Παρουσίαση εταιρείας: Microchips Tuning
PowerAutomotiveMagazine: Πότε ιδρύθηκε η εταιρεία;
Microchips: Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2009.
Ρ.Α.Μ.: Τι παροχές μπορεί να προσφέρει στον πελάτη;
Μ.: Προγραμματισμούς εργοστασιακών εγκεφάλων βενζίνης και πετρελαίου, με στόχο την αύξηση την ιπποδύναμης. Η πολιτική της εταιρείας είναι να φτιαχτεί ένα αμάξι πάντα με στόχο την αξιοπιστία και τη λειτουργικότητα, διατηρώντας τον πολιτισμένο χαρακτήρα του. Σίγουρα υπάρχουν βελτιωτές που μπορούν να προσφέρουν κάτι παραπάνω σε ιπποδύναμη και ροπή, αλλά θυσιάζοντας κάτι. Όλα τα αυτοκίνητα έχουν ένα περιθώριο για να βγάλουν παραπάνω δύναμη και ροπή μέσα σε λογικά –πάντα- πλαίσια. Το ερώτημα γιατί δεν βγαίνει ένα αυτοκίνητο πιο δυνατό από το εργοστάσιο, συνήθως έχει να κάνει με φορολογικούς λόγους, αφού στην υπόλοιπη Ευρώπη το κόστος ιδιοκτησίας ενός πιο δυνατού -από πλευράς ιπποδύναμης- αυτοκίνητου θα ρίξει τις πωλήσεις του. Γι’ αυτό βλέπουμε πλέον το ίδιο αμάξι να βγαίνει σε τρεις διαφορετικές ιπποδυνάμεις, με αλλαγή μονό στη χαρτογράφηση του εγκεφάλου.
Ρ.Α.Μ.: Ποια είναι η φιλοσοφία της Microchips όσον αφορά τον προγραμματισμό ενός αυτοκινήτου;
Μ.: Φιλοσοφία μας είναι η ικανοποίηση του πελάτη σε συνδυασμό με την αξιοπιστία και τη μακροζωία του μηχανολογικού συνόλου.
Ρ.Α.Μ.: Η τεχνολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων εν έτει 2018 επηρεάζει θετικά ή αρνητικά τον προγραμματισμό των αυτοκινήτων;
Μ.: Οι μοντέρνοι εγκέφαλοι είναι πλέον πολύ πιο γρήγοροι στη λειτουργία τους και έχουν πιο πολλούς αισθητήρες για τη διάγνωση και σωστή λειτουργία του κινητήρα. Αυτό βέβαια θα μπορούσε να είναι και αρνητικό, αφού υπάρχουν πιο πολλά πράγματα που μπορεί να χαλάσουν. Από την πλευρά του προγραμματισμού, τα πράγματα είναι ευκολότερα, αφού ένα μεγάλο κομμάτι του ελέγχου της σωστής λειτουργιάς του κινητήρα το κάνει ο εγκέφαλος σε πολύ γρήγορο χρόνο.
Ρ.Α.Μ.: Τι διαφορές αντιμετωπίζετε στον προγραμματισμό ενός πετρελαιοκίνητου και ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου;
Μ.: Η λειτουργία του βενζινοκινητήρα είναι τελείως διαφορετική από αυτή του κινητήρα της βενζίνης. Κύριος στόχος στον προγραμματισμό των Diesel είναι η παροχή σωστής ποσότητας καυσίμου, ώστε να μην καπνίζει το αμάξι στο πάτημα και βουλώνει πιο γρήγορα το DPF. Στις βενζίνες, κύριος στόχος είναι η σωστή αναλογία καυσίμου, οι σωστές πιέσεις στις τουρμπίνες και ο χρονισμός μέσα στα φυσιολογικά πλαίσια, χωρίς επιστροφές από υπερβολικό χρονισμό.
Ρ.Α.Μ.: Πόσο σημαντικό είναι να έχει στη διάθεσή του ένας προγραμματιστής δικό του δυναμόμετρο και γιατί;
Μ.: Το δυναμόμετρο είναι ίσως το σημαντικότερο εργαλείο για έναν προγραμματιστή. Μπορούμε να δημιουργήσουμε τις ίδιες συνθήκες δρόμου, ανεβάζοντας τα φορτία στα ηλεκτρόφρενα, που έχουν τα ακριβά δυναμόμετρα. Επίσης, η ροή του αέρα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για τη σωστή ψύξη του intercooler και των ψυγείων του αυτοκίνητου. Η ταχύτητα του αέρα, που βγαίνει από τους ανεμιστήρες, είναι κοντά στα 180km/h, ενώ παρέχεται μεγάλη ποσότητα αέρα, ώστε να κρυώνουν τα ψυγεία επαρκώς. Οι κοντρολαρισμένες συνθήκες μας επιτρέπουν να πιέσουμε το αμάξι σε μεγάλες ταχύτητες, με απόλυτη ασφάλεια και να γίνουν τυχόν διορθώσεις πολύ γρήγορα, χωρίς να χάνουμε χρόνο οδηγώντας στο δρόμο.
