Παρουσίαση εταιρείας: Δημοθυρας Ν. & Υιος Ο.Ε. - Τουρμπομηχανική
Είναι πολύ δύσκολο να ασχολείσαι με τα αυτοκίνητα σε performance επίπεδο και να μην γνωρίζεις την εταιρεία αυτή. Ειδικά αν μένεις στην Βόρεια Ελλάδα, είναι πρακτικά αδύνατον, καθώς μιλάμε για μία εταιρεία με παρουσία 50 ετών στον τομέα της υπερτροφοδότησης. Η «Τουρμπομηχανική» ασχολείται με την εμπορία και την επισκευή τουρμπίνων για κάθε τύπο κινητήρα, σε παντός τύπου εφαρμογές, όπως Ι.Χ επιβατικά, φορτηγά, πλοία, χωματουργικά, αγροτικά, ακόμα και γεννήτριες. Ας αφήσουμε όμως τον Απόστολο Δημόθυρα να μας απαντήσει στις ερωτήσεις που έχουμε σχετικά με την εταιρεία.
Μιλήστε μας για την ιστορία της εταιρείας σας και την εμπειρία που έχετε αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια από την ενασχόλησή σας με τα turbo.
Η εταιρεία ξεκίνησε το 1974 με την επωνυμία ΑΦΟΙ Δημόθυρα Ο.Ε. Από το 1974, το βασικό αντικείμενο της εργασίας ήταν η επισκευή τουρμπίνων της εταιρείας Ηοlset, που είχε παρουσιαστεί από την Lucas εκείνη την εποχή. Η αρχική έδρα βρισκόταν στην οδό Μοναστηρίου και μετέπειτα Κωλέττη στην Θεσσαλονίκη. Το 1988, η εταιρεία εξελίχθηκε σε Δημόθυρας Ν. & Υιος Ο.Ε, με τον εμπορικό τίτλο «Τουρμπομηχανική». Κατά τα έτη 1974-2000, η κύρια δραστηριότητα της επιχείρησής μας ήταν η επισκευή κάθε τύπου τουρμπίνας, όπως ΚΚΚ, Schwitzer, Garrett, Ηοlset, ΙΗΙ, Hitachi, Mitsubishi και Komatsu.
Από το 1998 έχουμε μεταφερθεί εντός του βιοτεχνικού πάρκου Καλοχωρίου, σε ιδιόκτητο χώρο συνολικής έκτασης 5.000τ.μ., στο 7ο χιλ. εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Αθηνών. Έκτοτε, ενισχύσαμε με ακόμη πιο σύγχρονα μηχανήματα το τμήμα της ανακατασκευής-επισκευής και αυξήσαμε την παρουσία μας σε γειτονικές χώρες έχοντας ταυτόχρονα την επίσημη αντιπροσώπευση κατασκευαστών τουρμπινών πρώτης εφαρμογής. Η εταιρεία μας φέτος κλείνει 50 χρόνια παρουσίας στον χώρο του turbo. Είναι μια οικογενειακή επιχείρηση, στην οποία εργάζονται άνθρωποι με πάρα πολλά χρόνια εμπειρίας και πολλά σεμινάρια πάνω στο αντικείμενο της υπερτροφοδότησης.
Τι προϊόντα μπορεί να βρει κανείς στην εταιρεία σας;
Η εταιρεία μας είναι διανομέας των προϊόντων της BorgWarner, Garrett, Holset, Mitsubishi, IHI και Continental. Οι παραπάνω εταιρείες είναι κατασκευαστές πρώτης εφαρμογής (Original Equipment Μanufacturer-ΟΕΜ) σε κινητήρες εσωτερικής καύσης (πετρελαιοκινητήρες, βενζινοκινητήρες, αλλά και κινητήρες φυσικού αεριού/υγραερίου).
Ποιες είναι οι επισκευαστικές δυνατότητες της εταιρείας σας;
Η τουρμπίνα ήταν ανέκαθεν ένα αντικείμενο στο οποίο μπορούσε να γίνει πλήρης ανακατασκευή. Γι’ αυτό και παλαιοτέρα, οι κατασκευάστριες εταιρείες πρόσφεραν oversize και undersize νούμερα σε βασικούς κωδικούς ανταλλακτικών, έτσι ώστε να μπορεί να γίνεται μια ολοκληρωμένη ανακατασκευή. Η εταιρεία μας πρωτοστάτησε το 1989 εφαρμόζοντας την πλήρη ανακατασκευή τουρμπινών με εργοστασιακές προδιαγραφές. Αυτό σήμερα έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό, αφού η πολιτική των εταιρειών ωθεί το προϊόν σε εμπορικές λύσεις. Ωστόσο η εταιρεία μας συνεχίζει να ανακατασκευάζει υπερτροφοδότες με τις πιο αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές που υπάρχουν, οπού και όποτε μπορεί αυτό να γίνει.
Τι εξοπλισμό διαθέτετε και τι υπηρεσίες παρέχετε στους πελάτες σας;
Στην εταιρεία μας διαθέτουμε τα πιο σύγχρονα μηχανήματα του ευρωπαϊκού χώρου των εταιρειών Schenk, Turboclinic και Cimat, έτσι ώστε να επαληθεύονται εις διπλούν τα αποτελέσματα ζυγοστάθμισης ταλαντώσεων και εφαρμογής των περιστρεφόμενων μερών μιας τουρμπίνας. Άρα κάθε πελάτης χονδρικής ή λιανικής μπορεί να φέρει το turbo του για έλεγχο-διάγνωση, ανακατασκευή η ακόμα και αναβάθμιση, αν αυτό είναι εφικτό. Είναι βέβαια προφανές ότι πριν από όλα γίνεται μια συζήτηση για το ιστορικό του κινητήρα και μια ενημέρωση για το τι πρόκειται να ακολουθήσει από μέρους μας. Πάντα θέλουμε να δίνουμε ξεκάθαρες και αξιόπιστες επιλογές στους πελάτες μας.
