Πρόσωπα Power:Κωνσταντίνος Διαμαντής
Γεννημένος σε BMW
Ο Κωνσταντίνος Διαμαντής γεννήθηκε τον Ιούνιο του 1980 και από το μαιευτήριο έφυγε βρισκόμενος στο πίσω κάθισμα μίας BMW 320 του 1978. Η τοποθεσία, που θα πραγματοποιούσαμε τη συνέντευξή του, δεν θα μπορούσε να είναι τυχαία. Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, λοιπόν, έχει στήσει ένα section αφιερωμένο στα 100 χρόνια της BMW. Πραγματικά, fan ή όχι της μάρκας, οφείλετε να περπατήσετε μπροστά σε μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα της Βαυβαρικής φίρμας και να διαβάσετε για την ιστορία τους. Έτσι, λοιπόν, θελήσαμε να βρεθούμε εκεί με τον Κωνσταντίνο Διαμαντή, έχοντας στην πλάτη μας τα 100 χρόνια της BMW και να συζητήσουμε για το παρόν και το μέλλον του Group, έχοντας ως βάση το concept «The NEXT 100 Years».
Ας γνωριστούμε!
Ο Κωνσταντίνος Διαμαντής έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων με εξειδίκευση στο Marketing Management στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδας, αλλά είναι επίσης κάτοχος Μεταπτυχιακού στο Marketing από το Brunel University στο Δυτικό Λονδίνο.Έχοντας εργαστεί τα προηγούμενα χρόνια σε εταιρείες δημοσίων σχέσεων, promotion και marketing events, media και διαφημιστικές, ξεκίνησε την πορεία του στο BMW Group Hellas το Μάιο του 2013. Γνήσιος petrolhead ως παιδί, οδηγούσε αυτοκίνητα με πετάλια, kart και φυσικά έπαιζε videogames, κυρίως με rally. Μάλιστα, συμπαθεί περισσότερο τα rally από την F1, καθώς απαιτούνται εξαιρετικά αντανακλαστικά με άμεσες αντιδράσεις. Αγαπάει τα πισωκίνητα -στο γκαράζ του βρίσκεται και ένα MX-5- αλλά έχει ιδιαίτερη αγάπη στις BMW. Γεννήθηκε και έμαθε να οδηγεί στα 14 του, σε μία μπορντό 320 Ε21, η οποία ήταν το οικογενειακό τους αυτοκίνητο. Την είχε φέρει στην Ελλάδα ο πατέρας του οδικώς από το Μόναχο! Θυμάται επίσης αμέτρητες βόλτες με την 320, ακούγοντας Chris Rea και Neil Diamond, οπότε, όπως καταλαβαίνετε, η BMW του δημιουργεί πολύ έντονα συναισθήματα. Μεγάλη υπόθεση να σε συνδέουν συναισθήματα με τη δουλειά σου! Χαζεύοντας τις BMW που βρίσκονταν στο χώρο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, μας αποκάλυψε ότι υποκλίνεται στη διαχρονική αεροδυναμική σχεδίαση της Μ1 (Ε26), καθώς και στην ιστορία που έχει γράψει η BMW 2002 turbo στους αγώνες. Βέβαια όντας λάτρης των roadster, αγαπά ιδιαίτερα την 507!
Ως οικογενειάρχης, ποιο αυτοκίνητο του BMW Group είναι αυτό που σου ταιριάζει και ποιο θα ήθελες ακόμα να βρίσκεται στο γκαράζ σου για προσωπική ευχαρίστηση και γιατί?
Σίγουραμου ταιριάζει το νέο BMW X1 και η έκδοση 20d xDrive με τα 190Ps καθώς είναι σπορτίφ, πρακτικό και άνετο για να μεταφέρεις πολλά πράγματα, ειδικά αν έχεις παιδί, γρήγορο και έχει καλά κρατήματα. Για προσωπική ευχαρίστηση, το BMW i8, γιατί έχει εντυπωσιακό και φουτουριστικό design και μου θυμίζει το Delorean στην ταινία «Back to the Future». Θα ήταν αμαρτία όμως να μη μπορώ να έχω και μία Μ3 Sedan (F80) για να ηρεμώ με τον ήχο της εξάτμισης!