Ρ.Α.Μ.: Αναλαμβάνετε τον προγραμματισμό παράλληλων και άγραφων ECU; Αν όχι, είναι στα άμεσα σχέδια να στραφείτε σε μία τέτοιου είδους συνεργασία;
Μ.: Δυστυχώς δεν ασχολούμαστε με άγραφους εγκεφάλους, ούτε είναι στα μελλοντικά μας σχέδια.
Ρ.Α.Μ.: Ποια είναι η άποψή σας για τις extreme βελτιώσεις; Είστε υπέρ ή κατά και γιατί;
Μ.: Σαν γενική φιλοσοφία, τα extremesetup δεν τα αναλαμβάνουμε, γιατί οι ώρες που απαιτούνται και το θέμα της αξιοπιστίας τα κάνουν πολύ ζημιογόνα σε χρόνο και χρήμα.
Ρ.Α.Μ.: Η κατανάλωση είναι πλέον ένα σημαντικό κομμάτι. Αναλαμβάνετε χαρτογραφήσεις, που σκοπό έχουν τη βελτίωση της κατανάλωσης εκτός από τη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα;
Μ.: Πλέον μπορούμε να προσφέρουμε προγραμματισμό με κύριο σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης, χωρίς να θυσιάσουμε την αξιοπιστία και την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκίνητου.
Ρ.Α.Μ.: Ο χώρος αυτός έχει ανταγωνισμό. Εσείς με ποιον τρόπο στέκεστε απέναντι σε αυτόν;
Μ.: Ο ανταγωνισμός , όταν είναι υγιής, μας βοηθά να γίνουμε καλύτεροι, προσφέροντας στους πελάτες ένα σωστό αποτέλεσμα. Απέναντί του στεκόμαστε πάντα με στόχο την ικανοποίηση του πελάτη από πλευράς αποτελέσματος, αλλά και από πλευράς aftersalessupport σε οποιαδήποτε μορφή ερώτησης, απορίας ή σύστασης για περαιτέρω βελτίωση.
Ρ.Α.Μ.: Βενζινοκινητήρες, πετρελαιοκινητήρες, ηλεκτροκινητήρες. Τι μας επιφυλάσσει το μέλλον; Θα δούμε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με βελτιώσεις στην Ελλάδα;
Μ.: Δυστυχώς, η οικονομική κατάσταση της Ελλάδος έχει κάνει τα τελευταίας τεχνολογίας υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα απλησίαστα για το μέσο Έλληνα, οπότε δεν βλέπω σύντομα κάποια εξέλιξη στο συγκεκριμένο κομμάτι.
Ρ.Α.Μ.: Τι ζητάτε εσείς από τον εκάστοτε πελάτη, προκειμένου να ξεκινήσετε τον προγραμματισμό ενός αυτοκινήτου; Υπάρχουν κριτήρια βάσει των οποίων θα επιλέξετε ή θα απορρίψετε ένα αυτοκίνητο;
Μ.: Το αμάξι του πελάτη θα ελεγχθεί πριν κάνουμε οποιαδήποτε εργασία. Αν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι κάποιο κομμάτι του αυτοκίνητου δεν λειτουργεί όπως πρέπει, ενημερώνουμε τον πελάτη για την αντικατάσταση ή διόρθωσή του και ξαναέρχεται για να συνεχίσουμε. Δυστυχώς, λόγω της οικονομικής κρίσης, τα αυτοκίνητα δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση, με αποτέλεσμα –σε ορισμένες περιπτώσεις- ένα αυτοκίνητο να χρειαστεί να έρθει δύο και τρεις φόρες από το συνεργείο για να διαπιστωθεί ότι πλέον δουλεύει όπως πρέπει. Επίσης, τα όρια του αυτοκινήτου ως προς το πόσο ψηλά θα ανέβει ένα μοτέρ σε ιπποδύναμη τα θέτω εγώ. Πολλά τα παραδείγματα που ο πελάτης ζητάει από τον εκάστοτε προγραμματιστή να «σηκώσει πίεση» και το μοτέρ το ίδιο βράδυ παραδίδει πνεύμα. Οπότε, πάντα σε συζήτηση με τον πελάτη, καταλήγουμε στο πού θέλουμε να φτάσουμε όσον αφορά τη βελτίωση του αυτοκινήτου. Αυτοκίνητα, τα οποία είναι «ζημιάρικα», δεν τα αναλαμβάνουμε καθόλου και ενημερώνουμε και τον πελάτη για τυχόν μελλοντικά προβλήματα.
Microchips Tuning
Δημητσάνας 6 – Μοσχάτο
Αθήνα
Τηλ: 210 48 38 357
Web:www.microchips-tuning.com
Mail:info@microchips-tuning.com
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Citroen για μία ακόμη φορά πρωτοπορεί και παρουσιάζει μία ξεχωριστή ενέργεια: Απόσυρση τώρα από τη Citroen.