Power Classic: Alfa Romeo Veloce
Η «Ασημίνα»...
...είναι η «σύντροφος» του Γ. Κακλή, όταν δεν βρίσκεται με την «ερωμένη» του, την κόκκινη αγωνιστική Veloce, με την οποία πρωταγωνιστούν σε αναβάσεις και σιρκουί τα τελευταία επτά χρόνια. Οι δυο τους, «σύντροφος» και «ερωμένη», έχουν μια ιδιάζουσα σχέση μεταξύ τους, έχοντας αποδεχθεί η μια την ύπαρξη της άλλης και χωρίς να διστάζουν να μοιραστούν πράγματα, που γνωρίζουν ότι ευχαριστούν τον άνθρωπο που τις προσέχει και τις φροντίζει. Η μια έχει χορτάσει ταξίδια, κοινωνικές συναναστροφές, δημοσιότητα, πανάκριβα και ιδιαίτερα δώρα, η άλλη δε είναι αυτή που στο «τέλος της ημέρας» έχει περάσει τον περισσότερο χρόνο με τον άνθρωπό της, απολαμβάνοντας την απλότητα και τις χαρές της καθημερινότητας...
Μια για το δρόμο παρακαλώ...
...αλλά όχι του δρόμου. Έτσι συμβαίνει συνήθως, όταν ψάχνεις να κάνεις σοβαρή «σχέση». Εξετάζεις άλλα πράγματα, αναζητάς μια κοπέλα «από σπίτι», χωρίς πολλές «περιπέτειες» και αν έχει και προίκα, ακόμα καλύτερα. Το ανάγω ευθύς αμέσως στο αντικείμενό μας, μπας και γλιτώσω τους... κακοχαρακτηρισμούς. Αναφέρομαι, για όσους δεν κατάλαβαν τον παραλληλισμό, στην ασημί Veloce, που «συστήθηκε» στον Γιάννη μέσω κοινών γνωστών -όπως συμβαίνει με τα περισσότερα «καλά κορίτσια»- και κρίθηκε ως ιδανική για την ολοκλήρωση της αυτοκινητιστικής του φαντασίωσης: την ανακατασκευή μιας δεύτερης, πέραν της αγωνιστικής, Veloce για χρήση δρόμου. Τη συγκεκριμένη συνόδευαν τα FIA πιστοποιητικά γνησιότητάς της, ως μιας 1750GT Series II (s.n AR 1387213, Veloce 105.44), κατασκευασμένη στις 22 Νοεμβρίου του 1970 και πουλημένη στις 12 Ιανουαρίου του 1971 στο Sassuolo της Modena. Ο έρωτας, όπως καταλαβαίνετε, ήταν κεραυνοβόλος και ο Γιάννης δήλωσε εξαρχής πως είχε καλό σκοπό για την «Ασημίνα». Λίγους μήνες αργότερα, η καλλίγραμμη Ιταλίδα ταξίδεψε από τη Χαλκίδα στην Αθήνα για να τον συναντήσει, και έκτοτε είναι αχώριστοι...
Η «Ασημίνα» στην Αθήνα...