Τι κρύβεται πίσω από τη μεγάλη άνοδο των πωλήσεων της BMW το 2016?
Το BMW Group με τις μάρκες BMW, MINI, BMW i και BMW Motorrad διαθέτει μία πλούσια και ολοκληρωμένη γκάμα premium οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Σειρά 3 με τη σπορ εμφάνιση, η επιβλητική και πλήρως ανανεωμένη X1, το πρωτοποριακό i3, καθώς και το αυθεντικό MINI Clubman, είναι μόνο μερικά από τα μοντέλα που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών για πολλά και διαφορετικά target groups. Ένα σημαντικό στοιχείο, που συμβάλλει επιπλέον στην ανοδική πορεία των πωλήσεων, είναι η διατήρηση και η ενίσχυση της βασικής αξίας της μάρκας, που δεν είναι άλλη από τη «γνήσια οδηγική απόλαυση». Όλα μας τα μοντέλα βασίζονται σε αυτήν την αξία, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μία συναισθηματική σχέση μεταξύ του εκάστοτε πελάτη με το αυτοκίνητό του, που του προσφέρει μία ξεχωριστή και αξέχαστη οδηγική εμπειρία. Οι συνεχείς επενδύσεις του BMW Group σε νέες, καινοτόμες τεχνολογίες, που διαμορφώνουν το παρόν και το μέλλον της ατομικής μετακίνησης, συντελούν επίσης στην άνοδο των πωλήσεων παγκοσμίως. Κατέχουμε ηγετική θέση στην αγορά premium αυτοκινήτων με πρωτοποριακές τεχνολογίες, όπως η ηλεκτροκίνηση με τη μάρκα BMW i, η νέα γενιά αποδοτικών και ισχυρών κινητήρων BMW EfficientDynamics, οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας και ψηφιοποίησης BMW ConnectedDrive, αλλά και η νέα τεχνολογία plug-in hybrid κινητήρων BMW iPerformance, που πλέον ενσωματώνεται και διευρύνεται σε πολλά μοντέλα.
Δεκάδες εταιρείες-κολοσσοί παγκοσμίως έχουν κλείσει 100 χρόνια πορείας, φτάνοντας όμως έως εκεί «λαχανιασμένες». Σίγουρα δεν συμβαίνει αυτό στο BMW Group. Πόσο έτοιμοι, όμως, είστε για τα επόμενα 100 χρόνια?
Υπάρχουν πολυάριθμες εταιρείες με μακρόχρονη ιστορία, αλλά λίγες είναι αυτές που δημιούργησαν νέες τάσεις και διαφορετικές αντιλήψεις στο καταναλωτικό κοινό με καινοτόμα προϊόντα και πρωτοποριακές υπηρεσίες. Το ζητούμενο λοιπόν είναι να αναρωτηθούμε και να εντοπίσουμε τα κύρια χαρακτηριστικά, που ανέδειξαν αυτές τις εταιρείες και τις οδήγησαν στην επιτυχία. Στο BMW Group υπήρχε η τόλμη και το θάρρος να ξεπερνάμε τους εαυτούς μας αναζητώντας νέες λύσεις, πρακτικές και τεχνολογίες, που θα «άλλαζαν» τα κεκτημένα, θα προκαλούσαν ενθουσιασμό και έντονο συναίσθημα. Σκεφτείτε ότι η εταιρεία ξεκίνησε ως μία μικρή μονάδα κατασκευής αεροπορικών κινητήρων στο Μόναχο. Συνέχισε την πορεία της με την κατασκευή μοτοσικλετών και μικρών αυτοκινήτων και -μέσω συνεχούς εξέλιξης και με σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις- έφτασε σήμερα να είναι παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά των premium αυτοκινήτων. Το 2016, που μόλις αφήσαμε πίσω μας, γιορτάσαμε την εκατοστή μας επέτειο, εστιάζοντας όχι στο παρελθόν αλλά στο μέλλον. Εφαρμόζουμε τη στρατηγική «The ΝΕΧΤ 100 Years», επενδύοντας και εξελίσσοντας καινοτόμες τεχνολογίες, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση, η ψηφιοποίηση, η αυτόνομη οδήγηση και η συνδεσιμότητα μεταξύ οχήματος και εξωτερικού περιβάλλοντος. Προετοιμαζόμαστε για τα επόμενα 100 χρόνια, γνωρίζοντας ότι ο καλύτερος τρόπος για να προβλέψεις το μέλλον είναι να το διαμορφώσεις εσύ ο ίδιος. Και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.
