Power Classic: Opel Ascona Irmcher 235Ps
Ο κ. Δημήτρης είναι λάτρης της πίσω κίνησης, καθώς και των Opel Ascona. Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1980 άρχισε να ψάχνει ένα και μετά από αρκετές προσπάθειες βρήκε ένα Ascona κατασκευής του 1980 σε άριστη κατάσταση. Για πολλά χρόνια το κράτησε ως είχε, αφού για την εποχή του ήταν από τα γρήγορα αυτοκίνητα, αλλά και γιατί είχε πολλά extra από το εργοστάσιο, μιας και είναι γνήσιο Irmscher, δηλαδή ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα των 2.000cc, ο οποίος απέδιδε 120Ps.
Παραλίγο barn-find!
Φαντάζομαι ότι έχετε ακούσει ή δει στο internet για τα περίφημα barn-finds. Πρόκειται για αυτοκίνητα, που βρίσκονται για χρόνια παρατημένα μέσα σε αχυρώνες, με το πέρασμα του χρόνου να έχει αφήσει έντονα τα σημάδια του πάνω τους και κάποια στιγμή κάποιος τα ανακαλύπτει και τους δίνει μια δεύτερη ζωή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση απλά βγάλτε από την εξίσωση τον αχυρώνα, αφού το Opel Ascona ήταν παρατημένο σε ένα χωράφι. Με αρκετή από την τοπική χλωρίδα να έχει επεκταθεί σε ορισμένα σημεία του εσωτερικού του. Όπως καταλάβατε, το restoration σε αυτό το αυτοκίνητο ξεκίνησε με κλαδευτήρι! Πριν όμως παρατηθεί στο χωράφι, το Ascona είχε αγοραστεί σε άριστη κατάσταση, το 1985 και ο ιδιοκτήτης του είχε κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα για πολλά χρόνια. Κάποια στιγμή όμως το άφησε στην άκρη, στο χωράφι που λέγαμε, και μετά από πέντε χρόνια αποφάσισε να το φτιάξει ξανά από την αρχή.
Δεύτερη ζωή
Ο Δημήτρης ήταν ένα βήμα πριν στείλει το αυτοκίνητο στο scrap και αν δεν ήταν τα δύο αδέρφια, οι Ηλίας και Λεωνίδας Τσαγκαράς, δεν θα είχε ασχοληθεί με το πλήρες restoration του αυτοκινήτου του. Ο Ηλίας και ο Λεωνίδας είναι δύο πολύ ψαγμένοι μηχανικοί, που αγαπάνε πραγματικά τη δουλειά τους και ακόμα περισσότερο αγαπάνε τα παλιά μοντέλα της Opel. Στο συνεργείο τους συναντήσαμε ένα ακόμα Ascona, καθώς και ένα τρομερά σπάνιο OpelManta 400, όλα τους δουλεμένα με ιδιαίτερη προσοχή και αρκετό μεράκι. Έχουν καταφέρει και έχουν κάνει τους πελάτες τους να τους έχουν τυφλή εμπιστοσύνη, σε σημείο που αφήνουν εκεί κάθε τους αυτοκίνητο, ξέροντας ότι τα δύο αδέρφια θα το προσέξουν καλύτερα και από δικό τους όχημα και θα κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν, με άριστο αποτέλεσμα. Το Ascona ήταν σε πάρα πολύ κακή κατάσταση, μιας και τα χρόνια, που πέρασε στο χωράφι, είχαν αφήσει πολύ έντονα σημάδια πάνω του. Είχαν σκουριάσει πολλά τμήματα του αμαξώματος, όπως τα πατώματα οδηγού και συνοδηγού, τα μπροστινά φτερά, οι μπροστινοί θόλοι και αρκετά σημεία ακόμα και πραγματικά χρειαζόταν κάποιος γενναίος μάστορας για να το αναλάβει.
Με τη σέγα στο χέρι!
