Power Classic: Porsche 944 Turbo 300Ps
Η Porsche 944 ήταν ένα μοντέλο που έμεινε για πολύ καιρό στη σκιά των 911. Τώρα τελευταία όμως ήρθαν ξανά στο προσκήνιο και αποκαλύπτουν τις κρυμμένες αρετές τους. Η 944 Turbo, που φιλοξενούμε σε αυτό το τεύχος, είναι εξ’ ολοκλήρου ανακατασκευασμένη και εξελιγμένη σε αγωνιστικό αυτοκίνητο από την PetroRetro 911. Πρόκειται για μία εταιρεία, που έχει αφιερωθεί, όπως μαρτυρά και το όνομά της, στην ανακατασκευή, αλλά και στη συντήρηση μοντέλων της Porsche. Μάλιστα, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ανήκει στον Νίκο Πετρόπουλο, γιο του ιδρυτή της εταιρείας, κ. Γιώργο.
Motorsport
Το πρώτο συναίσθημα, που σου δημιουργείται μόλις περάσεις από την πόρτα της εταιρείας, είναι οι vintage αναμνήσεις από τους αγώνες. Όλο το concept της διακόσμησης έχει να κάνει με αγωνιστικά μοντέλα της Porsche και παντού βλέπεις πινελιές από LeMans, Gulf Racing, Martini Racing, τμήματα κλασσικών μοντέλων και φυσικά μια εντυπωσιακή πληθώρα διαφόρων σπάνιων και πανέμορφων μοντέλων σε διάφορα στάδια ανακατασκευής. Η εταιρεία στην ουσία είναι μία κάθετη μονάδα, που αναλαμβάνει οποιαδήποτε εργασία έχει να κάνει με τη συντήρηση μοντέλων της Porsche, από το πιο παλιό ως το πιο σύγχρονο.
944 stories
Η 944 είναι ένα αρκετά ενδιαφέρον μοντέλο. Ξεκίνησε την καριέρα της το 1982, με τα τελευταία μοντέλα να περνούν τη γραμμή παραγωγής το 1991 με συνολικές πωλήσεις που έφτασαν τις 163.000 μονάδες. Το 1985 παρουσιάστηκε η 944 Turbo, η οποία χρησιμοποιούσε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα των 2,5lt, εξοπλισμένο με ένα ΚΚΚ Κ26 turbo χάρη στο οποίο απέδιδε 220Ps στις 6.000rpm. Ο κινητήρας είχε έναν εκκεντροφόρο επικεφαλή και δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, χρησιμοποιούσε σφυρήλατα πιστόνια της Mahle, ενώ ήταν επίσης το πρώτο αυτοκίνητο που απέδιδε την ίδια ιπποδύναμη είτε με καταλύτη είτε χωρίς. Η κατανομή βάρους ήταν 50-50, μιας και το κιβώτιο ταχυτήτων βρισκόταν στον πίσω άξονα μαζί με το διαφορικό. Τα φρένα ήταν δανεισμένα από την 911 και χρησιμοποιούσε τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo και δίσκους 298mm εμπρός και 299mm πίσω. Η ανάρτηση χρησιμοποιούσε ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Koni, με ελατήρια προοδευτικής σκληρότητας και φυσικά παχύτερες αντιστρεπτικές ράβδους εμπρός και πίσω, σε σχέση με τα ατμοσφαιρικά μοντέλα. Το αυτοκίνητο επιτάχυνε στα πρώτα 100km/hσε 5,9sec και σε 14,8sec πέρναγε τα 402 μέτρα, ενώ η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 245km/h. Στην εποχή της ήταν το γρηγορότερο τετρακύλινδρο αυτοκίνητο.
Μία κοινή απόφαση!
Ο Νίκος και ο πατέρας του ήταν ανέκαθεν λάτρεις των 911. Αυτό μάλιστα είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό στον επισκέπτη της εταιρείας, αφού τόσο η ονομασία όσο και ο σχετικός διάκοσμος παραπέμπουν σε διάφορα μοντέλα των 911. Το γεγονός ότι βρέθηκε στην κατοχή τους μία 944 Turbo ήταν εντελώς τυχαίο και προέκυψε μετά από την ανακατασκευή μιας εξαιρετικά σπάνιας 968 ClubSport για λογαριασμό πελάτη τους. Από τις πρώτες δοκιμές, που έκαναν στο αυτοκίνητο, τους κέρδισε η ιδανική κατανομή βάρους, καθώς και το πάτημά του στο δρόμο. Τότε πήραν την απόφαση να ανακατασκευάσουν και φυσικά να εξελίξουν την 944 turbo, που βλέπετε εδώ.
Fullrestoration!
