Turbo λάνσαρε στην αγορά στις αρχές των 90’s την Garrett T25 για τα (τότε δημοφιλή) Uno Turbo. Οταν όλα τα αυτοκίνητα έπαιζαν στα 165-170Ps με “τελειωμένο” το εργοστασιακό turbo, ξαφνικά τους δώσαμε 40+Ps “από το πουθενά” και φυσικά έγινε ο χαμός στα κοντράδικα στέκια. Ετσι ανοίξαμε το δρόμο της τοποθέτησης aftermarket turbo αναβάθμισης, και θεωρούμε ότι με τις εισαγωγές μας και την τεχνική μας υποστήριξη υπήρξαμε κινητήριος δύναμη ώστε πάρα πολλοί μηχανικοί να ξεκινήσουν το τούρμπισμα ατμοσφαιρικών κινητήρων.
Πως προβήκατε σε μια τέτοια επέκταση των εγκαταστάσεων της Auto Turbo?
Γ.Μ.: Η ιδέα για μια τέτοια κίνηση ήταν κάτι το οποίο το σχεδιάζαμε εδώ και χρόνια, δεδομένου ότι χρειαζόμασταν έναν πολύ μεγαλύτερο χώρο αποθήκευσης για την διανομή των προϊόντων μας. Παράλληλα με τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις, θέλαμε να εκσυγχρονίσουμε το συνεργείο μας σε έναν νέο χώρο όπου θα γίνονται πολλές ακόμα από τις εργασίες που αναλαμβάνει πλέον η Auto Turbo. Οι εγκαταστάσεις φτάνουν τα 1.250m2 και περιλαμβάνουν χώρους αποθήκευσης, συνεργείο επισκευής τουρμπινών, αίθουσα εκπαίδευσης και σεμιναρίων, αλλά και χώρο τοποθέτησης συστημάτων υγραεριοκίνησης οχημάτων.
Όταν λες σεμινάρια και εκπαίδευση τι ακριβώς εννοείς?
Γ.Μ.: Από το 2011 είμαστε επίσημοι αντιπρόσωποι της Stoneridge. Η εταιρία αυτή, μαζί με την VDO, είναι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές ταχογράφων παγκοσμίως. Όλα τα νέα φορτηγά της Scania, Man και Volvo που βγαίνουν από το εργοστάσιο είναι εξοπλισμένα με ψηφιακούς ταχογράφους είτε της VDO, είτε της Stoneridge. Στην Ελλάδα ισχύει από το 2005 νομοθεσία σύμφωνα με την οποία, όλα τα φορτηγά άνω των 7,5t πρέπει να είναι εξοπλισμένα με ψηφιακό ταχογράφο. Ακόμα και στην περίπτωση που ένα φορτηγό έχει ταχογράφο παλαιότερου (αναλογικού) τύπου, οφείλει σύμφωνα με το νόμο, να τον αντικαταστήσει με έναν ψηφιακό. Εμείς λοιπόν, εκτός από την εμπορία των συστημάτων της Stoneridge, αναλαμβάνουμε όλη την διαδικασία εκπαίδευσης και εξειδίκευσης τεχνικών και συνεργείων για εγκατάσταση ψηφιακών ταχογράφων της συγκεκριμένης εταιρίας. Κάθε συνεργείο, προκειμένου να τοποθετήσει έναν ψηφιακό ταχογράφο, πρέπει να διαθέτει νόμιμη άδεια πιστοποιημένου εγκαταστάτη τέτοιων συστημάτων. Την πιστοποίηση αυτή την παρέχουμε εμείς. Είμαστε δηλαδή το επίσημο Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης του Υπουργείου Μεταφορών για αυτά τα συστήματα.
Εκτός όμως από τους ταχογράφους, παρέχουμε και την εκπαίδευση σε συνεργεία και μηχανικούς για εγκατάσταση συστημάτων υγραεριοκίνησης, όπου έχουμε δίκτυο συνεργασίας και πωλήσεων χονδρικής σε όλη την Ελλάδα.