Τα τελευταία χρόνια η αγορά έχει κατακλυστεί από υβριδικά turbo. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των υβριδικών turbo σε σχέση με μία εργοστασιακή μονάδα;
Το υβριδικό turbo είναι αναγκαίο για την επιτυχημένη αναβάθμιση του κινητήρα και αυτό μας βρίσκει απόλυτα συμφώνους. Η αξιοπιστία του όμως θα είναι «υψηλού βαθμού» εφόσον τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι υψηλών προδιαγραφών και φέρουν την σφραγίδα των επίσημων κατασκευαστών turbo πρώτης εφαρμογής. Τα εργοστάσια πρώτης εφαρμογής είναι τα μόνα που έχουν τα μηχανήματα, το τεχνικό know how και τα περιθώρια για άριστη σχέση προϊόντος-τιμής, με στόχο την υψηλή απόδοση.
Τα πλεονεκτήματα λοιπόν του ποιοτικού προϊόντος βοηθούν έτσι ώστε μια εργοστασιακή μονάδα να φτάσει σε υψηλοτέρα επίπεδα παροχής και απόδοσης.
Μειονεκτήματα έχουν μόνο τα προϊόντα αποκαλούμενα ως “alternative”, “replacement” ή ακόμα και “aftermarket” τα οποία δεν έχουν την σφραγίδα από κάποιον κατασκευαστή πρώτης εφαρμογής. Τα συγκεκριμένα προϊόντα δεν μπορούν να προσφέρουν αξιοπιστία και φυσικά το αναμενόμενο αποτέλεσμα που επιθυμούν οι καταναλωτές. Πολλές μικρότερες εταιρείες προσπαθούν μεμονωμένα με την χαμηλή τιμή ενός υβριδικού turbo να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή που στο τέλος εκείνος είναι αυτός που θα χρειαστεί να πληρώσει μία πολύ πιο δαπανηρή επισκευή σε περίπτωση αστοχίας του turbo.
Πώς βλέπετε αυτή τη στιγμή την ελληνική αγορά της βελτίωσης;
Είναι πολλά και μεγάλα τα περιθώρια ανόδου στην αγορά της βελτίωσης.
Οι βασικοί λόγοι που αυτό συμβαίνει είναι:
α. Η μείωση του κυβισμού των κινητήρων συνεπάγεται και μικρότερο αριθμό ιπποδύναμης. Άρα όλο και μεγαλύτερος αριθμός ιδιοκτητών ή χρηστών ακόμα και μεσαίων επιδόσεων θα ζητούν όλο και περισσότερο αύξηση ιπποδύναμης για να ικανοποιήσουν τις οδηγικές τους ανάγκες.
β. Ο ενθουσιασμός των Ελλήνων ταλαντούχων μηχανικών, μαζί με τον «βομβαρδισμό» τεχνικών πληροφοριών μέσω διαδίκτυού, προσφέρονται για αύξηση της ενασχόλησης με την βελτίωση.
γ. Γιατί από τότε που εφευρέθηκε το αυτοκίνητο, πάντα υπήρχαν άνθρωποι που αγαπούσαν το «γκάζι» λίγο παραπάνω από πολλά πράγματα στην ζωή τους…
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον και πώς βλέπετε την εξέλιξη της εταιρείας σας από εδώ και πέρα;
Το μέλλον της εταιρείας με αυτό το αντικείμενο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η ηλεκτροκίνηση μειώνει την πρώτη εφαρμογή κινητήρων με υπερτροφοδότες, ενώ η συνέχιση με καύσιμα άλλων τύπων, όπως το υδρογόνο, κρατά «σε συνέχεια» το ενδιαφέρον εφαρμογής. Το μέλλον θα δείξει τον δρόμο.
Τι θα συμβουλεύατε στους ιδιοκτήτες κινητήρων με turbo;
Να τηρούν τους κανόνες συντήρησης χρησιμοποιώντας γνήσια ανταλλακτικά και ακόμη νωρίτερα απ’ ό,τι προβλέπεται απ’ τούς κατασκευαστές, αφού πολλές φορές οι καθημερινές συνθήκες μειώνουν την δυναμική αντοχής των μερών του κινητήρα, όπως οι υψηλές θερμοκρασία περιβάλλοντος, οι λανθασμένοι χειρισμοί, οι εξαντλητικές ταχύτητες κ.α.
Θα θέλατε να κλείσουμε με κάποιο συγκεκριμένο μήνυμα;
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους συνεργάτες της εταιρείας μας όλων αυτών των χρόνων παρουσίας μας στην αγορά για την προσήλωσή τους στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρείας μας και φυσικά τους χιλιάδες πελάτες χονδρικής και λιανικής που συνεχίζουν να μας στηρίζουν με απαράμιλλη θέρμη.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Tesla ανακαλεί 80.000 μοντέλα της στην Κίνα, που έχουν θέμα με το λογισμικό διαχείρισης των μπαταριών και των ζωνών ασφαλείας.