Μπορεί το αυτοκίνητο να ήταν σε καλή κατάσταση, όμως η μετατροπή του σε αγωνιστικό απαιτούσε ριζικές αλλαγές. Όλα ξεκίνησαν από το αμάξωμα, από το οποίο αφαιρέθηκαν τα πάντα, προκειμένου να τριφτεί το παλιό χρώμα και να μείνει γυμνή λαμαρίνα. Ενισχύθηκε στα σημεία με ράψιμο και στη συνέχεια κατασκευάστηκε ένα custom roll-cage έξι σημείων, το οποίο -εκτός από την ακαμψία- φροντίζει και για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια του πληρώματος. Στη συνέχεια, το σασί ασταρώθηκε με εποξικό αστάρι δύο συστατικών της NexaAutocolor. Το συγκεκριμένο αστάρι επιλέχθηκε λόγω της τρομερά μεγάλης αντοχής του. Αφού στέγνωσε, τρίφτηκε και ακολούθησε η βαφή με αυθεντικό χρώμα της Porsche και κατόπιν ακολούθησε το τελικό γυαλιστερό εποξικό βερνίκι δύο συστατικών πάλι από τη γκάμα της Nexa Autocolor. Αφού πλέον το σασί ήταν έτοιμο και βαμμένο, ξεκίνησε η κατασκευή του ταμπλό. Το πάνω τμήμα του, που περιλαμβάνει και τον πίνακα οργάνων, είναι το εργοστασιακό, το οποίο ντύθηκε με alcantara, ενώ κατασκευάστηκε ένα κεντρικό πάνελ με διακόπτες αεροπορικού τύπου. Κάθε τι άλλο περιττό αφαιρέθηκε από το εσωτερικό, όπως μονώσεις, επενδύσεις, καλοριφέρ, παράθυρα και οτιδήποτε άλλο δεν χρειάζεται ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Τα παράθυρα των θυρών κατασκευάστηκαν από plexiglass, όπως και το πίσω της θύρας του χώρου αποσκευών. Αυτό για να κατασκευαστεί χρησιμοποιήθηκε το γυάλινο εργοστασιακό, προκειμένου να παρθούν τα μέτρα και στη συνέχεια πήρε το κατάλληλο σχήμα με αρκετή υπομονή και μεγάλη προσοχή στο φούρνο του φανοποιείου. Στις θύρες κατασκευάστηκαν ελαφριά πάνελ για να μην φαίνεται σκέτη η λαμαρίνα και στη συνέχεια τοποθετήθηκαν δύο καθίσματα bucket της Sabelt με ζώνες τεσσάρων σημείων της ΟΜΡ, σύστημα ενδοεπικοινωνίας οδηγού-συνοδηγού, πετάλια και τιμόνι της Momo, καθώς και ένα fly-off χειρόφρενο της Wilwood. Εξωτερικά, τώρα, αφαιρέθηκαν τα αναδιπλούμενα εμπρός φανάρια μαζί με το μηχανισμό τους, εξοικονομώντας με αυτόν τον τρόπο 17kg. Στη θέση τους τοποθετήθηκαν τα αντίστοιχα φανάρια από 924 CarreraGT.
Enginerevival!
Ο κινητήρας λύθηκε εντελώς και έγινε σχολαστική ανακατασκευή του. Αλλάχθηκαν τα μέταλλα με καινούργια, έγινε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, καθώς και πλάνισμα για να ανέβει ελαφρά η συμπίεση. Οι βαλβίδες γυαλίστηκαν, τοποθετήθηκε μία ελεύθερη φιλτροχοάνη της Ramair και κατασκευάστηκε μία χειροποίητη εξάτμιση, που αποτελείται από ένα τελικό καζανάκι. Όποια βελτίωση γινόταν στον κινητήρα είχε ως τροχοπέδη τους αυστηρούς κανονισμούς της ομάδας Ε, στην οποία συμμετέχει το αυτοκίνητο. Μάλιστα, ήταν υποχρεωμένοι να έχουν περιοριστικό στόμιο στην εισαγωγή του turbo, με διάμετρο 38mm. Όλη η καλωδίωση του κινητήρα φτιάχτηκε από την αρχή, από τον ηλεκτρολόγο της εταιρείας. Χρησιμοποιήθηκε ένα ιδιαίτερα λεπτό καλώδιο, το οποίο δεν έχει χαλκό, αλλά ασήμι, με αποτέλεσμα να έχει πολύ καλύτερη αγωγιμότητα και αρκετά μικρότερο βάρος. Η εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής ντύθηκε με μόνωση για να διατηρείται σταθερή η θερμοκρασία της σε όλο το μήκος της, αλλά και για να μειωθεί η θερμοκρασία στο χώρο του κινητήρα. Η μελέτη, που έγινε εδώ, είχε να κάνει με τη ροή του αέρα και τη μέγιστη δυνατή απαγωγή της υψηλής θερμοκρασίας από το μηχανοστάσιο. Ένα σημείο, που συσσωρεύει πολύ ζέστη, είναι το τούνελ μετάδοσης. Το πρόβλημα λύθηκε, αφού μονώθηκε προσεκτικά με νέα υλικά και η θερμοκρασία στο χώρο αυτό μειώθηκε αισθητά.
Από τις πίστες στις ε.δ.!
Η ανάρτηση των 944 είχε σχετικά μικρή διαδρομή, μιας και ο προσανατολισμός από το εργοστάσιο ήταν οι πίστες και όχι οι ειδικές διαδρομές των ράλι. Εδώ χρειάστηκε να μεγαλώσει η διαδρομή της ανάρτησης και να κατασκευαστούν νέα αμορτισέρ και ελατήρια από τον Γιώργο Πετρόπουλο. Κατόπιν, αφού τοποθετήθηκαν τα εργοστασιακά φρένα, στα οποία έγινε μόνο αλλαγή στα τακάκια με Ferodo, έγινε ευθυγράμμιση και πλέον το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο. Το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από άριστο. Τόσο το φινίρισμα όσο και η ποιότητα στην κατασκευή και η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι κάτι που το βλέπεις άμεσα.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 2.479cc Διάμετρος x Διαδρομή: 100mm x 78,9mm Σχέση Συμπίεσης: 8,5:1 | Tuned by PetroRetro 911 Γεωργίου Παπανδρέου 163, Μεταμόρφωση Αττικής Τηλ: 210 2833980 www.petroretro911.com |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός και πίσω εργοστασιακά, τακάκια Ferodo DS2500 | ΤΡΟΧΟΙ Εργοστασιακές 7,5Jx17in ζάντες |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Τα πρώτα 14km του Νοτίου Τμήματος του Ε65 έδωσε στην κυκλοφορία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.