Πολύ ωραία, όμως ας γυρίσουμε στην ενασχόληση της Auto Turbo που γνωρίζουν καλύτερα οι αναγνώστες του POWER, που δεν είναι άλλη από το κομμάτι της υπερτροφοδότησης και της βελτίωσης. Ποιες εταιρίες αντιπροσωπεύει αυτή τη στιγμή η Auto Turbo?
Γ.Μ.: Στο κομμάτι της βελτίωσης έχουμε τις AMSoil, APEXi, AST, Clutch Masters, Daemon, Forced Performance, GReddy/Trust, Gruppe M, Injen, Ingalls, OS Giken, Seibon, Tomei, Thermotec και Tial. Φυσικά στις τουρμπίνες αντιπροσωπεύουμε τις Borg Warner, Garrett, Holstet, IHI και Mitsubishi, ενώ στα εξαρτήματα υγραεριοκίνησης τις Stargas, Step και Tomasetto. Τέλος, τα τελευταία χρόνια, έχουμε μπει και στα αναλώσιμα service με τις Ardeca, Behr, και Rymec.
Τι άλλο μπορεί να βρει κανείς στην Auto Turbo? Εκτός από προϊόντα βελτίωσης, τι άλλες υπηρεσίες παρέχει στους πελάτες της?
Γ.Μ.: Αρχικά,οτιδήποτε έχει να κάνει με turbo, είτε αυτό λέγεται διανομή, είτε επισκευή, είτε αναβάθμιση. Η εταιρία διαθέτει τεράστιο stock διάθεσης και διανομής aftermarket προϊόντων από τις εταιρίες που αναφέραμε. Τουλάχιστον το 80% του ετήσιου τζίρου μας προέρχεται από τους επαγγελματίες και από τη χονδρική πώληση, στοιχείο που αυτομάτως μας επιφορτίζει με μια πολύ μεγάλη ευθύνη: πρέπει οτιδήποτε βρίσκεται στους καταλόγους μας να είναι ετοιμοπαράδοτο ή, στη χειρότερη περίπτωση, διαθέσιμο σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Κάτι το οποίο βέβαια δεν έχουμε αναφέρει ποτέ στο παρελθόν είναι ότι από το 2009 είμαστε οι επίσημοι επισκευαστές των τουρμπινών όλου του Ομίλου GM πανελλαδικά. Κάθε μονάδα turbo, πχ. από το επίσημο δίκτυο της Opel, που προορίζεται για επισκευή ή εγγύηση, πρέπει πρώτα να έρθει από εμάς, προκειμένου να γίνει διάγνωση αν πρέπει να περαστεί εγγύηση ή όχι, και έπειτα επισκευάζεται από εμάς και μόνο.
Πώς βλέπετε αυτή τη στιγμή την ελληνική αγορά? Πόσο πιστεύετε ότι έχει επηρεαστεί η αγορά της βελτίωσης από την οικονομική κρίση?
Γ.Μ.: Σαφώς και έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό. Νομίζω, παρόλα αυτά, ότι είμαστε σε μια φάση σταθεροποίησης του οικονομικού καθεστώτος, με όλα τα θετικά επακόλουθα που έχει αυτό στην αγορά. Η βελτίωση φυσικά και υπάρχει. Ο κόσμος που έχει το συγκεκριμένο πάθος δεν το ξεχνάει και δεν το παρατάει εύκολα, ακόμα και αν του έχουν βάλει τα δυο πόδια σε ένα παπούτσι -οικονομικά. Το αναπάντεχο είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχει ανέβει πολύ και το επίπεδο των αγώνων dragster, φυσικά σε συνδυασμό με τα drag days, κάτι το οποίο φυσικά και έδωσε μια τόνωση στην αγορά aftermarket. Σίγουρα δεν είμαστε στα επίπεδα του 2004-2005 που τουρμπίζαμε ότι είχε ρόδες… Μέχρι και τα παπιά. Εκείνα τα χρόνια πουλούσαμε τις T25 και τις GT28R κατά 100άδες. Αυτά πλέον δεν υπάρχουν. Ο κόσμος συνεχίζει να φτιάχνει αυτοκίνητα, απλά είναι μικρότερη η μερίδα ατόμων που ασχολείται με το συγκεκριμένο αντικείμενο.