Νιώθουμε τη γκάμα της BMW να είναι πολύ ολοκληρωμένη. Υπάρχει χώρος και για κάτι ακόμα στο άμεσο μέλλον?
Η γκάμα των μοντέλων του BMW Group είναι ολοκληρωμένη και πλούσια λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ανάγκες των καταναλωτών αλλάζουν διαρκώς. Η ταχύτατη ανάπτυξη και εξάπλωση του διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων τα τελευταία χρόνια αλλάζουν πλέον και τον τρόπο, που σχεδιάζονται και κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα σήμερα. Οι νέες τεχνολογίες στην ατομική μετακίνηση, όπως η ηλεκτροκίνηση καθώς και τα plug-in hybrid μοντέλα, που μειώνουν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, είναι ένα ακόμα παράδειγμα από μοντέλα που θα προστίθενται σταδιακά στη γκάμα μας. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα μοντέλου, που ενσωματώνει όλα τα τεχνολογικά επιτεύγματα της BMW, το οποίο θα δούμε και σε άλλες εκδόσεις, είναι η νέα Σειρά 7 iPerformance. Το νέο plug-in μοντέλο προσφέρει ημιαυτόνομη οδήγηση με ταχύτητα έως και 200km, αυτοματοποιημένο παρκάρισμα με τη χρήση του κλειδιού, κεντρική οθόνη αφής με gesture control, 8 προγράμματα μασάζ κ.α. Η γκάμα μας θα επεκταθεί αρχικά με υβριδικές εκδόσεις και τις προσεχείς χρονιές με ηλεκτρικές. Όλα μας τα μοντέλα θα παρέχουν «γνήσια οδηγική απόλαυση», υψηλές επιδόσεις σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση, ημιαυτόνομη οδήγηση κατ’ επιλογήν και πρωτοποριακές υπηρεσίες συνδεσιμότητας.
Ποια είναι τα ενδιαφέροντα project που «τρέχει» το BMW Group αυτήν την περίοδο και πως αυτά θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της εταιρείας?
Το BMW Group επενδύει σε νέες τεχνολογίες, που αλλάζουν το παρόν και το μέλλον της ατομικής μετακίνησης. Ήδη κυκλοφορούν πάνω από 100.000 ηλεκτρικά οχήματα BMW παγκοσμίως και στόχος μας είναι να τα διπλασιάσουμε την επόμενη χρονιά. Η BMW i έφερε την επανάσταση με την ηλεκτροκίνηση στην premium κατηγορία και είμαστε έτοιμοι για τη δεύτερη φάση της στρατηγικής BMW iNEXT. Προχωράμε εντατικά τα σχέδια μας για συστηματική μεταφορά της ηλεκτροκίνησης και σε άλλα μοντέλα BMW και ΜΙΝΙ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Όσον αφορά τα νέα μας plug-in υβριδικά μοντέλα της Σειράς BMW iPerformance, ήδη προσφέρουμε 5 μοντέλα και θα ακολουθήσουν κι άλλα. Επιπλέον, έχουμε συνάψει νέες συνεργασίες με σκοπό την επέκταση δικτύων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο, αναπτύσσουμε νέες υπηρεσίες συνδεσιμότητας και ψηφιοποίησης, ενώ ήδη παρουσιάσαμε φέτος τα πρώτα δείγματα των αυτοκινήτων BMW του μέλλοντος (όπως το BMW VISION NEXT 100) με πλήρη αυτόνομη οδήγηση. Οι επενδύσεις σε πρωτοποριακές τεχνολογίες και καινοτόμες υπηρεσίες είναι αυτές που ενισχύουν την κερδοφορία του BMW Group.
