Peugeot 106 Rallye Turbo 650+ PS
Δεν τα σκιάζει φοβέρα καμμιά...
Τα Rallye ποτέ δεν πεθαίνουν. Από την μέρα που βγήκαν στην κυκλοφορία τα Saxo VTS και τα 106 Rallye/GTi μας απασχολούσαν ολοένα και περισσότερο. Πόσες χιλιάδες κόντρες έχουμε γράψει γι αυτά, σε πόσες αναβάσεις πρωταγωνίστησαν, σε πόσους αγώνες εντυπωσίασαν και πόσοι νέοι έμαθαν να οδηγούν γρήγορα με δαύτα. Ναι, η κατάσταση έχει προχωρήσει πολύ από τότε και πλέον όλοι σχεδόν οι κινητήρες είναι άμεσου ψεκασμού, τα σασμάν έχουν πριν από σένα – για σένα, κουμπωμένη την επόμενη σχέση και το ESP φροντίζει να σπινάρεις σχεδόν όσο χρειάζεται. Τα Rallye έχουν αντικατασταθεί από αυτοκίνητα που καταφέρνουν τα πάντα ευκολότερα, χάνοντας όμως την αίσθηση. Όλα έχουν ένα τίμημα. Τι κι αν τον προηγούμενο μήνα βγήκαμε στα περίπτερα (και σαρώσαμε! Ευχαριστούμε!) με ένα παντοδύναμο Nissan GT-R που έγραφε με το καλημέρα 4sec για το 100-200km/h? Είμαστε το POWER και κάθε μήνα μπορούμε και έχουμε για εσάς τα καλύτερα. Ακόμα και αν αυτά είναι κατασκευές που μας γυρίζουν πίσω στον χρόνο. Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Dragster ξεκινάει σε λίγες μέρες και στο εξώφυλλό μας αυτό τον μήνα φιγουράρει ένα αυτοκίνητο που σίγουρα θα καταφέρει να πετύχει χρόνους-ρεκόρ. Προφητεία? Μπα…
Σιγουριά 0-400!
Η 0-400 Tune 2 Race έχει αποδείξει ότι κάνει πράξεις τις σκέψεις της. Ούτε πολλά λόγια, ούτε δηλώσεις, οπότε όταν αυτό το Rallye Turbo έχει γράψει ήδη 10,2sec για το 1/4 του μιλίου και μάλιστα με χαμηλή ταχύτητα εξόδου στα 225km/h, τότε κάτι μου λέει ότι τώρα, που διαθέτει περίπου 100 άλογα παραπάνω στους τροχούς, θα δούμε άλλο έργο. Τολμώ να μαντέψω πως θα δούμε 9,8sec με 235km/h ταχύτητα εξόδου. Εδώ είμαι κι εδώ είστε... Η συνταγή λοιπόν για ένα γρήγορο και σταθερό σε χρόνους Rallye είναι συγκεκριμένη για την 0-400 Tune 2 Race. Το γνωστό κίτρινο Rallye Turbo που έγραψε 11άρια στον δρόμο και μάλιστα με 100-200km/h κάτω από 5sec (γκούχου-γκούχου... ακούνε τα supercars?), δεν υπάρχει πλέον στην πιάτσα. Λύθηκε και τα πράγματά του πουλήθηκαν και μάλιστα πολλά από αυτά βρίσκονται σε αυτό το Rallye, του Ντίνου Τουρκοχωρίτη. Ο Ντίνος δεν έχει κάνει πουθενά καμία παραχώρηση. Το αυτοκίνητο είναι υπερβολικά προσεγμένο σε όλους τους τομείς. Ακόμα και το trailer που μεταφέρει το αυτοκίνητο είναι έργο τέχνης. Μας έχετε ξαναδεί να φωτογραφίζουμε το trailer? Όχι. Ε, άρα κάτι σημαίνει αυτό!
Ελληνικά μυαλά!