Όπως έγραψα πιο πάνω, χρειάστηκε γενναίος μάστορας και ο Δημήτρης ήταν τυχερός, γιατί βρήκε δύο! Τα δύο αδέρφια, λοιπόν, ξεκίνησαν αμέσως γδύνοντας όλο το αμάξωμα από τα πάντα, με κύριο στόχο να αφαιρέσουν από παντού τη σκουριά. Εδώ χρειάστηκε να κοπούν οι μπροστινοί θόλοι, δύο μέρη από το πάτωμα του σασί, μπροστά από τον οδηγό και το συνοδηγό, καθώς και να τριφτούν αρκετά σημεία σε διάφορες ακμές του αμαξώματος. Τοποθετήθηκαν νέα τμήματα στα αντίστοιχα σημεία, που αφαιρέθηκαν τα οξειδωμένα μέρη και ακολούθησε στοκάρισμα σε μερικά σημεία του αμαξώματος και στη συνέχεια, αφού τρίφτηκαν οι στόκοι, ασταρώθηκε. Παράλληλα, αγοράστηκαν καινούργια εμπρός φτερά, αλλά και όλα τα μέρη, που χρειάστηκαν, προκειμένου το αυτοκίνητο να αποκτήσει το look από Ascona 400, το οποίο περιλαμβάνει φουσκώματα στα φτερά εμπρός και πίσω, φαρδιά πλαϊνά μαρσπιέ, αεροτομή και διαφορετικούς προφυλακτήρες. Επίσης, κατασκευάστηκαν από πολυεστέρα το καπό και το πορτ-μπαγκάζ για εξοικονόμηση βάρους. Το δυσκολότερο σημείο του restoration ήταν η φανοποιεία του και για αυτό χρειάστηκαν δύο χρόνια προσεκτικών εργασιών για να ολοκληρωθεί και να φτάσει στο αποτέλεσμα, που ήθελαν.
Ντύσιμο!
Το αμάξωμα ήταν πλέον έτοιμο και καλύτερο από εργοστασιακό και σιγά - σιγά ξεκίνησε το χτίσιμο. Πρώτα από όλα, τοποθετήθηκε ένα roll-cage έξι σημείων της Safety Devices, το οποίο έδεσε και ενίσχυσε το αμάξωμα. Κατόπιν, τοποθετήθηκε ένα κάθισμα bucket, ζώνες τεσσάρων σημείων και τιμόνι της Sparco, καθώς και ένα fly-offχειρόφρενο με ηλεκτρικό κατανεμητή πέδησης από την D2. Πριν μπει το τιμόνι, τοποθετήθηκε το εργοστασιακό ταμπλό, στο οποίο όμως κατασκευάστηκε ένα πάνελ. Πάνω στο πάνελ, τοποθετήθηκαν οι διακόπτες του αυτοκινήτου, που είναι όλοι αεροπορικού τύπου. Το εσωτερικό παρέμεινε σπαρτιάτικο, μιας και πρόκειται για αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ξεχνάμε καλοριφέρ, επενδύσεις κλπ, εδώ θα συναντήσουμε custom απλές επενδύσεις στις πόρτες, πλαστικά τζάμια με συρόμενο άνοιγμα, δίχτυ πίσω από το κάθισμα για το κράνος και τα γάντια και πυροσβεστήρα άμεσα προσβάσιμο.