Τα motto «Γνήσια οδηγική απόλαυση» και «Το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης» συντροφεύουν το group έως και σήμερα. Θα στηρίξετε τα motto αυτά τα επόμενα χρόνια ή θα τα αντικαταστήσετε με άλλα?
Όλα τα μοντέλα BMW βασίζονται σε αυτά τα δύο motto, καθώς αποτελούν το DNA και τη φιλοσοφία μας. Ο στόχος μας πάντα ήτανε να προσφέρουμε «γνήσια οδηγική απόλαυση» σε όλους μας τους πελάτες με μοντέλα που θα τους συναρπάσουν και θα τους δημιουργήσουν έντονα συναισθήματα. Ως εκ τούτου, το συγκεκριμένο motto λειτουργεί ως κεντρικός πυρήνας για την εταιρεία, προσδίδει προστιθέμενη αξία στη μάρκα και είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Έτσι, λοιπόν, η οδηγική απόλαυση παραμένει άμεση προτεραιότητά μας για κάθε μοντέλο της γκάμας BMW, είτε αυτό ανήκει στην κατηγορία των MPV, SAV, SUV, Coupe ή σε οποιαδήποτε άλλη.
Πόση βαρύτητα δίνετε στο after sales και με ποιους τρόπους στηρίζετε τον ιδιοκτήτη ενός αυτοκινήτου της BMW?
Η άριστη εξυπηρέτηση και ικανοποίηση των πελατών μας σε επίπεδο After Sales είναι ύψιστης σημασίας για εμάς. Θα μπορούσε να θεωρηθεί ακόμα και πιο σημαντική από την αρχική πώληση ενός μοντέλου, καθώς μπαίνουν τα θεμέλια και δημιουργείται μία σχέση εμπιστοσύνης, πιστότητας και υποστήριξης μεταξύ του πελάτη και της εταιρείας, που θα κρατήσει χρόνια. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ένας επιπλέον λόγος αγοράς μοντέλου BMW ή ΜΙΝΙ είναι η αξιοπιστία που παρέχεται από την εξαιρετική ποιότητα των υλικών κατασκευής, τα υψηλότερα πρότυπα δυναμικής συμπεριφοράς και ασφάλειας (πχ. DSC, Lane Change Assistant) και τις υπηρεσίες συντήρησης και φροντίδας After Sales Service από εξειδικευμένους τεχνικούς. Στους κατόχους BMW προσφέρουμε πακέτα συντήρησης, όπως το BMW Value Service και το BMW Value Service Plus, ειδικά σχεδιασμένα για να καλύπτουν τις ανάγκες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τα προγράμματα αυτά περιλαμβάνουν εργασία, γνήσια ανταλλακτικά, που συνοδεύονται από διετή εγγύηση και γνήσια λιπαντικά σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Επιπλέον, κατά διαστήματα παρέχουμε πολλαπλά πακέτα συντήρησης και φροντίδας για συγκεκριμένα μοντέλα.
Η σειρά προϊόντων και γνήσιων αξεσουάρ M Performance Parts ενισχύουν ακόμα περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά των μοντέλων της BMW. Μιλήστε μας για τη συγκεκριμένη σειρά. Τι τα διαφοροποιεί σε σύγκριση με άλλα aftermarket αξεσουάρ, τι διαθεσιμότητα υπάρχει και ποια μοντέλα αφορά η σειρά M Performance Parts?
