Πρωταθλητής μετά θάνατον

Πρωταθλητής μετά θάνατον

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο πληροφορίες για την πίστα F1 της Monza, βρήκα πολλά και ενδιαφέροντα άρθρα. Με ένα όμως κόλλησα χοντρά. Μιλούσε για έναν οδηγό της F1 που άφησε ιστορία την δεκαετία του ’60. Το όνομά του, Jochen Rindt. Το περίεργο με την ιστορία του είναι ότι πρόκειται για τον μοναδικό οδηγό της F1, εκτός κι αν μου διαφεύγει κάποιος, ο οποίος στέφθηκε πρωταθλητής μετά τον θάνατό του. Η ιστορία έχει ενδιαφέρον και θα την χωρέσω σε μία σελίδα – το πολύ. Πολλοί έχουν δηλώσει πως ο Rindt είναι από τους κορυφαίους πιλότους που έχουν περάσει από την F1 και όταν κάτι τέτοιο έχει βγει από τα χείλια του Jackie Stewart, σημαίνει ότι έτσι είναι. Με τρομερό control και άπιαστα αντανακλαστικά, κατάφερνε πάντοτε να είναι εντυπωσιακά γρήγορος. Αν και γεννήθηκε στη Γερμανία, λόγω του ότι οι γονείς του σκοτώθηκαν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, μεγάλωσε με τον παππού και την γιαγιά του στην Αυστρία και εν τέλει, έμεινε στην ιστορία ως αυστριακός οδηγός. Τα στατιστικά του έδειχναν ότι πρόκειται για ένα μεγάλο ταλέντο, όμως το σύντομο χρονικό διάστημα που τελικά αγωνίστηκε δεν ήταν αρκετό για να μείνει αξέχαστος και να διαγράψει μία λαμπρή πορεία. Έχοντας καταφέρει 10 pole position, έξι νίκες και 3 ταχύτερους γύρους δεν θα έλεγες ότι δεν υπάρχει άλλος αντίστοιχος. Όμως μην ξεχνάτε ότι αυτά τα πέτυχε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Όσοι όμως τον γνώριζαν καλά, διέκριναν σε αυτόν ένα απίστευτο ταλέντο. Πρόσφατα ο Tony Fernandes, Τεχνικός Διευθυντής της LOTUS δήλωσε πως το αγωνιστικό όνομα της εταιρείας το απογείωσε ο Rindt. Η καλύτερη χρονιά του αποδείχτηκε τελικά και η χειρότερή του. Στα 28 του, το 1970, είχε βρεθεί να οδηγεί την Lotus 72, έχοντας βασικές διαφωνίες με τον Colin Chapman. Ο Chapman ήθελε να εξελίσσεται και να δοκιμάζει νέες τεχνολογίες και γιατί όχι, να πειραματίζεται. Ο Rindt όμως είχε άλλη άποψη. Φτιάξαμε κάτι και δουλεύει? Άστο έτσι. Οπότε, όπως καταλαβαίνετε, αυτοί οι δύο δεν τα πήγαιναν και πολύ καλά. Αυτό το συν και πλυν όμως εν τέλει, δούλευε και απέδιδε. Βέβαια η ιστορία έδειξε το 1969 ότι ο Chapman όντως το παρακάνει, επιλέγοντας να τρέξει το μονοθέσιο με μία τεράστια, για την εποχή, πίσω αεροτομή. Αυτή τελικά προκαλούσε αστάθεια και στο ισπανικό GP ο Rindt τράκαρε άσχημα, ευτυχώς χωρίς να πάθει κάτι σοβαρό. Παντρεμένος με την Nina Lincoln, δήλωνε ότι θα σταματούσε τους αγώνες αλλά ύστερα από λίγο, έπαιρνε πίσω τις δηλώσεις του. Το 1970, πριν το GP της Monza, είπε πως θα συνεχίσει μόνο αν κερδίσει το Πρωτάθλημα, στο οποίο είχε το προβάδισμα. Οι Ferrari ήταν άπιαστες στην Monza. Είχαν περισσότερα από 15km/h παραπάνω τελικής από τις Lotus και έτσι ο Rindt πήρε μαζί με τον Chapman την απόφαση να αφαιρέσουν την αεροτομή, αλλά και να μακρύνουν τις σχέσεις του σασμάν ώστε να μπορέσουν να φτάσουν τις Ferrari, κάτι που τελικά κατάφεραν. Η Lotus περνούσε τα 330km/h! Λίγο πριν την διάσημη δεξιά Parabolica, ο Rindt είχε περίπου 250km/h. Στα φρένα φάνηκε η απουσία της αεροτομής. Η F1 του σηκώθηκε, έκανε μία έντονη μετατόπιση και τελικά κατέληξε πάνω στις μπαριέρες. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και ο θάνατος του Rindt, ακαριαίος. Μια λεπτομέρεια, μάλλον σημαντική, είναι πως ο Rindt φοβόταν πάντοτε πως κάποια στιγμή θα πιάσει φωτιά το μονοθέσιό του, οπότε κούμπωνε τις 4 από τις 5 πόρπες της ζώνης. Ίσως και αυτό να έπαιξε κάποιο ρόλο. Σχεδόν στο ίδιο σημείο είχε σκοτωθεί ο Wolfgang von Trips, το ίνδαλμα του Rindt. Φρίκη! Τελικά, οι αντίπαλοί του δεν κατάφεραν να φτάσουν τους βαθμούς που είχε συγκεντρώσει ο Rindt. Ήταν πρωταθλητής. Ήταν πρωταθλητής μετά τον θάνατό του. Ο Jackie Stewart ήταν αυτός που παρέδωσε το κύπελλο στην γυναίκα του Rindt. Πως τα φέρνει έτσι η ζωή. Εκείνη ήθελε ο άντρας της να σταματήσει να τρέχει στην F1 και της είχε δηλώσει πως αν κερδίσει το Πρωτάθλημα, θα συνέχιζε την αγωνιστική του πορεία. Πόσο θα ήθελε να συμβεί αυτό τελικά...

Αρθρογράφος

 

Ανάβαση Ψάθας: Κυρίαρχος ο Ηλιόπουλος

Ανάβαση Ψάθας: Κυρίαρχος ο Ηλιόπουλος

Επιστροφή με νίκη για τον Μάριο Ηλιόπουλο στη 2η Ανάβαση Ψάθας.