Ο Γιάννης πετούσε από τη χαρά του και δεν ήθελε τίποτα άλλο από το να κυκλοφορεί την «Ασημίνα» και να τη γνωρίζει σε φίλους και γνωστούς. Έτσι, ξεκινώντας από τους δικούς του ανθρώπους, την πήγε μια βόλτα στη Ραφήνα, να γνωρίσει τον Βαγγέλη και τον Θανάση, που τα ιταλικά τα μιλάνε... φαρσί! Η συμπάθεια ήταν αμοιβαία και οι κολιγιές δεν άργησαν να έρθουν. Επανερχόμενος στο αντικείμενό μας, όπως άλλωστε έχει ξανασυμβεί αμέτρητες φορές με άλλες Veloce και συγγενείς της οικογένειας των Alfa, οι αδελφοί Μαργωμένοι ξεκίνησαν αποσυναρμολογώντας την πλήρως. Εν συνεχεία, το κουφάρι της μεταφέρθηκε στο φανοποιείο του Γιώργου Κατσαρού για πλήρη αποκατάσταση και ολική βαφή, προκειμένου να αναδειχθούν τα παραμελημένα της κάλλη. Εντωμεταξύ, τα αδέλφια προετοίμαζαν τα μηχανικά μέρη, που θα τοποθετούνταν και που θα «ξυπνούσαν» το μικρό coupe, χαρίζοντάς του μια αναπάντεχη δεύτερη νιότη. Ο 2λιτρος κινητήρας της «Ασημίνας», η μοναδική «ατασθαλία» του παρελθόντος της, φρεσκαρίστηκε με μια τετράδα έμβολα ΑΕ Borgo εργοστασιακής διάστασης, οι ΟΕΜ μπιέλες γυαλίστηκαν και ελαφρώθηκαν, ενώ το ίδιο έγινε και στον εργοστασιακό στρόφαλο και το βολάν. Τοποθετήθηκαν τριμεταλλικά κουζινέτα και όλο το μοτέρ δέθηκε με καινούρια ΟΕΜ μπουζόνια και βίδες. Η κυλινδροκεφαλή δέχθηκε δοκιμασμένες και αποδεδειγμένα αποδοτικές επεμβάσεις, μέσα από την πείρα της Margomenos Service και την αγωνιστική εμπλοκή του Γ. Κακλή. Ο λόγος συμπίεσης ανέβηκε στο 11:1, η διάμετρος των βαλβίδων εισαγωγής αυξήθηκε κατά +1mm στα 45mm, τα ελατήρια βαλβίδων αντικαταστάθηκαν με aftermarket της Kent και οι εκκεντροφόροι εισαγωγής-εξαγωγής απέκτησαν 300ο/286ο διάρκεια και 12mm/11mm βύθισμα σε εισαγωγή και εξαγωγή αντίστοιχα. Η Margomenos Service ανέλαβε τη ροϊκή εξέλιξη της κυλινδροκεφαλής, η οποία «έδεσε» με τον κορμό με μια ΟΕΜ φλάντζα. Αναβάθμιση δέχθηκε τόσο η εισαγωγή όσο και η εξαγωγή, με την τοποθέτηση ενός ζεύγους διπλών Dellorto DHLA 45mm, ενός χταποδιού 4-2-1 και μιας ελεύθερης εξάτμισης με μεσαίο και τελικό διαμέτρου 63mm, διά χειρός NS Racing. Στα περιφερειακά του μοτέρ, ένα προγραμματιζόμενο ντιστριμπιτέρ 1-2-3 και μια αντλία λαδιού με ίσια δόντια εξασφαλίζουν καλύτερη ανάφλεξη και καλύτερη λίπανση.
Οι επεμβάσεις σε μετάδοση και ανάρτηση είναι περιορισμένες, αλλά αρκούντως στοχευμένες. Δίσκο-πλατό είναι τα ΟΕΜ, το ίδιο και το 5τάχυτο κιβώτιο, που όμως φέρει στα σωθικά του custom γρανάζια 3ης και 5ης. Στον πίσω άξονα, το δισκάτο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της ZF, με ποσοστό εμπλοκής 48%, φροντίζει ώστε η δύναμη να περνάει ουσιαστικά στο δρόμο και τα παιχνίδια με την ουρά να είναι προβλέψιμα και ελεγχόμενα. Ίδιο προσανατολισμό έχουν και οι επεμβάσεις στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης. Έτσι, μπροστά συναντάμε αμορτισέρ της Bilstein και custom ελατήρια με σκληρότητα 1000lbs, ενώ πίσω τα αμορτισέρ της Bilstein συνδυάζονται με ελατήρια Eibach, σκληρότητας 450lbs. Η ΟΕΜ αντιστρεπτική του εμπρός άξονα έχει αντικατασταθεί με μια διαμέτρου 29mm, τα ψαλίδια είναι ίδια με της αγωνιστικής του Γιάννη και τα μπαράκια του τιμονιού είναι custom και κοντύτερα για πιο άμεσες αντιδράσεις. H Veloce, ακόμα και σε stock μορφή, ήταν εντυπωσιακά γρήγορη, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα. Το χαμηλό βάρος των 1.028kg, σε συνδυασμό με τα 133Ps και τα 18,6kgm ροπής, της εξασφάλιζαν 0-100km/h σε 8,9sec, 400άρι σε 16,6sec και τελική 195km/h. Η «Ασημίνα», με τις επεμβάσεις της Margomenos Service, παίζει στα 160+Ps, άρα σοφά ο Γιάννης επενέβη και στα φρένα. Τα υλικά τριβής έχουν αντικατασταθεί με Ferodo DS2500, οι εμπρός δισκόπλακες είναι Tarox αεριζόμενες και χαρακτές, ενώ στον πίσω άξονα έχουν τοποθετηθεί Ate δαγκάνες από Alfa Romeo Montreal και επίσης αεριζόμενες δισκόπλακες. Γύρω γύρω υπάρχουν, εννοείται, σωληνάκια αεροπορικού τύπου.