Η BMW είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το μηχανοκίνητο αθλητισμό εδώ και δεκαετίες. Με τεχνικές καινοτομίες, οι οποίες προέρχονται από τους αγώνες, εξελίξαμε συστηματικά τα αυτοκίνητα δρόμου. Το μεγάλο ενδιαφέρον, ο θαυμασμός, και το πάθος που εξέφραζαν οι κάτοχοι BMW για σπορ, καινοτόμα και αγωνιστικά αυτοκίνητα, οδήγησε την εταιρεία να εξελίξει και να διευρύνει τα αξεσουάρ BMW M Performance. Οι βασικές αξίες που χαρακτηρίζουν τη συγκεκριμένη σειρά προϊόντων και αξεσουάρ είναι ο δυναμισμός, ο σπορ χαρακτήρας και η καινοτομία ενώ απευθύνονται σε πελάτες που είναι νέοι στην καρδιά και έχουν πάθος για απόδοση και προηγμένη τεχνολογία. Να διευκρινίσουμε ότι τα μοντέλα BMW M Performance διατίθενται ως μία ξεχωριστή κατηγορία, που περιλαμβάνει εργοστασιακές εκδόσεις, ενώ για τα BMW M Performance Parts γίνεται εκ των υστέρων τοποθέτηση των αξεσουάρ μετά την αγορά του αυτοκινήτου. Ορισμένες από τις κατηγορίες των M Performance Parts, που μπορούν να τοποθετηθούν εκ των υστέρων αξεσουάρ, είναι το cockpit, το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το σετ τροχών, οι αναρτήσεις κλπ. Με μόνη εξαίρεση τη μάρκα BMW i, που είναι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μας, όλες οι υπόλοιπες σειρές μπορούν να υποστηρίξουν τοποθέτηση των M Performance Parts. Μόνο τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν σχεδιαστεί για να ταιριάζουν 100% σε όλα τα μοντέλα της BMW, ικανοποιούν τα υψηλότερα επίπεδα των απαιτήσεων ασφαλείας και έχουν εγγύηση. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το κέντρο διανομής ανταλλακτικών της εταιρείας βρίσκεται στον Ασπρόπυργο Αττικής και υπάρχει η δυνατότητα άμεσης εξυπηρέτησης των πελατών μας.
Ποιο είναι το σημαντικότερο μοντέλο της μάρκας και γιατί?
Όλα τα μοντέλα είναι σημαντικά, καθώς ολοκληρώνουν τη γκάμα μας, εξυπηρετούν ξεχωριστές ανάγκες και συνεισφέρουν στην κερδοφορία της εταιρείας. Από τα πιο σημαντικά μοντέλα για την Ελλάδα αυτήν την περίοδο είναι η πλήρως ανανεωμένη BMW X1, που συνδυάζει τη σπορτίφ σχεδίαση, την πολυτέλεια, την ευρυχωρία και τη χαμηλή κατανάλωση στην premium compact κατηγορία. Αποτελεί σχεδόν το 1/3 των συνολικών πωλήσεων μοντέλων BMW στη χώρα μας με ιδιαίτερη απήχηση σε δραστήριους ανθρώπους, σε οικογένειες που αναζητούν εξορμήσεις και σε στελέχη εταιρειών που κάνουν συχνές μετακινήσεις.
Πως μία εταιρεία με τόσο οδηγοκεντρικό προφίλ επενδύει σημαντικό μέρος του τμήματος R&D στην εξέλιξη και διάθεση hybrid και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως τα i3 και i8? Ποια είναι η ανταπόκριση του Ελληνικού κοινού και τι νέο πρέπει να περιμένουμε από τη σειρά i τα επόμενα χρόνια?