Είναι ορισμένοι άνθρωποι που «το’χουν». Έχουν αποδείξει με τα κατορθώματά τους πως είναι καλοί σε αυτό που κάνουν. Το καλό της υπόθεσης είναι πως πρόκειται για Έλληνες που αγαπούν το tuning και όλοι μαζί, καταφέρνουν θαύματα. Το μυαλό πίσω από την 0-400 Tune 2 Race, ο Τάκης Παρασκευόπουλος θεωρεί πως υπάρχουν Έλληνες που κατασκευάζουν ή εξελλίσουν προϊόντα ανώτερα από μεγάλες φίρμες του εξωτερικού και οφείλουν οι Έλληνες μηχανικοί να στηρίξουν τέτοιες προσπάθειες. Όπως φαίνεται, αυτό συμβαίνει. Αναφέρομαι στην DP Engine Parts του Πάνου Μαυρακάκη, μία εταιρεία η οποία κατασκευάζει πιστόνια, μπιέλες, βίδες, ακόμα και εκκεντροφόρους, με άριστα αποτελέσματα. Αμέτρητα αγωνιστικά αυτοκίνητα φοράνε προϊόντα της DP και τον τελευταίο καιρό ολοένα και αυξάνεται η εξαγωγή τέτοιων προϊόντων σε ξένες χώρες. Της DP λοιπόν είναι τα πιστόνια του Rallye και έχουν διάμετρο λίγο μεγαλύτερη από τα εργοστασιακά. Οι μπιέλες της Scat, σε συνδυασμό με τον εργοστασιακό αλλά ζυγισμένο στρόφαλο, αφήνουν την διαδρομή στα εργοστασιακά νούμερα. Πλέον ο κυβισμός έχει ανέβει ελαφρώς, στα 1.628cc. Η σχέση συμπίεσης είναι στο 10,8:1, νούμερο πολλά υποσχόμενο. Τα μεγαλύτερα μπουζόνια της ARP σφίγγουν δυνατά την κυλινδροκεφαλή πάνω στο μπλοκ και ενδιάμεσά τους βρίσκεται μία custom φλάντζα με ατσάλινα Ο-rings. Η 0-400 Tune 2 Race ανέλαβε να ανοίξει τους αυλούς της κυλινδροκεφαλής και να τοποθετήσει μεγαλύτερες βαλβίδες της Supertech σε εισαγωγή και εξαγωγή. Τα σφιχτά ελατήρια των βαλβίδων προέρχονται από την Peugeot Sport και προορίζονται για Rallye Kit Car. Οι custom συμμετρικοί εκκεντροφόροι της Cat Cams έχουν διάρκεια 280 μοίρες και ανύψωση βαλβίδας 11,5mm. Το «καπάκι» κάνει σοβαρή δουλειά πλέον.
C2 VTS
Τα θυμάστε αυτά? Ποτέ δεν κατάφεραν να γίνουν τόσο επιτυχημένα όσο ήταν τα Saxo. Είχαν όμως μερικά εξαρτήματα πολύ καλύτερα σχεδιασμένα, όπως η πολλαπλή εισαγωγής τους. Γι’ αυτό και τοποθετήθηκε μια τέτοια στο μαύρο Rallye Turbo, παρέα με μία πεταλούδα από Honda S2000! Θα καταλάβετε παρακάτω γιατί είναι από Honda. Πάνω στο custom χταπόδι έχει πάρει θέση μία τουρμπίνα Garrett GT3582R με 0,82 A/R στο μαντέμι, ικανή για πολλά παραπάνω από 600 άλογα. Ίσως καλύτερα να λέγαμε για 700-παρά. Το Rallye έχετε υπόψη ότι σηκώνει πίεση πάνω από 2,6bar και ανεβάζει πάνω από 8.500rpm. Αμέ! Όλα τα παραπάνω έχουν μία μεγάλη απαίτηση σε καύσιμο. Τα τέσσερα μπεκ της Bosch, με παροχή 1.600cc/min, τροφοδοτούνται από καύσιμο μέσω των δύο αντλιών καυσίμου 044 της Bosch Motorsport. Κάπου εδώ όμως θα βάλουμε κι έναν κινέζο στην παρέα.
B16A Workshop
Αναφέραμε κάτι για Honda πριν. Τι δουλειά έχει μία πεταλούδα Honda σε ένα τέτοιο setup? Η B16A Workshop έχει αναλάβει την εξέλιξη του ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού τομέα του αυτοκινήτου. Όλη η εργοστασιακή πλεξούδα ξηλώθηκε και την θέση της πήρε μία χειροποίητη. Αυτή λοιπόν καταλήγει σε μία ECU της AEM, η οποία προορίζεται για Honda S2000. Από τέτοιο αυτοκίνητο προέρχονται και οι πολλαπλασιαστές, οπότε καταλαβαίνετε ότι το Rallye διαθέτει πλέον ξεχωριστό πηνίο ανά μπουζί. Ούτε στο καλύτερό του όνειρο δεν το είχε δει αυτό. Και όχι μόνο. Πλέον το Rallye διαθέτει traction control, flat shift λειτουργία, launch control, διαφορετική πίεση ανά ταχύτητα και αμέτρητες άλλες παραμέτρους που φροντίζουν να έχει σταθερή απόδοση σε κάθε πέρασμα. Ακόμα και οι χάρτες ανάφλεξης και ψεκασμού παραμετροποιούνται αναλόγως την πρόσφυση, με αποτέλεσμα το σπινάρισμα να είναι αρκετά ελεγχόμενο. Σκεφτείτε όλα τα παραπάνω να δουλεύουν σε μία σοβαρή πίστα dragster. Η B16A Workshop τοποθέτησε επίσης και την ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων της AIM στο ταμπλό από την οποία μπορείς να ελέγξεις τα πάντα.