Καλώς την...
Μπορεί η «Ασημίνα» να μην είναι η απόλυτη «θεά» -βλέπε GTAm-, έχει όμως τον τρόπο της να σε τρελαίνει... Είναι αυτό που λέμε, το κορίτσι της διπλανής πόρτας, που τελικά μπορεί και να κρύβει πολύ ενδιαφέρον κάτω από το low profile παρουσιαστικό της. Ε, λοιπόν, έτσι και έγινε. Μια απογευματινή βόλτα στο βουνό με την «Ασημίνα», λίγος καθαρός, δροσερός, βουνίσιος αέρας στο πρόσωπο μέσα από το μικρό της φινιστρίνι, μερικές ξερογκαζιές και δυο-τρία ανάποδα, αρκούν ώστε να τη θέλεις για πάντα κοντά σου...
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Συμπίεση 9:1
| Tuned by: MARGOMENOS Service, 24ο χλμ. Λ. Μαραθώνος Ραφήνα, τηλ. 22940 31303
|
TUNING SPECS: Εκκεντροφόρος εισαγωγής διάρκεια 300ο, βύθισμα 12mm, εκκεντροφόρος εξαγωγής διάρκεια 286ο, βύθισμα 11mm Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής Margomenos Service, βαλβίδες εισαγωγής 45mm, βαλβίδες εξαγωγής 40mm, Kent ελατήρια βαλβίδων, συμπίεση 11:1 ΟΕΜ φλάντζα κυλινδροκεφαλής Dellorto DHLA 45 καρμπιρατέρ Ντιστριμπιτέρ 1-2-3 προγραμματιζόμενο NS Racing Στέλιος Παναγιωταράς πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1, μεσαίο και τελικό 63mm AE Borgo std πιστόνια ΟΕΜ γυαλισμένες, ελαφρωμένες μπιέλες ΟΕΜ γυαλισμένος, ελαφρωμένος, ζυγισμένος στρόφαλος ΟΕΜ ελαφρωμένο, ζυγισμένο βολάν Τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου-μπιελών Competition τρόμπα λαδιού μεγαλύτερης παροχής Κολάρα σιλικόνης | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: Bilstein αμορτισέρ, custom order ελατήρια 1000lbs, αγωνιστικά ψαλίδια, αντιστρεπτική 29mm, custom Margomenos Service κοντά μπαράκια για γρήγορο τιμόνι Πίσω: Bilstein αμορτισέρ, Eibach ελατήρια 450lbs
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΟΕΜ 5τάχυτο κιβώτιο με custom 3η και 5η ΟΕΜ δισκο-πλατό ZF δισκάτο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ποσοστό εμπλοκής 48%, τελική σχέση μετάδοσης 4,1:1 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Αποκατάσταση, ολική φανοποιία
| |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: ΟΕΜ Ate δαγκάνες, Ferodo DS2500 τακάκια, αεριζόμενοι-χαρακτοί δίσκοι Tarox, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης Πίσω: Alfa Romeo Montreal Ate δαγκάνες, Ferodo DS2500 τακάκια, αεριζόμενοι δίσκοι,σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης
| ΤΡΟΧΟΙ: Evolution 8J x 15in ζάντες, Pirelli P Zero ελαστικά 195/50/15
|
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Την αυστηροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καθώς και τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την οδική συμπεριφορά των πολιτών, προανήγγειλε...