Το οδηγοκεντρικό προφίλ είναι στο DNA της BMW. Δεν υπάρχει μοντέλο μας που να μην βάζει τον οδηγό στο επίκεντρο προσφέροντάς του μία απολαυστική οδηγική εμπειρία και ένα έντονο συναίσθημα. Χρησιμοποιώντας το Driving Experience Control και επιλέγοντας μεταξύ Eco Pro, Comfort, Sport και σε ορισμένα μοντέλα Sport +, το αυτοκίνητο «αλλάζει» χαρακτήρα και οδηγική συμπεριφορά. Οι επιλογές αυτές υπάρχουν σε όλα μας τα μοντέλα και σε όλες τις σειρές. Το BMW i3 είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για μετακινήσεις μέσα στην πόλη, αφού δεν εκπέμπει ρύπους και προσφέρει ευελιξία. Το BMW i8 ξεχωρίζει με τον άψογο συνδυασμό του ηλεκτροκινητήρα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και ο οδηγός εισπράττει κορυφαία δυναμική και αποδοτικότητα. Το Ελληνικό κοινό έχει ανταποκριθεί πολύ θετικά στα μοντέλα BMW i, αφού δεν διακρίνει διαφορές στην οδηγική αίσθηση με άλλα μοντέλα BMW. Περισσότερα μοντέλα BMW i, όπως νέες εκδόσεις του BMW i3, αλλά και BMW i8 Spyder θα ακολουθήσουν σύντομα.
Ένα από τα πιο πρόσφατα προϊόντα σας τάραξε τα «αυτοκινητιστικά νερά» με τα εξαιρετικά του οδηγικά χαρακτηριστικά και αυτό δεν είναι άλλο από την BMW M2. Πολλοί θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο επισκιάζει ακόμα και τη «μεγάλη αδελφή», που ακούει στο όνομα M4, ενώ αποτέλεσε και το λόγο της εξέλιξης του πακέτου Competition Package για τις M3 & M4. Τι ρόλο παίζει το marketing και τι το engineering πίσω από τα συγκεκριμένα μοντέλα?
Η BMW M2 Coupe είναι μία compact BMW υψηλών επιδόσεων με δυναμικές σχεδιαστικές γραμμές, εκρηκτικές επιδόσεις και αγωνιστικό DNA. Ως νέο μοντέλο που διαδέχεται τη BMW Σειρά 1M Coupe και απόγονος της BMW 2002 turbo, χαράζει τη δική της επιτυχημένη πορεία στην οικογένεια M. Σίγουρα δανείζεται κάποια κοινά στοιχεία από την BMW Μ4, όπως ο κινητήρας και οι ελαφρύτεροι αλουμινένιοι εμπρός και πίσω άξονες, αλλά απευθύνεται σε ένα νεότερο ηλικιακό κοινό, προσφέροντας διαφορετικού τύπου οδηγικές συγκινήσεις εντός και εκτός πίστας. Τo Competition Package για τις BMW M3 και BMW M4, προσφέρει μεταξύ άλλων Adaptive M Suspension, νέα ελατήρια-αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς, μαζί με ανασχεδιασμένα προγράμματα οδήγησης (Comfort, Sport και Sport+). Το Engineering με το R&D εξελίσσουν διαρκώς τις νέες τεχνολογίες και τη τεχνογνωσία μέσα από έρευνες, υπέρογκες επενδύσεις και δοκιμές. Κατ’ επέκταση όλα τα μοντέλα της Σειράς Μ θα υιοθετήσουν την επιτυχημένη «συνταγή» και το marketing θα αναλάβει τη διαφημιστική προβολή και την προώθησή τους. Οι ανάγκες των πελατών, όπως προκύπτουν από έρευνες, τα αποτελέσματα πωλήσεων και το ύψος της επένδυσης παίζουν σημαντικό ρόλο στην απόφαση εξέλιξης ενός μοντέλου, που «δανείζεται» χαρακτηριστικά από κάποιο άλλο. Θα έχει όμως διαφορετική ταυτότητα και θα απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ποια από τις δύο BMW M3 Competition λέτε να κερδίσει την κόντρα στα 400 μέτρα και γιατί;