C20XE
Αυτός είναι και ο κινητήρας, που τοποθετήθηκε στο αυτοκίνητο. Στην εργοστασιακή του μορφή αποδίδει 154Ps, εδώ, όμως, χάρη στις επεμβάσεις των Ηλία και Λεωνίδα, ο κινητήρας αποδίδει 235Ps. Ο κινητήρας αυτός έχει τρομερή αντοχή. Ειδικά ο στρόφαλος, αλλά και το μπλοκ έχουν απίστευτη αξιοπιστία και αντοχή. Μία βρετανική εταιρεία με μεγάλη πείρα σε αυτούς τους κινητήρες είναι η SBD Motorsport. Έχει βγάλει μια σειρά aftermarket, που ανεβάζουν την ιπποδύναμη, χωρίς να θυσιάζουν την αξιοπιστία. Από την SBD, λοιπόν, προέρχεται η κυλινδροκεφαλή, η οποία περιλαμβάνει αλλαγμένο valvetrain, πάνω στην οποία έγινε ροϊκή εξέλιξη από τα δύο αδέρφια. Τοποθέτησαν τους εκκεντροφόρους της Kent Cams, παρέα με τα ρυθμιζόμενα γρανάζια τους, έχοντας στην εισαγωγή δύο καρμπυρατέρ της Dellorto των 48mm και μία πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1 της SBD από την άλλη πλευρά. Οι μπιέλες του εργοστασίου είναι ανθεκτικές και έτσι διατηρήθηκαν, τα πιστόνια όμως άλλαξαν με τα σφυρήλατα της Acralite. Τα εργοστασιακά είναι και αυτά σφυρήλατα, αλλά αντέχουν οριακά μέχρι τα 250Ps, οπότε αλλάχθηκαν για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Την παροχή καυσίμου την έχει αναλάβει η αθάνατη λύση των καρμπυρατεράδων, η Facet Red Top αντλία, η οποία τροφοδοτεί ένα feeder tank, σιγουρεύοντας έτσι ότι ο κινητήρας θα έχει πάντα παροχή. Μάλιστα υπάρχει και αναμονή για δεύτερη αντλία, αν τυχόν χρειαστεί στο μέλλον, μιας και στα σχέδια του ιδιοκτήτη είναι να πάρει λίγη δύναμη ακόμα ο κινητήρας.
Rock hard!
Από τη μετάδοση κρατήθηκε μόνο ο κεντρικός άξονας, αφού αλλάχθηκε το εργοστασιακό κιβώτιο με ένα Getrag από Ascona 400, το οποίο συνδυάστηκε με δίδισκο συμπλέκτη της ΑΡ Racing και μπλοκέ διαφορικό της Griper. Η κρεμαγιέρα αλλάχθηκε και αυτή και τοποθέτησαν μία κοντή Quaife με ηλεκτρική υποβοήθηση. Τα αμορτισέρ, που χρησιμοποιούνται, ανήκουν στη γκάμα της Bilstein και συνδυάζονται με παχύτερες αντιστρεπτικές και ελατήρια της Eibach. Τέλος, τα φρένα χρησιμοποιούν δαγκάνες της Opel Sport και αεριζόμενους τρυπητούς δίσκους της Brembo των 310mm εμπρός και αεριζόμενους των 288mm πίσω, καθώς και δύο ανεξάρτητες αντλίες φρένων της Wilwood.
Satisfaction!
Ο Δημήτρης είναι τόσο ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, που δεν θα άλλαζε το παραμικρό επάνω στο αυτοκίνητο. Αν κάποια στιγμή του δινόταν ξανά η ευκαιρία, θα έκανε ξανά ένα restoration, αλλά αυτήν τη φορά σε Opel Ascona 400. Σίγουρα πάντως δεν θα ξεχάσει τη χαρά και την ικανοποίηση, που ένιωσε την πρώτη φορά, που έτρεξε στην Ανάβαση Ριτσώνας με το αυτοκίνητό του έτοιμο! Άλλωστε, εκεί μπορεί να απολαύσει και το αγαπημένο στοιχείο του αυτοκινήτου του, που είναι το στήσιμό του και όπως μας είπε και ο ίδιος, το αυτοκίνητο στρίβει φανταστικά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.998cc Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1 | Tuned by Tsagaras Motorsport Σοφοκλή Βενιζέλου 39, Περιστέρι Τηλ.:210 57 37 368 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Opel Sport δαγκάνες, Brembo αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι 310mm, σωληνάκια αεροπορικού τύπου Πίσω: Opel Sport δαγκάνες, Brembo αεριζόμενοι δίσκοι 288mm, σωληνάκια αεροπορικού τύπου Wilwood ανεξάρτητες αντλίες φρένων | ΤΡΟΧΟΙ Opel Sport 8Jx16in εμπρός 9Jx16 πίσω ζάντες Avon 8x21.5x16 εμπρός 9x21,5x16in πίσω ελαστικά |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Πρακτικό, ευρύχωρο και προσαρμόσιμο στις ανάγκες των χρηστών. Το νέο Doblò προσφέρει καινοτόμες λύσεις για να κάνει πιο εύκολες και άνετες τις καθημερ...