Σασμανοφάγοι
Τα δυνατά Saxo & Rallye αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στον τομέα της μετάδοσης. Το εργοστασιακό σασμάν, σε συνδυασμό με το μεγάλο σε διάμετρο πλατό, δεν αντέχει την υπερβολική δύναμη και διαλύεται σε χρόνο dt. Η 0-400 Tune 2 Race έχει βρει την λύση χρησιμοποιώντας εργοστασιακά σασμάν με ΒΕ κωδικό, τα οποία συναντάμε σε Citroen Picasso 1.6, Citroen Xsara 1.6, Citroen Berlingo 1.6 και άλλα. Με ένα πάντρεμα σχέσεων και γραναζιών, έχει κατασκευαστεί ένα σασμάν ιδανικό για 400άρια το οποίο μάλιστα αντέχει δεκάδες ξεκινήματα από στάση και αστραπιαίες αλλαγές. Πάντα με την χρήση ενός ψαγμένου set συμπλέκτη, όπως ο δίδισκος της Sachs Performance. Εκτός από τα γρανάζια, διαφοροποιημένα και πιο ανθεκτικά είναι όλα τα ρουλεμάν που βρίσκονται στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το «καβούκι» του σασμάν είναι επίσης ενισχυμένο σε ορισμένα σημεία που «πονάνε» και ανοίγουν με την χρήση. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα πανάκριβα ημιαξόνια και μουαγιέ της Peugeot Sport, τα οποία προορίζονται για τα χωμάτινα αγωνιστικά 106 Rallye, συνθέτουν ένα σύστημα μετάδοσης ικανό να βγάλει ακόμα και μία ολόκληρη αγωνιστική χρονιά χωρίς ζημιές. Ναι, οκ, χρειάζεται και λίγη τύχη.
Βάρος, αυτός ο εχθρός
Ο κυριότερος εχθρός των επιδόσεων είναι το βάρος. Όσο λιγότερο, τόσο καλύτερα. Ευτυχώς τα Rallye είναι αρκετά ελαφριά από το εργοστάσιο, αλλά με τις κατάλληλες παρεμβάσεις, μπορούν να φλερτάρουν εύκολα με τα 800 κιλά. Το «δικό μας» είναι ελαφρωμένο όσο χρειάζεται και όχι όσο παίρνει. Η κατανομή του βάρους του όμως, καθώς και η μελέτη που έχει γίνει για το που και πως θα τοποθετηθούν ορισμένα εξαρτήματα, έχει κάνει το Rallye πολύ σωστά στημένο, με αποτέλεσμα να ξεκινάει ιδανικά. Σε συνδυασμό με την ψαγμένη χαρτογράφηση του traction control και την άριστη οδήγηση του ιδιοκτήτη του, στον τελευταίο αγώνα του στο Τυμπάκι της Κρήτης, σημείωσε τρεις φορές 1,5sec για τα πρώτα 18m, επίδοση που δεν καταφέρνουν να πετύχουν τα περισσότερα τετρακίνητα. Τα περάσματα αυτά δεν είχαν καλή τύχη όμως, καθώς όλο και κάτι συνέβαινε. Με λίγη σκέψη όμως, θα δείτε ότι το Rallye πήγαινε για χρονάρα, μιας και στο 10,2sec που είχε γράψει, σημείωνε 1,66sec για τα πρώτα 18m και έβγαζε έξοδο 225km/h. Με το 1,55sec, αλλά και με διάφορα άλλα προβλήματα και χαμηλότερη πίεση λειτουργίας, έβγαλε ταχύτητα εξόδου μεγαλύτερη από 230km/h. Το 10,2sec είναι επίδοση που χαρακτηρίζεται ως ανεπίσημο ρεκόρ, μιας και δεν επετεύχθει για δεύτερη φορά. Όμως οι σταθεροί χρόνοι του για τα πρώτα 18m, δηλώνουν ότι αυτό θα γίνει στο άμεσο μέλλον. Χαζεύοντας τις επιδόσεις αυτού του αυτοκινήτου, εντυπωσιάστηκα επίσης από τον χρόνο που χρειάζεται για να καλύψει τα τελευταία 200m, για το 200-400m δηλαδή. Η καλύτερη επίδοση του Rallye είναι 3,47sec, χρόνος που πετυχαίνουν τετρακίνητα με περίπου 1.000 άλογα. Για να κλείσουμε, ο στόχος που έχει θέσει η ομάδα της 0-400 Tune 2 Race είναι να καταφέρει να γράψει το Rallye επίδοση στα 402m η οποία να ξεκινά με 9 δευτερόλεπτα και κάτι τέτοιο δεν θα αργήσει να συμβεί. Εξάλλου εγώ πιο πάνω έκανα μια προφητεία. Για να δούμε, θα πέσω μέσα...?
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα, η Goodyear πιστή στις αξίες της και στο motto της «Build a better future for our communities», και