P.T.: Με ποια αυτοκίνητα ασχολείστε σε επίπεδο βελτίωσης?
Τα τελευταία χρόνια το σκηνικό στα αυτοκίνητα που βελτιώνουμε έχει τροποποιηθεί αρκετά. Πλέον δεν εστιάζουμε στα Subaru και τα Mitsubishi, αφού πλέον τα συγκεκριμένα μοντέλα σπάνια τα συναντάς στον δρόμο, παρότι αποτέλεσαν δυο από τα πιο βελτιώσιμα μοντέλα όλων των εποχών. Τα τελευταία χρόνια βελτιώνουμε κατά κόρον όλα τα υπερτροφοδοτούμενα μοντέλα του Group VW, μοντέλα της Opel, όπως Astra και Corsa OPC, και διάφορα μοντέλα της Peugeot, όπως τα 207 με κινητήρα 1.6THP.
Ποια προϊόντα της Auto Turbo θα θεωρούσατε ως αιχμή του δόρατος?
Γ.Μ.: Παρότι έχουμε πάνω από 20 από τις κορυφαίες εταιρίεςπαγκοσμίως, θα πω ότιτο πιο δυνατό όπλο μας είναι η σειρά GTX της Garrett. Γι’ αυτό και επενδύσαμεπολύ μεγάλο οικονομικό κεφάλαιο προκειμένου να έχουμε σχεδόν ετοιμοπαράδοτη όλη τη γκάμα της εταιρίας. Αυτή τη στιγμή ο κόσμος που ασχολείται με βελτίωση ζητάει τουρμπίνες GTX. Η Garrett είναι φυσικά μια εταιρία κολοσσός, με τεράστια γνώση και εμπειρία στην υπερτροφοδότηση και την συγκεκριμένη στιγμή θεωρούμε ότι διαθέτει το καλύτερο προϊόν παγκοσμίως. Δεύτερη ισχυρότερη γκάμα προϊόντων θεωρούμε τα λιπαντικά της AMSoil, τα οποία είναι με διαφορά τα πιο εξελιγμένα της αγοράς. Φυσικά και δεν είναι ένα φτηνό λιπαντικό, αλλά όταν ζητάς το καλύτερο δυνατόν full συνθετικό λάδι για τον κινητήρα σου, το όνομα της AMSoil είναι εγγύηση.
Κλείνοντας, πείτε μας ποια είναι τα άμεσα σχέδια της Auto Turbo για το μέλλον?
Γ.Μ.: Επενδύουμε συστηματικά στην αύξηση του stock και τη διεύρυνση της γκάμας, προκειμένου να συνεχιστεί η εμπιστοσύνη και προτίμηση των επαγγελματιών, αλλά και των πελατών λιανικής. Προσφέρουμε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, με εγγυημένη εργασία, και βρισκόμαστε πάντοτε στο πλευρό του μηχανικού και του ιδιώτη, είτε σε επίπεδο τεχνικής υποστήριξης είτε στο after sales service. Παράλληλα, είναι στα άμεσα σχέδια μας να ασχοληθούμε και με τα αναλώσιμα service γι’ αυτό και έχουμε ήδη επενδύσει στην αντιπροσώπευση δυο εταιριών, της Ardeca στα λιπαντικά και της Rymec στους συμπλέκτες. Στο άμεσο μέλλον θα διαθέτουμε και ιμάντες, αλλά και μπουζί. Είμαστε της λογικής και νοοτροπίας να κάνουμε αργά, σταθερά και μεθοδευμένα βήματα, καθώς μονάχα με αυτό τον τρόπο μπορούμε να παρέχουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους πελάτες μας.
Info:
Auto Turbo
Κωστή Παλαμά 2, Ασπρόπυργος Αττικής
T.K: 19300
Website: www.autoturbo.gr
Τηλ: 210-5580868-9
Fax: 210-5580877
email: info@autoturbo.gr, sales@autoturbo.gr
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το εργοστάσιο της Kia στο Teplička nad Váhom κοντά στη Žilina, συμπληρώνει 20 χρόνια λειτουργίας, έχοντας παραχθεί εκεί περισσότερα από 4 εκατομμύρια ...